Zwanger worden na een eug.

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Diana76, Mar 11, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Diana76

Diana76 Actief lid

Jul 31, 2012
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag Dames,

Ik wil graag kletsen met meiden die nu ook proberen zwanger te raken na een eug (buitenbaarmoederlijke zwangerschap). Tuurlijk zijn ander vrouwen ook welkom hier, hoor ;)
    Mijn verhaal in het kort......
    In september 2012 bleek ik zwanger te zijn op de verkeerde plek. Ik ben toen meteen door verwijzen naar het ziekenhuis. Uiteindelijk heb ik er een half jaar mee rond gelopen, voordat ik geopeerd werd. Een dikke maand geleden heb ik een kijkoperatie gehad en hebben ze alles weggehaald. Mijn eileider is bespaard gebleven. Ik was snel herstel en wij zijn nu weer bezig om zwanger te raken. Ik vind dit best eng, omdat ik bang ben dat ik weer een eug krijg.
    Zijn er meiden die in hetzelfde schuitje zitten of dit meegemaakt hebben?

Groetjes, Diana

2. sabrinab1986

sabrinab1986 Fanatiek lid

Oct 9, 2012
    1,180
    278
    83
    NULL
    NULL
    hoi diana

ik ben 16 jan geopereerd was op 2 dagen na 11 weken zwanger wist de hele tijd dat het niet goed zat steeds bloedverlies veel echo gehad waar niks op te zien was uiteindelijk in het ziekenhuis beland en hebben ze mijn eileider verwijdert zou afgelopen week 18 weken zijn (ja tel de weken nu nog). maar het ergste was dat de dokters me niet geloofden tot ze de bloeduitslagen zagen en 4 dagen later de operatie verschrikkelijk.
    wou eerst een pauze nemen maar omdat we 10 maanden bezig waren voordat ik zwanger was beginnen we nu weer mee.

heb al een test gehaald die was negatief erg blij om omdat ik vandaag pas weer begonnen ben met foliumzuur.

3. Diana76

Diana76 Actief lid

Jul 31, 2012
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het erg voor je. Zo te lezen grijpt het je nog steeds aan en is het nog allemaal vers.
    Balen hè, dat ze op zo'n echo weinig kunnen zien. Bij mij zagen ze wel dat het niet goed zat, maar ze dachten dat de rug in mijn buikholte zat ipv de eileider. Ze hebben er toen voor gekozen om mijn lichaam hetzelf op te laten lossen. Mijn HCG ging ook vanzelf omlaag. Ging wel erg langzaam. Al die maanden bleef ik bloedverlies houden. Hebben ze nog een hormoonkuur gegeven en dat hielp natuurlijk ook niet. Toen hebben ze toch besloten voor een kijkoperatie. Toen bleek er een groot stosel in mijn eileider te zitten en deze was daardoor ook gaan verkorven. Dit hebben ze toen weg gehaald. Dit waren de langste maanden van mijn leven. Verschrikkelijk dat wachten continu. Maar goed, ik ben blij dat het nu weg is en hoop dan ook echt dat ik het niet nog een keer krijg.
    Hebben de artsen ook tegen je gezegd hoe je over gebleven eileider eruit ziet? Ik ken veel mensen om mijn heen die gewoon goed zwanger zijn geraakt met 1 eileider.

4. sabrinab1986

sabrinab1986 Fanatiek lid

Oct 9, 2012
    1,180
    278
    83
    NULL
    NULL
    je weet pas hoe erg het is als je het zelf meemaakt ben ik wel echt achter gekomen.
    mijn eileider links is wel goed maar heb gewoon het gevoel dat ik nog maar 1 kans heb heb wel 2 gezonde meiden maar hebben een andere vader.
    vind wel dat ze je snel laten lopen want zoveel zien ze niet op zn echo werd mij vertelt en gezien, had rechts wat meer activiteit maar omdat het zo gevaarlijk kan zijn had een waarde van 8 duizend en was bij mij ook al aan het zakken maar opeens wouden ze geen risico meer nemen.

5. Diana76

Diana76 Actief lid

Jul 31, 2012
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh, ik zou willen dat ik die onzekerheid van je weg kon nemen, maar dat kan ik niet helaas. Ik snap je gevoel, hoor, want ik voel de tijd ook dringen. Ik probeer het maar van me af te zetten en alles op zijn beloop te laten, maar als ik stil val, kan ik daar alleen maar aan denken. Ik zit nu ook in mijn wachtdagen, dus nu is het dubbel zo spannend. Gelukkig heb ik ook al een kindje, dus dat is een hele mooie afleiding. Hopen dat het snel weer mooi weer word en weer leuke dingen kunnen gaan doen.
    Ik ga in ieder geval heel hard voor ons beiden duimen!!!

Share This Page