beste vk, ik ben morgen 21 weken zwanger en heb een vraag. ik heb last van een te hoge bloeddruk heb daar ook methyldopa 250mg voor moet ik 2x daags slikken. maar nu was ik vrijdagavond een beetje ondeugens geweest en heb een frietje speciaal gegeten. opzich was het lekker maar ik voelde me daarna erg vol. 2 uur later ofzo naar huis gegaan en naar bed gegaan en ik kon niet in slaap komen omdat ik me erg vol voelde en plotseling hevige pijn kreeg in mijn rug en dat trok naar mijn bovenbuik, als ik op mijn beide zijde probeerde te gaan liggen trok daar de pijn heen. toen ben ik maar rechtop gaan zitten en wat gaan wandelen daar werd de pijn wat lichter van. de druk was dan zeg maar van mijn rug en buik af. daarna weer gaan liggen want het was ineens weg alle pijn 20 minuten later kreeg ik het weer alleen toen kreeg ik eerst pijn in bovenbuik en wat steken in rug en dat was binnen 5 minuten weer weg. moet zeggen na die aanvalletjes ik noem het maar even zo was de beeb erg druk aan het bewegen. dag erna nog wel wat misselijk geweest en gevoelig buik enzo en nu zondag gaat het weer helemaal goed, weet wel niet zeker of ik de beeb nog heb gevoeld maak me toch beetje zorgen. mijn vraag is wat kan dit zijn? tevens mijn schoonmoeder is dokterassistente en heeft de dag erna middagurine meegenomen en getest op eiwitten, die zaten er niet in maar wel teveel ehm witte bloedlichaampjes zeg ik het goed, wat kon duiden op een beginnende blaasontsteking dus drink nu meer water en ik moet zeggen als ik naar de wc ben geweest om te plassen lijkt het wel alsof er dan druk van de blaas afgaat terwijl ik die druk niet voel van tevoren. En ik heb sowieso veel lat van afscheiding de gehel zwangerschap al en heb al 1x een kuur gehad voor schimmel omdat het jeukte dat doet het nu niet. maargoed dit was het hele verhaal wil graag weten wat u van de symptomen vind en wat het kan zijn en wat ik ermee moet doen. dank u. xxx Joyce
hoi joyce, Je hebt ontzettend op het frietje gereageerd! Die is een tikkeltje vet en dat kon je maag niet hebben. Als je last hebt van je maag,kan je dit helemaal rond voelen. Het kan geen kwaad voor je kindje,alleen voor je zelf wel vervelend! Witte bloedlichaampje kunnen inderdaad wijzen op een beginnende blaasontsteking. Goed drinken inderdaad en cranberrysap drinken en veel vit C! Je afscheiding word gedurende de zwangerschap meer en wateriger waardoor het nog meer lijkt. DIt kan geen kwaad en wijst niet op een infectie. Als je je zorgen maakt over de kleine, altijd je verloskundige bellen het is helemaal niet raar om even extra naar het hartje te luisteren! Imke