Heel veel sterkte toegewenst! En neem de tijd om het te verwerken, luister naar jezelf wanneer je er weer aan toe bent om weer zwanger te worden. Ik kan hier nu, bijna 3 maanden na de curretage over nadenken.
Ik zou dit navragen bij de huisarts. Bloedverlies is normaal, enorm veel slijm weet ik niet. Sterkte!
@All, even een update van mijn stand van zaken, bijna 12 weken na de curretage van de 3e MK. Ik heb vandaag weer een afspraak bij mijn gyn gehad. Het lijkt erop dat ik 1,5 week geleden eindelijk (na 10 weken na de curretage ) weer mijn 1e eisprong heb gehad en nu ben ik dus in afwachting of de komen. Ik heb ook bloed laten prikken om na te gaan of mijn progesteronwaarde klopt en ze kijken dan ook gelijk naar Hsg; morgen kan ik bellen en hoor ik dus of deze debiele cyclus wellicht toch tot een wondertje heeft geleid. Zal wel niet, maar de hoop dat ik toch zwanger ben geworden gloort natuurlijk . Als ik niet zwanger ben en vrijdag ook nog niet ongesteld, dan heb ik een recept meegekregen voor pillen die de ongesteldheid moeten opwekken. Pff, ik hoop dat me dat bespaard blijf, ik wil weer dat mijn lichaam normaal doet! En dan gaan we eindelijk verder met de IUI. De dokter wil misschien toch ingrijpen in mijn cyclus, als blijkt dat deze komende ronde weer absurd is. Maar ik hoop dat het een eenmalige reactie was op de operatie en mijn cyclus gewoon weer netjes wordt zoals voor de curretage. Zo, zijn jullie weer op de hoogte. Vrijdag is het precies 12 weken geleden dat ik gecurreteerd ben en zou ik inmiddels al ruim over de helft van mijn zwangerschap zijn als alles wel goed was gegaan. Is toch wel een moeilijk besef dat we nu pas weer verder kunnen.... Ik hoop dat jullie het lange wachten op een normale cyclus bespaard blijft, want het geduld is wel heel ernstig op de proef gesteld met deze drie maanden.
Zo dat ik weer een poos geleden dat ik hier ben geweest. Merk dat ik er de laatste week wat minder mee bezig ben en heel sterk van een nieuwe zwangerschap droom. Wel blijf ik elke week denken, hoever ik nu geweest zou zijn. Ik stond eergisteren bij de babykleertjes in de hema te kijken (zelfkwelling) en toen stonden er twee vrouwen naast me en hadden ze het over de bevalling in september. Ik zou ook in september uitgerekend zijn en vond het best wel confronterend om dat mooie beginnende buikje van haar te zien. Dat was wel even slikken, maar over het algemeen gaat het goed. Nog steeds niet ongi, maar voel wel in mijn buik dat mijn cyclus weer op gang komt. We wachten rustig af.....
Pooltje wat spannend morgen en hopelijk heeft de debiele cyclus zijn vruchten afgeworpen! Laat je het morgen snel weten? Ik zal voor je duimen morgen. Misschien een stomme vraag maar waarom wordt je progesteronwaarde gecheckt? En dreamerfly bij de gynaecoloog was alles goed! Ik ben twee weken geleden geweest en de echo zag er goed uit. Alsof ik erop gewacht had, want het vloeien stopte een dag later ook. Volgens mij heb ik vorige week ook alweer een eisprong gehad, steekjes en vruchtbaar slijm. Ben jij ook alweer bezig met zwanger worden of wil je nog liever even wachten?
Bedankt Trees, ik heb toch best veel hoop op een gelukkie na een moeilijke tijd! Morgen zal ik het weten. Over de progesteronwaarde: je progesteronwaarde stijgt na je eisprong en men kan dus aan de hand van die waarde zien of er een goede eisprong heeft plaatsgevonden. Ik dacht namelijk eerder (6 weken na MK) ook al zelf een eisprong te hebben waargenomen aan de hand van temperatuurmetingen, maar ik werd vervolgens niet ongesteld en volgens mijn arts had er ook geen eisprong plaatsgevonden. Nu was het echobeeld wel goed (verdikt slijm en rustige eierstokken) maar door de progesteronwaarde te bepalen kan zekerheid worden gegeven over de eisprong. Is het voor jou ook een spannende tijd in afwachting van de NOD of hebben jullie geen onbeschermde sex gehad de afgelopen weken? Mijn vriend en ik hebben besloten, toen eenmaal bleek dat mijn 1e eisprong al 10 weken op zich had laten wachten, niet deze cyclus over te slaan en hebben heerlijk geklust op de juiste dagen .
Trees: mag ik vragen hoe lang jouw miskraam precies geleden is. Ik dacht vorige week ook vruchtbaar slijm te ontdekken, maar dat was 15 dagen na mijn miskraam. Leek me wel heel snel en regelmatig, maar we wachten af! Pooltje, wat spannend! Ik duim voor je. Alle anderen, sterkte! Marit
Dat is herkenbaar; het steeds nadenken over hoever je geweest zou zijn... Van die moeilijke momenten kunnen dat zijn he als je om je heen dan mensen ziet die zwanger zijn of hoort praten over de zwangerschap... Gelukkig dat het er goed uit zag op de echo en dat je cyclus weer op gang komt! Ik ben nog niet bezig met het opnieuw zwanger worden, al zou ik het gevoelsmatig enerzijds wel heel graag willen en ik denk er wel vaak aan. Anderzijds weet ik niet of ik het al weer aan kan. Mentaal gezien, maar ook gezien het feit dat ik door de complicaties, fysiek ook best wel een klap heb gehad. Toch overheerst het heel graag weer zwanger worden wel, dus wie weet dat ik gauw genoeg het wel wil gaan proberen...
En Pooltje weet je al wat? Ik weet (bijna) zeker dat ik mijn eisprong heb gehad en ga nu uit van een nod begin april. Als ik de vijfde nog niet ongesteld ben, waag ik er eens een testje op. Ik heb echt alweer een beetje voorpret en dat doet me goed. We hebben in ieder geval genoeg geklust. We hadden nog wat tijd in te halen, haha! En marit het kan heel goed hoor dat je alweer een eisprong hebt gehad. Het schijnt gemiddeld vier tot zes weken te duren tot je eerste menstruatie. Als je daar twee weken van aftrekt kan je dus alweer na twee weken een eisprong hebben. Ik ken trouwens iemand die hetzelfde had en meteen zwanger raakte! Bij mij heeft het wrs. vier weken geduurd, maar heb dan ook vrij lang gevloeit. Zijn jullie alweer bezig of nog even wachten? Dreamerfly, doe rustig aan en luister naar je lichaam. Ik ken je verhaal niet, maar ik maak op dat je een hele nare tijd hebt gehad. Niemand kan voor je beslissen wanneer je er weer aan toe bent. Alleen jij! Heel veel sterkte en ik hoop voor je dat je het vertrouwen in je lijf weer wat terug gaat krijgen.
Nou, de hoop is weer vervlogen. Uit het bloedonderzoek bleek dat ik niet zwanger ben en aangezien er nog tekenen van ongesteldheid zijn heb ik na overleg met mijn arts vandaag het recept voor orgametril pillen opgehaald bij de apotheek. Deze pillen moeten er voor zorgen dat er een ontrekkingsbloeding komt, want ik vind het 12 weken na curretage wel welletjes geweest en wil die verrekte nu eindelijk eens zien zodat we verder kunnen. Baal er flink van dus reageer verder vandaag niet op de berichten van anderen. groetjes, Pooltje
Ooh meid wat ongelooflijk kl&%te nieuws! Ik had het je zo gegund en begrijpelijk dat je flink baalt. Alsof een miskraam niet genoeg is, heb je ook nog zo vervelende nasleep. Het is allemaal erg oneerlijk en ik leef met je mee. Hier in ieder geval vanuit het hoge noorden een flinke knuffel! liefs T
Hallo allemaal. Ben hier nieuw op dit forum, maar wil toch me verhaal ff kwijt. Ben vorige week gecurriteert na een zwangerschap van 11 weken! Dit is zoals jullie weten geen pretje, ook psychisch niet Ik kan niet wachten tot de volgende zwangerschap zich meld, maar wie weet hoe lang dat ongeveer kan duren? De vorige keer was het in één keer raak
Het zal verschillen hoe snel je weer zwanger bent. Is bij een ieder weer verschillend. Mijn gynecoloog had wel gezegd dat je eerste menstruatie niet als een echte telt na de curretage. Sterkte toegewenst, valt idd niet mee het verlies...Psychisch werkt dat vaak nog wel een (hele) tijd door.
Hi Dreamerfly! Met mij gaat het wel goed, heb soms nog een moeilijk momentje. Gelukkig niet meer tien keer per dag, maar af en toe moet ik er toch wel aan denken en voel ik de tranen branden. Ook ben ik steeds minder bezig met hoe ver ik nu geweest zal zijn, maar meer met een eventuele volgende zwangerschap. Je weet nooit hoe lang het gaat duren, maar hoop zo erg dat ik wel voor mijn uitgerekende datum weer zwanger ben. Ik zie nu al tegen deze dag op Hoe gaat het met jou? Ook nog moeilijke momenten? Jij wilde toch graag even wachten, voordat je het opnieuw zou gaan proberen? Dit forum is behoorlijk stil gevallen, ben ook benieuwd hoe het met pooltje is. Volgens mij ben ik haar ergens hier wel tegen gekomen, maar ben het even kwijt hoe en wat? Peetje, heel veel sterkte gewenst. Ik ben zelf ook in mijn eerste ronde zwanger geraakt. Het verdriet wordt er niet minder om, maar als je na een jaar proberen zwanger eindelijk zwanger raakt, lijkt me helemaal vreselijk. Het is misschien een beetje een schrale troost...maar ik probeer mezelf dat op moeilijke momenten voor te houden. groetjes
Hé Trees Fijn te horen dat het "goed" gaat! Heel begrijpelijk dat je af en toe een moeilijk moment hebt! Het is niet iets wat je zo maar even verwerkt en los kan laten. Heb je daar in ook een beetje steun van naasten, als je het moeilijk hebt? Kan je je verhaal een beetje kwijt? Ik hoop met je mee! Ik kan mij voorstellen dat je angstig bent en dat het spannend is. Geef deze gevoelens enerzijds de ruimte, praat er over, anderzijds: houd ook de goede moed er in! Met mij gaat het mentaal gezien goed; ik heb het een plek kunnen geven. Bij mij overheerst nu voornamelijk het gevoel dat ik heel graag weer zwanger wil worden, maar dat is op dit moment in tegenstrijd met wat verstandig is, lichamelijk gezien. Laatste weken veel last gehad van vermoeidheid. Heb pas bloed laten prikken en bleek dat mijn HB nog wat omhoog moet. Daar dus eerst mee aan de slag. Wat dat betreft valt mij de lichamelijk nasleep tegen. Maar goed, ik moet niet vergeten dat ik complicaties heb gehad en je lichaam moet daarna dan weer flink aansterken. Als ik mij weer helemaal fit voel, willen we er voor gaan! Idd is het stil gevallen hier. *Roept Pooltje en anderen*
Hoi meiden, Ineens kom ik bij jullie terecht is) en ik lees zoveel herkenning... Ook ik was uitgerekend voor begin september en had op 14 februarie mijn 12 weken echo... Helaas klopte het hartje niet en was de baby niet al te lang geleden overleden... Op 19 febr ben ik gecurreteerd, inderdaad heel zwaar, vooral psychisch, maar ook de narcose was geen pretje.... Ik moest van de gyn 2 menstruaties wachten, dat was het beste voor het slijmvlies, De eerste keer was ik na precies 5 weken ongi en ik ben vandaag voor de 2e keer ongi geworden (na 24 dagen) , dus vanaf nu (nou ja als het bloed weer weg) kunnen we er weer voor gaan... Ik hoop zo dat het niet weer een jaar duurt.... sterkte meiden en ik zou het leuk vinden om elkaar te blijven volgen.... liefs karli
dacht.. laat ik me ook maar ff weer melden! Ik wil gelijk iedereen nog heel veel sterkte wensen met t verwerken en ook heel veel geluk wensen voor een volgende zwangerschap! ik ben vandaag voor t eerst weer ongesteld geworden, t is raar, maar ook wel fijn! de gyn zei dat we t na mn 1e ongi weer kunnen proberen. maar weet niet of ik dat wel gelijk wil, mn vriend heeft dr gelukkig wel begrip voor! liefs,
Karli: Breekt er weer een spannende tijd voor je aan of niet? Hoe gaat het op dit moment met je? Jojo: wb Neem de tijd die je nodig hebt. Je voelt vanzelf aan wanneer je er weer aan toe bent...
Dreamerfly; lijkt me erg lastig dat wachten, heb je enig idee hoe lang het duurt voordat je HB weer op de rit hebt? En die lichamelijke nasleep is wel iets wat je niet moet onderschatten. Ik heb me daar toch echt op verkeken, had verwacht curretage en dan is het klaar. Gelukkig was het bij mij allemaal niet zo erg, er was wat blijven zitten en dat is er twee weken laster alsnog uitgekomen. Maar toch het helpt niet mee voor de verwerking al dat wachten. De komende weken lekker aan de appelstroop, biefstukken en spinazie en hopelijk voel je je snel wat beter. Karli, waarom moest jij twee menstruaties wachten voordat je weer kon? Was daar een speciale reden voor je of is dat standaardbeleid bij jullie in het ziekenhuis? jojo fijn dat je weer ongesteld bent geworden. In ieder geval ik hoop dat je dat fijn vind? Ik weet dat ik zelf nogal opgelucht was, toen het kwam. Hier heb ik vandaag vruchtbaar slijm gespot, dus volgens mij is mijn cyclus weer normaal aan het worden