Zwanger worden na een miskraam / missed abortion (deel 2)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door nneah, 27 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    @Nena84 wat gek zeg! Ben benieuwd. Lastig het onzekerheid. Nog niets ongesteld?
     
    Nena84 vindt dit leuk.
  2. Nena84

    Nena84 Bekend lid

    6 mrt 2019
    811
    348
    63
    Vrouw
    Pff klinkt als zware laatste weken. Goed dat je rust pakt en in de ziektewet zit.

    Ja, als het te lang op zich laat wachten dan krijg ik medicatie om het zich te laten onttrekken. Maar ik hoop natuurlijk dat het gewoon vanzelf op gang komt.
     
  3. Nena84

    Nena84 Bekend lid

    6 mrt 2019
    811
    348
    63
    Vrouw
    Nee, nog steeds niet... was vandaag en gisteren wel emo, misselijk en hormonaal. Misschien dat het toch op gang komt daarmee.
     
    Lieverding vindt dit leuk.
  4. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Dat laatste klopt niet hoor. Ik heb aps daarbij komen miskramen voor op alle termijnen. Vroeggeboorte, doodgeboorte en risicos voor de moeder..
     
  5. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Oh ik had voor mijn dochter geen aps. Dat kun je zomaar ontwikkelen. Dus het al hebben van kinderen wil niet altijd iets zeggen

    Hoe zit dat met de genetische afwijking? Kan dat de oorzaak niet zijn?
     
  6. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    #2126 Lieverding, 9 dec 2019
    Laatst bewerkt: 9 dec 2019
    Dat bedoelde ik niet. Ik bedoelde dat immunologie die getest bij je werd op basis van vmk denk ik? Ik denk dat als er vmk zijn dan kan je echt heeeeel veel testen want er kan nog van allea mis zijn. Als iemand zoals ik miskramen heb gehad na 15weken dan wordt het niet getest (gok ik) want anders zouden ze het echt doen. Er blijft weinig over van testen als je 15wk heb gepasseerd. Ze hebben bij mij veel meer gedaan testen dan ze normaal doen buiten het boekje om alles wat nodig was. Bij aps heb je inderdaad en vroege en late miskramen dat klopt, dat ze mijn arts ook omdat ze dacht dat ik dat zou ook hebben eerst want is meeste voorkomenden stollingsafwijking. Daar kunnen waardes ook afwijkend zijn en ineens zakken dus moest ik anders meerdere keren prikken. Maar was dus uiteindelijk totaal andere stolling genetische afwijking dat we hadden verwacht.
     
  7. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    werd het dan bij je ook getest voor je dochter? Hoe weet je dan dat je dat niet had?

    Het genetische afwijking is unieke en klinkt zo:
    Xp duplicatie voor 3 eiwitcoderende genen (FUNDC1, DUSP21 en KDM6A) op x chromosoom. Volgens geneticus is geen doodsoorzaak. En dan heb ik nog te veel windingen op de navelsteng gehad: 70. Maximale is 35... en dan factor ii. Maar er is echt geen duidelijk oorzaak voor. Kan samenvatting van factoren zijn, toeval etc.. het is nog veel te weinig onderzocht die factor ii + te veel navelstreng windingen al helemaal geen studies voor dus niemand kan zeggen wat dat is.
    Als je logisch denkt dan kan het zijn dat mijn stollingsafwijking geeft te weinig zuurstof en dan icm windingen die steeds groeien en baby die groter wordt ineens trombose ontstonden of infarct van placenta. Maar dat is meer wat ik ervan maak.


    Er worst bij mij van alles gevonden ineens terwijl niemand in mijn familie ooit miskramen had of trombose of zoiets. Heel raar allemaal waarom heb ik dat allemaal en ik geef dan mijzelf altijd de schuld voor miskramen.
     
  8. Siamara

    Siamara Fanatiek lid

    1 okt 2018
    2.878
    2.797
    113
    Vrouw
    Overijssel
    Dat weet ik, ik had het niet over de aspirine, maar over het moment om te starten met inname (vanaf 8wk ipv vanaf eisprong). :)
     
    Kaatje92 vindt dit leuk.
  9. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    #2129 zonnetje2015, 9 dec 2019
    Laatst bewerkt: 9 dec 2019
    Nee hoor. In Nederland doen ze deze testen gewoon niet.
    Aps is heel zeldzaam en juist niet de meest voorkomende stollingsfactor. Dat is factor 5 Leiden.
    Ik denk echt dat je veel info mist..
     
  10. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    #2130 zonnetje2015, 9 dec 2019
    Laatst bewerkt: 9 dec 2019
    Ja ik ben voor mijn dochter ook getest. 4 mk voor mn dochter en twee erna. Bij mij in de familie ook niemand die mk oid heeft gehad..
    4 jaar geleden had ik t niet en nu wel. Ik vind je verhaal echt iets ook mee naar Gent te gaan.
    Daar zijn ze veel verder dan hier in Nederland.. maar of je dat wilt is aan jou natuurlijk.

    Oh ja en zelf denken is natuurlijk niet echt slim. Wel begrijpelijk. Je bent op zoek naar antwoorden..
     
  11. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    #2131 Lieverding, 9 dec 2019
    Laatst bewerkt: 9 dec 2019
    werd het dan bij je ook getest voor je dochter? Hoe weet je dan dat je dat niet had?

    Het genetische afwijking is unieke, een xp dublicayie oo dr
    Prothrombin 20210 Mutation, also called Factor II Mutation is a genetic condition that causes an increase in the likelihood of your blood forming dangerous blood clots. All individuals make the prothrombin (also called factor two) protein that helps blood clot. ...mutaties waardoor de genen worden geïnactiveerd en er geen remmende .... heeft een heterozygote ..,

    naast dat heb ik dus genetische afwijking. Niet dat het genetische afwijking is, is genetische mutatie als je dat wil zo noemen. Komt bij 2% van de bevolking voor.
     
  12. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    @zonnetje2015
    bedankt dat je meedenkt maar ik heb op dit moment wel volledige vertrouwen in ziekenhuis en mijn arts. Ik heb geen twijfels dat her behandeling die ze voorstelt goed is )
    Ik heb iets wat jij niet hebt en dat vergelijken is heel raar lijkt mij. Ik weet en lees ook niet over jou aandoening en het informatie wat ik daarover heb kan uiteraard niet juist of onvolledig zijn. Net als jij weet weinig over hoe ze behandelen hier en daar of in Australië factor ii mutatie icm met mijn voorgeschiedenis en dossier.

    Maar bedankt ik denk dat de meeste mensen met miskramen die geen vertrouwen in hun ziekenhuis of arts hebben, weten dat ze bij Gent moeten zijn;)
     
  13. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Maar heb je dan en factor 2 en een genetische afwijking?
    Factor 2 geeft bloedstollingsproblemen bij jou en daardoor komt t kindje in de problemen maar geen doodsoorzaak van t kindje zelf.
     
  14. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    #2134 zonnetje2015, 9 dec 2019
    Laatst bewerkt: 9 dec 2019
    Ik vergelijk niks hoor maar jij geeft aan dat immunologische dingen geen oorzaken kunnen zijn voor late miskramen en dat klopt niet..
    En wat op internet staat klopt 9 vd 10 keer ook niet..

    Ik ben geen dokter maar jij komt hier met vragen enof op zoek naar ervaringen. Wat je vervolgens met de antwoorden van hier doet moet je uiteraard zelf weten.
     
  15. Nien92

    Nien92 Fanatiek lid

    11 jul 2019
    1.084
    724
    113
    Vrouw
    Hallo allemaal!

    Sorry ik heb ook lang niks van me laten horen. Naast het feit dat ik nog steeds geen meldingen ontvang , heb ik ook bewust een forumpauze genomen. Ik merkte dat ik weer terugviel in obsessief gedrag (Veel googlen, het forum doorspitten etc.). Ik heb wel alles gelezen en tjonge wat was dat veel! Heftige situaties met ziekenhuizen en onderzoeken. Aan de andere kant ben ik ook blij dat het goed gaat met de regenboogjes hier. Dat geeft ook weer hoop.

    Ik zit nu op 7 dpo. Ik mag pas volgende week dinsdag van mezelf testen.

    Knuffel voor jullie allemaal (om verschillende redenen).
     
    Melon, SjH, PieterKonijn en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.937
    4.152
    113
    Ik duim voor je!!
    Goed dat je je eigen grenzen aan gaf!
     
    Nien92 vindt dit leuk.
  17. nneah

    nneah Fanatiek lid

    19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    Hey lieve dames,

    Ik kom zo goed als nooit meer op het forum, maar af en toe probeer ik hier wel eens te spieken. Vind het heel lastig om alle verschillende verhalen bij te houden, maar ik duim wel echt voor jullie allemaal. Dus ook al horen jullie me niet, weet dat ik wel af en toe lees en met jullie mee hoop <3
     
    Blomma, sarah28, Nena84 en 8 anderen vinden dit leuk.
  18. Bloeme

    Bloeme Bekend lid

    16 jun 2012
    583
    154
    43
    Hallo dames!
    Ik reageer even wat minder. Beetje zelfbescherming. Het wemelt op het hele forum van de miskraam-verhalen, en die zorgen nu bij mij voor veel negatieve gedachten. Dus even pauze ;)
    Vandaag alweer ruim 9 weken, volgende week vrijdag weer een spannende echo. Ik voel me goed, maar ook heel angstig. Ik hoop dat ik het na volgende week wat kan loslaten. Over een poosje lees ik weer bij.
     
    Kaatje92, Siamara, PieterKonijn en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Kaatje92

    Kaatje92 Fanatiek lid

    7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Dat komt echt! Het moet groeien. Helemaal zeker zul je je niet voelen, heb ik zelfs nu nog niet, maar komt goed. Heb vertrouwen in jullie mooie kindje.
     
    Bloeme vindt dit leuk.
  20. Nena84

    Nena84 Bekend lid

    6 mrt 2019
    811
    348
    63
    Vrouw
    Ik ben eindelijk ongesteld!!! Lang geleden dat ik daar zo blij mee was. Morgen echo om te kijken of de cyste weg is en dan vrijdag voor de intake naar Duitsland. Met een beetje geluk is de ongesteldheid dan net voorbij.
     
    zonnetje2015, Lieverding, sarah28 en 6 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina