3 weken geleden een MA gehad bij 10+1. Ik zou nu 13+3 geweest zijn. Maar volgens mij heb ik gisteren of vandaag mijn eisprong gehad en we hebben het gisteren en eergisteren gedaan. De vorige zwangerschap heb ik alles keurig netjes gedaan. Alles wat niet mag en wel moet tijdens de zwangerschap heb ik al gedaan vanaf de eisprong. Helaas is dat geen garantie dat het dan goed gaat zoals ik heb ervaren. Eigenlijk heb ik nu nog geen zin om dat alweer te gaan doen. Mijn vriendinnen worden allemaal zwanger en baren gezonde kindjes terwijl ze tot de test gewoon lekker wijntjes drinken en rood vlees eten enzo en ik die me altijd netjes overal aan houd heb nog geen gezond kindje mogen krijgen. Wat doen jullie wel en niet als je op het wachtbankje zit? Ik drink bijvoorbeeld geen alcohol, geen filet americain en gerookte zalm, niet meer dan 3 koffie per dag, groente en fruit goed wassen, etc.
Vorige ronde was de 1e na miskraam en heb ik er ook alles aan gedaan. Helaas negatieve test. Nu doe ik gewoon relax, niet te veel mee bezig zijn. Drink af en toe ook gewoon een biertje. Volgens mij moet dat prima kunnen....
Ik drink alleen geen alcohol. De eerste paar rondes hield ik overal rekening mee, maar als we nog een jaar 'moeten', dan is dat geen doen. En ooit heb ik gelezen dat tot 6 weken je baby nog geen last van alcohol, rood vlees e.d.
Ik heb de eerste maanden ook na de eisprong rekening gehouden met van alles. Nu niet meer, ik drink mijn wijntje en eet waar ik zin in heb. Als het inderdaad nog lang duurt voordat het raak mag zijn, wil ik niet mijn normale leven on hold zetten. En inderdaad wat Smnee ook zegt, ik heb ook gelezen dat je de eerste weken nog geen bloedband met je kleintje hebt. En... Als ik zwanger ben, weet ik het ook waarschijnlijk vrij snel, overtijd? Testje , en ik denk dat het dan nog vroeg genoeg is om dan geen foute hapjes en drankjes meer aan te raken.
In de weken voor de eisprong (als ik weet dat ik niet zwanger ben) eet en drink ik gewoon, de twee weken na de eisprong probeer ik er een beetje op te letten. Dus geen alcohol en geen rauw vlees/vis. Voor de rest probeer ik er niet te veel mee bezig te zijn, al is dat af en toe best lastig.