@Anna0425 haha ik heb nu ook een beetje moeite met mijn broeken, maar heb meer het idee dat dat aan mijn darmen ligt. Buik is echt nog niet zichtbaar. Had inmiddels wel gehoopt op een grotere buik en borsten. Maar is lijkt nog gelijk. Bij jou, de borsten wel wat groter geworden? Wel kwamen we er bij de vk achter dat ik 1 kilo afgevallen was. Maar ik denk dat dat een beetje komt door de thyrax. Nu mijn schildklier goed ingesteld is kan het zijn dat ik het afgelopen jaar daardoor aangekomen was (vanwege niet om goed functioneren), maar dat het er nu vanzelf afkomt. Ik eet verder nog niet echt meer. Eerder ook iets minder. Gewoon nog niet zo veel honger. Maar ik probeer toch wel altijd 2 stuks fruit en wat groente binnen te krijgen. Heb jij verder nog ergens last van zo tegen het eind?
Ik ga ze de volgende ronde ook weer aanschaffen. Idd duur maar wel duidelijk. Ik deeder uiteindelijk wel lang mee want ik starte vrij laat met testen want ik heb een regelmatige cyles
@MinnieM , haha ja het zijn inderdaad eerst je darmen, maar je zult gek staan te kijken van wat mensen wel niet opvalt hihi. Ik dacht ook dat je mijn buik nog niet zag, maar toen ik het met 13 weken tegen collega's vertelde, zeiden sommigen "dat dacht ik al te zien". Mijn borsten zijn wel gegroeid ja, vooral in de eerste 20 weken. Pas mijn bh's van voor de zwangerschap echt niet meer. En nu beginnen deze ook wat strak te zitten, vooral omdat je ribbenkast nu ook uitzet volgens mij. Ik ben het eerste trimester ook 1,5 kilo afgevallen, kwam denk ik omdat ik iets meer sportte, meer water dronk etc, je let toch nog wat extra op een gezonde leefstijl.. Heb het even teruggezocht, vanaf week 13 ging ik over mijn begingewicht heen. En inmiddels al 8 kilo aangekomen Je hoeft ook niet meer te eten dan normaal, alleen misschien wat beter verdelen over de dag, dus vaker iets kleins eten. En genoeg groenten en fruit inderdaad! En water!! Ik heb weinig kwaaltjes gelukkig, ik slaap nog goed, hoef niet extreem vaak te plassen enzo, alleen heb ik heel erg last van mijn rug, dus dat is wel erg vervelend. Maar ik houd me er maar aan vast dat het na de zwangerschap vanzelf beter wordt, dus nu gewoon even doorzetten en niet te veel willen. Ga je het op een originele manier vertellen? En ga je er ook bij vertellen over de bbz en het hele traject daarna? Hoop dat je er snel echt van gaat genieten meid! Voor je het weer zijn die 9 maanden voorbij! Liefs Anna
@PippiMoustache hoe is het bij jou, ongesteld geworden? Ik ben een beetje druk. Veel werken ( zorg, altijd mensen te kort) en druk verjaardag weekend gehad van dochter. Nu gelukkig 2 dagen vrij maar moet een hoop huishouden inhalen helaas. Ben bang dat deze ronde aan ons voorbij gaat. Man is ziek, ik had logees dit weekend dus van seks kwam ook niks. Ben wel ovu testen aan het doen maar word er even niet wijzer van, kan zijn dat het weekend al is geweest.
Hoi dames, Ik zit nu op 2 dpo maar heb mijn temp is gedaald en dit maakt me erg onzeker. Zo onzeker dat ik morgen niet durf te tempen. Ik voel steekjes bij mijn eierstok/buik en in me borst. En veel afscheiding. Ik ben echt benieuwd de aankomende weken.
Dat je temp dipt na ovu Is niet ongebruikelijk. Kijk maar naar mijn kaartje. Juist nu door blijven tempen.
Oh wat fijn! Hier nog steeds geen eitje! Maar ik ben vandaag super blij. Mijn dochter heeft een iq test gehad en ze zit bovengemiddeld! dus ze is iets verder dan haar leeftijd genootjes. we zijn zo gerustgesteld en trots! In taal zien we ook vooruitgang!
Wauw, wat een mooi nieuws van je dochter Ebrum! En inderdaad, 2 dagen na je eisprong kun je heel goed een dipje in je temp hebben (corpus luteum dip). Maar ik lees in je andere post dat je nog geen eisprong hebt gehad? Vlak voor je eisprong heb je ook vaak een dip. Ik heb mijn menstruatie er weer opzitten en maandag mijn hsg onderzoek. En dan dus in april weer verder (als onderzoek gewoon goed is natuurlijk).
Ik ga er vanuit dat ik weer geen ei heb gehad. Volgens mij wilt mijn lichaam een eitje laten springen maar het lukt niet. Misschien vandaar de knallende ovulatietesten. Ik wacht geduldig op mijn afspraak van 18 maart af. Ik hoop voor je dat het onderzoek goed is! Hopelijk komt het voor ons allemaal goed!
Wat goed van je dochter @Ebrum en werd je nu nog in de gaten gehouden dan door echo's omdat je denkt dat er niks knapt ? Wat fijn @MinnieM Succes maandag ! het schijnt dat je daarna meer vruchtbaarder bent ivm als goed doorgespoeld is. @PippiMoustache Ik dacht dat ik geen eisprong had of het gemist had maar vanavond was hij bijna positief. Gisteren hebben wij seks gehad ( vrij vlug puur omdat het moest voor mijn gevoel) en vanavond gaan we het weer even gezelliger maken. Wij deden het eigenlijk altijd netjes om de dag maar gaan het nu eens anders doen voor de verandering. Morgen avond weet ik nog niet want dan moet ik werken, zaterdag ochtend dan misschien. Enige nadeel is dat mijn man koorts heeft gehad, en dat is eigenlijk finest voor zaad. Ook voor straks, 1 april afspraak bij de gyn en dan wil ze vast zijn zaad weer controleren. Maar omdat hij koorts heeft gehad is dat 3 maand daarna eigenlijk niet verstandig nog omdat het nog lang door kan werken voor de kwaliteit.
18 maart gaan we bespreken wat voor behandeling ik krijg. Ik heb geen echos meer gehad, alleen 18 februari. Hmm, ik wist niet dat koorts invloed heeft op de zaad. Ik ben er eigenlijk klaar mee met de ovulatietesten en tempen enzo. Sinds augustus zit ik ermee en merk wel dat ik moe ben geworden. Ik wil de aankomende tijd het even loslaten. Ga vakantie plannen en meer tijd met me dochter doorbrengen. Even afleiding zoeken...
Mijn man zijn zaad is 2 keer getest. 1 keer te kort na de koorts en de andere keer lange tijd na de koorts. Zijn zaad was beduidend beter toen hij langere tijd koorts vrij was Knap dat je alles even kan loslaten! Ik ben er ook moe van na 24 maanden Ik droom steeds over bevallingen, zwangerschappen. Erg pijnlijk als ik wakker word. En idd er valt veel te leren hier maar ik vermijd wel een aantal plekken zoals de topics met zwanger zijn enzo.
Geloof ik dat het pijnlijk is. Vandaag de vrouw die mijn dochter testte is zwanger. Zegt me dochter mama die heeft grote baby en jij kleine baby. Alsof ze voelt, dat ik ook zwanger wil worden haha
@Juffie1990 , hoe was het donderdag bij de gynaecoloog met je progesteron waarde? En wanneer ben je van plan te gaan testen, of ga je deze keer wachten tot na je NOD? Duim met je mee meid!! Liefs Anna
Hoi meiden, net de hsg gehad. Deed flink veel zeer, maar mijn eileider doet wat hij moet doen. Dus nu mogen we in april weer. Tenzij minister Bruins zijn zin krijgt, dan wordt mijn IUI behandeling niet meer vergoed namelijk. Er moet namelijk een medische noodzaak zijn en het ontbreken van een man is dat niet. Een medische noodzaak is bijvoorbeeld dat de man slecht of te weinig zaad heeft. Maar het feit dat mijn vrouwelijke partner geen zaad heeft telt dus niet....Te idioot voor woorden. Ik hoor deze week van mijn zorgverzekering of vrouwen die al in het traject zitten nog wel vergoed krijgen. Duimen jullie mee?
Het is 841 euro voor de IUI. Daar komen de kosten voor het donorzaad (160 euro) nog bij. Dat is dus niet te doen. We betalen nu alleen de kosten voor het donorzaad.