Zwanger worden na een miskraam deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Nine85, 22 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    Ons kindje heeft ook een naam :) . Voor ons voelt dat juist. Het is ons kind en op deze manier is het makkelijker vorm te geven, te rouwen en te herdenken voor ons.

Sterkte met het verlies :(

2. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Ha meiden. Ik meld me hier eens. Ik word gek om aan en af te melden bij groepjes. Soms begrijpen ze het niet of het 'gezellig' meepraten heb ik dan even geen zin in.

Afgelopen maandag gecurreteerd van ons 5e sterrenkindje. Zaten 3 tussen de eerste en tweede en nu weer 2 na de 2e. Weinig nasleep, geen bloedverlies of krampen van de curretage.

Ik heb alleen onze eerste ster van 10 weken een naam gegeven. En een mooi beeldje uit gran canaria. Klein naakte baby op een blad. Van lavasteen. Net of het drijft. En een ketting in de vorm van een sterretje met de naam erop. Staat symbool voor alle missers.
    Op 1 na hebben ze allemaal een hartje gehad, wel allemaal voor de 12 weken gestopt. 3x gecurreteerd en een keer cytotec en een keer spontaan. Dus alle varianten op de markt.

Ik wil zo graag een 3e kindje. Hoop toch ooit die dag mee te maken dat ik weer een plakkertje mag hebben.

3. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    Meijtje, nee he :( alweer!! Bah. Vind dat echt kut voor je. Hopelijk snel weer terug goed nieuws.
    Hoe gaat het nu met je twee meiden? En met jou? Dikke knuffel!

Hier ook even mijn verhaal weer. Ik eh... had dus heel vroeg mijn ei na de curettage - enne. Dat was dus raak (I know, bizar). Merkte het sowieso al aan alles - de typische innestelingsbloeding die ik de vorige twee keer ook had (hoort dus blijkbaar echt bij me), de steekjes, de tintelingen in mijn schaambeen en liezen, de basale temperatuur boven de 37 graden (heb ik enkel en alleen als ik zwanger ben; ik temperatuur elke cyclus).
    Nu had ik op 10dpo weer terug een licht streepje op mijn test... 11dpo lichter en vandaag weer blanko... en ik begin ook al met bloeden - nu nog bruin, maar zal vanmiddag wel rood worden.

Aan de ene kant baal ik zo! Dacht echt een cadeautje na de miskraam (wat maar bleef duren en duren), maar nu was het gewoon nog te vroeg. Maar aan de andere kant is het heel fijn om in ieder geval weer een cyclus te hebben en dan na deze ongesteldheid/vmk gewoon hopelijk weer een beetje meer ready te zijn... ik denk dat het echt nog te vroeg was. Ik ben gelukkig wel erg vruchtbaar. Volgende keer hopelijk een plakbabytje.

Blegh, tijdje terug was ik nog zo blij met mijn lichter wordende en blanko testjes.

(dpo=days past ovulation)

4. Borelli

Borelli Actief lid

13 jul 2012
    240
    0
    0
    Tjonge Bubblebaby en meijtje, het zit jullie niet mee zeg! Veel sterkte en hopelijk volgende keer wel een plakbaby inderdaad. Positief proberen te blijven he?!?
    Ikzelf blijf toch nog een beetje met gemengde gevoelens zitten, hele hormoonhuishouding is weer op de kop helaas! Vorig jaar januari hadddn we na de 4e MK de knoop doorgehakt dat we het niet meer gingen proberen (liepen in het zh dus was niet makkelijk zwanger worden). En nu waren we voor de kerst opeens toch spontaan zwanger, zo'n mooi kado! En zo jammer dat het zo is afgelopen. Had het echt super gevonden om toch nog een ukkie te krijgen, maar helaas.
    ML gaat binnenkort voor een knip dus dan is het wel erg definitief klaar. Rationeel is het goed (ben inmiddels net 42), maar emotioneel moet het nog even landen!
    Ik hoop echt dat het voor jullie snel goed komt!

5. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    @meijtje: ach nee! wat verdrietig! Heel veel sterkte!
    @bubblybaby: ja, dat was wel een heel mooi cadeautje geweest! Biochemische zwangerschap noemen ze het geloof ik. Ja, balen! Komt allemaal extra rauw weer op je dak hè!
    Voelde me ook zo leeg, toen ik de eerste keer na mijn miskraam weer ongesteld werd! Sterkte en een diggi knuffel!
    @Borelli: verstand en gevoel kunnen soms zo ver uit elkaar liggen...
    @hier: rare ovulatie testen vorige week. Geen knaller, wel vruchtbaar slijm. Cyclus lijkt alweer korter te worden, rond de 33 dagen deze ronde. Maar geen knaller ovultest. Dus ik zat/zit me druk te maken dat ik gewoon geen lhpiek heb gehad en dus ook geen eisprong... Pff wat kan een mens zich ook gek maken hè!
    Anyway nog een week op het wachtbankje...

6. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    Ah ja, soms mis je net je piek met Ovulatietesten. Ik temperatuur er ook bij. En check ook mijn cervix en slijm, haha.

Dus vandaag is het dan toch doorgebroken. Twee dagen overtijd. Gelukkig niet té lang op hoeven wachten. Ben blij dat we dan nu weer een frisse, nieuwe ronde in kunnen :)

7. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Ja, zekerheid is fijn. Ookal heb je die liever met een positest!
    Dus eigenlijk is je lf 2 dagen langer geweest dan voor de mk?
    Grappig had ik ook de eerste ronde na de mk.
    Ik werd dus ongi op 16dpo ipv op 14 dpo.
    Hou er deze ronde dus ook maar rekening mee dat mijn NOD is op 16 dpo
    Ik temperatuur niet, omdat ik er eigenlijk niet elke dag mee bezig wil zijn.. (alsof dat lukt?! *lol*)

8. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    Hahah ja mijn man wil daarom ook liever dat ik niet temperatuur. Maar hou het graag bij.
    Ja, eigenlijk wel. Had graag gewild dat ik niet zo'n testdrang had. Dan had ik niet eens geweten dat het even raak was :) (hoewel ik t al wel wist voor de test). Niet dat het uitmaakt. Ben niet echt verdrietig of zo. Best nuchter. Baby'tje komt er echt wel als het tijd is en mijn lichaam er klaar voor is ♡

9. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Meiden dank jullie.
    Vraagje ik heb alleen dag van curretage wat bloedverlies gehad 1 dag bruin en toen niets meer, de andere 2x duurde het echt 1,5 week voor het vloeien stopte en overging in bruin? Ik zit hier met stomme verbazing.... Wat gebeurt hier...

Bubblybaby jeetje. Hopelijk een mooie ronde met plakbeebje

Borreli ow wat erg. Die afscheid, se andere koers die je in ene moet gaan varen, ik heb het ook afgewogen maar ik werd zo ontzettend verdrietig. Ik kan het nog niet.
    Ik snap wel gezien traject en leeftijd dat het op een gegeven moment op is, maar dan is als jouw hoofd jouw hart vertrouwt. Wat zal het ontzettend zeer doen zeg. Dikke knuf!

Ik weet ook al voor de test wanneer het raak is. Weet precies de symptomen die alle 7 de zwangerschappen overeenkomen. Das wel beetje nadeel.... Of voordeel...

10. Borelli

Borelli Actief lid

13 jul 2012
    240
    0
    0
    @Meijtje, we zitten qua MK's op hetzelfde aantal helaas, ik vind telkens het verdriet zo groot dat het voor mij echt beter is om de wens voor een derde te laten varen. Het heeft teveel impact op mijn relatie en die wil ik niet op het spel zetten. Maar ik snap ook heel goed dat je nog doorgaat. De kans op een mooie baby is er want je hebt er twee... Dat is ook wel wat ik lastig vind, stel dat het wel lukt en we nog zo'n mooie baby krijgen.

Qua curettage heb ik er inmiddels 6 gehad. Na de laatste de eerste dagen nauwelijks bloed en nu al anderhalve week elke dag een beetje oud. Ik denk zelf dat de grote hoeveelheid HCG de boel een beetje tegenwerkt. Ik wacht het gewoon even af. Kan misschien ook dat de ene keer de boel schoner is, dan de andere keer. Heb ook wel eens grote stolsels gehad een paar dagen na de ingreep. Hopelijk komt je periode snel weer op gang voor je!

11. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    rare cyclus, nu alweer de eerste sporen van mijn ongi (roze slijm en paar druppels rood met afvegen) terwijl ik pas op 12 dpo zit en ik vorig cyclus een lf had van 16 dagen...
    baal, baal, baal!

12. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    #372 Meijtje, 15 feb 2016
    Laatst bewerkt: 15 feb 2016
    Borreli 6 curretages jemig... Kom ik met mn 3.
    2e was na een mislukte poging cytotec, ben daar heel lang mee bezig geweest.
    Ik ben zo blij met mn 2 meisjes. We gaan nu een rustperiode in, we willen even paar maanden mn lichaam tot rust laten komen. Ik ben nu vanaf 2012 bijna nonstop zwanger... Is niet heel bevorderlijk.

Kyra77 super balen zeg!

13. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    #373 Meijtje, 15 feb 2016
    Laatst bewerkt: 15 feb 2016
    Trouwens Kyra77 dat had ik toen ik zwanger bleek te zijn, bleef steeds wat roze en bloed verliezen. Eindigde wel in een misser en de tweede keer in een kindje.

14. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Nou ik vindt 3 ook al afschuwelijk veel!
    Dames jeetje mieneetje, ik heb geen idee hoe het moet zijn om zoveel miskramen mee te moeten maken..
    Ik vind 1 al heftig!!!

en dan weer dat gesodemieter met geen knallers op mijn ovulatietesten, menstruatie
    die wrs al weer door gaat breken...
    Bleh! Geen zin in!
    Maar goed, en zo gaat het. Ik ga maar weer vrolijk door!

15. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Kyra moet zeggen dat ik de eerste het heftigste vond en die ene waar ik een aantal maanden vloeiend rondliep door cytotec het vervelends.
    Het feit is dat je de volgende zwangerschap er anders in staat, die roze wolk heeft altijd een grijs randje, de onbevangenheid is weg. Je geniet wel maar anders. Dat vond ik wel met de tweede meid. Het is toch een beetje een schaduw over de zwangerscha, of je nu wil of niet. Het is niet zo dat ik niet genoten heb, maar anders. Meer van het moment dan dagdromen wat als de kleine er is. Dat had ik niet meer met de 2e.

16. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Ja, dat geloof ik ook. Dat je niet meer zo "onbezorgd" zwanger zal zijn. Onbezorgd tussen " omdat iedereen het natuurlijk ook anders beleefd.

17. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Ja dat is zeker dat iedereen het anders beleeft, gelukkig wel :) hoop toch nog 1x te mogen genieten van een zwangerschap met kindje. Dan is voor mijn gevoel mn gezin compleet.

18. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    hoe is het met iedereen?
    afgelopen dinsdagavond een knaller op mijn ovutest, dus echt op het wachtbankje. Mijn testen lopen, getest op dinsdag om 17:30 duidelijke streep, maar nog geen posi test. Gelukkig nog eens getest om 21:45 toen een knaller en de volgende dag om 11:00 gestest en alweer onwijs afgelopen. Als ik niet om 21:45 had getest had ik mijn lhpiek (weer) gemist.
    Op het wachtbankje dus!

Deel Deze Pagina