Vraag over de multi zwanger worden capsules van de etos

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mirtjuh, 12 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirtjuh

mirtjuh Niet meer actief

Hallo allemaal, ik slik ruim 2 maanden de 'multi zwanger worden capsules' van de etos in de hoop dat ik een beetje regelmaat in mijn cyclus krijg, maar ik heb een vraag die ze in de winkel helaas niet konden beantwoorden. Ik vroeg me namelijk af hoelang je deze capsules in een zwangerschap moet door blijven slikken. Is dat tot de positieve zwangerschapstest en dan overstappen op de 'zwanger zijn capsules' of moet je ze slikken tot 10 weken en daarna overstappen op de 'zwanger zijn' capsules. Snappen jullie me nog? In beide zit wel de nodige foliumzuur. Ik hoop hier meiden te treffen die ervaring hebben met deze pillen.

2. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Haai :)

Ik heb ze ook geslikt om te kijken of ze mijn cyclus zouden verkorten maar had niet het idee dat het werkte en ben er daarom maar weer mee gestopt.

Volgens mij is het de bedoeling dat op het moment je weet dat je zwanger bent je over stapt op die 'zwanger zijn' capsules. Maar goed, denk niet dat het een ramp is als je eerst je doosje 'zwanger worden' nog op maakt.

3. mirtjuh

mirtjuh Niet meer actief

#3 mirtjuh, 13 mei 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 mei 2010
    Truus, ondanks dat ik weer een lange cyclus had de afgelopen keer heb ik toch wel het idee dat die capsules wat doen. Heb veel meer vruchtbaar slijm en voelde sinds jaren weer eens een keer mijn eisprong aankomen. Kan natuurlijk toeval zijn, maar wil ze nog wel even een poosje doorslikken om te kijken of het op de lange termijn misschien beter word. Maakte me alleen een beetje zorgen om het kruid vitex agnus castus, omdat dit juist afgeraden word in de zwangerschap. Dus dat snap ik niet helemaal. Of is de dosering zo laag dat het geen kwaad kan. Ik zou het jammer vinden om te moeten stoppen, aangezien ze naar mijn idee toch wel iets doen.

4. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Volgens mij staat idd op de verpakking dat zodra je weet dat je zwanger bent, je over moet stappen op de 'zwanger zijn-capsules'.

5. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Als je er je goed bij voelt moet je ze gewoon lekker door blijven slikken! Heel veel meiden zijn er positief over op het forum.

Dat kruid inderdaad, die vites agnus cactus die zou er voor zorgen dat je cyclus wat korter zou kunnen worden geloof ik. Tenminste, dat heb ik gelezen destijd op internet.

Maar of dat kruid kwaad kan tijdens de zwangerschap, ik heb eigenlijk geen idee. Denk dat het opzich wel mee zal vallen, en anders even google?

6. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Als je zwanger wil worden, dan is alleen foliumzuur genoeg. Als je zwanger bent kan je extra vitaminen (zoals b.v. gravitamon) gaan slikken.
    Het lijkt mij heel sterk dat deze vitaminen je helpen sneller zwanger te raken of je cyclus te veranderen.

7. Dolce1983

Dolce1983 Actief lid

2 jul 2009
    318
    13
    18
    Zelfstandig Ondernemer & Stay-At-Home MOM
    NH
    Ik heb bij mijn vorige zwangerschap deze pillen ook gebruikt en ben daarna overgestapt op de " zwanger zijn" pillen.
    Het was denk ik rond 8 weken.

Maar als je vergelijkt wat er in de " zwanger worden" en in de " zwanger zijn" pillen zit valt het wel mee.
    Het foliumzuur gehalte is bijvoorbeeld gelijk.

8. florien

florien Lid

10 mrt 2010
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb toen ik wist dat ik zwanger was, de zwanger zijn gekocht en gebruikt.
    Ik ben wel enthousiast over deze pillen, kan toeval zijn maar de na de eerste maand dat ik ze gebruikte zwanger geworden.

9. Jolijn2008

Jolijn2008 Actief lid

18 nov 2008
    114
    0
    0
    Zuid Holland
    De pillen zorgen niet voor een krote cyclus, maar de samenstelling zorgt wel voor een 'goede' cyclus. Of deze nou lang of kort is, dat is iets anders dan een 'goede' cyclus. Ook zou de cyclus wat minder onregelmatig kunnen worden.
    De pillen zijn echt bedoeld om te gebruiken als je zwanger wilt worden. je mag ze na 3 maanden zwangerschap ook niet meer gebruiken omdat dit schadelijk kan zijn. Ik gebruik deze pillen nu ook, maar zodra ik weet dat ik zwanger ben, dan stop ik er ook meteen mee!
    Het verschil tussen de worden en zijn pillen is niet het foliumzuur maat de vitex agnus e.d.

10. xVlindertje

xVlindertje Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.860
    0
    0
    Ergens in Nederland
    Hoi meiden,

Ik heb vandaag ook de Etos Zwanger Worden pillen gekocht..
    Ik slik nu alleen foiliumzuur. Alleen m'n vraag nu : Kun je ze gelijk nemen of is het verstandiger om te wachten tot de volgende ongi ?

* Omdat het effect kan hebben op je cyclus ? * :)

11. Jolijn2008

Jolijn2008 Actief lid

18 nov 2008
    114
    0
    0
    Zuid Holland
    Je kan ze gewoon innemen wanneer je wil beginnen. Heb verhalen gelezen van meiden die halverwege de cyclus zijn begonnen zonder problemen. Ik ben ook ergens halverwege begonnen zonder problemen!

12. Ikhebjelief

Ikhebjelief Fanatiek lid

1 apr 2010
    2.044
    0
    0
    Ik heb ze ook in huis liggen, maar wil ermee beginnen als ik nu ongi word...!
    Wil kijken of mijn cyclus er idd korter van word...!

13. mirtjuh

mirtjuh Niet meer actief

Bedankt voor jullie antwoorden! Hier heb ik wat aan.
    Als mijn cyclus er niet korter van gaat worden is het niet z'on groot probleem. Ik ben al blij dat ik nu weet wanneer ik in mijn vruchtbare periode zit en wanneer mijn eisprong er aan komt, ondanks dat ik nooit weet hoelang mijn cyclus gaat zijn.

Ikhebjelief en xVlindertje, Ik ben echt benieuwd wat de capsules voor jullie gaat doen.

14. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik was na 2 rondes zwanger en heb die pillen dus iets van 2/3 maanden geslikt. Toen ben ik een tijdje op Zwanger Zijn overgegaan. Het is niet aan te raden om Zwanger Worden te slikken als je zwanger bent, vanwege sommige kruiden die erin zitten.

Ik kan je trouwens afraden om Etos Zwanger Zijn te slikken als je zwanger bent. Ik was misselijk en kreeg die grote capsules amper weg. En je moet ze 2 keer per dag slikken, ik werd er echt belabberd van. Ik heb toen Mama Compleet genomen van Davitamon, lekker klein en makkelijk pilletje ;)

Deel Deze Pagina