Zwanger worden na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MinnieM, 28 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anna0425

    Anna0425 Actief lid

    24 mrt 2018
    246
    118
    43
    Vrouw
    @MinnieM, blijft toch spannend dan, houd je ons op de hoogte?
    Wat betreft afvallen, je moet niet gaan overdrijven, dus geen marathon willen lopen of opeens een heel streng dieet volgen, maar voor het zwanger worden is het juist heel belangrijk dat je gezond bent en lekker in je vel zit. Een paar keer per week een uurtje joggen kan volgens mij echt geen kwaad en is juist alleen maar goed:)
     
    MinnieM vindt dit leuk.
  2. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Tuurlijk hou ik jullie op de hoogte. :) Ik kijk ook altijd uit naar jullie updates!!

    Biedt zo veel troost en steun je babyreis hier delen.

    Dikke knuffel.
     
  3. Juffie1990

    Juffie1990 Actief lid

    28 dec 2017
    483
    531
    93
    Vrouw
    Juf
    Ik ben ook wat aangekomen na mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Juist heel goed om oo je voeding te gaan letten en wat meer te gaan bewegen, maar alles met mate denk ik!

    Ik zit nu in zo'n modus "het gaat nooit meer lukken en andere eileider is ook niet goed, blablabla"
    Misschien omdat ik gewoon heel moe ben en een super intensieve dag achter de rug heb (inspectie bezoek in de klas gehad vandaag)
    Vandaag 10 DPO.. spannend!
    Hoe is het met jullie :)
     
  4. Webje

    Webje Bekend lid

    6 okt 2012
    503
    100
    43
    Hoi hoi,
    Sorry ik ben een tijdje afwezig geweest.
    Ik ben momenteel 'beginnend zwanger'
    Hcg is aan het verdubbelen maar nog niks te zien in de baarmoeder morgen weer een echo.
    Ik ben bang dat dit ook weer een eug is en zit dan ook continue in de stress hoop dat we morgen wat duidelijkheid krijgen.
     
  5. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    @Juffie1990 heel herkenbaar hoor die doemgedachtes. Mij heeft het in ieder geval geholpen om een soort doel voor ogen te hebben. Dus uiterlijk begin 2019 zwanger omdat we dan verhuizen.

    10 dpo.... spannend. Wanneer ga je testen?

    Verder geloof ik echt wel dat het ons lukt hoor. Ivf is ook een manier. :thumup:

    @Webje wat spannend! Hoe hoog was je hcg? En de hoeveelste ronde na de buitenbaarmoederlijke zwangerschap is dit?
     
  6. Anna0425

    Anna0425 Actief lid

    24 mrt 2018
    246
    118
    43
    Vrouw
    @Juffie1990 ja heel herkenbaar, ik voel me soms ook zo gefrustreerd. Maar inderdaad, als je het relativeert, is de kans natuurlijk heel groot dat het uiteindelijk wel gaat lukken:)
    Je wacht tot na NOD toch? Spannend!

    @Webje, jeetje wat spannend! Hoeveel weken ben je nu zwanger? Ik duim voor je dat de echo gewoon nog te vroeg was, en je wel een zwangerschap in je bm hebt! Houd je ons op de hoogte? Verdubbelen is wel een goed teken volgens mij! Bij mij buitenbaarmoederlijke zwangerschap steeg hcg heel langzaam.

    @MinnieM, zet je menstruatie door?

    Bij mij nog steeds geen temperatuur stijging en ook geen positieve ovulatietest te bekennen. Wachten, wachten, wachten..

    Liefs Anna
     
  7. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    @Anna0425 heey meis, hier is de menstruatie doorgezet ja. Nieuwe ronde nieuwe kansen.

    En voor jou duim ik op een mooi ei binnenkort.

    Xx
     
  8. Anna0425

    Anna0425 Actief lid

    24 mrt 2018
    246
    118
    43
    Vrouw
    Hé meiden,
    Ik vind t zo moeilijk en onzeker, ik heb het idee dat mijn eisprong wel geweest is omdat ik de 21e een "bijna" positieve ovulatietest, vruchtbaar slijm en een zeer duidelijk varenpatroon in mijn speeksel had (is het ook erg dat ik dat allemaal bij houd)
    22e een sterke temperatuur daling, maar vervolgens weer stijging naar basale temperatuur, maar niet hoger..
    Ik las ergens op internet dat niet bij alle vrouwen een waarneembare temperatuurstijging plaatsvindt na de eisprong...zou ik bij die hele kleine groep horen? Net zoals wij bij die 1% horen die een buitenbaarmoederlijke zwangerschap krijgen..? Of zou mijn cyclus gewoon nog steeds van slag zijn waardoor er geen eisprong plaatsvindt?

    Misschien moet ik niet zo zeuren en het gewoon afwachten, maar wachten is zo moeilijk... :(

    @MinnieM, ja houd de moed erin! Nieuwe ronde nieuwe kansen;) Hopelijk wordt dit jouw ronde!!

    Liefs Anna
     

    Bijgevoegde bestanden:

  9. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    @Anna0425 varenpatroon ken ik zelf niet? Wat geinig. Hoe werkt dat? Ik heb het zelf nooit bijgehouden... :roflmao:

    Ik ben grote voorstander van temperaturen. Ik geloof daarom ook niet de je een eisprong hebt gehad. Een ovu test kan soms pieken maar dan hoeft een ei niet altijd te springen. Temp kun je niet omheen. Progesteron stijgt nu eenmaal na ei waardoor je temp ook moet zien stijgen anders zit het hormonaal niet helemaal goed....

    En of jij bij die ene procent hoort... het kan natuurlijk altijd. Maar ik denk dat je ei gewoon nog moet komen hoor.
     
  10. Webje

    Webje Bekend lid

    6 okt 2012
    503
    100
    43
    Donderdag 16.
    Zaterdag 40.
    Maandag 75,5.
    1ste ronde met hulp van het ziekenhuis weer.
     
  11. Webje

    Webje Bekend lid

    6 okt 2012
    503
    100
    43
    Helaas stijgde de hcg bij mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap ook goed.. dus daar is niks bij uit te halen jammer genoeg. Ik hoop zo op 3en mooie echo dinsdag.
    Het bloed maakt me alleen enorm bang ondanks hcg blijft stijgen..
     
  12. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Bij mij steeg hcg ook goed. Helaas was dat bij mij ook geen garantie. :(

    Hoe bedoel 1e ronde mbv ziekenhuis? Waarmee hebben ze geholpen?

    En balen van je bloedverlies. Hoe lang en hoeveel bloed verlies je?

    Ik doe voor je duimen!
     
  13. Juffie1990

    Juffie1990 Actief lid

    28 dec 2017
    483
    531
    93
    Vrouw
    Juf
    Hi allemaal,

    @Webje Wat vervelend die onzekerheid. Bij mijn bbz steeg HGC ook goed. Ik duim voor je! Wat heeft het ziekenhuis jou voor hulp geboden?

    Hier vandaag getest.. Kon het niet laten.. Helaas helemaal niks! Zal dus niks meer worden.
    Hoe is het met jullie?
     
  14. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Heee meis,

    Balen van de witte test. :( hoeveel dpo was je vandaag?

    Ben je zeker van je ei? Wellicht toch nog over paar dagen testen indien de menstruatie dan nog niet begonnen is?

    Hier gaat het goed. Vandaag acupunctuur gehad. Dat is altijd erg relax. Ze doet ook altijd massage. Ik kom er altijd lekker zen van terug.
    Ik ben ermee beginnen om de bbz wat beter te verwerken en om wat meer vrede met de situatie en mijn lijf te krijgen. Het helpt me wel.

    Wellicht een tip voor jullie allen: wordt weer vriendjes met je lichaam en heb vertrouwen dat het goed komt.

    Soms ben ik het vertrouwen ook kwijt, maar er zijn zo veel wegen naar Rome. Ik weet zeker dat onze tijd ook gaat komen lieve meiden.

    Zoooo nu weer genoeg zen voor vandaag. ;)

    Dikke knuffel.
     
  15. Anna0425

    Anna0425 Actief lid

    24 mrt 2018
    246
    118
    43
    Vrouw
    @Webje , oeh wat ontzettend spannend! En die onzekerheid, vreselijk..

    @Juffie1990 , echt balen van de test, maar wellicht is het nog vroeg?

    Ik ben het vertrouwen ook zeker nog niet verloren, het is gewoon zo'n teleurstelling als je er samen besluit er voor te gaan, en het lukt dan niet zo snel als je graag zou willen..
     
  16. Anna0425

    Anna0425 Actief lid

    24 mrt 2018
    246
    118
    43
    Vrouw
    De bedoeling van de varentest is dat is dat je een druppel speeksel op het glasplaatje van de microscoop aanbrengt en dit even laat drogen. Als je deze opgedroogde substantie vervolgens onder de microscoop bekijkt, vertoont het een varen patroon als je vruchtbaar bent. Hoe dichter je tegen de eisprong aanzit, hoe duidelijker het patroon wordt. Het patroon ontstaat onder invloed van het hormoon oestrogeen welke in ook in het speeksel terug te vinden is en stijgt als de eisprong eraan komt.

    De microscoop lijkt op een lippenstift en is dus op zakformaat, ik heb geen hele microscoop uit de biologie les thuis staan hoor haha
     
    MinnieM vindt dit leuk.
  17. Juffie1990

    Juffie1990 Actief lid

    28 dec 2017
    483
    531
    93
    Vrouw
    Juf
    Helaas, ongesteld geworden
     
  18. Anna0425

    Anna0425 Actief lid

    24 mrt 2018
    246
    118
    43
    Vrouw
    @Juffie1990 , klote zeg:( Hopelijk wordt komende ronde jullie ronde! Ik duim voor jullie!


    Dikke knuffel!
     
  19. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Balen @Juffie1990

    Hopelijk lukt het ons deze ronde.

    Xxx
     
  20. Juffie1990

    Juffie1990 Actief lid

    28 dec 2017
    483
    531
    93
    Vrouw
    Juf
    Vind het toch wel zwaar worden nu. Merk dat mijn vriend ook steeds teleurgestelder wordt. Voelt momenteel een beetje als falen...

    Wel weer eens een cyclus van 33 dagen. 11 a 12 dagen eraf!! Dat is positief :)
     

Deel Deze Pagina