Zwanger worden na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Kweenie, 7 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    Ds'en is inderdaad met zo'n Nintendo DS :D

Bruinverlies is vorige week dinsdag begonnen. En volgens ik daarnet op het wc kon zien, lijkt het nu toch door te zetten als ongi...
    Pfff, ik kan er niets meer van maken. Wel, niet, wel, niet, wel, niet... Hier kan ik toch niks mee??? Heb het er gisteren nog met manlief over gehad. Na de BBZ is alles echt een zooitje geworden. Heb ervoor NOOIT dit soort bruinverlies gehad, en nu lijkt het wel of ik niks anders meer heb...ofwel superongi's. :x

Ach ja, als het toch doorbreekt, wil dat zeggen dat ik wederom een korte cyclus heb. Alleen blijf ik twijfelen of dit cyclussen zijn met of zonder ei... Lijkt me eerder ei-loos...

Heb me afgelopen weekend zelfs de vraag gesteld of ik niet vervroegd in de overgang ben... Tja, je gaat de gekste dingen denken...

Gelukkig kan ik volgende maand naar de gyn, normaal eind augustus maar ga proberen om half augustus al te gaan. Moet alleen nog een afspraak maken. Zullen we komende week maar eens werk van maken :)

2. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hoi meiden,
    Ik zie dat zich hier inmiddels weer nieuwe dames hebben aangesloten, wat jammer dat jullie ook een bbz hebben gehad.. maar hopelijk vinden jullie hier steun. Ik heb een tijd niet gereageerd, ben op vakantie geweest en ben erg moe en misselijk door mijn zwangerschap. Maar wil jullie toch even moed inpraten; als ik weer zwanger kan worden, jullie toch zeker ook! Ik ben morgen 13 weken onderweg, en tot nu toe is alles goed. Door omstandigheden moet ik wel bij de gyn blijven (dus niet terug naar de VK) maar dat vind ik niet erg, alleen maar goed dat ze me goed in de gaten houden.
    Nog geen nieuwe zwangere dames zie ik? Kweenie, jouw eileider is toch bij de tweede operatie verwijderd, heb je fantoompijn daar dan? (serieuze vraag) of denk je dat er iets anders aan de hand is?
    Andere meiden, succes! en sterkte voor degenen die het nodig hebben.
    Groetjes!

3. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Lieve Meiden,

Allereerst Ona: Welkom hier (blijft een beetje gek om te zeggen). 5,5 week geleden dus voor jou en je linker eileider kwijt. Hoe lang was je zwanger? En wat waren je symptomen (als ik vragen mag).

Dat van dat je andere eileider de functie overneemt wist ik trouwens. Maar overal lees je dus dat het ongeveer een jaar duurt. En dan denk ik: "Shit...zo lang?". Dus eigenlijk ga ik er bij een eisprong aan de rechterkant dan al van uit dat het niet gelukt is (ook een beetje zelfbescherming natuurlijk).

Al lees ik nu dat volgens Mar er ook theorieën zijn dat het sneller gebeurd dan een jaar. Kijk dat hoor ik liever.

Ik heb vanmorgen stiekem even getest trouwens. Negatief (en moet morgen of overmorgen ongi worden. Was een supergevoelige test van Z&K die beweren vanaf 10hcg al te meten) !!! En eigenlijk ben ik daar wel erg blij mee (ook stiekem tikkie teleurgesteld natuurlijk) omdat ik dus allemaal enge dingen voelde.

@Danabella: Ja, fantoompijn, dat is een goede omschrijving denk ik. Voor een deel dan want ook op andere plaatsen rechts deed (doet) het zeer.

@Mar: Fijn om te horen dat jij de 1e 2 maanden ook erg angstig bent geweest (of nou ja, niet fijn natuurlijk maar je snapt me wel). Gelukkig blijkt er niets aan de hand te zijn (althans geen zwangerschap) en heb ik zo'n beetje alles wat ik voel/heb gevoeld opgeschreven dus de volgende keer kan ik mezelf daarmee (enigzins) geruststellen.

@Tina: Vorige ronde begon het bij mij 2 dagen van te voren met roze verlies. Ronde daarvoor ook 2 dagen van te voren roze + ook bruinverlies. Had ik voor de BBZ eigenlijk ook nooit. K dat het bij jou zo rommelt. Maar gelukkig krijgen jullie zo wat meer hulp. Maar vervroegde overgang? Het zou kunnen natuurlijk maar denk je dat echt?

@Danabella: 13 weken al weer!!!! Gefeliciteerd meis!

Weet iemand trouwens hoe het met Juulzon gaat?

x Kweenie

4. wish23

wish23 Lid

17 mei 2011
    60
    0
    0
    dierenverzorgster
    drenthe
    Hallo meiden! mag ik me hier ook bijvoegen? het is al even geleden dat ik een BBZ heb gehad, maar ik zal het nooit vergeten, heb daarna ook nog een miskraam gehad na 10 week zwangerschap. maar ben nu weer positief, en hoop dat ik snel weer zwanger mag zijn, ondanks de angst dat het of in mn eileider terecht komt, of daarna alsnog misgaat. maar ik vind het fijn dat dit zon positief topic is!

5. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    Word drukjes hier :D maar gezellie hoor dames! Klets lekker mee!

Kweenie: tja ik ga de gekste dingen denken in dat gekke koppie van mij :D en de engste dingen eerst natuulijk ;) maar ik probeer er niet teveel mee bezig te zijn. Positieve dingen denken hè ;)
    Jammer van je testje trouwens... hier daarstraks ook even geprobeerd :) oogverblindend negatief... ach ja, volgende keer beter :)

Danabella: wow! 13 weken alweer! Time flies!

Ona: solly, ik had weer slecht gelezen...je linkereileider is verwijderd zie ik nu...

Nou, ik ga nog even serietje kijken, dan lekker douchen en dan mn nestje in :)

See you girls tomorrow!

Knuf
    Tina

6. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Hai,

Ja, gezellig zo!!!!
    @Wish: Tuurlijk mag je meeschrijven! Hoe meer zielen hoe meer vreugd! Begrijp ik, naar je handtekening kijkend, nou goed dat je een BBZ hebt gehad in 2007 en daarna pas in 2010 er weer voor bent gegaan? Mag ik vragen naar je verhaal of brengt dat te veel verdriet met zich mee (want dan moet je het uiteraard niet vertellen).

En ja, lekker cluppie meiden hier he? Ondanks dat er veel tegen zit proberen we toch zo positief mogelijk te blijven en elkaar op te beuren!

@Tina: Wat lief! Ik een witte test, jij een witte test? :D Zullen we daar volgende maand dan maar twee knalpositieve testjes van maken? Of nog beter we gaan gewoon hoppa met z'n allen op knalpositief. Lijkt me gezellig!!!

@All: BUIKPIJN!!!!!! Mán, mijn buik staat op knappen! Heb mijn NOD geschat op vandaag of morgen. Wordt vannacht of morgenochtend denk ik, my god...wat een opgeblazen buik! Ik heb spontaan geen rare, enge kwaaltjes meer aan de rechterzijde haha.

Liefs, Kweenie

7. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    #167 Ona, 19 jul 2011
    Laatst bewerkt: 19 jul 2011
    @Tina: geeft niets hoor meid. ;) Inderdaad hebben ze bij mij mijn (linker) eierleider niet kunnen sparen aangezien ik (alsook de arts) er vrij laat achter kwam. Ik las dat jij sinds december 2010 (misschien) geen eiersprong meer hebt gehad. Mag ik vragen hoe dat komt? Ik twijfel namelijk ook of ik wel elke maand een eiersprong heb en wil laten onderzoeken of ik PCOS heb. Ik weet niet of dat bij jou toevallig ook de reden is dat je daaraan twijfelt? Ik hoop voor jou dat er binnenkort weer eentje mag ploppen!:)

@Mar76: helaas hebben ze het bij mij heel laat ontdekt. In eerste instantie dacht ik dat ik een gewone miskraam had. Ik verloor nl. iets wat op een vruchtzakje leek en wat ik heb opgevangen. De vk is de volgende dag langsgekomen en vertelde dat het een leeg vruchtzakje was (een windei). Dit was met ongeveer 7 weken zwangerschap. 2 weken daarna kreeg ik helse pijnen, ik zag lijkbleek en was duizelig en ben zodoende op de spoedpost beland. M’n HCG bleek toen erg hoog (4000) en mijn baarmoeder was leeg. Kortom een sterk vermoeden op een bbz. Het heeft toen nog 3 dagen geduurd voordat ik geopereerd werd. Dit gezien het feit dat m’n HCG dalende was en de artsen hoopten dat mijn lichaam het zelf zou oplossen. Nadat mijn Hb gevaarlijk laag werd na een nacht met wederom helse pijnen ben ik met spoed geopereerd. Vermoedelijk is die nacht mijn eierleider gescheurd.:( Dit is morgen precies 6 weken geleden en ik moet zeggen lichamelijk ben ik er zo goed als overheen. Mentaal nog lang niet. Hoe lang is het bij jou geleden Mar?

@Danabelle: wat heerlijk om te horen dat jij toch redelijk snel weer zwanger bent geraakt. Wat fijn ook dat het allemaal goed gaat nu! Dit soort berichten beuren je wel op moet ik zeggen!:)

@Kweenie: wat goed dat jij alle symptomen hebt opgeschreven. Dat werd mij ook verteld om te doen maar heb ik niet gedaan. Wellicht ook omdat ik er vrij laat achterkwam dat het een bbz was en ik 4 dagen in het ziekenhuis heb gelegen in totaal. Het begon iig met een soortement weeengevoel. Het kwam en het ging en het zat ter hoogte van m’n eierstokken. Gek genoeg voornamelijk rechts, terwijl het embryo in mijn linkereierstok zat. Dat is iets wat ik nog steeds raar vind. Hebben jullie dat toevallig ook ervaren? Wat ook kenmerkend was, ik had eerder een soortement (gewone) miskraam waarbij ik ofwel een afgietsel van de baarmoeder ben verloren ofwel een 2e vruchtje. Daar ga ik niet meer achter komen. De buikpijn die ik bij de eerste miskraam (noem ik het maar even) had was met een Paracetamol te bestrijden. Dit was niet het geval bij de pijn die ik bij de BBZ heb ervaren.
    Wat ontzettend jammer overigens dat je geen pos. test had.:( Zo te horen ben je er wel weer klaar voor, klopt dat? Ik heb dat nog niet maar wil ook niet te lang wachten gezien mijn leeftijd. Ik hoop echt dat het snel weer raak mag zijn voor je en dat alles dan goed gaat! Ik zou zeker nog een paar testjes er tegenaan gooien als ik jou was. Ik testte namelijk pas vrij laat pos. (ik wil je niet bang maken maar is toch wel goed om even in de gaten te houden)!

Wish23: jij ook welkom. Ik kan me je angst zo goed voorstellen. Weet wel dat je nu sneller onder controle komt. Aan de hand van het stijgen van de HCG kunnen ze goed monitoren of de zwangerschap zich in de bm bevindt.

Nog even een ander vraagje. Ik lees daar niks over op dit forum. Het is eigenlijk a.h.v. het idee van m'n moeder dat ik dit wil overwegen. Zij kwam erachter dat sinds april dit jaar het toegestaan is voor alle vrouwen om eicellen in te vriezen. Gezien het feit dat ik 35 ben en dit jaar 36 word zit ik dit sterk te overwegen. Sterker nog, ik wil voordat we er weer voor gaan, eerst dit proces door. Mede door mijn leeftijd maar ook gezien het feit dat je toch een iets verhoogde kans hebt op herhaling. Zijn er toevallig meiden die hier ook over hebben nagedacht? Misschien een rare vraag hoor besef ik me.:) Natuurlijk moet je niet in doemscenario's denken want de kans dat het wel goed gaat blijft natuurlijk het allerhoogst.

Oei, een hele lap tekst zie ik opeens. Lang verhaal kort: wat ben ik blij zulke positieve meiden te treffen die (helaas) hetzelfde hebben meegemaakt!

8. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Lieve allemaal, wat superfijn te lezen dat ik niet vergeten wordt!
    Ik ben vorige week thuis gekomen van een onwijs fijne vakantie.
    Hoewel ik natuurlijk vorigjaar zwanger terugkwam, nu ongesteld maar we gaan door! Helaas blijkt mijn haar uit te vallen. Ik ben daar zo stuk van geweest. Heel erg bedroefd, kon niet meer slapen en finaal in paniek. Ik mag nu naar een dermatoloog en een diëtist. Ik ben ten einde raad..het zal bij mij wel stress zijn. Tussen de tranen door lees ik soms even hoe het met jullie gaat. Want ookal schrijf ik niet zo vaak en vind ik het erg moeilijk om positief te blijven door alle teleurstelling en verdriet, ik vergeet jullie ook niet, sterker nog..ik denk iedere dag aan jullie! Mijn tranen en verdriet, het zo vastbijten in iets, niet kunnen ontspannen en loslaten zijn inherent aan mijn psych. Klachten.
    Anyway, ik moet er mee omgaan, vandaag is beter dan gister maar wil jullie laten weten dat mijn hart een sprongetje maakt wanneer ik zo af en toe mijn naam lees in jullie berichtjes. Thanx, jij ook Majo!

9. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    FF snel tussendoor: Gisteren ongesteld geworden!!! Best blij stiekem. Vond die rare kwaaltjes eigenlijk gewoon ENORM eng! Dus nu met een opgelucht gevoel (en zwaar buikpijn maar toe maar) op naar de volgende ronde. Iemand tips om het gezellig te maken bij een ander thuis zonder een piep te geven??? :D :)

10. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    Hé kweenie!
    Ongesteld...nou euhm...gefeliciteerd dan maar :(:D Hoop dat je buikpijn snel minder is.

Ow, en hier dus niet echt tips voor je...gewoon stilletjes doen :) (maakt het wel extra spannend :D)

11. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    Ona: in Mei hebben ze PCOS bij mij vastgesteld dmv een echo en bloedonderzoeken. Ik heb nu op 17 augustus een nieuwe afspraak met de gyn. Hopelijk schrijft deze mij dan clomid voor. Heb in een jaar tijd maar 1 echte eisprong gevonden...dus dat maakt de kans op een zwangerschap wel erg klein hè ;) Ik was wel gelijk zwanger van dat éne eitje. Helaas BBZ... Hopelijk is het bij het volgende ei weer gelijk raak!

Bellerose: Valt je haar uit??? :(:$Jeetje, dat zou ik ook verschrikkelijk vinden. Meid, ik hoop dat ze snel de oorzaak vinden. Wat een ellende toch allemaal. Ik heb echt met je te doen. *Geeft Bellerose een dikke knuffel* Heb je niets waar je je op dit moment in kan vastbijten? Iets waar je weer positieve kracht uit kunt halen? Ik stort me bv op mijn afvalrace. Elk grammetje dat eraf gaat is voor mij een overwinning en geeft een positieve vibe. Ook doen manlief en ik nu vaker dingetjes samen. Keertje uit eten, keertje film, keertje bios. (Gisteren trouwens naar Harry Potter geweest;) leuk leuk!) Daarbij zijn we dus ook bezig met ons nieuwe huisje. Allemaal dingetjes waar ik mij op kan storten als het even niet goed gaat... Gewoon om de zinnen even te verzetten. Of verwen jezelf een keertje. Manlief en ik hebben laatst alletwee met zo'n peel-off maskertje op de bank gezeten. Zoooooo lachwekkend, maar ook ontspannend! Gewoon effe niet bezig zijn met zwanger worden. Heel even maar gewoon wat dollen met elkaar :) Hoop in ieder geval dat het snel weer beter gaat met je.

12. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Lieve meiden,

Heel fijn weekend allemaal!!!! Probeer te genieten en zeker, zoals Tina ook al aangeeft, van de kleine dingen!!!! Ik kruip zo lekker met manlief in bed, film kijken. Gewoon even relaxed. Komende 2 weken is ook niet spannend wat betreft zwanger worden dus dat is eigenlijk ook wel even lekker.....

@Tina: Ja, klinkt raar om te zeggen dat ik blij ben om ongesteld te zijn maar ik weet nu, voor de volgende keren, dat het echt niets hoeft te zijn! Overigens proberen we de planning iets aan te passen. Door iets eerder op pad te gaan hopen we net op tijd weer thuis te zijn (en dat zal dan waarschijnlijk echt net op tijd zijn maar toe maar...anders zijn we echt zeker weten net weg).

Over 2 - 3 weken gaan Kweenieman en ik in elk geval weer hard knallen en hopelijk is het dan ook weer raak!

@Bellerose: Meis toch, ik wou dat ik het allemaal wat makkelijker voor je kon maken. Hopelijk zit je gauw weer lekker in je vel en breken voor jou ook weer goede tijden aan!

Hopelijk voor ons allemaal....

Dikke knuf, Kweenie

13. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    He lieve meiden,

Hoe gaat het met iedereen?
    Liefs, Kweenie

14. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Dag lieve meiden!

Was al even geleden dat ik hier aanwaaide, maar ben gewoon hartstikke druk geweest. Inmiddels behoor ik nu ook officieel tot het rijk der 35jarigen... niet iets waar ik nu heel hard hoera hoera om roep, want de kans op miskramen neemt alleen maar toe en de kans op zwanger worden wordt alleen maar kleiner....

Lees dat we hier een boel nieuwe meiden hebben ('welkom') en dat er nog geen nieuwe zwangeren bij zijn (bah....).

Lees hier af en toe mee, maar niet heel actief. Zit namelijk in zo'n periode van rust, orientatie op Wat Nu en onderzoeken. Bloedonderzoek (schildklier en bloedstolling) en heb afgelopen vrijdag een hysteroscopie gehad (zie mijn blogje onder het topic vruchtbaarheidsbehandelingen 'van IVF naar arielcolour'). Erg pijnlijk, ze zijn met een kijkbuis (hysteroscoop) naar mijn baarmoeder gegaan. Geen afwijkingen gezien, wel weefsel afgenomen en over 2 weken de uitslag. Aangezien wij er nu dus 4 mislukte IVF pogingen op hebben zitten, ik een relatef laag AMH-gehalte heb (voorstadium van vervroegde overgang) willen we nog een 2nd opinon aanvragen in Gent. Dat is 8 augustus. Later die week hebben we gesprel met Med. Centr. Kinderwens waar we nu onder behandeing zijn.

Het blijft een lange weg, maar we hopen op een wonder...
    Tina, zal als ik jou was eens een kijkje nemen op de website www.hypomaarniethappy.nl, van de schildkliervereniging. Mischien de moete waard?

Kusssss v allemaal!

xxxxx

15. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    Hoi meiden!

Ik heb het ook druk gehad afgelopen weekend :) Huis moest volledig op orde zijn...we hebben gisteren onze eerste kijkers gehad :D En ze waren enthousiast. Maar verder is het afwachten... Verder ook nog in de weer geweest met mn autootje. Jaarlijkse APK komt eraan, en er moeten dus nog wat dingetjes gedaan worden. Dus druk druk druk :)

Verder eigenlijk weinig te vertellen... ben nog steeds :)x) ongesteld.
    Ben bang dat dit niet goed gaat komen als ik een cyclus van 26/28 dagen heb... Volgens de banner over een paar dagen mn ei...ik ben benieuwd! Ik hoop zo dat mn ongi dan klaar is! Misschien gaan we nog wel een weekendje weg...zou wel leuk zijn...een ei tijdens een weekendje weg ;) Mja...daar teken ik voor! :D

Juulzon: Jeetje meid...wat moet je toch allemaal doorstaan...Ik heb echt met je te doen. Maar ik heb goede hoop voor je onderzoeken in Gent. Ik ben zelf een belgische, dus ik ken de "medische wereld" in België. En die vind ik persoonlijk vele malen beter dan die hier in Nederland...
    Bedankt voor de link :) Al moet ik zeggen dat ik er niet geruster van word... Net als bij PCOS heb ik verdacht veel dingen die in dat lijstje voorkomen...hoewel de huisarts bij mn laatste bloedonderzoek zei dat mn schildklier ok was. (Maar heb niet zoveel vertrouwen in de huisarts. Die poeierde mij af met een miskraam ipv bbz, en manlief met een hamstringblessure ipv een hernia...dus jullie begrijpen wel wat ik bedoel ;))

16. MaJo1976

MaJo1976 Actief lid

31 jan 2010
    151
    0
    16
    Zuid-Holland
    Hallo allemaal, daar ben ik weer.
    Vanmiddag teruggekomen van een superheerlijke vakantie op het mooie eiland Madeira. We hebben echt heerlijk genoten. Van de omgeving, de natuur maar ook van elkaar. Heerlijk in bed van elkaar genoten gewoon omdat het lekker was en niet om het zwanger worden. Volgens mij wel gister mn ei gehad (afgelopen dagen behoorlijk veel vruchtbaar slijm), maar dr lagen genoeg zaadjes op de loer dus we zien het wel. Nu nog 1,5 week vakantie thuis. Nog geen idee wat we allemaal gaan doen, we zien het wel.

@Ona & Wish23, welkom hier (klinkt raar maar is wel goed bedoeld).

@Bellerose, jeetje het zit je ook niet mee meid. Wou dat ik je kon helpen al was het maar door een arm om je heen te slaan en je een dikke knuffel te kunnen geven. Bij deze in ieder geval een hele dikke digi-knuffel voor jou.

@Mar, hoe is het bij jou. Zie op je banner staan 3 dagen overtijd????? Klopt dat of ben je ongi geworden.

@Kweenie en Tina, jullie allebei weer ongi geworden.

@Tina, hopelijk krijg je gauw wat meer duidelijkheid waardoor je zoveel bruinverlies hebt en of je idd de afgelopen rondes nu wel of geen ei heb gehad.

@Danabelle, jij alweer 13 weken. Hoe komt het dat je onder begeleiding van de gyn moet blijven?

@Juulzon, dikke knuf voor jou.

Nou ga hier nog ff surfen en zo d ekoffers alvast uitpakken, kan ik morgen aan de was beginnen. Vanavond weer heerlijk in mn eigen bed slapen (bed op vakantie was kneiterhard:() en wie weet wat er voor het slapen nog gaat gebeuren;)

17. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Heeeee ja, Mar? 3 dagen over tijd?
    Majo, welkom terug! Wie weet waar jullie relaxte vakantie toe leidt.....
    Ben via mn mob aan t tikken dus houd t ff kort. Wij mogen over n week weer bezig:) kus

18. Mar76

Mar76 Actief lid

4 mrt 2011
    223
    107
    43
    Zuid-Holland
    Ha dames,

Even snel ego-update: ik was idd wat overtijd, maar gisterenavond heeft ongi doorgezet. Ik denk dus meer een laat ei in combinatie met mijn langste lf, kom dan precies op 32. Ik had ook al niet veel hoop meer, dinsdagochtend nega test, temp was al wat om laag, en sinds vorige week donderdag al wat bruin. Dat laatste baal ik nog het meest van, lijkt wel steeds langer te worden. Hoop niet dat het een slecht teken is :(.

Vanavond of morgen reageer ik verder.

Liefs!

19. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    He bah Mar, ik kreeg toch stiekem wat hoop door je banner!!
    Dikke knuf!!!

Dat bruinverlies hebben we volgens mij allemaal wat last van he? Deze ronde niet voordat het begon maar ik heb bijvoorbeeld nu (op dag wat is het...10) bij het afvegen ook af en toe nog ietswat bruin (slijmerig jak iets).

Verder alles goed met je?

@ Juulzon. Had nog niet eens op jou gereageerd, sorry! Ik word 34 dit jaar. Ook zo'n raar idee... Tijd gaat echt snel!

@All: Fijn weekend weer meiden! Maandag begint er weer een nieuwe maand. Hopelijk mag er in in elk geval 1 van ons zwanger de maand augustus in/uit!

Liefs, Kweenie

20. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Hallo meiden,

@Tina: spannend, over een paar dagen dus alweer mogelijkheden.;) Ik heb maandag een afspr. bij de gyn om te onderzoeken of ik PCOH heb. Er zijn genoeg symptomen die ik herken maar ook wat die ik niet herken. Ik heb nooit een menstruatie overgeslagen maar heb wel een lange en onregelmatige cyclus. Ook heb ik vaak (spontaan) een ovulatie gemeten (dit doe ik niet elke maand en ik voel ze niet altijd dus is lastig te zeggen). Ik hoop dat ze er door bloedonderzoeken bij mij ook achterkomen. Ze controleren dan op FSH, toch?

@ Bellerose: meid, ik wil je even een hart onder de riem steken dmv een virtuele knuffel. Ik kan me heel goed voorstellen dat je er even flink doorheen zit. Ik hoop dat de haaruitval gauw stopt!!

@Kweenie: balen dat je ongesteld bent geworden. Ik kan me wel goed voorstellen dat het ergens ook weer een opluchting voor je is. Wel dubbel he. Ik heb pas geleden besloten dat ik er ook weer voor durf te gaan maar ik blijf toch wel enigszins angstig. Toch overwint de wens het van de angst. Weet wel dat ze het na een BBZ allemaal heel goed en vroegtijdig in de gaten houden en er zodoende op tijd bij kunnen zijn mocht er iets niet goed gaan, hopelijk is dat voor jou ook een opluchting!

@Juulzon: jeetje meid, jij (en je partner natuurlijk ook) moet veel doorstaan. Jullie zijn echt doorzetters! Welkom bij de club 35 jarigen. Eigenlijk nog helemaal niet oud maar ik begrijp je zorgen maar al te goed. Ik word dit jaar alweer 36. Het lijkt wel een soort grensleeftijd. Veel succes met de verdere procedure en idd in Belgie (vooral Gent) zijn er goede specialisten.

@Majo1976: dat klinkt als een heerlijke relax-vakantie. Ik hoop dat er nog meer goede dingen uit voortkomen...:D

@Mar76: wat kan je lichaam je voor de gek houden he. Ik herken het wel dat bruinverlies. Zo beginnen bij mij mijn menstruaties meestal. Hoewel het natuurlijk ook een teken van innesteling had kunnen zijn. Hopelijk is dat wel zo de volgende keer!

Na enig innerlijk beraad heb ik besloten het wel weer een kans te durven geven en het weer ga proberen... Onaman weet nog niet zeker of hij zo ver is maar laat het vooral van mij af hangen. Ik wilde eigenlijk zelf eerst eicellen laten invriezen (op aanraden van mijn bezorgde moeder ;)), dit gezien mijn leeftijd. Hoe meer ik daar over na begon te denken hoe meer ik dat idee wel omarmde. Echter, nu mijn eisprong nadert (vermoedelijk want dat is niet zo duidelijk bij mij) beginnen de onderbuikkriebels toch weer te komen. Ik denk dat ik de volgorde daarom maar even omdraai en er toch maar eerst voor ga en kijken wat er deze maand gebeurt.:D Ik had eigenlijk zelf niet verwacht dat ik er al zo gauw weer aan toe zou zijn maar ja die natuur he. ;) Ik moet wel zeggen dat de angst blijft maar dat zal na deze ervaring nooit meer weggaan ben ik bang. Ik heb 2 weken geleden verschillende onderzoeken gehad, waaronder een uitstrijkje en een kweek en daar kwamen geen bijzonderheden uit gelukkig. Ook zei de gyn dat we er gewoon weer voor mochten gaan. Dat heeft me ook wel over de streep getrokken moet ik zeggen. Kortom ik voel me nu helemaal thuis in dit topic. ;)

Meiden, nog een heel fijn weekend gewenst!

Liefs,
    Ona

Deel Deze Pagina