hallo ik heb gehoord dat veel vrouwen zwanger zijn geworden met behulp van utrogestan weet iemand hier iest van en of je dat zomaar kan krijgen alvast bedankt voor de reacties
Utrogestan kun je alleen voorgeschreven krijgen door een gyn. Het is geen wondermiddel, het is bedoeld om je luteale fase te verlengen als deze veel te kort is. Het geeft geen hogere kans op een zwangerschap, het verbetert je baarmoederslijmvlies als dit niet goed genoeg is. Het heeft totaal geen nut om Utrogestan te gebruiken als er niks aan de hand is, dan heeft het geen enkel effect. Als je denkt dat je luteale fase te kort is (korter dan 10 dagen), dan kun je beter naar de huisarts gaan, zodat die je kan doorverwijzen naar de gyn. Daar kan verder onderzoek gedaan worden en kun je indien nodig medicatie krijgen.
Ik sluit me bij Jippie aan. Verder moet je niet vergeten dat Utrogestan een medicijn is met de nodige bijwerkingen. Ik vond het zelf zeer onplezierig ondanks dat ik zeer blij ben dat het bestaat. Het wordt daarom ook alleen voorgeschreven door een gynaecoloog als hier een medische reden voor is.