Zwanger worden na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MinnieM, 28 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PippiMoustache

    PippiMoustache Fanatiek lid

    16 jul 2018
    1.759
    1.688
    113
    Vrouw
    Hoi lieve @Deedee91, niet de moed opgeven hoor! Ik begrijp je heel goed dat je het soms even niet meer ziet zitten, helemaal als je het al zo lang probeert. Ik zal niet zeggen dat je blij moet zijn met je dochter (want dat ben je heus wel) of dat je 'er wat minder mee bezig moet zijn omdat het dan vanzelf wel komt'. Dat hoor je vast vaker, maar daar heb je helemaal niets aan.
    Het is super klote om iedere maand tussen hoop en vrees te zitten, wachten totdat je mag testen, huilen als je ongesteld wordt en dan weer hoopvol wachten op de volgende eisprong.
    Maar ook als je denkt dat je het niet meer trekt en er geen zin meer in hebt, dan haal je toch weer ergens de kracht vandaan en ga je door. Want wij zijn allemaal sterke vrouwen en wij kunnen dit!
    Dikke knuffel!
     
    Ebrum vindt dit leuk.
  2. Ebrum

    Ebrum Fanatiek lid

    11 mei 2013
    1.721
    853
    113
    Nee niet opgeven! Het zal zeker lukken, ik weet het zeker! Ik had altijd drie/vier gewild maar nu ben ik al blij met 2 kids! Hoe moeilijk het word, ik zal niet opgeven.. het komt echt goed! Blijf positief!
     
    PippiMoustache vindt dit leuk.
  3. Juffie1990

    Juffie1990 Actief lid

    28 dec 2017
    483
    531
    93
    Vrouw
    Juf
    @Deedee91 ik begrijp wat je voelt. Dat had ik ook elke keer! En blij met je dochter ben je natuurlijk, maar dat neemt niet de wens voor een 2e weg. Geef niet op! Wacht even april af, als je intake hebt in het ziekenhuis! Het komt echt goed.

    @Ebrum is het al doorgebroken? Of toch een eisprong? Wanneer weer naar het ziekenhuis?

    Een vraag voor de zwangeren.. zijn jullie overgestapt naar gewone verloskundige? Of in ziekenhuis op controle gebleven? Ik heb nu een afspraak voor echo is ziekenhuis maar weet niet of ik al verloskundige moet bellen.

    X
     
  4. Rian89

    Rian89 Fanatiek lid

    13 jul 2013
    3.106
    2.347
    113
    NULL
    NULL
    He meiden..

    Ik was toch een beetje ongerust vanwege het zeurende gevoel in mijn rechterlies .
    Gezien mijn voorgeschiedenis heb ik vanmorgen de poli gynaecologie gebeld, echt, pfff.. Ik werd gewoon afgescheept. Ja mevrouw het is echt nog te vroeg om wat te zien... (ja snap ik, maar ze zeiden als ik klachten kreeg dat ik moest bellen). Als ik meer last kreeg moest ik de huisarts of eigen verloskundige maar bellen...

    Dit zat me dus niet lekker en later eigen verloskundige gebeld, die vond de reactie van de assistent ook erg raar. Moest nogmaals maar even bellen dat het vanuit hun moest en anders zouden hun het regelen.
    Nou weer gebeld, gelukkig een andere assistent, die zou even overleggen met de arts..

    Arts belde me later om 4u.. dat ze me toch wel even wouden zien... Moest voor half 5, anders moest ik naar de spoed), nou ik snel oppas geregeld en door naar het ziekenhuis.

    Verloskundige zei dat het heel goed was dat ik gebeld had (ook maar even verteld dat ik vanmorgen afgescheept werd).
    Echo gehad, ze zag waarschijnlijk een een klein ringetje, maar het is echt nog te vroeg. Dus voor de zekerheid bloed prikken voor hcg waarden, daar moest ik een uurtje op wachten.

    HCG waarde was 1800, prima waarde zei ze. Ze denk dat het gewoon goed zit.
    Maar toch even het zekere voor het onzekere nemen, zondag moet ik weer terug komen.

    Afwachten weer.... :|
     
  5. Ebrum

    Ebrum Fanatiek lid

    11 mei 2013
    1.721
    853
    113
    Ik snap je ongerustheid, maar ik zou het loslaten en genieten!
     
  6. Ebrum

    Ebrum Fanatiek lid

    11 mei 2013
    1.721
    853
    113
    Hier nog steeds geen menstruatie. Ik heb licht steekjes bij mijn eierstok en buik. Ook vollere borsten. Ik denk soms ben ik misschien wel paar dpo’s. Maar ik laat het los en wacht op mijn echo van maandag :)
     
  7. Anna0425

    Anna0425 Actief lid

    24 mrt 2018
    246
    118
    43
    Vrouw
    Ik kreeg opeens geen meldingen meer vreemd!
    @Juffie1990, ja die eerste weken vond ik ook heel spannend, maar ik hield me vast aan die goede test en dacht, zo lang er geen bloeding is gaan we uit van het positieve.. als je het echt niet volhoudt, zou je kunnen bellen of je toch eerder mag komen, met 5,5 week kunnen ze volgens mij echt al wel iets zien..

    Toen bij mij tijdens die eerste echo geconstateerd werd dat het vruchtje op de goede plek zat, mocht ik was de gynaecoloog betreft contact opnemen met een verloskundige in de buurt omdat zorg via het ziekenhuis niet meer nodig was. Dus heb daarna gebeld voor een intake met week 8 ofzo. Vond het zelf ook fijner, ziekenhuis is niet om de hoek en ze hebben vaak alleen plek op van die gekke tijden.. 13.45 enzo :p
    Maar tijdens de echi gewoon even met de gynaecoloog overleggen hoe verder, waarschijnlijk ziet hij ook geen aanleiding om bij hem onder controle te blijven (tenzij het een 2-3 Ling is misschien ) en daarna bellen met de vk.
    Ik zou trouwens wel aandringen om met 8-9 weken ook een echo te krijgen, mijn vk vond dat niet nodig omdat de eerste echo goed was, maar dat gat van 5,5 week tot 12 weken vond ik echt heel lang.. vooral omdat ik weinig voelde en me dus steeds druk maakte of het nog wel goed was..

    @Rian89 , goed dat je gebeld hebt, als je je ongerust voelt kun je maar beter advies van een doktor inwinnen! 1800 zijn inderdaad super waardes, en dat ze nu nog niet duidelijk het vruchtzakje kan zien is ook heel normaal bij 4.6
    Fijn dat je morgen meer mag, kan veel gebeuren in 2 dagen! Hopelijk morgen goede echo en mooi gestegen Hcg!

    @Deedee91 , echt nog niet opgeven meid! Het komt goed, in het ziekenhuis zijn ook nog zo veel mogelijkheden! Tuurlijk hebben we die allemaal liever niet nodig, maar dat het kan is toch zo mooi? Het zal heus ook dan heel erg pittig zijn, maar blijf sterk en blijf erin geloven! Maar ik begrijp je gevoel helemaal, vooral na zo'n lange tijd al.. Sterkte meid!

    @Ebrum, wat vervelend steeds die onzekerheid! Ben heel benieuwd naar maandag, succes!!

    Dikke knuffel voor iedereen!

    Liefs Anna
     
    Rian89 vindt dit leuk.
  8. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Wowww, ik heb gewoon geen meldingen gehad. Wat heb ik veel gemist.

    Meerdere meiden met positieve testen en goede oploop/waardes. Van harte. Het is iedereen zo gegund. Dat jullie over een paar maanden een hele mooie gezonde baby mogen krijgen.

    Hier gaat alles zijn gangetje. Ik denk de kleine soms te voelen. Soort gekriebel. Net vlindertjes.

    Verder Volop chaos thuis. We zitten in een verhuizing. Maar ik moest nog naar de ha. Gehaast. Wil ik achteruit parkeren, rijdt er iemand tegen de achterkant van mijn auto. Naja. Schadeformulier ingevuld. Ik stond zo goed als stil. Maarja schuldvraag is nu aan de verzekering.

    Goed geschrokken. Maar gelukkig heb ik niks. Anders dan veel stress. Zal hopelijk geen invloed hebben op de kleine. Voel me vandaag al iets beter. Maar nog steeds niet 100% rustig. Zal wel even tijd nodig hebben.

    Fijn weekend allemaal
     
  9. Anna0425

    Anna0425 Actief lid

    24 mrt 2018
    246
    118
    43
    Vrouw
    @MinnieM , wat heerlijk dat je de kleine al begint te voelen! Veel omschrijven het inderdaad als vlindertjes! Geniet er nog maar even van, straks voelt het als kickbokswedstrijd hihi
    Hebben jullie het je vrienden en familie inmiddels verteld? Hoe reageerde ze? En begint je buik al wat te groeien? Hebben jullie binnenkort nog een pretecho of is de 20-weken echo de volgende?

    Geniet ervan meid!

    Liefs Anna
     
  10. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Iedereen weet het inmiddels wel. Ja. :) Heel leuk. Iedereen is zo blij voor je.

    Ik denk iets van een buikje te krijgen. Maar kan het ook nog wel beetje inhouden lijkt wel.

    20 weken is de volgende.

    Momenteel wel wat ongerust na een auto ongeluk paar dagen geleden. Vooral wat blik schade. Een emo dag daardoor. Dat ongeluk heeft me meer gedaan dan dat ik dacht. Vandaag wakker geworden met hartkloppingen en tintelingen in mijn lijf. Soort adrenaline shoot. Gelukkig ging het na een potje huilen weer beter. Hopelijk kom ik snel tot rust zodat ik de baby niet schaadt.

    Heb je eindelijk wat meer vertrouwen zakt het weer weg omdat ik nu al 2 dagen geen gekriebel voel....

    Wanneer voelde jij de baby dagelijks? Hoe voel jij je verder?
     
  11. Ebrum

    Ebrum Fanatiek lid

    11 mei 2013
    1.721
    853
    113
    Oh wat erg zeg! Hopelijk gaat het nu goed!

    Ik voelde ook pas na 20 weken hoor!
     
    MinnieM vindt dit leuk.
  12. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Bedankt voor jullie lieve woorden. Ik was toen gewoon zo blij dat wij niet via de medische molen moeten. En nu had ik zo gehoopt voor 1 april toch weer zwanger te zijn. Ik zie het gewoon niet voor mij hoe ik straks alles moet plannen rondom IUI enzo. Ik kan namelijk niet even zomaar weg bij mijn werk. Ik snap er gewoon niks van, een ander word door de pil zwanger heen en bij ons was er 23 keer een kans en er komt niks.

    @MinnieM schrikken he dat soort dingen. Maar het is goed gekomen dus probleem het los te laten :) is maar blikschade. Ik voelde dochter vanaf 16 weken, was heel bijzonder.

    @Rian89 wat fijn dat je vandaag mag komen, op een zondag. Hoe was het?

    @Ebrum succes morgen! vervelend al die onzekerheid.
     
    MinnieM vindt dit leuk.
  13. Juffie1990

    Juffie1990 Actief lid

    28 dec 2017
    483
    531
    93
    Vrouw
    Juf
    Wat frustrerend he! Ik word er soms boos van.. als ik hoor of zie dat een kindje niet gewenst was. En mensen die het graag willen en kunnen moeten er jaren op wachten. Wat is de rede dat ze met iui beginnen? Heb je daarvoor al eerdere onderzoeken gehad? Ik hoop natuurlijk dat het voor die tijd nog lukt en anders iui de oplossing is!

    @Rian89 ik las net je bericht in het andere topic. Wat fijn dat je goed nieuws kreeg in het ziekenhuis. Nu dus genieten. die steekjes horen er dus bij.

    Ik voel me oke. Soms wat onzeker en vind de dagen heel langzaam gaan. Ga nog vaak naar de wc om te checken of ik geen bloed verlies. Tot nu toe alleen veel afscheiding. Ik had gisteravond ook erg last van soort trekkend, zeurend gevoel in onderbuik. En sinds paar dagen in de ochtend ontzettend diarree (sorry) met erge krampen. Elke keer schrik ik, maar daarna voel ik me weer kip lekker. Nog 1.5 week voor echo..
     
  14. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Ik ben helemaal onderzocht al, in de zomer al en ik ben in orde. Toen zouden we in feb starten met Iui maar toen wrrd ik dus zwanger. Dus weer verschoven. Mijn man zijn zaad is best oke maar iets traag maar bij een andere meting was de volume weer minder en zijn zaad wel weer snel zeg maar. Erg wisselend dus. Daarom zou IUI wat voor ons zijn.


    Succes met wachten, duurt lang dan :(
     
  15. Anna0425

    Anna0425 Actief lid

    24 mrt 2018
    246
    118
    43
    Vrouw
    @MinnieM , ik voelde de baby ook pas na 20 weken, en ook niet meteen iedere dag.
     
    MinnieM vindt dit leuk.
  16. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Meis, heel herkenbaar dat zoeken naar bloed op de wc. En constant bang zijn. Ik had in het begin soms ook diarree van de zenuwen.

    Krampen en trekkerig gevoel herken ik ook. Is de groei van de bm naar mijn mening.

    Ik duim voor je dat alles goed blijft gaan.
     
  17. Anna0425

    Anna0425 Actief lid

    24 mrt 2018
    246
    118
    43
    Vrouw
    @Ebrum, hoe was het in het ziekenhuis?
     
  18. Ebrum

    Ebrum Fanatiek lid

    11 mei 2013
    1.721
    853
    113
    Vandaag heeft de arts mij gebeld. Er is mis gegaan met mijn bloedafname. Ze hebben alleen getest op chylamdia en niet op hormonen. Deze week moet ik weer prikken door hun stomme fout! Maandag krijg ik het uitslag als het goed is gaan ze met ovulatieinductie beginnen.
     
  19. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Balen meis. Hopelijk doen ze het de volgende x wel goed...
     
    Ebrum vindt dit leuk.
  20. Ebrum

    Ebrum Fanatiek lid

    11 mei 2013
    1.721
    853
    113
    Dames, ik twijfel om niet met clomid te beginnen maar opnieuw te beginnen met de pil! Hiermee komt mijn cyclus op gang. Ik lees verhalen dag clomid niet altijd werkt... pff zit echt in de war!
     

Deel Deze Pagina