Zwanger worden na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Kweenie, 7 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Nou zojuist bij de gyn geweest, een meevaller is dat mijn eileider zelf er goed uit ziet alleen de fimbriae zien er enigzins verkleefd uit.
    Dat kan betekenen dat ik meer risico kan lopen maar dat is niet zeker.
    Hij kon niet zeggen of de doorgang niet goed was.
    In principe mogen we weer zwanger worden maar hij zei wel dat we ons moesten afvragen of we dat willen, weer die onzekerheid.

We hebben de keuze uit:

Beschermd knuffelen en iig wachten tot de intake de 20e en dan nog wachten op een hsg en wellicht een herstel operatie of dan alsnog verwijderen overige eileider en in ivf traject.

Of

Gewoon onze gang gaan en zien of het lukt (mocht het lukken opvolging via hcg meting) en evengoed afspraak fertiliteitsarts.
    En mocht t fout gaan zijn ze er op tijd bij, echter doen ze niet aan de medicatie of eileiderbesparende operaties maar mocht t zo zijn wil ik naar een ander ziekenhuis waar ze dit wel doen.

Lichamelijk is er geen bezwaar volgens hem alleen psychisch.

2. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Lieve Meiden,

Ik ben ook weer een beetje online. Alleen op de 'leesmodus' maar zal vast binnenkort ook weer wat meer reageren.

@Jonie: Gefeliciteerd meis!!!!! Hopelijk voel je je goed.

@ Minnie: Keep the faith, dan doe ik dat ook!

@Iris: Ik ga zo eens even kijken of ik jou nog kan vinden...alles goed?

@ Jane: Wat is het een rotperiode waar je nu in zit he? Ik heb 2 x een BBZ gehad, achter elkaar. 1 x besparende operatie, de eisprong die daar op volgde gelijk weer zwanger, eileider verwijderd...en ondertussen bijna een jaar verder. Geef het eerst goed een plekje voordat je vol op de MMM in gaat!

Verder dankjewel meiden voor jullie berichten en medeleven. Doet me goed! Na een maand radiostilte en de dagen die weer langer licht worden hoop ik gauw weer genoeg energie gevonden te hebben om hier met plezier weer wat vaker te reageren.

2012 is nog maar net begonnen!

Liefs, Kweenie

3. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    @ Kweenie, fijn om weer wat van je te "horen" meid.
    Gelukkig krabbel je weer beetje voor beetje uit het dal.

@Jane, helaas ook welkom hier meid, ik wens je heel veel sterkte, en veel succes met zelf proberen zwanger te worden.

Ik ben ook uit mn dalletje geklommen, ik merk dat die pauze ( even niet met zwanger worden bezig zijn) mij heel goed heeft gedaan. Ben al een tijdje heel bewust met mijn voeding bezig en doe veel aan beweging oa yoga. Ik probeer stress zoveel mogelijk te vermijden zodat ik straks een zo goed mogelijke start maak als we er over 2 maanden weer voor gaan. Als het goed is is het dan mei, vorig jaar was ik ook in mei gestopt met de nuvaring, en zou in maart zijn uitgerekend. En nu is het maart maar sta ik met lege handen, hopelijk gaat het dit jaar wel lukken om zwanger te worden en nog belangrijker om zwanger te blijven.

4. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Minniiiiiieeeeeee!!!!
    Fijn om wat van je te horen meis!
    We gaan er voor dit jaar!!!!
    Heel dikke knuf, Kweenie

5. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Jippie hier ei gespot :D

6. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Spannend Jane, ik las het elders al. Toi, toi, toi....

7. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Dames, vraagje deed jullie 1e eisprong na de eug ook pijn?
    Pijnlijker dan voor de eug?

8. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Ik heb vaak last van de littekens. Vaak rond eisprong, dan zakt het wat af en dan rond NOD komt het weer terug. Wordt wel steeds minder en de ene maand is het erger dan de andere. Ik heb bij de eug's meer pijn in been gehad dan in mijn buikä
    Xxx

9. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Kweenie, wat zie ik nou , je bent ZWANGER yaehhhhh !!!!!!

Als ik het een gun dan ben jij het wel meid.

Vertel, hoe gaat het???? En heb je al een echo gehad, echt ik ben superblij voor je.

Dikke x

10. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    @Jane, hier is alles na de eug ( en curretage) veel pijnlijker en gevoeliger geworden daarbinnen. Meestal heb ik rondom ei ook een superzwaar gevoel in mn bm en gemene steekjes. Dat had ik voorheen echt nooit

11. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Dames vraagje, hoe was jullie eerste echte menstruatie na de eug?
    Gisteravond dan toch ongi geworden, maar t wil niet echt doorzetten, voor mijn doen echt heel licht bloedverlies.
    Sinds gisteravond maar een paar flinke vegen op maandverbandje, normaal echt een waterval..

12. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Mijn eerste menstruatie na de bbz was ook echt heel anders dan normaal.

13. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    He Lieverd,

Had ik jou niet Ge-PBt? Dan is ie denk ik niet over gekomen. Heb meerdere namelijk ook even een PB-tje gestuurd.

Op dit moment gaat het niet zo. Voel me verrot joh! Moe, beroerd, keelpijn, verkouden. Dus ik blijf vandaag en morgen even 2 dagen thuis (wilde vanmorgen wel de deur uit maar werd praktisch vast gebonden op bed door manlief en die houdt me eigenlijk nooit tegen). Maar als het goed is heeft de kleine er geen last van.

Heb al 2 echo's gehad. De eerste op 6 maart, zo rond de 6 weken, toen was er een vruchtzak te zien in de baarmoeder. Eigenlijk moest ik daarna 2 weken wachten maar dat duurde me te lang dus vorige week terug en toen zagen we een vruchtje met mooi kloppend hartje en een dooierzakje. Termijn zo'n 6.6 dagen (klopt aardig, mijn inschatting was 7 weken).

Nu over 2 weken weer terug (dan zit ik hopelijk op 10 weken) voor een termijnbepaling.

T is enorm spannend!! Hopelijk mag alles nu goed gaan.
    Hoe is het met jou?

@ Jane: Ik ben sinds de operaties heel weinig ongesteld geweest. 1 dag redelijk, 2e dag al veel minder en dan nog een paar dagen dat het wat aan rommelde. Dus het kan wel kloppen dat het anders is dan anders.

xxx Kweenie

14. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    @Kweenie, ja ik zie nu dat ik een pb heb gehad, had het helemaal niet gezien, let ik niet meer zo op omdat ik hiet niet echt actief ben op het moment.
    Vervelend meid dat je je zo beroerd voelt maar dat is ergens toch ook wel goed nieuws toch, en super dat je al een kloppend hartje hebt gezien, nu gaan we voor een mooie termijnecho meid.
    Hier gaat ie wel goed, voel me een stuk beter nu ik even een pauze heb ingelast, ergens eind april gaan we er weer voor, dus wordt wel weer spannend, hopelijk ben ik dan net zo relaxt als nu zodat er geen druk op komt te liggen.

Dikke x

15. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Ha Minnie,
    Ik lees je berichtje nu pas.
    Beroerdheid gaat al stukken beter, als ik maar om de zoveel uur wat eet. Plus het begint wat te wennen.

Wat fijn dat jullie eind april er weer voor gaan! Zo'n pauze is stiekem wel even lekker he? Had ik ook na de 2e operatie. 2,5 -3 maandjes niet bezig geweest, zoiets. Zeker als ik dan allerlei enge pijntjes voelde was het fijn. Want ik kon immers echt niet zwanger zijn!! Maar daarna was het ook wel weer welletjes.

Ik hoop dat je me gauw komt vergezellen. Het moet op zich lukken, dat is vorig jaar wel gebleken, maar tot die tijd (en de 1e goede echo's) zal het alsnog weer heel spannend worden (daarna dan ook wel maar dat is stap 2). Hopelijk is het al raak nog voordat de kortste nacht van 2012 heeft plaatsgevonden....

Liefs, Kweenie

16. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Ja idd, dat gevoel heb ik ook, voel regelmatig vanalles vanbinnen maar weet dan gewoon dat het niks is. Ben vandaag netjes na een cyclus van 28 dagen ongesteld geworden ( we doen t nu met condoom dus een natuurlijke cyclus). Ben daar wel blij mee, hopelijk gaat deze cyclus ook volgens het boekje.
    Hopelijk tot gauw bij het topic "zwanger zijn na een bbz".

Dikke x

Deel Deze Pagina