Bekkenpijn al in 15de week?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Tam, 8 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tam

    Tam Actief lid

    5 feb 2006
    126
    0
    0
    Communicatiemedewerker
    Zoetermeer
    Naar aanleiding van deze vraag die ik eerder gesteld heb:

    Een update:
    Tijdens het rijden heb ik nergens last van, maar als ik dan een paar uur op de bank gezeten of gelegen heb, kan ik haast niet lopen van de pijn rondom mijn bekken en stuitje. Dat werd met de dag erger. Als ik intensief gereden had, was het erger dan wanneer ik rustig gereden had. Ik maakte me toch wel zorgen en mijn man wilde liever niet meer dat ik ging rijden. Dus even de VK gebeld:

    Haar antwoord was best nonchalant: Als de pijn in mijn bekken na een nachtrust wegtrekt, dan duidt dat op een lichte overbelasting van het bekken en als het dus snel wegtrekt (dus na een paar uur), mag ik gewoon blijven rijden. Mits de pijn niet langer dan een dag aanhoudt. Ze zag er totaal geen gevaar in. Ik kon niets beschadigen of verergeren. Ze zei dat er totaal geen bezwaar is tegen paardrijden tijdens de zwangerschap, je kan niets beschadigen met paardrijden. Dat wist ik al. Je moet pas stoppen als het niet veilig is (grote kans op vallen, onbetrouwbaar paard) of als je dus teveel last hebt (bekkeninstabiliteit, zere buik, zere rug). Maar bekkeninstabiliteit is het in mijn geval niet, want als je het krijgt is dat pas in de laatste maanden en dan houden de pijnklachten veel langer aan. Dus op zich goed nieuws, want ik geef het rijden niet zomaar op voor wat pijn. Tenzij het gevaarlijk is voor mijn baby of echt ernstig is voor mijn gezondheid.

    Maar ik twijfel wel een beetje en vraag bij deze een soort second opinion van jullie, want ik vond haar er wel erg makkelijk erover denken.
     
  2. Japke

    Japke Bekend lid

    1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Tam,

    Het kan geen kwaad voor de gezondheid voor jouw kindje of voor jouw gezondheid. Ik pas me helemaal aan bij het antwoord van de verloskundige.
    Alleen ik zou als ik pijn heb, minder intensief rijden. Het lichaam geeft toch aan dat dit net iets te veel van het goede is. Een klein beetje pijn mag best en dat moet ook snel wegtrekken (inderdaad niet langer dan 1 dag).
    Je bent ook pas 15 weken, gelukkig wel bijna op de helft maar je moet toch nog even. Als je nu al pijnklachten hebt zoals je rug en bekken zou ik het persoonlijk iets rustiger aan doen. Ook al snap ik dat je het graag doet en je absoluut wel tegen een stootje kan.

    Kijk wat je ermee doet, denk aan jezelf!
    groetjes,
    Japke
     

Deel Deze Pagina