Ik maak mezelf helemaal gek. Had van de week drie vage testen, wel positief maar heel vaag. Uieindelijk clear bleu gehaald, digitaal en drie keer zwanger. Was helemaal in de wolken. Maar kon het niet geloven. Wilde een positieve test zien om het weer te geloven maar weer erg vaak. Ik dus weer clear bleu gehaald, geen digitale. Zag wel een plus maar vaag, hij was wel zichtbaar. Ik haal mezelf van alles in het hoofd. Ik had gevoelige tepels, dat is nu iets minder. Ben steeds erg moe. Heb twee weken geleden tijdens het eten ineens een zijsteek gehad, al heb ik dit 1 keer eerder gehad. Op het werk aten we pasta en als de saus erg vet is merk ik dat ik zijsteek krijg. Maar het was echt even pijnlijk. Heb ook even gelegen en na 10 minuten ging het ook wel weer goed. Heb nooit bloedverlied gehad en ben nu 7 dagen over tijd. Ik weet niet wat ik moet denken. Hoe is een miskraam? Bloed je dan vrijwel altijd? En zijn vage testen gewoon?
als de digitale zegt zwanger (zelfs 3x) waarom twijfel je dan nog? Dan ben je echt wel zwanger hoor. Wat die zijsteek betref kan ik je helaas niet helpen. Zodra een miskraam echt begint, dan ga je ook bloeden, maar daar is nu geen sprake van, dus geniet lekker van je zwangerschap.
Omdat de testen nu duidelijker moeten zijn dan de vorige testen toch? Ja, drie keer zwanger leek mij ook duidelijk. Ik had die stomme test niet moeten doen zopas. Ik ben gewoon zoooo onzeker. Ik wil een duidelijke test zien op de teststreep. ik lees zulke vreselijke dingen hier van meiden die een miskraam hebben gehad. Dan het hcg hormoon wel in je lichaam blijft zitten een tijdje en dat testen daarom positief kunnen zijn. Wel lijken ze gewoon iets lichter te zijn dan begin van de week .
Je hebt pas een miskraam als je bloed verliest en je buik weer leeg is. Het kan wel zo zijn dat de zwangerschap niet effectief is en je een miskraam gaat krijgen. Dat hoeft niet altijd te zijn door bloedverlies: je kunt ook met een echo zien dat een kindje niet goed gegroeid is en er geen hartje klopt. Het hebben van hele lichte testen KAN daar een voorbode van zijn, maar dat hoeft HELEMAAL NIET! Ik heb zelf 3 miskramen gehad en 1 goede zwangerschap. Bij 2 van de 3 miskramen had ik knalpositieve testen, maar die gingen toch mis. Bij 1 miskraam had ik hele lichte testen en weinig kwaaltjes, en dat ging ook mis. Bij de goede zwangerschap had ik eveneens lichte testen en zelfs bloedverlies! Maar hieruit is een mooie dochter geboren. Wat ik hiermee wil zeggen is: door te testen kun je niet voorspellen of je wel of niet een miskraam gaat krijgen. Het kost je alleen maar een heleboel geld. Als je heel onzeker bent, kun je met 7 weken je verloskundige vragen of je voor een (vroege)echo mag. Als je dan hartactie ziet, is de kans op een miskraam al veel kleiner geworden. Probeer tot die tijd gewoon te genieten van het zwanger zijn en je niet teveel zorgen te maken. Je schiet er nou eenmaal niks mee op: we hebben nog steeds geen ritsje in onze buik wat er voor zorgt dat we kunnen volgen wat er daar binnen gebeurt! (al zou ik dat zelf ook heel graag willen hoor, als ik zwanger ben!)
Mijn vk zegt ook altijd dat als je test positief is hoe licht dan ook. Dan ben je gewoon zwanger. Niet meer testen omdat het niet altijd donkerder hoeft te worden. Bij mij duurde het ook langer voordat hij donkerder werd. Ik maakte mezelf ook ermee gek hoor. Niet doen hoor. Ik weet dat je het wel graag wilt maar die digitale gaf het ook aan. Als je later bevrucht bent dan kan het ook zijn dat je te vroeg getest heb. Alles kan hoor meis. Probeer je niet te druk erover te maken hoor. knuf Mimi
Steken in de zijstreek kan bandenpijn zijn. En ja, testen worden inderdaad wel donkerder, maar dat is ook afhankelijk van wanneer en onder welke omstandigheden je test. Ik weet dat de meningen over vaak testen hier verdeeld zijn, maar ik kan me goed voorstellen dat je nog een paar keer hebt getest. Ik heb me daar ook 'schuldig' aan gemaakt. Zorg ervoor, dat je altijd onder dezelfde omstandigheden test. Doe je test altijd met ochtendurine en zorg ervoor dat je de avond ervoor ongeveer hetzelfde drinkt als de vorige keer.
Ik blijf gewoon met grote onzekerheid zitten en dat op zondag . Moet vanmiddag werken en zou dinsdag naar de huisarts maar ga morgen maar bellen of het morgen ook kan. Clear bleu was echt zwanger, wat vage testen maar vanmorgen was ie niet positief te noemen eogenlijk. Ging ook niet helemaal goed. De urine zoog helemaal niet weg en alleen de onderkant verkleurde wat. Beschouw het maar als verkeer gegaan. Maar die onzekerheid, wat is dat vreselijk.
Ik snap niet waar je onzeker over bent. Als de test zwanger aangeeft dan BEN je gewoon zwanger. Mijn huisarts wilde bij mij niet eens een bloedtest afnemen omdat de zwangerschapstesten zodanig betrouwbaar zijn dat je niet extra hoeft te testen en heeft me vervolgens gewoon naar huis gestuurd. Je moet proberen om een beetje te relaxen. Je hebt nog, als het goed is 35 weken te gaan, en in elke periode van de zwangerschap kun je wat wat naars bedenken wat je kan overkomen en als je zo gestresst bent dan is het zwanger zijn echt niet leuk hoor. Ontspan en probeer een beetje te genieten! groetjes, kiwi
Butterfly, ik kan er helemaal naast zitten en ik ben natuurlijk geen arts, maar pijnlijke steken nadat je vet gegeten hebt, heeft ook vaak te maken met (meestal onschuldige) galsteentjes en hoeft dus niets met je zwangerschap te maken hebben! Enne... positief is positief hoor!
Hoe lief jullie hier allemaal voor we waren, mijn intuitie heeft wel gelijk gehad. Het voelde niet goed en zat ook niet goed. Clear bleu heeft drie keer zwanger getest maar het is ergens wel misgegaan. Ik ben gister ongesteld geworden. En..... vind het allemaal erg vreemd. Ben even zwanger geweest.
oh meis wat erg, niet ook jij he! We waren zo blij samen, maar toch mocht het voor ons allebei niet zo zijn! Heel veel strekte meis, dikke knuffel!
We waren samen inderdaad blij. Het heeft bij mij gewoon niet goed gevoeld. Ik ben erg verdrietig, de teleurstelling is zo groot geworden. Het valt me om eerlijk te zeggen best zwaar. Een week geleden was er helemaal niets aan de hand . Ik had gewoon niet moeten blijven testen en het gewoon moeten afwachten. Dan was mijn verdriet iets minder geweest denk ik. Het vruchtje was nu niet sterk genoeg. Ik blijf positief, hoe moeilijk dat vandaag is. Ik hoop dat mijn ongi gauw weer voorbij is en we weer kunnen klussen voor ons wondertje. Je weet dat het mis kan gaan, maar je hoopt dat het jou niet overkomt. Helaas ons wel nu. Meid, ik wens ook jou sterkte. Dit is jou eerst keer ook niet zie ik. Dus jij moet het nu al voor de tweede keer meemaken. Wat vreselijk. Kop op, we geven de moed niet op!