Hoe betrouwbaar zijn ovulatietesten eigelijk?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Hailey2016, 21 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hailey2016

Hailey2016 Actief lid

10 jul 2016
    230
    29
    28
    Vrouw
    Ik heb al een paar keer een discussie gehad met iemand die zei dat je ovulatietesten niet kan vertrouwen..ik gebruik zelf die van de action og van de kruitvat eigen merk maar volgens de persoon in kwestie geeft zoon test pas positief als je eisprong al is geweest,dus haar advies is na je menstruatie elke dag seks hebben tot je vruchtbare dagen voorbij zijn..(ze is wel moeder en was snel zwanger van haar eerste kindje)
    ik zit tedenken om tegaan tempraturen maar hoe werkt dat precies?..alvast bedankt voor de reacties!

2. Yasemin19

Yasemin19 Niet meer actief

Ik heb nog nooit gehoord dat ze pas positief zijn als je eisprong al is geweest... Verder heb ik er nog niet veel verstand van; deze maand pas voor het eerst gebruikt van de Action.

3. Mama04

Mama04 Niet meer actief

Volgens mijn gynaecoloog zijn ze zeker te vertrouwen. En veel vrouwen hebben er baat bij. Als je zo op de juiste manier gebruikt is het een prima middel. Hoe komt die persoon aan deze info? Een ovulatie test geeft je LH piek aan. Deze piek kan dan weer je eisprong in gang zetten. Ik gebruik ze ook en vind het ideaal. Dat ze na je eisprong positief worden heb ik nog nooit van gehoord.

4. Mixed

Mixed Niet meer actief

Ze meten je dat stofje wat et hoogst is voor je eisprong. Ze zijn wel degelijk betrouwbaar.

Ze zullen dus ook nooit positief testen na de eisprong want dan is dat stofje heel laag.weet zo even niet meer hoe dat stofje heet. :)

Edit; LH piek ook wel genoemd idd. :)

5. Hailey2016

Hailey2016 Actief lid

10 jul 2016
    230
    29
    28
    Vrouw
    Heel erg bedankt voor jullie reacties,ik had ook zoiets van huwh..volgens mij klopt het allemaal niet wat je zeg vandaar dat ik het hier op het forum heb geplaatst :)

6. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Ik zit er ook over te denken om dit te gaan gebruiken. Weet iemand van jullie wat de prijs hiervan is? Mijn cyclussen zijn volledig de weg kwijt dus zonder hulpmiddel ben ik bang dat het niets meer wordt.
    Ik wist niet dat de action deze ook had, waar dit topic al niet handig voor is ;)

7. patjuhxx

patjuhxx Actief lid

13 feb 2012
    148
    0
    16
    Nijmegen
    Bij Action 5 voor €2,50

8. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Bij Action idd zoals hierboven beschreven, heel goedkoop en ik vind er altijd mijn piek mee!

Temperaturen kan je beter in het topic 'temperatuurkaartjes' eens vragen, daar zitten de experten!

Wel is het zo dat je pas 'zeker' kan zijn van je eisprong door de combi van ovulatietesten en temperaturen... Een ovulatietest die positief is, wil niet zeggen dat je eitje ook degelijk springt, hij geeft je piek aan...

9. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Niet betrouwbaar.
    Ik had altijd gewoon een LH piek (en had dus een positieve ovu test moeten hebben) maar uiteindelijk had ik geen eisprong.
    Dat je een LH piek hebt betekent nog niet dat je een eisprong hebt...je lichaam kan haperen of uiteindelijk alsnog beslissen geen eisprong te laten plaatsvinden.

Ook mijn temperatuur gaf altijd een verhoging aan, maar ik had dus geen eisprong.

10. jadie

jadie Bekend lid

18 aug 2016
    767
    209
    43
    hartstikke betrouwbaar geven een lh piek aan die 1-2 dagen voor je eisprong het hoogst is.
    die van sensitest goedkoop en duidelijk via internet google sensitest

11. suzies

suzies Bekend lid

8 jun 2015
    545
    148
    43
    Ik heb nog nooit een positieve ovulatie test gehad. Maar heb wel een eisprong (vastgesteld door gynaecoloog.) Ik heb heeeel veel testen versleten, ik heb meerdere merken geprobeerd en meerdere malen per dag getest, over lange periodes in m'n cyclus. Maar na bezoek gynaecoloog gestopt met testen. Voor mij zijn ze onbetrouwbaar. Maar volgens mij is het een goed hulpmiddel voor het merendeel van de vrouwen. Temperaturen heb ik geen ervaring mee. Je moet gewoon even uitvinden wat bij jou werkt en waar je je prettig bij voelt.

En het advies om elke dag na je menstruatie het te doen lijkt mij overdreven. Ik moet daar niet aan denken persoonlijk. Vooral als je wat langer bezig bent pffff. Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk. Wij hebben het advies om vanaf dag 9 T/m 19 het om de dag te doen. Mijn cyclus is niet helemaal regelmatig namelijk.

12. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Gyn van een vriendin van mij zei dat ze beter geen ovu testen kon gebruiken omdat ze een vertraagd beeld zouden kunnen geven van wat er in je bloed gebeurd. Je urine bevat 'later' de lh piek dan dat ie in je bloed zichtbaar is. (Zijn theorie) ik moet zeggen dat het bij mij prima werkt, positieve ovu test in de ochtend, eipijn in de avond waars dag erna eisprong. Maar in sommige gevallen duurt het langer voor het in de urine zichtbaar is. Als je maar een hele korte piek hebt, dan zou je dus 'te laat' zijn.

Deel Deze Pagina