Tacita; wat geweldig dat je zo snel weer zwanger mocht zijn! Mag ik vragen wanneer je bent begonnen met ovulatie testen? Wij willen graag weer doorgaan maar zou niet zo goed weten wanneer ik dan moet starten met testen.
Tacita dat klinkt echt heel fijn gefeliciteerd met je ukje. Wij hebben ook besloten gelijk weer verder te gaan deze cyclus. Ik heb helemaal niet het gevoel dat mijn lichaam het nodig heeft nog langer te wachten. Wanneer we er dus weer zin in hebben gaan we het gewoon weer gezellig maken. Ik wacht nu sowieso nog wel even tot ook de roze afscheiding helemaal weg is (dat heb ik zo nu en dan nog wel eens maar echt bijna niks meer; heel weinig). We laten de natuur verder gewoon weer haar ding doen, dat heeft ze nu immers ook gedaan.
@loveexx en Bubbly: ik hoop dat jullie je snel weer beter voelen! Ik had het ook, toen de miskraam eenmaal een feit was voelde ik me ook beter. Soort van opgelucht of zo. Als het toch niet zo mag zijn, dan moet het ook maar klaar zijn. Kunnen we weer verder. Ik ben een week na de negatieve zwangerschapstest weer begonnen met ovulatietesten. Op dag 20-21 positieve ovutesten en het dus ook weer gezellig gemaakt. Helaas ben ik vorig weekend dus weer ongesteld geworden. Wij hebben dus ook geen cyclus overgeslagen. Waarom zou je egoïstisch zijn om snel weer zwanger te willen zijn? Je sterretje zul je nooit vergeten en voor hem/haar maakt het echt geen verschil of je nu wel of niet direct weer zwanger wilt worden. Ik vond het alleen wel extra erg om weer ongesteld te worden. Voelde en voel me nog steeds leeg.. Nog een paar dagen en dan begin ik ook weer met ovu testen. Ronde 2 na de miskraam.. @Tacita: fijn dat je direct na de miskraam weer zwanger mocht worden en dat je nu een lief babietje in je armen mag hebben! Heel veel geluk voor jullie!
Egoïstisch is misschien niet het juiste woord, ik wilde niet dat mensen zouden denken dat ik het zomaar was vergeten en gewoon weer zwanger zou willen worden. Gelukkig is die gedachte mijn hoofd al uit Ben blij dat ik niet de enige ben met een opgelucht gevoel. Alsof we het vanaf dat moment echt kunnen gaan verwerken. De echofoto's en wat spulletjes hebben we in een kistje gedaan en een mooi plekje gegeven in huis.
Wij hebben ook een kistje. En ons kindje heeft een naam gekregen. Niet de naam die hij/zij als voldragen baby gekregen zou hebben, maar een naampje die ons doet denken aan de sterren. Maarre... *trommelgeroffel* de zwangerschapstest is... NEGATIEF! (nog nooit zo blij mee geweest) Eindelijk! Na al dat gekwakkel. Edit: aww, toch nog een heel licht streepje. Maar wel ochtendurine deze x en denk volgende week wel gewoon omo!
Hier hetzelfde verhaal Kan me voorstellen dat je blij bent nu een negatieve test te hebben. Dat lichte streepje zal binnenkort ook weg zijn. Heb geen testen meer in huis, durf ze ook niet zo goed te doen. Misschien dat ik die over een weekje weer in huis haal
Ik dacht cyclus dag 14 zoiets, had altijd mijn eisprong rond dag 18 bij een cyclus van 30 dagen, na de mk slechts 1 dag langer. Ja zeker fijn. Morgen is het een jaar geleden dat we hoorden dat ons kindje niet meer leefde, denk er wel weer vaker aan de laatste tijd. Vergeten doe je het niet, dat wil ik niet en dat hoeft ook niet. Een zwangerschap zo snel weer is fijn en tegelijk extra onzeker omdat de verhalen daarover ook wisselend waren. En na een mk is het sowieso al heel eng... Ik ging er ook totaal niet vanuit, testte heel vroeg al omdat ik dacht uit te sluiten (het was wel enorm welkom hoor! ) dat ik zwanger was omdat ik het ineens heel dubbel vond... ik had ook klachten die waren gebleven na de mk maar ook bij een zwangerschap hoorden. Mijn lichaam heeft dus een heel jaar in een rollercoaster gezeten, 1 november met de pil gestopt en het jaar erop 6 november na 2e zwangerschap bevallen. Maar morgen sta ik er dus even extra bij stil... Een dikke knuffel voor jullie!
Hoewel ik de eerste dag na de operatie amper bloede, bloed ik nu ineens wel... iemand daar ervaring mee? Ben bang dat het misschien niet goed schoon is. Volgende week gelukkig al op nacontrole. Kreeg nog bericht van de verloskundige, als we vragen hadden of nog met iemand wilde praten mochten we een afspraak maken wel een fijn idee dat ze ons niet compleet laten vallen ofzo..
Hee, ik heb echt precies hetzelfde gehad, maar sinds vandaag eindelijk echt bloedvrij Is schijnbaar wel normaal. Bij mij was het wel heel weinig en begon paar dagen na de curettage. Hoe is het nu daar? Testje nu echt negatief! Bloed weg. Voel mij goed! Gisteren hebben ml en ik het al wel weer gezellig gemaakt, was al zo lang geleden en hadden echt behoefte aan intimiteit. Vond het wel spannend, maar was alsof er niks gebeurd was gelukkig..
Bloeden lijkt nu weer gestopt, best irritant haha. Krampen die ik af en toe had zijn gelukkig wel helemaal weg. Heb wel nog enorm last van mijn hormonen zeg... soms denk ik gewoon nog zwanger te zijn, om me dan 2 seconden later te realiseren wat er ook alweer gebeurd is maar dat gaat schijnbaar 'over' als de hormonen ver weg zijn. Fijn dat je zo goed hersteld bubbly! Mij lijkt het toch ook wel even eng om weer intiem te zijn, het is natuurlijk niet niks wat er gebeurd is
Ja, dat kan ik me goed voorstellen, heb ik ook een hele tijd gehad. Mijn ukje was met Kerst overleden en heb me eigenlijk t/m de curettage 20 januari zwanger gevoeld. Dus ook nadat ik mijn ukje 1 januari verloren was. Maar na de curettage is dat wel echt weg gegaan. Dat gevoel. Anyway... ik geloof het echt bijna niet, maar ik heb mijn eisprong alweer :/ .. dat is echt anderhalve week na mijn curettage. Nu heb ik van mezelf altijd wel een vroege eisprong bij een normale cyclus, maar dat dit nu gelijk weer zo zou zijn had ik echt NIET verwacht. Maar goed, dat kan natuurlijk ook zo zijn omdat ik 1 januari al wel ons kindje ben verloren (met behulp van cytotec) en dat er misschien ook wel in meespeelt - als je het zo bekijkt is het helemaal niet vroeg. Alleen nu vind ik het ineens wel heel spannend dat we het een paar dagen geleden gezellig hebben gemaakt . Nu doen we even niks, gewoon om nog een klein beetje voorzichtig te zijn - en dan na de eerste menstruatie (tenzij ik wonder boven wonder gelijk weer zwanger zou zijn..) gaan we weer voor de volle 100%.
Hi allemaal, ik heb een vraag. Ik heb inmiddels 5x een MA gehad, telkens tussen de 7-9 weken is het misgegaan. Afgelopen vrijdag gecuretteerd van een eeneiige tweeling. Was extra heftig omdat het er twee waren. Nu heb ik bij elke zwangerschap de uk telkens een naam gegeven. Dit geeft mij wat troost wanneer het misgaat. In dit geval wisten we niet dat het een tweeling was, we kwamen er bij de echo afgelopen woensdag achter samen met het feit dat beide hartjes gestopt waren. Heel heftig en ben ook even van slag geweest dat ik maar 1 naam had. Uiteindelijk hebben we samen voor de ingreep een mooie naam voor de tweede uk gekozen. Ook al was dat op dat moment heel emotioneel, ben ik daar nu wel erg blij mee. Zijn er meer onder jullie die de uk een naam hebben gegeven bij een miskraam? Bedacht me opeens dat dit misschien wel vreemd is, maar mij helpt het bij het verwerken (ook al is het inmiddels een hele lijst met 6 namen helaas).
Allereerst heel veel sterkte gewenst! Nee wij hebben dat niet gedaan, noemen de eerste gewoon ons eerste ukkie maar je moet vooral doen waar jij je goed bij voelt, daar zijn geen regels voor!
wij hebben ook geen naam aan ons 2e kindje gegeven, maar als jij je er goed bij voelt, vooral doen! Wat ontzettend heftig dat je al zo vaak een ma hebt door gemaakt. Heel veel sterkte en ik hoop voor je dat je snel weer zwanger bent en dat het dan een mooie plakbeeb is!!!
@bubblybaby: ik had ook snel weer een eisprong. Had ik ook niet verwacht. Nu de 2e cyclus heb ik juist weer een late eisprong. Had gisteren pas een posi ovulatie test. Vandaag nog ff checken of ie nog donkerder wordt. Maar dan is mijn cyclus nog steeds 34-35 dagen en voor de miskraam was ik juist weer regelmatig rond de 28-29 dagen.
Bedankt Tacita en Kyra. We hebben besloten om deze periode af te sluiten. We hebben twee mooie dochters waarmee ons gezinnetje compleet is. Ik hoop dat jullie snel een mooie zwangerschap tegemoet gaan!
Nou idd, wat een moeilijke beslissing! Heel veel geluk met je gezin Borelli! Hier op het wachtbankje denk ik. Heb geen duidelijke posi ovutest gehad... Pff wat een gezeur weer. Heb er zo geen zin in, testen onzekerheid etc., maar ja wat kan ik doen... Vanaaf voor de zekerheid het nog maar even gezellig maken en afwachten maar weer.
Komt goed hoor! Jullie veel succes met zwanger worden. Inderdaad een lastige periode maar als het resultaat een mooie baby is dan is het het zeker waard! Heel veel succes