Zwanger worden na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MinnieM, 28 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie1990

    Juffie1990 Actief lid

    28 dec 2017
    483
    531
    93
    Vrouw
    Juf
    Huh? Maar als je aan de pil gaat kan je in iedergeval niet zwanger raken.. Misschien werkt clomid wel net zo goed voor jou als bij mij. Zonder het te proberen kan je dat niet zeggen. Je wordt de eerste ronde volledig in de gaten gehouden. Mocht het niet werken helpen ze je verder en zal de dosis worden aangepast. Als dit ook niet werkt kijken ze verder en moet je waarschijnlijk hormonen spuiten. Clomid mag je 6 maanden gebruiken.
    Misschien is clomid voor jou ook een wondermiddel! Snap je onzekerheid, maar geef niet te snel op!
    Succes
     
    MinnieM vindt dit leuk.
  2. Ebrum

    Ebrum Fanatiek lid

    11 mei 2013
    1.721
    853
    113
    Ik wil het 1 x proberen. Als het niet lukt, ga ik met de pil waarschijnlijk!
     
  3. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.274
    113
    Ik zou het aan de experts overlaten. Door met de pil te starten raakt alles weer van slag lijkt mij.
     
  4. Ebrum

    Ebrum Fanatiek lid

    11 mei 2013
    1.721
    853
    113
    Ja dat is ook waar..
     
  5. Juffie1990

    Juffie1990 Actief lid

    28 dec 2017
    483
    531
    93
    Vrouw
    Juf
    En door de pil krijg je geen eisprong toch? Zorgt er ook voor dat je daarna weer moet ontpillen. Ze weten echt wat ze doen in het ziekenhuis idd. Zoveel vrouwen die problemen hebben helaas. Maar dat is mijn mening en ik kan je alleen advies geven vanuit mijn ervaring/visie
     
    MinnieM vindt dit leuk.
  6. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Aan de pil heb je geen kans om een kindje te krijgen. Daarvoor ga je toch juist aan de clomid? Om een kindje te krijgen. Ik snap de logica niet, om aan de pil te willen...:o:
     
  7. Ebrum

    Ebrum Fanatiek lid

    11 mei 2013
    1.721
    853
    113
    Klopt! Ik zie hier zoveel mensen die maanden clomid gebruiken en niet snel zwanger worden! Je hebt geen zekerheid.
     
  8. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.274
    113
    nee je krijgt geen eisprong anders zou je alsnog zwanger raken. Maar ik denk dat ze de boel weer opnieuw wil opstarten. Resetten zeg maar.
     
  9. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.274
    113
    Maar jij hebt toch geen eisprong? of in ieder geval in mindere mate. Dan willen ze toch juist een eisprong stimuleren door clomid, heel logisch toch. Maar dan alsnog moet het zaad zijn weg vinden en bevruchten dus het heeft natuurljk geen zekerheid. Maar wat je wel nodig hebt is een eisprong en dat krijg je hopelijk door clomid.
     
    Ebrum vindt dit leuk.
  10. Rian89

    Rian89 Fanatiek lid

    13 jul 2013
    3.106
    2.347
    113
    NULL
    NULL
    Hoi Meiden!

    Sorry ik kreeg helemaal geen meldingen meer!!

    Was idd zondag in het ziekenhuis geweest, zag er allemaal goed uit.
    Vandaag had ik weer een afspraak (die stond al).
    Vruchtzakje en dooierzakje waren gegroeid! Verder was er nog niet zo heel veel te zien. Wat opzich prima past bij het termijn. (Maar had zo gehoopt om meer te zien :(). Volgende week weer een echo, hopelijk dan meer te zien!
     
    Ebrum vindt dit leuk.
  11. Anna0425

    Anna0425 Actief lid

    24 mrt 2018
    246
    118
    43
    Vrouw
    @Rian89, fijn dat het goed gegroeid was, dat is het belangrijkst, het is ook nog super vroeg hé!
    @Juffie1990 , hoe is het met jou? Kun je de spanning nog wat aan?
    @Ebrum , ik.zou echt vertrouwen op het ziekenhuis, en anders goed met hen overleggen als je zelf andere ideeën hebt . De pil is ook niet zo maar weer uit je lichaam, dus voor je het weet ben je weer maanden verder. Ik zou altijd je keuzes eerst bespreken met je gynaecoloog.

    Liefs Anna
     
  12. Ebrum

    Ebrum Fanatiek lid

    11 mei 2013
    1.721
    853
    113
    Jaa ik vind dat het ziekenhuis me in de diepe gooit. Ze doen alleen maar afwachten, bij elke controle stellen ze het 1 week uit. Sinds gisteren heb ik vruchtbaarslijm gevoeld. Dikke witte slijm. Zou mijn lichaam het weer oppakken? :$

    @Rian89 Wat leuk zeg! Geniet ervan, het is je gegund! ❤️
     
  13. Anna0425

    Anna0425 Actief lid

    24 mrt 2018
    246
    118
    43
    Vrouw
    @Ebrum, wat vervelend dat je geen goed gevoel hebt bij het ziekenhuis. Heb je dit ook met hen besproken? Open en eerlijk zijn is het beste vaak. En dan kunnen zij misschien ook heldere/eerlijke verwachtingen scheppen. Het is natuurlijk ook niet zo dat je zodra je maar het ziekenhuis gaat je binnen een week zwanger bent, maar het is wel aan hen om een goed tijdspad te schetsen, en dan kun je hen daar ook aan houden als ze er vanaf wijken.
    Als je dat.moeilijk vindt in een gesprek, kan je partner daar misschien ook bij helpen.
    Doe je nog steeds ovulatietesten? Dat is betrouwbaarder dan slijm denk ik. Of je zou er toch een keer een zwangerschapstest tegenaan moeten gooien, want maandag is de echo niet doorgegaan begrijp ik?
    Snap dat het heel frustrerend is dat je cyclus zo onregelmatig is, dat herken ik.heel erg.. dan zit je steeds maar te hopen en duurt het nog langer..

    Maar wel volhouden hoor meid! Gaat echt goed komen!
     
  14. Juffie1990

    Juffie1990 Actief lid

    28 dec 2017
    483
    531
    93
    Vrouw
    Juf
    Hee @Anna0425

    De spanning is wisselend. Meestal voel ik me heel erg goed. Dan overvalt me ineens een gevoel van onzekerheid. Soms heb ik ook het idee dat ik me te goed voel, weinig last van kwaaltjes. Dus geel wisselend. Ik probeer me maar in te denken dat de kans dat het goed gaat en goed zit vele malen groter is. De tijd lijkt ineens ook zo langzaam te gaan. Volgende week bij echo ongeveer 7 weken, dus moet wel wat te zien zijn!
    Hoe is het met jou? Laatste loodjes!! Helemaal klaar ervoor?

    Liefs x
     
  15. Anna0425

    Anna0425 Actief lid

    24 mrt 2018
    246
    118
    43
    Vrouw
    @Juffie1990 , super goed dat je er over het algemeen een goed gevoel over hebt! Positiviteit helpt! En alles wijst erop dat het goed gaat, en die kans is inderdaad ook vele malen groter!

    Ik ben heerlijk van mijn verlof aan het genieten. Is ook wel gek dat het nu echt zo dicht bij komt en er straks echt een kindje in het bedje ligt.. Maar heb er heel veel zin in, kijk er enorm naar uit!

    Welke dag heb je volgende week de echo? Ik duim met je mee!!
     
    MinnieM vindt dit leuk.
  16. Juffie1990

    Juffie1990 Actief lid

    28 dec 2017
    483
    531
    93
    Vrouw
    Juf
    Volgende weeks woensdag de 27ste om 15.45. Ja alles wijst erop dat het goed zit. Ben ook helemaal niet bang dat het op de verkeerde plek zit. Alleen soms bang dat als ik er kom, er niks te zien is op echo, het hartje niet klopt of het te klein is etc. Maar nu lijkt alles goed te gaan en te zijn.

    Ja het komt allemaal heel dichtbij. Wil je thuis of in ziekenhuis bevallen?
     
  17. Anna0425

    Anna0425 Actief lid

    24 mrt 2018
    246
    118
    43
    Vrouw
    @Ebrum, moest je vandaag nu weer opnieuw naar het ziekenhuis? Veel succes! Hopelijk gaan ze meteen over tot actie!

    Liefs Anna
     
  18. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    @Anna0425 wellicht heb je het al wel gezegd maar ik ben dement denk ik... vanaf wanneer voelde jij de kleine? Ik dscht soms kriebeltjes te voelen. Maar is nu al een tijdje stil.

    Placenta ligt wel voor. Hopelijk volgt het snel in de aankomende 2 weken.
     
  19. Ebrum

    Ebrum Fanatiek lid

    11 mei 2013
    1.721
    853
    113
    Hey Anna,
    Lief dat je het vraagt! Ik heb net de arts gesproken. Het uitslag was goed alleen 1 hormoon was hoog. Lichte vorm van pcos. Morgen krijg ik echo en dan gaan ze menstruatie opwekken en het recept clomid staat klaar! Spannend! Hopelijk ben ik snel zwanger!
     
    MinnieM vindt dit leuk.
  20. Anna0425

    Anna0425 Actief lid

    24 mrt 2018
    246
    118
    43
    Vrouw
    @MinnieM , ik voelde de baby pas na 20 weken. Vond het ook heel onwerkelijk met de 20-weken echo dat hij zo bewoog, maar dat ik daar niks van voelde. Mijn placenta lag inderdaad ook voor, dan was het heel normaal dat je nog bij voelt volgens de vk.


    @Ebrum, beetje dubbel natuurlijk, vervelend dat je lichte pcos hebt, maar wel fijn dat er dus een "oorzaak" is, en dat ze nu ook daadwerkelijk actie gaan ondernemen! Ik duim met je mee meid, hopelijk over ruim een maand een positieve test!!

    Liefs Anna
     
    Ebrum en MinnieM vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina