Zwanger worden na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MinnieM, 28 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie1990

Juffie1990 Bekend lid

28 dec 2017
    507
    545
    93
    Vrouw
    Juf
    Ahh net nog een test gedaan... grrr word nu al gek van mezelf haha.

@MinnieM Jij gaat je heel snel bij ons aansluiten!!! Ik duim voor je. Hopelijk hebben ze vrijdag nieuws voor je.
    Bij ons was het raak in ronde 5 nu.

Verloor net alleen weer iets bruin en heb raar gevoel in me buik..

@Anna0425 morgen!!! Spannend. Hoe laat ben je aan de beurt? Het zit vast en zeker op de goede plek nu!! Ik duim voor je.
    Ja is weer even een dingetje he.. als je denkt dag je maandag anders met verlof was gegaan. Had ik 2 weken terug met de uitgerekende datum. Ben je er toch wat mee bezig. Maar nu genieten! Helemaal na morgen als je weet dat het goed zit.

Xx

Anna0425 en MinnieM vinden dit leuk.
  2. Anna0425

Anna0425 Actief lid

24 mrt 2018
    246
    118
    43
    Vrouw
    @Juffie1990 , en weer positief dus ? :) Testen is zooo verslavend.
    Wel gek van dat vreemde gevoel en beetje bruin, maar ik heb ook soms een gek gevoel in mijn buik, maar dat is ook niet gek, want er groeit daar gewoon een kindje.. Ik denk dat je vooral positief moet blijven. Want als het fout gaat, is het toch een enorme tegenvaller, of je er nu wel of geen 'rekening' mee hield.

Morgen om 8.40 uur al, dus dat is wel heel fijn. Niet de hele dag in spanning. Ben echt zo benieuwd :)

Liefs Anna

MinnieM vindt dit leuk.
  3. Anna0425

Anna0425 Actief lid

24 mrt 2018
    246
    118
    43
    Vrouw
    Hé dames,

Hier goed nieuws! Ook voor jullie, het kan dus echt weer!!

Volgens de gynaecoloog zat het vruchtje mooi in het midden van de baarmoeder Hij bevestigde dat ik waarschijnlijk rond de 5 weken + 4dagen zwanger was. En heel bijzonder, het hartje klopte al! Vond hij ook bijzonder omdat het nog zo pril is, als we gisteren waren geweest had het waarschijnlijk nog niet geklopt dacht hij.
    We hoefde niet onder controle bij de gynaecoloog te blijven, dus heb net maar weer gemaild naar de verloskundige voor een afspraak

Wij zijn natuurlijk dolgelukkig! Deze dag kan niet meer stuk. Ik hoop dat het jullie hoop geeft dat het dus allemaal nog kan en het bij jullie ook goed gaat komen! En ik duim dat we in 2019 allemaal een kindje in onze armen mogen sluiten!

Vanmiddag komt trouwens een dame van moeders voor moeders langs, dit alles heeft me wel meer doen beseffen hoe fijn het is als je een ander kunt helpen! Want het is allemaal niet zo vanzelfsprekend helaas...

Liefs Anna

MinnieM vindt dit leuk.
  4. Mellshariff

Mellshariff Bekend lid

22 jun 2018
    520
    575
    93
    Vrouw

Oh wat fijn nieuws zeg!! Nu lekker genieten ❤️ Ik mag dinsdag, vindt het zo spannend.

Anna0425 vindt dit leuk.
  5. Anna0425

Anna0425 Actief lid

24 mrt 2018
    246
    118
    43
    Vrouw
    Ja snap ik! Spannend!

Dit was trouwens de ecbi

Bijgevoegde bestanden:

Mellshariff vindt dit leuk.
  6. MinnieM

MinnieM Fanatiek lid

8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Wat fijn meis.

Lekker genieten.

Anna0425 vindt dit leuk.
  7. Juffie1990

Juffie1990 Bekend lid

28 dec 2017
    507
    545
    93
    Vrouw
    Juf
    Oooo wat een goed nieuws meis!! Gefeliciteerd en al een mooie echo!

Hier niet zo best. Sinds vannochtend verlies ik wat rood bloed. Het is heel helder, zonder stolsels en alleen met afvegen. Geen krampen ofzo. Maar ben direct al zo angstig..

8. MinnieM

MinnieM Fanatiek lid

8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    @Juffie1990 o nee. Ik snap dat je bang bent en je zorgen maakt. :(

Ik zou overmorgen weer eens testen. Heb je vandaag toevallig nog getest en oploop gezien?

9. Juffie1990

Juffie1990 Bekend lid

28 dec 2017
    507
    545
    93
    Vrouw
    Juf
    Heb vandaag getest. Maar of er nou oploop is weet ik niet zo goed. Wel nog steeds licht positief. Maar ook pas 12 dpo ofzo. Morgen eigenlijke menstruatie dus misschien wel pas 11 dpo. Net de ronde dat je geen ovu testen gebruikt natuurlijk.. nu ben ik van niks zeker. Wel een cyclus ronde van 28 dagen. Dat was ook zo met mijn bbz. Daarvoor en daarna niet meer zo een korte cyclus gehad..

10. Mellshariff

Mellshariff Bekend lid

22 jun 2018
    520
    575
    93
    Vrouw
    Aangezien ik vanavond veel last van mijn zij had kom ik net bij de gyn vandaag, ennnnn me mini zit in me baarmoeder❤️ Ben zooo opgelucht. Alles zag er goed uit ben echt net 5 weekjes zwanger. Mag tussen de 10 en 12 weken terug komen.

Deze mama gaat heerlijk slapen❤️

Bijgevoegde bestanden:

Anna0425 en MinnieM vinden dit leuk.
  11. Anna0425

Anna0425 Actief lid

24 mrt 2018
    246
    118
    43
    Vrouw
    Wat klote zeg die onzekerheid! En inderdaad net in de maand dat je niet weet wanneer je eisprong precies was.

Vanochtend weer getest? Anders gewoon zo even met de gynaecoloog bellen, misschien kunnen je vandaag en zondag bijvoorbeeld wel komen om te bloedprikken en de waardes dan te bekijken? Dan krijgen ze wel een goed beeld hoe het met het vruchtje gaat? En ik denk dat ze op echo misschien zelfs als wel iets heel vaags kunnen zien.

De gynaecoloog gisteren was heel lief, hij snapte de spanning gezien de voorgeschiedenis en gaf aan dat als ik er aanleiding voor zag, ik gewoon moest bellen en dat ze dan weer een echo maken.

Dikke knuffel! Ik duim voor je dat alles goed gaat!

Liefs Anna

12. Anna0425

Anna0425 Actief lid

24 mrt 2018
    246
    118
    43
    Vrouw
    @Mellshariff , wouw gefeliciteerd meid! Top nieuws! Geniet ervan!

13. Mellshariff

Mellshariff Bekend lid

22 jun 2018
    520
    575
    93
    Vrouw
    Dankjewel, ja ben echt zo opgelucht zag het alweer helemaal gebeuren dat ik op de ok belanden. Heb dus ook wel een traantje weg gepinkt toen de gyn zei dat het gewoon netjes in mijn baarmoeder zat:oops:

MinnieM vindt dit leuk.
  14. MinnieM

MinnieM Fanatiek lid

8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    @Mellshariff wat een mooie echo. Nu lekker genieten.

@Juffie1990 Hoe is het bij jou? Nog getest?

@Anna0425 hoe voel jij je?

Ik ben net terug van de gyn. Goed gesprek. Excuses gekregen vanwege de verwarrende geluiden. Wel clomid, niet clomid. Wel pcos, niet pcos. Het echobeeld lijkt enigszins pcos op 1 eierstok. 16 follikels. De andere had er 11. Wat nog onder de grens van 12 zit.

In combinatie met de aardig regelmatige cyclus en het feit dat ik 8 maanden geleden wel zwanger was is nu het advies nog te proberen tot dec/Jan.

Daarna evt. Cyclusmonitoring en vervolgstappen. Nu nog met ovulatie testen kijken of die positief wordt. Zo ja, is de verwachting dat ik een Goede eisprong heb. Clomid zou dan nu geen toegevoegde waarde hebben.

Deze gyn geeft ook aan dat als je duidelijk 2 fasen ziet op je temp. Kaartje dat je dan een eisprong hebt. Het is alleen niet altijd even betrouwbaar om het precieze moment van je eisprong aan te wijzen. Vandaar dat het in combinatie met ovutesten het beste is.

Ik moet wel terug voor mijn schildklier. Die is vandaag geprikt en de verwachting is dat medicijnen opgehoogd moeten worden. Ik wordt vandaag nog teruggebeld.

Ik moet wel zeggen dat ik me steeds beter lijk te voelen. Minder moe. Minder dipsaus. En meer energiek en positief. Ik verwacht dat dat door de schildklier is.

We zijn natuurlijk blij dat er niks gevonden is (op schildklier na). Maar van de andere kant vragen we ons wel af waarom het nog niet raak Is. Maargoed. Officieel zitten we nu in ronde 8 na de bbz. Dus in dat opzicht vallen we nog binnen het jaar gaf de gyn aan...

Dus we proberen het dit jaar nog zonder de artsen en kijken in 2019 dan weer verder. Hopelijk hebben we de gyn dan niet meer nodig. Duimen jullie mee?

Dikke knuffels.

15. MinnieM

MinnieM Fanatiek lid

8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Ik ben zojuist terug gebeld. Thyrax wordt opgehoogd naar 0.050 ipv 0.025.

TSH was 9.7. En nu 5.7. Doel is onder de 4 te krijgen. Omdat T4 bij mij wel goed was, is het nog subklinische en hanteren ze een TSH van onder 4. Bij een afwijkende T4 hanteren ze een TSH van onder de 2.5. We gaan nu in ieder geval voor onder de 4. Over 6 weken weer prikken en dan even aankijken hoe ik me voel. Wat mij betreft gaan we voor onder die 2.5. :rolleyes:

16. MinnieM

MinnieM Fanatiek lid

8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Heb zojuist update gekregen: tsh moet onder de 2.5 komen.... :roflmao: ze blijven daar bezig met herstellen.

17. Juffie1990

Juffie1990 Bekend lid

28 dec 2017
    507
    545
    93
    Vrouw
    Juf
    Hi meiden,

@MinnieM gelukkig nu waf duidelijkheid en fijn dat er buiten je schildklier niets afwijkends te vinden is. Kan je schildklier te maken hebben dat het nu niet lukt?

Hier geen goed nieuws. Sinds vannochtend is het bloed toegenomen. Heb ziekenhuis gebeld. Vermoedelijk een vroege miskraam. Ik moet het nu afwachten. Heb een noodnummer voor in het weekend mocht het niet goed gaan. Bloed rond deze tijd is geenngoed teken en 50% kans dat het mis is. Ik moet het nu zelf in de gaten houden met testen en anders als hij positief blijft over 2 weken terug bellen of wanneer er verranderingen zijn.. Ben zo verdrietig..

18. Mellshariff

Mellshariff Bekend lid

22 jun 2018
    520
    575
    93
    Vrouw
    Oohh wat naar nieuws!! Is het bloeden veel dan of? Ik hoop dat het toch goed afloopt.

19. MinnieM

MinnieM Fanatiek lid

8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    @Juffie1990 wat ontzettend naar nieuws. :( ik ben er verdrietig van. Ik vind niet dat je ook nog een vmk moet meemaken. Ik duim voor je dat het goed zit. En als het in het ergste geval niet goed zit, dat het zichzelf gewoon oplost. :(

Pff ellende.

Heel veel liefs. Let op jezelf.

20. MinnieM

MinnieM Fanatiek lid

8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Oja en schildklier kan er idd mee te maken hebben dat het nu niet lukt.

Op de site van freya zie je een opsomming van zaken met toelichting waardoor zwanger worden niet lukt. Schildklier staat er helaas ook bij.

Deel Deze Pagina