@Roos, super dat je zo'n heerlijke vakantie heb gehad. Wel weer balen van de ongi. @Tina, ik hoop voor je dat je echt een eisprong heb gehad en het niet de pcos is die met je aan de haal gaat. Hopelijk gaat je temp morgen weer omhoog. @Kweenie, ik heb geen last van mn litteken rond mn ovulatie of menstruatie. Dus kan je helaas niet verder helpen. @hier, nou het was helaas geen innestelingsbloeding. Vanmorgen is het ongimonster op bezoek gekomen en heeft me ronde 19 in geduwd. Gisteravond al wat herlderrood en toen brak ik ook. Heb in bed een potje heel hard gehuild en alle frustraties eruit gegooid. En nu weer met goeie moed aan de nieuwe ronde begonnen. Als mn ei weer rond dag 22 springt, is dat precies als we net terug zijn van vakantie. Dus kunnen we er uitgerust helemaal voor gaan. Vandaag weer gewerkt en moet alleen morgen en donderdag nog en dan begint mn vakantie. Ohhh wat heb ik er zin in. Tot gauw
He hoi, Mmmm, zou ik dan de enige zijn? Voelde het de ronde na mijn 1e operatie, maar toen was het weer een BBZ. Vervolgens na de 2e operatie weer. Toen een ronde niet (links een eisprong) en nu weer. Het is niet dat het echt zeer doet maar die kant is wat gevoeliger. En dat is natuurlijk best eng. K*t dat je toch ongesteld bent geworden Majo! Om je iets op te beuren. Als ik volgende keer een ronde van circa 36 dagen heb dan slapen we bij mijn schoonmoeder in mijn vruchtbare periode.... Whahaahaha, erg!!!! Dat wordt dus of heel zachtjes zijn of ergens beesten in de bosjes. Want no way dat ik die ronde over sla (gok op dit moment er op dat mijn eisprong dan links is)!!! Jij gebruikte trouwens ook ovutestjes toch Majo? Hoe is het met de rest van de dames trouwens? Juul? Danabelle? Mar? Goedoe? x Es
Hoihoi! Kweenie: Hier ook geen last van mn littekens hoor... Zo te horen heb jij er weer zin in! Geen kans onbenut laten Kan oma niet even met dochterlief naar de speeltuin zodat jullie het rijk alleen hebben Majo: Balen van je ongi! ronde 19 alweer... Waar haal je de kracht...respect! Hier is temp weer omhoog gegaan...maar ik twijfel dus zeer aan een eisprong. We hebben in ieder geval goed geklust. Dus we zien wel weer. Oh, en kweenie...ik heb een foto van de ovutest in het 'pink ladies'-topic gezet waar ik meeschrijf. K zal vanavond even kijken of ik de foto in mn album kan zetten. (Zit nu op mn werk) Liefs Tina
Hallo dames, Ben lang niet geweest hier, sorry. Erg druk gehad, weekendje weg, bruiloft van beste vriendin waar ik veel voor moest regelen (was een geweldige dag!). Nu even snel wat reacties, heb niet zo veel tijd. @Kweenie, eerst jou even geruststellen: ik heb het ook hoor, en vond het in het begin erg eng. Bij mij is het vaak aan beide kanten, maar ik heb ook aan beide kanten een litteken. Het begint al een paar dagen voor ei, en dan t/m ongi af en toe erg gevoelig. Ik heb wel het idee dat het langzaam minder wordt. Dus het is bij jou ook vast niets ergs, voor de zekerheid wel even in de gaten houden natuurlijk. En verder weer goed aan de klus, je hebt er zin in zo te horen . @Roos, balen van je ongi. Ik duim nog steeds heel hard voor je dat de afspraak bij de gyn niet nodig is! Maar wel fijn dat hij al gepland is voor het geval dat. @Majo, meis bij jou mocht het ook al weer niet zo zijn, 19e ronde al . Jullie geduld wordt wel op de proef gesteld zeg. Lekker dat je bijna vakantie hebt! Succes met de laatste loodjes deze week. @Tina, goed bezig met afvallen zeg! Duim voor je dat het je ei geweest is en niet je pcos, je hebt er zo hard voor gewerkt! En als het je ei was, daarna duimen voor meer natuurlijk. Heb je al een afspraak bij de gyn kunnen maken? Ik hoop ook voor jou dat het niet meer nodig is, maar het is wel fijn om achter de hand te hebben. @All, ik ben laatst ook gewoon ongi geworden. Ik had eigenlijk zondag of gisteren mijn volgende ei verwacht (banner klopt niet helemaal). Aan eipijn en vruchtbaar slijm zou ik denken dat hij al geweest was (vruchtbaar slijm was gisteren al minder, en lijkt vandaag helemaal weg, sorry t.m.i.), maar mijn temp was vanmorgen nog steeds niet omhoog ? Bovendien is alles een beetje gevoelig van binnen vooral als ik op mijn buik druk, wat dat nu weer is . Vanavond kunnen we helaas niet klussen (mannetje is weg voor werk), dus afwachten maar weer. Hoop dat mn temp morgen wel gestegen is, dan hebben we misschien nog op tijd geklust (zondagavond).
Hallo, Ha gezellig het begint hier weer wat meer te lezen. Allereerst: Mar76. Wat ben ik blij dat je het herkend!!! Het is niet echt pijn, pijn maar eerder een beurs gevoel rondom litteken gebied. Soms wat meer richting liezen. Ik had er de 2e BBZ last van maar ook de ronde er na (toen ik dus echt niet zwanger kon zijn) en nu dus weer. Maar misschien hoort het wel bij mijn cyclus hoor. Of is het bijvoorbeeld de eileider die wat gevoeliger is. En valt het me nu pas op omdat ik vroeger nog nooit stil had gestaan bij het feit dat een BBZ mij kon overkomen... Dan let je er dus ook gewoon niet op. Vruchtbaar slijm is niet t.m.i hoor . Hier mag dat (of is er iemand die zegt: "He bah, daar let ik echt niet op hoor!") Deze ronde niet zo veel gehad. Vorige ronde meer. Je gevoelige buik, is dat misschien niet een teken dat er iets op springen staat? Gebruik je geen ovutestjes? @Tina: Ik ga zo eens even gluren in het pink ladies topic . En heb ik jou nou al eens gevraagd naar jullie huis? Hoe gaat het worden? Eengezinswoning? Tuin? etc? Goed, ik ga even verder surfen......whoooeshhh x
Hoi lieve dames, ik lees een beetje mee op de achtergrond omdat het steeds moeilijker voor me wordt om positief te blijven en ook deze energie uit te dragen in dit forum... Mijn hcg is nu gelukkig op 5 maar ze wilden me wel gelijk opnemen omdat ik een fikse ontsteking heb aan me rechterstokje Ik wilde dat absoluut niet en ben met een dikke antibioticakuur van 2 weken naar huis gestuurd (dit was vorige week woensdag) Ik ben hier op het moment zo ziek, beroerd en verdrietig van dat ik niet eens meer normaal tegen mijn hondje kan zijn die me veel troost bied... Ik hou dit topic in de gaten maar ik moet denk ik mentaal en lichamelijk ff verder opknappen. Elke keer als ik denk yess!!!!!! we zijn weer een stapje verder krijg ik een klap in me bek en vallen we 3 treden terug (voor mijn hormonale gevoel dan hé ) dat trek ik ff niet meer... Als jullie nog lekkere (gezonde & troostende, zonder veel calorieen) recepten willen geef maar een gil, dat verzet me zinnen en ik heb Goedoeman nu zover gekregen om af te gaan vallen *gna gna gna* moet toch ergens positieve energie uithalen hé! Voor een ieder een hele fijne vakantie gewenst en zodra ik weer positiever in het leven sta zal ik wat meer posten! dikke kus
@Kweenie, nog een weekje wachten voor jou, spannend! Bij mij is het ook meer een beurs gevoel ja, en voor de eisprong ook bij vlagen wat pijn/steken. Ik denk dat het bij mij idd ook een combinatie is van er meer op letten + gevoeliger zijn daar binnen. Trouwens, als je er de 2e bbz last van had, dan kwam dat misschien ook door je inwendige littekens, en niet door de bbz, zou dat kunnen? Met mijn bbz de 1e 8 weken helemaal niets gevoeld. Dat probeer ik mezelf steeds voor te houden als ik denk o jee, het zal toch niet weer. Want dat heb ik af en toe nog steeds, maar elke ronde gelukkig minder vaak. @Goedoe, een ontstoken eierstok ook dat nog . Het zit je niet mee meis. Doe maar lekker waar jij behoefte aan hebt hoor, alleen meelezen, hier je negatieve gevoelens uiten, het kan allemaal, daar zijn we voor. In ieder geval een dikke knuffel voor jou en weer veel sterkte! Ik heb nu (na 5 maanden) pas het idee dat het echt weer de goede kant op begint te gaan. En ik heb nog steeds regelmatig een dipje. Het is ook echt niet niks wat wij mee gemaakt hebben. Ik wil trouwens graag een paar gezonde nieuwe recepten proberen. Heb je ook snelle, gezonde recepten? Als in het liefst een half uurtje tot max. een uurtje werk? Ik lust bijna alles, alleen rijstgerechten hebben niet echt mijn voorkeur. @Roos, hoe gaat ie? ben je alweer aan het werk? Is altijd weer even inkomen he. Nog een paar weken en dan mogen jullie naar de gyn. @Majo, vandaag je laatste werkdag voor je vakantie. Hele fijne vakantie meis, geniet ervan!!! Lekker uitrusten en ontspannen, en wie weet @Tina, ik begrijp dat jullie het huis gekocht hebben. Gefeliciteerd! Ik ben ook erg benieuwd. Ik ben ook helemaal voor nieuwbouw (tik vanwege mijn werk), we zijn zelf ook op zoek. Wanneer gaan ze beginnen met bouwen, en wanneer is de geplande oplevering? Of loop ik nu te hard van stapel en weet je dat nog helemaal niet . @Danabelle, hoe is het met jou? Is de misselijkheid al minder geworden? Hoop het wel voor je! @All, joehoe, mijn temp is vandaag duidelijk gestegen, en gisteren al een klein beetje. Dus toch waarschijnlijk dinsdag mijn ei gehad. Hopelijk was de lading van zondagavond nog goed . Kweenie, ik had deze ronde toevallig weer eens ovu-testjes gebruikt, maar die hebben bij mij tot nu toe nooit gewerkt. Maar het zou kunnen dat ik nu net te vroeg gestopt was. Misschien maar eens van die dipsticks proberen. Alleen wanneer doe je die als je de hele dag werkt? s Ochtends kan niet toch? O ja, vanaf mijn eisprong ben ik elke keer enorm opgeblazen. Heel veel kleren zitten dan niet echt lekker meer. Ik klim weer op het wachtbankje, helaas geen lekker weer *klapt pluutje open*. Hoop dat de klachtjes meevallen dit keer. Daar krijg ik stiekem toch steeds weer veel hoop door X, Mar
Tina, gaaf huis!!! Zie pb terug. (Maar goed dat je me gewaarschuwd had, anders had ik je berichtje waarschijnlijk pas over een maand gezien ofzo, hihi. Ik kijk daar eigenlijk nooit naar, jij hebt dan ook de primeur van de allereerste pb aan Mar .)
hihi, inderdaad Maar wat zie ik in jouw handtekening: over 8 dagen testen! En Kweenie de dag voor jou. Dat wordt een spannend weekend volgende week!!! Hoogste tijd dat er weer iemand op roze gaat hier. Ik ga lekker Harry Potter kijken (binnenkort naar het laatste deel), fijn weekend allemaal!
Hai, ik kom,later ff uitgebreid reageren. Tina, ik moet jullie woning nog even uitgebreid bekijken., kus
Kiekeboe! Jaaaaaa, nog 7 dagen! Al weet ik niet of ik dat ga redden.....heb al enkele dagen last van bruinverlies... maar we zien wel weer Gisteren lekker geshopt en een maatje kleiner kunnen kopen! Afvallen werpt zijn vruchten af! blijblij Vandaag bezoekje aan mn ouders vanavond gezellie uit eten heb ze al ruim een maand niet meer gezien (wonen in buitenland) dus heb er wel zin in. Kunnen we de tekeningen van ons huis laten zien Verder niet zoveel nieuws...zie jullie vanavond of morgen weer! Doeidoei! Tina
Hallo meiden, Endelijk weer ff een berichtje van mij. Had afgelopen week iedere keer dat mn compu vast liep zodra ik op het forum kwam. Ben nu bij mn schoonzus dus dacht probeer het ff en ja het lukt. @Mar, weer op het wachtbankje. De duimen draaien voor jou. @Goedoe, jeetje het zit je ook echt niet mee op het moment. Neem je tijd en we zien je vanzelf wel weer verschijnen als je er aan toe bent. @Tina nog een paar dagen op het wachtbankje zie ik. Lekker he om een nieuwe kleren te kunnen kopen en dan vooral dat maatje kleiner is super. Ben ook wel erg benieuwd naar jullie nieuwe huis? @Kweenie, hou je het nog vol op het wachtbankje? @Danabelle, hie is het met jou? @hier, sinds gister heerlijk vakantie. Ohhh wat heb ik daar naar uitgekeken. Vandaag bij mn schoonzus op bezoek en morgen koffers inpakken en dan maandagochtend vroeg de lucht in. Heb er echt zin in om er ff lekker samen met Majoman tussenuit te gaan. Ben er misschien morgen nog en anders weer na mn vakantie. Tot gauw Dikke knuf Majo
@Majo, hele fijne vakantie!! Ga je lekker de zon opzoeken? @Tina, lekker he, een maatje kleiner kunnen kopen . You go girl, op naar het volgende maatje kleiner! Vonden je ouders jullie huis ook zo mooi? o, en dat bruin kan nog van alles betekenen zowel goed als minder (heb echt het hele internet afgezocht over bruin) Ik duim dat het bij jou de goede kant op gaat. @Kweenie, hoe is ie? Hoe bevalt jouw nieuwe mobiel eigenlijk? Ik neem aan dat je die inmiddels allang heb, een tijdje terug moest je er steeds op wachten. Ik heb verder ook niet zoveel nieuws. Behalve een opgeblazen gevoel verder nergens last van. Ik wacht lekker verder, nou ja eigenlijk wou ik dat ik een tijdmachine had, maar helaas .
Hallo Ladies, Daar ben ik weer . We hadden visite dit weekend dus weinig tijd. Hoe gaat het met iedereen? @Tina: I love your house!!!!!!! Hoe staat het met het bruinverlies? @Majo: Hoop dat je aan het genieten bent. Hier is het vreselijk baggerweer!!!!! @Mar: Mijn abonnement is afgelopen woensdag EINDELIJK eens in gegaan dus kan nu genieten van mobiel internet . Vind de foon echt tof!!!! Maar goed, betaal nu die 30 euries in de maand ook nog niet haha (als het goed is krijg ik nog 5 maanden gratis). @Goedoe: Je mag in dit topic ook best over je verdriet praten hoor!!! We zijn echter uit het miskraam topic weg gegaan omdat...nou ja, omdat dat gewoon een goede stap is om te zetten op een gegeven moment. Maar dat neemt niet weg dat we het daar ook niet nog over kunnen hebben!!!! Ik heb ook nog steeds angsten hoor. Zeker deze ronde. Allerlei klachten die overeenkomen met de vorige 2 x keren. Gelukkig is het de afgelopen dagen weer wat afgezakt maar ik houd bijvoorbeeld pijn aan de rechterkant. Nu niet omgeving litteken maar meer het gebied waar het gaat trekken als je bandenpijn hebt. Alleen dan maar een klein stukje, alsof er een spiertje verrekt is of zo... Anyway, ik heb daar bijvoorbeeld echt veel moeite mee! Zo erg zelfs dat ik echt hoop dat ik gewoon ongesteld ga worden (en dat volgende ronde mijn eisprong gewoon lekker links is). Maar goed, dat is mijn angst. Ik wilde reageren op jouw verdriet. Voel je alsjeblieft niet bezwaard om je gevoel te uitten! En als dat de ene dag een happy gevoel is en de andere dag huil je je ogen uit je hoofd... Alles mag en kan hier!!!! @All: Hier nog 2 -3 dagen tot NOD (banner klopt niet helemaal) maar verwacht wel ongesteld te worden. Als ik ongesteld wordt en ik heb over een paar maanden weer dezelfde klachten en angsten... Help me dan even herinneren dat het er schijnbaar gewoon bijhoort . Trouwens, is het mogelijk dat je overgebleven eileider binnen 3 maanden al de functie van je verwijderde eileider overneemt? Ik ben er 99% zeker van dat mijn eisprong rechts heeft plaatsgevonden dus dan is de kans op een zwangerschap toch eigenlijk al zo goed als nihil momenteel? Liefs, Kweenie
Hallo meiden, Ik heb net dit topic flink doorgelezen. Leuk dat jullie zo positief zijn en dit topic gestart zijn. En wat fijn om te horen dat er ook ruimte is voor emoties na deze heftige ervaring waar wij doorheen zijn gegaan. Bij mij is het nog redelijk vers. Ik heb 5.5 week geleden m'n operatie gehad waarbij m'n linker eierleider is verwijderd. Wel ben ik vorige week vrijdag weer ongesteld geworden en om de waarheid te zeggen was ik nog nooit zo blij met een menstruatie. Is toch een teken dat alles weer werkt. Ook ik twijfel nu over m'n vruchtbaarheid. Daar heb ik nog even iets over opgezocht wat ik eerder al had gelezen. Ook om op jouw vraag terug te komen Kweenie, over de werking van de overgebleven eierleider: De vruchtbaarheid is door het verliezen van één eileider niet meteen gehalveerd. De hersenen ontvangen een prikkel als het eitje, aan de kant waar geen eileider meer is, in de buikholte verdwijnt. De hersenen sturen een prikkel naar de overgebleven eileider om dat eitje op te pikken. Na ongeveer een jaar heeft de overgebleven eileider de functie van de verwijderde eileider overgenomen. De vruchtbaarheid met één goed functionerende eileider is dan ongeveer 80%. Op tekeningen van de baarmoeder met eileider en eierstokken lijken die links en rechts van de baarmoeder te liggen. In werkelijkheid liggen ze meer achter de baarmoeder, waardoor het oppikken van het eitje door de andere eierstok makkelijk kan. De ovulatie wisselt zich niet iedere maand links en rechts af. Het ovuleren gebeurt willekeurig links en rechts. Uit dit artikel van Home | Freya blijkt dat het niet uitmaakt aan welke kant je een ovulatie hebt om zwanger te raken! Inderdaad wordt gezegd dat het ongeveer een jaar duurt voordat de hersenen door hebben dat er maar 1 eierleider is. Je hoort ook verhalen dat vrouwen na de 1e of 2e maand na verwijdering van de eierleider weer zwanger raken. Ook omdat het zich niet gelijkmatig afwisseld aan welke kant je maandelijks je eiersprong hebt. Het blijft dus hoe dan ook kansberekening. Groetjes, Ona
Hoi Ona! Welkom bij ons clubje! Babbel maar gezellig mee. Fijn om te horen dat je cyclus weer verder loopt. Hopelijk mag het bij jouw ook snel prijs zijn Hebben ze bij jou trouwens ook een eileider verwijderd? Of deden ze een besparende operatie? Kweenie: De uitleg die Ona tikt, kreeg ik de laatste keer ook van de gyn. Je eileiders liggen eigenlijk achter je baarmoeder, dus ze hoeven niet helemaal van links naar rechts in je buik. Verder vergeleek de gyn het met een chemisch stofzuigertje/grijphandje. Dus dat zou best al kunnen werken. Spannend hoor! Nog geen testje gewaagd???? Ben benieuwd! Hier ben ik een beetje &@#§ç :x Ik dacht vorige week zaterdag een eisprong te hebben gevonden (was donkerste test van de hele week) Maar nu vul ik dus vandaag mijn temp in, en geeft FF aan dat ik afgelopen vrijdag een eisprong heb gehad...en niet geklust aangezien ik al een week bruinverlies heb. Gisteren had ik opeens een grote klodder donkerrood/bordeaux slijmerige prop tijdens het afvegen. Ik dacht toen...oké, ongi on its way... niet dus. Voor de rest wederom bruine troep. Dus ik weet het niet meer... Mijn lichaam is ook zo lekker duidelijk hè... Laatste klus was vorige week maandag (vanwege bruinverlies rest van de week). Heb wel ergens gelezen dat sperma soms tot 5 dagen kan overleven, en heb uiteindelijk ook maar 1 zwemmertje nodig. Maar heb meer het gevoel dat deze cyclus vergooid is...en dan was dit misschien ook nog eens mijn enige ei van dit jaar (Was in ieder geval mn eerste sinds december 2010...) Dus baal wel een beetje... Ben aan één kan ook wel blij dat ik waarschijnlijk wel een ei gehad heb. Hopelijk komt mijn cyclus uit zichzelf weer op gang (door mn gewichtsverlies) maarja...ik kan nu alleen maar afwachten hè. Pfffff wat een onzekerheid en twijfels... Weekend was wel leuk. Mn ouders zagen duidelijk dat ik afgevallen was! gisteren nog opgepast op een nichtje. Lekker samen zitten ds'en, gewandeld en cakejes gebakken. En nu dus weer aan het werk... Zal trouwens maar eens beginnen Liefs Tina
@Ona, welkom hier en helaas dat jij het ook mee hebt moeten maken . Ik was idd ook erg blij met mijn 1e ongi na de operatie. Hoe gaat het nu met je, ben je alweer een beetje hersteld? En hebben ze het bij jou op tijd kunnen ontdekken? Soms wordt een bbz helaas pas erg laat ontdekt namelijk. Mijn gyn heeft trouwens hetzelfde verhaal verteld als jij schrijft. De overgebleven eileider neemt uiteindelijk bijna volledig de functie van de verwijderde over. Hij zei alleen dat de meningen verdeeld zijn over de termijn waarop dit gebeurt, sommigen denken dat dit vrijwel meteen gebeurt en anderen dat het tot een jaar kan duren. @Kweenie, dus zoals Tina ook al zei, misschien werkt het nu meteen al zo bij jou. Of maken we je daarmee weer extra zenuwachtig . Maar even serieus, ik had die angst de eerste twee maanden ook heel erg. Helemaal niet raar hoor. Heb je continu pijn, of af en toe steken? En kan dat niet gewoon een teken zijn van een zwangerschap? Weet niet hoor, ik heb helaas alleen de bbz als vergelijkingsmateriaal, en dat is volgens mij niet bepaald goed vergelijkingsmateriaal. Ik probeer je moed in te praten, maar weet niet of dat zo lukt ? Igg nog maar een paar daagjes in spanning zitten, en dan heb je gelukkig meer duidelijkheid. Hou vol!! Lekker he mobiel internet, zeker op zon snelle telefoon . @Tina, klinkt als een gezellige dag met je nichtje, leuk! Ik dacht even dsen wat is dat?. Maar is zeker Nintendo ds of niet? Ik wordt duidelijk oud, haha . Maar wat ontzettend balen dat je lichaam zo onduidelijk is . Zou FF het nog fout kunnen hebben? Ik had deze ronde wat weinig en soms veel te laat getempt, waardoor ik eerst helemaal geen kruis kreeg, terwijl ik toch redelijk zeker wist wanneer mijn ei ongeveer was. Ik bedoel alleen maar te zeggen dat FF niet altijd gelijk heeft, misschien bij jou dan ook *hoop, hoop*. Hoop dat je snel wat meer duidelijkheid krijgt, of dat je ongi doorzet (zou nu een nette cyclus opleveren toch?) en je aan de volgende ronde kunt beginnen. Hoe lang heb je precies al bruin? Ik heb sinds de bbz altijd al 6 dagen voor ongi al bruin (en vorige cyclus zelfs 7 dagen), soms wat meer (na lichamelijk inspanning of een euh grote boodschap) en soms wat minder. Op dag 7 wordt ik dan meestal echt ongi. Misschien kan het nog zoiets zijn, dat toch je ongi eraan zit te komen? Heb je inmiddels al een afspraak met de gyn kunnen maken? Half aug. duurt niet zo lang meer. @Roos, hoe is het met jou? Als je even geen behoefte hebt aan reageren hoef je dat niet te doen hoor. Wou alleen maar even laten weten dat je hier niet wordt vergeten. Ik hoop dat het naar omstandigheden goed met je gaat! En Majo zit inmiddels hopelijk ver weg van hier heerlijk in het zonnetje. Hier is het weer echt prut .