Zwanger worden na een curretage

Discussie in 'Miskraam' gestart door Trees, 3 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suus1981

Suus1981 Lid

6 apr 2008
    74
    0
    0
    Brabant
    Hé Trees: Hartelijk gefeliciteerd! Fijn voor je!

Ik wil iedereen alvast bedanken voor alle info onder dit topic.
    Ik herken veel van de emoties en vragen die beschreven zijn en het is fijn om te weten dat anderen in hetzelfde schuitje hebben gezeten of zitten. Ik heb hier wel steun aan.

Afgelopen dinsdag zagen ze geen kloppend hartje bij de echo. Wel heel duidelijk een kindje gezien, dat deed wel veel pijn.

Ik ben gister bij de gyn geweest voor mijn opties, aangezien mijn lichaam nog geen tekenen van een mk geeft. Ik heb besloten niet af te willen wachten, en a.s. donderdag wordt ik gecuretteerd.

Vond het fijn te lezen hoe jullie alles ervaren hebben, en de banners van een aantal meiden gaf me weer hoop.

Groetjes Susan

2. jojo8

jojo8 Actief lid

15 jul 2007
    445
    0
    0
    trees: wow! super gefeliciteerd! en heel veel succes gewenst!

suus: ik wens je heel veel sterkte bij t verlies!

3. Dreamerfly

Dreamerfly Bekend lid

23 mrt 2008
    693
    0
    0
    Sociaal Pedagogisch Hulpverlener
    Noord-Groningen
    Hoi Susan,

Je bent gister gecuretteerd? Hoe gaat het nu met je?
    Sterkte toegewenst met het verlies!

Groetjes,
    Dreamerfly

4. Suus1981

Suus1981 Lid

6 apr 2008
    74
    0
    0
    Brabant
    Hoi Dreamerfly

Het gaat lichamelijk goed, maar emotioneel nog heel verwarrend.
    Moet allemaal nog bezinken denk ik.

Ik begon echt te beseffen dat ik zwanger was en me zwanger te voelen, en ineens blijkt het hartje niet meer te kloppen. Zonder enige waarschuwing. En nu ineens dan niet meer.
    Heel raar. Heel onwerkelijk. Verdriet, ongeloof, verwarring.
    Heeft even zijn tijd nodig denk ik....

Gelukkig veel steun van vrienden en ook deze site doet me goed.

Groetjes Susan

5. bettybelle

10 mei 2008
    12
    0
    0
    verzorging
    rotterdam
    hoi iedereen

13-12-07 heb ik een spontane miskraam gehad en was 8-2-08 weer zwanger..helaas ging dit ook niet goed.nu ben ik 9-4-08 gecurreteerd en vraag ik me af wanneer ik de rode duivels weer kan verwachten..

Groetjes

6. Dreamerfly

Dreamerfly Bekend lid

23 mrt 2008
    693
    0
    0
    Noord-Groningen
    Dag Susan,

Fijn dat het lichamelijk goed met je gaat! Mentaal gezien kan het best even duren voordat je er weer bovenop bent. Het is niet niets, het kost tijd om het te verwerken, het moet een plekje krijgen. Mooi dat je steun krijgt van vrienden hier in. Heb je het de laatste dagen een beetje kunnen laten bezinken?

Sterkte!

Groetjes,
    Dreamerfly

7. Dreamerfly

Dreamerfly Bekend lid

23 mrt 2008
    693
    0
    0
    Noord-Groningen
    Heftig twee miskramen in zo'n korte tijd! Hoe gaat het met je?

8. Trees

Trees Niet meer actief

Nou ben ook weer terug :( Deze keer ging het met vijf weken al mis en gewoon op de natuurlijke manier. Ben helemaal uit het veld geslagen, maar moet wel weer verder natuurlijk... Tja de wens maar ook de angst wordt alleen maar groter.

Dreamerfly hoe is het met jou? En betty heb je pb'tje al beantwoord en hopelijk komen ze snel. Heb trouwens mijn eerste menstrutuatie niet afgewacht om het weer te proberen. Gynaecologen raden dat vaak aan omdat het handiger is met termijnbepaling. Fysiek gezien is er in de meeste gevallen geen reden toe. Daarvoor hebben we termijnecho's vind ik!

groetjes

9. Dreamerfly

Dreamerfly Bekend lid

23 mrt 2008
    693
    0
    0
    Noord-Groningen
    Jeetje Trees, wat erg :(....... *Geeft een dikke knuffel*
    Ik kan het mij goed voorstellen dat het je angst vergroot. Hoe ga je hier mee om m.b.t. een volgende zwangerschap; durven jullie het meteen aan?

...
    De laatste tijd wat in tweestrijd geweest. Gevoelsmatig wilden we (al een tijdje)het graag weer proberen om zwanger te worden, maar lichamelijk gezien was het niet verstandig. Mijn HB was een maand geleden nog wat te laag en te kampen met een behoorlijk vermoeidheid.(die vermoeidheid is nog steeds erg aanwezig nu, maar daar ga ik niet op wachten) Weer een maand ijzertabletten geslikt en vanochtend bloed laten prikken en als mijn HB-waarde normaal is, willen we het gaan proberen.
    ...

Sterkte toegewenst Trees en houd moed, hoe moeilijk misschien ook...

10. Suus1981

Suus1981 Lid

6 apr 2008
    74
    0
    0
    Brabant
    jeetje, Trees kl*te zeg!

Heel veel sterkte de komende tijd.

Dacht zelf dat het wel goed met me ging, maar afgelopen dagen zit ik toch weer minder in mijn wel en moet ik er weer veel aan denken.
    Hoort er schijnbaar allemaal bij....

Groetjes Susan

11. Guppy1978

Guppy1978 Actief lid

26 dec 2007
    231
    0
    0
    Hoi, Ik heb net 9 weken een echo gehad en kwam daar achter het vreselijke nieuws dat er niks in de baarmoeder zat, alleen een vruchtzakje van 2,5 cm...
    Ik heb geprobeerd te wachten tot de miskraam vanzelf op gang kwam omdat ik ook erg tegen een curretage opzag, kreeg geen pillen ofzo. Ik ben een paar dagen geleden, met 15 weken toch gecurreteerd,t zag er niet naar uit dat het vanzelf kwam, onder plaatselijke verdoving, 4 akelige spuiten in de baarmoeder! het curriteren en de spuiten deden echt vreselijk pijn, geen pretje dus! Op dit moment nog een enkel druppeltje bloed en een beetje slijm,
    Het was allemaal heel erg naar, veel gehuild, maar nou ben ik er wel een beetje overheen (tot ik een schattig kindje zie) en kijk vol vertrouwen in de toekomst en hoop dat ik gauw weer zwanger mag worden van ons eerste kindje. de vorige keer duurde het driekwart jaar, dus ik hoop wel dat het deze keer wat sneller gaat!

12. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Ook ik heb vrijdag te horen gekregen dat ons kindje niet meer leeft. Het is zo vreselijk allemaal, heel je wereld stort in op zo'n moment het was ook onze eerste zwangerschap. Ons kindje had nu 12 weken moeten zijn, maar het hartje is gestopt met bijna 9 weken.
    Morgen word ik gecurreteerd.
    Het enige waar ik nu aan denk is dat het maar zo snel mogelijk voorbij moet gaan zodat we snel weer kunnen gaan proberen om niet nog meer tijd verloren te laten gaan.

Nu vertelde de gyn dat we een menstruatie af moeten wachten, maar kan het echt zo'n kwaad om gewoon gelijk weer te proberen?

13. Dreamerfly

Dreamerfly Bekend lid

23 mrt 2008
    693
    0
    0
    Noord-Groningen
    Guppy: Allereerst veel kracht toegewenst en ook succes met het proberen weer zwanger te worden!
    Mooi dat je er vol goede moed weer voor gaat :)!

Wat ik mij af vroeg: waarom hebben ze je plaatselijke spuiten gegeven en geen ruggeprik of narcose?

Sterretje: Akelig meid. Kan je er een beetje mee om gaan? Sterkte toegewenst!

W.b.t. je vraag of je een menstruatie moet afwachten...

Ik geloof dat ze dat i.g. adviseren met het oog op je cyclus; dat je kan inschatten hoe de regelmaat van je cyclus is. En tegen mij zei de gynecoloog ook dat de 1e menstruatie niet als echt telde.(was idd wat anders)

Waarschijnlijk lees je dit nadat je de curretage hebt ondergaan. Hopenlijk viel het je mee.

14. Dreamerfly

Dreamerfly Bekend lid

23 mrt 2008
    693
    0
    0
    Noord-Groningen
    Dag Suzan, neem de tijd om het te verwerken, het moet een plekje krijgen. Kan je er een beetje met anderen over praten? Sterkte!

Trees, hoe is het met jou meid?

15. Guppy1978

Guppy1978 Actief lid

26 dec 2007
    231
    0
    0
    vDreamerfly, dankje:), volgens mij is het de normale methode in dit ziekenhuis, er werd verder niet gevraagd of ik een ruggenprik of narcose wilde.. nou ben ik niet zo gek van narcose, maar dit is ook niet fijn..

Sterretje, hoe is jou curretage verlopen? Heb je nog je vragen kunnen stellen en wat was hun antwoord? Sterkte met alles ;)

Bij mij is het bloeden enzo voorbij, ben benieuwd wanneer de volgende eisprong is, ik zal m met open armen ontvangen!

16. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    @Sterre, hoe is het gegaan?
    De gyn zei tegen mij dat het niet uitmaakt wanneer je er weer voor wilt gaan.
    Ik heb volgende week de nacontrole, en als alles goed is gaan we er wel weer voor.
    Ik had ook blaasontsteking en die is gelukkig weg nu, en ook mijn hb is goed, dus dat is alvast een begin.

Groetjes MB2005.

17. Trees

Trees Niet meer actief

Hoi,

Pff hier gaat het redelijk. Ben echt doodsbang voor een nieuwe zwangerschap om dan weer alle pijn en verdriet door te moeten. Kan me haast niet voorstellen dat het een derde keer wel goed zal gaan. Maar de wens is er heel sterk, dus we moeten de gok er maar op wagen en dan maar hopen dat driemaal scheepsrecht is? De kasn dat het goed gaat ios groter, maar het voel eerder andersom :(

Dreamerfly hoe was je hb? Mag je weer? Heel herkenbaar hoor dat je weer zo graag wilt.

Alle andere meiden heel veel succes ne sterkte met alles!

liefs

18. Dreamerfly

Dreamerfly Bekend lid

23 mrt 2008
    693
    0
    0
    Noord-Groningen
    Hé Trees,

Ik kan mij de angst goed voorstellen, maar houd de moed er in he, hoe moeilijk misschien ook...*Geeft een knuffel*

Mijn HB is nu waarschijnlijk goed, heb geen bericht meer gehad, dus dan zit het denk ik goed. Met mijn vermoeidheid gaat het niet goed, dus ik wil nog wel een aanvullend bloedonderzoek. Ondanks dit gaan we er wel weer voor, spannend dus!

19. Dreamerfly

Dreamerfly Bekend lid

23 mrt 2008
    693
    0
    0
    Noord-Groningen
    Dag meiden,

Ik verhuis naar een ander topic, omdat ik mij bezig houd met het weer zwanger willen worden. Bedankt voor de steun hier.

Aan allen het beste toegewenst! En wie weet tot berichts op een ander topic...

Groeten,
    Dreamerfly

20. Trees

Trees Niet meer actief

Fijn dat je weer bezig bent zwanger worden :D Kom anders bij zwanger worden na miskramen bij het zwanger worden forum?

Deel Deze Pagina