In mei zijn wij begonnen met proberen een tweede kindje te krijgen. Verbazingwekkend genoeg was ik gelijk zwanger, maar vanaf het begin had ik al bloedverlies en voelde het niet goed, ondanks dat ik wel alle kwaaltjes had die erbij horen. Met 7 weken heb ik een miskraam gehad. De twee rondes die volgden had ik snel na de eisprong weer alle zwangerschapskwaaltjes, maar 4 dagen voor NOD op en aan bloedverlies met stolsels en op NOD werd ik ongesteld. Nu dacht ik eerst dat dit alleen de twee rondes na mijn miskraam was, maar met terugkijken naar de rondes ervoor (toen we nog niet probeerden) bleek dat ik toen exact hetzelfde had qua bloedverlies, al had ik toen geen kwaaltjes. Heeft iemand dit ook mee gemaakt en ervaring waardoor dit bloedverlies door veroorzaakt werd?
Geen idee, maar als op 8 DPO de aanloop begint en het baarmoederslijmvlies begint af te breken, dan is dat toch niet goed? Daarnaast vraag ik me af of het goed is dat je cyclus zo verandert. Ik heb dit eerder nooit gehad namelijk... Misschien is mijn zorg onterecht, maar ik krijg er nu een beetje het gevoel bij dat mijn miskraam met deze verandering samenhangt en omdat mijn schildklierziekte een grotere kans op herhaalde miskramen met zich meebrengt, is dat toch iets dat nu in mijn achterhoofd zit.
Het lijkt erop dat je gele lichaam, progesteron, te snel afbreekt. Dit kan resulteren in vroegtijdige spotting en afbreken van je bms. Hoeft natuurlijk niet, ben ook geen dokter hihi.
Als je je zorgen maakt, ook icm je schildklier, zou ik proberen een afspraak te maken bij de gynaecoloog.
Ik heb gelukkig een afspraak kunnen maken op 17 september, maar kan er maar weinig ervaringen over terug vinden.
Ik heb ook altijd erg veel last van stolsels tijdens mijn menstruatie, maar niet daar voor. Zijn ze bij jou ook pijnlijk? Hopelijk heb je snel duidelijkheid, en ben je niet meer ongerust.
Ik denk dat je luteale fase te kort is, waardoor je veel te vroeg ongesteld wordt. Succes bij de gyn!
Dank jullie wel meiden! @ Chann, mijn menstruaties zijn altijd al erg hevig geweest. Zonder pil moest ik eigenlijk wel met ovulatietesten aan de slag omdat op NOD zonder aankondiging de sluizen open gaan en daarna komt de pijn pas. Normale pijnstillers werken niet en ik moet flink aan de Diclofenac. Sinds mijn miskraam verloopt de menstruatie ook anders, maar dit is pas de tweede keer, dus misschien dat het volgende ronde weer anders is. Tot nu toe is het veel erger, maar verloopt het in golven/weeën waarin ik echt niks kan van de pijn en ik gigantisch veel bloedverlies heb, vervolgens stopt om weer opnieuw te beginnen.
Ik vind het ook klinken als een probleem met je luteale fase. Google anders eens op luteal phase deficiency (als Engels geen bezwaar is), dan vind je vast een hoop informatie.