Veel bloedverlies na hsg

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Zonnetje91, 5 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnetje91

Zonnetje91 Actief lid

20 jun 2018
    454
    224
    43
    Vrouw
    Ik heb afgelopen maandag een hsg onderzoek gehad, nu zag ik wel een beetje bruin bloedverlies en gisteren ook. Ik dacht het is bijna over maar net nadat ik naar de wc was geweest zag ik ineens heel veel helder bloedverlies net, was best veel :eek:
    Is dit normaal? Ik zit nu op cyclusdag 10 en me vruchtbare dagen zouden als het goed is dit weekend zijn of net erna..

2. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.238
    4.464
    113
    Vrouw
    Vanuit het ziekenhuis in Utrecht wordt het advies gegeven niet zwanger te worden in de ronde van de hsg. Ik weet dat dat advies per ziekenhuis kan verschillen.

Hier de cyclus van de hsg+scratch ook gekwakkel, maar zou ook door de scratch kunnen komen. Als je het niet vertrouwd even contact opnemen met de poli.

3. Zonnetje91

Zonnetje91 Actief lid

20 jun 2018
    454
    224
    43
    Vrouw
    Het ziekenhuis had gezegd dat ik gewoon zwanger mag worden deze maand, en dat we juist wat extra kans hebben na het onderzoek.. alleen heb ik 2 dagen een klein beetje bloed gezien en nu is het sinds vandaag ineens heel erg veel ..

4. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.391
    1.854
    113
    Vrouw
    Dit bij mij ook gezegd hoor. Maar met rood bloed zou ik heel even wachten met sex ivm infectiegevaar. Hopelijk snel voorbij.

Zonnetje91 vindt dit leuk.
  5. DeniseH

DeniseH Actief lid

30 nov 2019
    174
    190
    43
    Vrouw
    Ik heb na het hsg onderzoek ook best veel helder rood bloedverlies gehad. Was op de dag zelf. De volgende dag was het ineens gedaan. Kan dus van korte duur zijn. Hopelijk is het bij jou ook snel gedaan zodat je kan profiteren van je vruchtbare dagen!

6. Lindawen79

Lindawen79 Bekend lid

9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Bij mij ook.. bleek vd baarmoedermond te komen. Die hadden ze met een tang vastgepakt en dat had een wondje veroorzaakt. Ging vanzelf weer over

7. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.238
    4.464
    113
    Vrouw
    Daarom gaf ik al aan dat het advies per ziekenhuis verschilt. Kans op een natuurlijke zwangerschap blijft tot een halfjaar na een HSG hoger. In mijn patiëntenfolder staat het volgende, dus als ik jou was zou ik even contact opnemen.

Wanneer moet u contact opnemen?
    Als tot 1 week na het onderzoek de volgende klachten optreden:
    • bij bloedverlies wat een menstruatieachtige omvang aanneemt
    • bij plotselinge buikpijn
    • bij plotseling optredende koorts boven 38.5 °C.
    Neem in bovenstaande gevallen op werkdagen tussen 8.30 uur - 16.30
    uur contact op met de polikliniek Gynaecologie.
    's Avonds, 's nachts en in het weekend kunt u contact opnemen met
    de dienstdoende arts/gynaecoloog via het algemene nummer van het
    ziekenhuis.

8. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Hoihoi, ik heb 3 dagen lang bloedverlies gehad na HSG op cd 10. Meeste op dag 2. Hadden ze van te voren voor gewaarschuwd (mijne was nogal een gedoe).
    Mocht die ronde ook gewoon gemeenschap hebben.
    Wat hierboven al gezegd is, zolang je geen koorts hebt of andere enge symptomen is het waarschijnlijk normaal. Anders even contact opnemen.

Hoop dat je er snel vanaf bent!

9. 7Missme1987

7Missme1987 Bekend lid

13 jan 2020
    776
    607
    93
    Vrouw
    Ik heb ook een paar dagen bloedverlies gehad. Plus dat mijn hele cyclus die maand in de war was. Had die maand een cyclus van een dag of 40 geloof ik.

10. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hier toen ook een paar dagen bloedverlies gehad. 3e dag na HSG wat meer dan de andere dagen. (4)

Eisprong kwam trouwens ook 4 dagen later dan ik gewend was. (Bevestigd door bloedtest)
    En in die ronde zwanger geraakt. :)

11. Zonnetje91

Zonnetje91 Actief lid

20 jun 2018
    454
    224
    43
    Vrouw
    Bedankt voor de reacties! Ik heb gisteren voor de zekerheid ook nog even het ziekenhuis gebeld en ze vondt het wel vreemd dat het ineens na 2 dagen zo erg was met bloedverlies .. ze vroeg of ik nog meer klachten had zoals koorts of duizeligheid. Maar dat heb ik verder niet.
    Ik moest het even aankijken of het zo blijft deze week en anders even terugbellen en gaan ze een echo maken..

Ja me vruchtbare dagen komen eraan als het goed is, vraag me af of je dan wel een eisprong heb en gemeenschap kan hebben als het bloedverlies blijft..? Hopelijk is het snel over :)

12. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ik had er de ronde van de HSG ook weinig vertrouwen in. T/m cd 13 gebloed en cd 14 positieve ovulatietest. Toen nog even snel geklust, had ik de dagen daarvoor vanwege t bloed niet zo'n behoefte aan.
    Maar volgens het zkh was t on principe wel mogelijk direct na de HSG zwanger worden.

Hoop dat t bij jou wat doet! Ik had hem begin september, maar t heeft niet geholpen tot nu toe. Wel fijn dat het daar in ieder geval niet aan ligt..

13. Zonnetje91

Zonnetje91 Actief lid

20 jun 2018
    454
    224
    43
    Vrouw
    Ik heb vanmorgen nog een heel klein beetje oud bloed gezien , en de rest van de dag niks meer gezien.. ov test was nog negatief maar zit ook pas op cd 11.. hopelijk blijft het bloedverlies nu weg:rolleyes:

Oilell en Gliss vinden dit leuk.
  14. duimelijntjee

24 apr 2019
    96
    83
    18
    Vrouw
    hoi hier afgelopen donderdag hsg gehad. Ik had 3 dagen lang oud bloedverlies. normaal dus. Nu vandaag cd 13 en een positieve ovu test dus fingers crossed. bij mij zeiden ze ook dat we juist nu moesten klussen en dus in deze ronde gewoon zwanger kunnen worden. Merk dat ik het nu nog spannender vind. Meer kans en alles. Helaas is mn vriend ziek al 2 dagen dus klussen was niet optimaal.
    Hopelijk voor ons een positieve zw test!

15. Zonnetje91

Zonnetje91 Actief lid

20 jun 2018
    454
    224
    43
    Vrouw
    Gelukkig is het bloedverlies gestopt en een positieve ov test:) Toch spannend! Hier is het bloedverlies ook gestopt en had vandaag ook een positieve ov test op cd 14. Vindt het ook wel spannend deze ronde, want als ik deze ronde niet zwanger ben starten we met iui :rolleyes::)

Deel Deze Pagina