Zwanger worden na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MinnieM, 28 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Ik had vooral heel veel moeite met zowel het zwangerschapsverlies en daarbij ook nog dat ik in levensgevaar ben geweest.
    Doordat de verloskunde mij onzeker vond, het gewoon een miskraam vond (ondanks dat op de echo een enorme hoeveelheid bloed in de buikholte te zien was) en toen ik toen bleef flauwvallen toen de eierstok openbarsste gewoon doodleuk zei: neem maar extra pijnstillers, het is gewoon een miskraam. Door haar en dat ze geen spoed wou maken na het zien van heel veel bloed in de buikholte, ben ik pas 2,5 week na het openbarsten van de eierstok geopereerd. Die nog steeds door bleef bloeden.... Zelfs mijn bloedarmoede was geen reden voor zorg vond ze. Chirurg trof een ravage in mijn buik.
    Ik ben daardoor volledig het vertrouwen kwijt in verloskundigen. Heb een nieuwe verloskundige al geregeld en dat ook aangegeven, dat mijn vertrouwen een deuk heeft opgelopen. Werd erg goed op gereageerd.

    Ik had nooit gedacht dat een kinderwens mij zo dicht bij de dood zou brengen en dat vind ik nog steeds lastig. Je draagt het toch met je mee.

    Was ook gestart met trauma verwerking maar heb zat even op pauze gezet. Eerst maar goede echo's

    @PippiMoustache super spannend die eerste echo! Wat dat betreft is de beleving van een echo na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap wel anders geworden. Eerste vraag is vooral: waar zit de zwangerschap en daarna: ziet het er goed uit?
    Heb gehuild bij de gynaecoloog toen ik in de baarmoeder het gelijk zag zitten en dat de gyn ook extra goed alles bij na liep en ook niets geks zag. En daarna het hartje zo hard zien kloppen, wow.
     
  2. PippiMoustache

    PippiMoustache Fanatiek lid

    16 jul 2018
    1.759
    1.688
    113
    Vrouw
    Wow wat een heftig verhaal!! Wat verschrikkelijk dat die verloskundige je zo heeft laten zitten. Heb je een klacht tegen haar ingediend? Zo iemand mag toch haar vak niet meer uitvoeren?!! Kan me voorstellen dat je geen vertrouwen meer hebt in verloskundigen. Schandalig zeg!
     
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Heb het overwogen, helemaal omdat ze in een nagesprek continu het weer bij mij legde: oh wat had je een goede intuïtie! Nou goed dat je al zei met 5 weken dat je een buitenbaarmoederlijke zwangerschap vermoedde nou goed gevoeld zeg! Nou het verloop was wel erg atypisch!
    Als ze had gezegd: 'ik heb een inschattingsfout gemaakt sorry' was het genoeg geweest.

    Huidige verloskundige zei ook al dat ik eigenlijk een klacht moest indienen maar ben er niet aan toe. Hoop vooral dat ze de volgende wel serieus neemt.
     
  4. PippiMoustache

    PippiMoustache Fanatiek lid

    16 jul 2018
    1.759
    1.688
    113
    Vrouw
    Meiden, ik heb net mijn eerste echo gehad en het zit op de goede plek! En zelfs al een kloppend hartje!! Ben zo blij:D
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Suuster en Mimus vinden dit leuk.
  5. Ebrum

    Ebrum Fanatiek lid

    11 mei 2013
    1.721
    853
    113
    Ik heb paar dagen dit forum verlaten. Ik dacht meteen aan jou! Ik wist dat je vandaag echo had! En wat zie ik, prachtige foto! Gefeliciteerd en geniet ervan lieverd :D:thumup::rolleyes:
     
    PippiMoustache vindt dit leuk.
  6. Rian89

    Rian89 Fanatiek lid

    13 jul 2013
    3.106
    2.347
    113
    NULL
    NULL
    Oh waaauw!!! Dat voelt dan als een soort overwinning he?
    Geniet er van!
     
    PippiMoustache vindt dit leuk.
  7. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd!!!

    Voor de buitenbaarmoederlijke zwangerschap had ik ook nooit gedacht dat ik zo blij zou zijn om te horen 'het zit op de goede plek!'.

    Ik heb morgen mijn tweede echo, als die goed is word ik ontslagen bij gyneacoloog
     
    Suuster en PippiMoustache vinden dit leuk.
  8. PippiMoustache

    PippiMoustache Fanatiek lid

    16 jul 2018
    1.759
    1.688
    113
    Vrouw
    Spannend morgen, succes!
     
  9. PippiMoustache

    PippiMoustache Fanatiek lid

    16 jul 2018
    1.759
    1.688
    113
    Vrouw
    Lief van je! Hoe gaat het met jou?
     
  10. Ebrum

    Ebrum Fanatiek lid

    11 mei 2013
    1.721
    853
    113
    Goed! Eisprong gehad en wacht op mijn menstruatie. Hopelijk volgende ronde meer geluk!
     
    PippiMoustache vindt dit leuk.
  11. PippiMoustache

    PippiMoustache Fanatiek lid

    16 jul 2018
    1.759
    1.688
    113
    Vrouw
    Hoe was je echo gisteren?
     
  12. Anna0425

    Anna0425 Actief lid

    24 mrt 2018
    246
    118
    43
    Vrouw
    @PippiMoustache , YESSSS gefeliciteerd!! Nu lekker genieten! En ga je het dit weekend iedereen vertellen?
    Liefs Anna
     
    PippiMoustache vindt dit leuk.
  13. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    10+!
    Ben 1 dag vooruit gezet bewonaar kindje8+3, kindje bewoog al heel druk en hele goede snelle hartslag. Mag nu naar de verloskundige :) zag er uitstekend uit. Eierstokken (daar zat de eug in) ook rustig :) perfect beeld voor dit termijn!

    Wel fijn zo de eerste controles bij de gyn, zo super grondig :)
     
    Rian89, Mimus en PippiMoustache vinden dit leuk.
  14. PippiMoustache

    PippiMoustache Fanatiek lid

    16 jul 2018
    1.759
    1.688
    113
    Vrouw
    Super fijn! Lekker genieten nu!
     
    GroeneBomen vindt dit leuk.
  15. PippiMoustache

    PippiMoustache Fanatiek lid

    16 jul 2018
    1.759
    1.688
    113
    Vrouw
    Hebben het na de echo eerst aan de zoon van mijn vriendin verteld. Daarna aan mijn vriendinnen en gisteren aan mijn schoonouders.
    Ik ga het straks aan mijn familie vertellen. Mijn vader heeft van de week te horen gekregen dat hij beginnende dementie heeft (hadden we verwacht), dus ik ben blij dat ik ze nu leuk nieuws mag brengen. Ik heb voor mijn vader een fotolijst met 3 foto's gemaakt. Een van ons tweeën toen ik 13 was, eentje van ons recent en een foto van de echo met daaronder 'gefeliciteerd, je bent de leukste vader, daarom krijg je een upgrade naar opa'.
    :)

    Hoe bevalt het moederschap je? Gaat het goed?
     
    Suuster en Rian89 vinden dit leuk.
  16. Anna0425

    Anna0425 Actief lid

    24 mrt 2018
    246
    118
    43
    Vrouw
    @PippiMoustache , wat heftig van je vader:( maar wel super leuk dat je ze nu leuk nieuws kunt brengen en hij nog zo veel mogelijk ecth bewust mee gaat krijgen van zijn (eerste?) Kleinkind? Wat zullen ze blij zijn!!!
    En wat een super leuk idee met die foto's!!!

    Hier gaat het goed, het moederschap is zo bijzonder. Vanaf dag 1 is er onvoorwaardelijke liefde en kun je je bijna niet meer voorstellen dat je een leven zonder hem hebt gehad. Ik vind het echt genieten, het is zo'n heerlijk lief mannetje. Hij heeft heus ook zo z'n momenten dat je hem wel achter het behang kunt plakken, maar net als nu (4.20 uur) ligt ie klaarwakker in z'n bedje ondeugend naar me te lachen, dan smelt je toch haha

    Jij lekker genieten van de zwangerschap en over een kleine 8 maanden ook zo'n heerlijk kindje tegen je aan! Geniet ook echt van deze periode want het is zo maar voorbij!

    Liefs Anna
     
    Rian89 vindt dit leuk.
  17. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    @PippiMoustache wat rot dat diagnose bevestigt is voor je vader en jullie. Hopelijk een rustig verloop. Hebben ze kunnen achterhalen wat voor soort dementie hij heeft?
     
  18. PippiMoustache

    PippiMoustache Fanatiek lid

    16 jul 2018
    1.759
    1.688
    113
    Vrouw
    Ze gaan nu uitzoeken welke soort. In ieder geval geen Alzheimer, maar wat dan wel is onduidelijk. Het is heel rot. Ik hoop in ieder geval dat het goed gaat met mijn zwangerschap zodat hij het nog helemaal bewust gaat meemaken en nog een paar jaar zou kunnen genieten van zijn kleinkind. Goh wat klinkt dat raar eigenlijk, zijn kleinkind...:)

    Hoe voel jij je? Gaat het goed met jouw kleine frummel?
     
    Rian89 vindt dit leuk.
  19. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Ik hoop dat hij de gunstige vorm en verloop heeft, waarbij ook nieuwe herinneringen kunnen worden opgeslagen. Dat hij maar lang kan genieten van zijn kleinkind! :)

    Hier gaat t best ok! Volgende week officiële termijnecho en de zenuwen komen nu al af en toe. Geloof wel dat alles goed gaat, buik groeit goed en nog steeds lekker in de kwalen. Voor mijn ouders is dit ook het allerlaatste kleinkind en hoewel vooral mijn moeder liever had gezien dat onze eerste hun laatste zou worden omdat ik weer invalide zal worden tijdens de zwangerschap, zijn ze helemaal blij. Ik ben ook geen je meer voor hun, maar jullie haha.
     
    Rian89 vindt dit leuk.
  20. Rian89

    Rian89 Fanatiek lid

    13 jul 2013
    3.106
    2.347
    113
    NULL
    NULL
    He meiden!!

    Wat fijn dat je zo geniet van het moederschap Anna! Heerlijk!

    @PippiMoustache wat rot van je vader zeg... Hopelijk kan hij nog lang genieten van zijn kleinkind :).
    Hoe reageerde de familie?

    @MinnieM hoe is het met jou??

    Hier gaat het goed. 20 weken alweer! Gister een mooie 20 weken echo gehad.
    Begin juni 2 weken op vakantie geweest naar Frankrijk, was heerlijk!
    Begin alleen al wel last van mijn bekken te krijgen. Helaas bekend kwaaltje voor mij

    Wat een een hitte he. Trekken jullie dat een beetje?

    Hoe is het met de rest??
     

Deel Deze Pagina