Haha, ja! Ik moest toch bellen met de assistente van de gyn vanwege de mogelijke schildklierproblemen, dus toen hebben we meteen een afspraak gepland Anders had ik het nog niet gedaan hoor. Voelt nog een beetje dubbel... Ben dan bijna 9 weken en hoop zo dat alles goed mag gaan en we over 4,5 week een embryo en kloppend hartje mogen zien. Wordt nu al zenuwachtig als ik erover nadenk. Dan komen alle herinneringen weer naar boven van het slechte nieuws de vorige keer. Ik hoop op absurd veel werk en afleiding de komende weken Hoe gaat het met jou nu? Heb jij afspraken gepland voor de komende tijd?
Snap je angst! Wij mogen met 6 weken een echo, amar doen we ook niet meer. Nu met 7.1. Vind het doodeng! Ook omdat ik nog steeds bloedverlies heb en soms kleine mini stolseltjes.
@Pinguinkje o jeetje dat is even een rotbericht, hopelijk gaat het gewoon allemaal goed! Ik heb een familielid met schildklierproblemen en die heeft 4 gezonde kids gehad (waarvan 1 tweeling) dus het kan! @Marielle1985 ooh spannend, vannacht hopelijk gesprongen dus! En jullie je best doen @Bernadine welkom meid, helaas om geen leuke reden. Fijn dat je nu weer zwanger bent! Ik heb ook minderbklachten dan de vorige keer, maar t is nog vroeg. Denk toch dat t elke keer anders is...
Zwanger worden Marielle1985- 33 jaar - 2e kindje - ronde 5 (3e na ma) Xxmoixx - 27 jaar - 1e kindje - ronde 16+ (3x vmk en 1 ma 12wk): pauze ivm chromosoomuitslag. LisaLisaLisa - 24 jaar, derde wondertje na 1 zoon (2016) en 1* zoon(2017 met 26wk). - ronde 1 Blomma - 34 jaar - 2e kindje - ronde 9 na mk Krily - 24 jaar - 1e kindje - ronde 18 ( 3 x vmk 1 ma 10 wk) Sarah28 - 32 jaar, 2e kindje, ronde 2 na ma (na curettage 11 mrt) MamaLayenNo - 34 jaar- 3e kindje- ronde 3 na missed abortion 5nov SjH - 32 jaar - 1e kindje - ronde 2 na missed abortion (13/11/2018) Zonnetje2015 -32jaar- 2e kindje ronde 1 na ma ( met utro en aspirine IOM Gent ivm herhaalde miskramen 5x ma) Mimi1988 - 30 jaar - 3e kindje - dochter* 2014, miskraam 2015, zoon 2016, miskramen 2018 (2x) en miskraam 2019 Parel30 - 30 jaar- 1e kindje - ronde 14 na mk NOD lijst Mei 24: Parel30 Juni 17: Blomma Voor altijd in ons hart ☆ 2018 Blomma - aug mk 9w Roetje08 - okt ma 12w Flamingo1990 - okt mk 10w Nneah - sept mk, dec mk MissMorrow - ma 6+2w, mk 6w Mimi1988 - mk okt. en dec. Xxmoixx - 3 vmk en ma 12 wk Angela22 - 3 mk - mei.nov SjH - ma 9w, nov. Pinguinkje - nov., ma 9 wk Marielle1985 - nov, ma 12.1 wk Kaatje92 - okt, zol/bbz Krily - 3vmk (4+3) 2019 Sarah28 - januari ma Mimi1988 - maart mk AapEnOlifant - maart mk 5+2w Aaav - januari mk Angela22 - maart 8+4 Krily - januari ma 10+3 Zonnetje2015 - februari ma 10.3 Regenboogjes ♡ Babywens93 - 25 jaar - 1e kindje - 21 juli 2019 Pinkie88 - 30 jaar - 2e kindje - 2 augustus 2019 Roodborstje2 - 23 jaar - 1e kindje - 11 augustus 2019 Brinsa - 26 jaar - 1e kindje - 2 september 2019 Flamingo1990 - 29 jaar - 1e kindje - 15 oktober 2019 Nneah - 32 jaar - 3e kindje - 29 oktober 2019 Kaatje92 - 26 jaar - 1e kindje - 3 november 2019 MissMorrow - 34 jaar - 1e kindje - 10 november 2019 Roetje08 - 26 jaar - 2e kindje - 14 november 2019 Aaav - 24 jaar - 1e kindje - 19 november 2019 AapEnOlifant - 27 jaar - 1e kindje - 12 januari 2020 Pinguinkje - 32 jaar - 1e kindje - 28 januari 2010 Afsprakenlijstje 11 juni - Sarah28 - 1e echo (8wk) 18 juni - nneah - 20 weken echo 26 juni - Pinguinkje - 1e echo (9wk)
Dat hoor ik nu ook veel in me omgeving, en als 1x miskraam hebt gehad dat kans op goede zwangerschaps bij de 2e krijgt
Ik ben wel een beetje onzeker doordat ik nu zo weinig klachten nog heb... vorige keer echt zere borsten vanaf 4 wk (achteraf), darmen flink van slag en opgeblazen buik vanaf 5 wk en misselijkheid met enorme honger en vermoeidheid vanaf 5.5. Ik zit nu denk ik op 6.1 en geen zere borsten, darmen normaal, wel van die inkakmomenten dat ik moe, rillerig en licht misselijk ben, maar geen continu aanwezige misselijkheid of enorme vermoeidheid... Was t bij jullie ook steeds heel verschillend?
Tot nu toe wel altijd gevoelige borsten gehad en met vlagen weeïg. Echt misselijk kan ik het vaak niet noemen. De vorige keer rommelden mijn darmen meer dan nu, maar moet in de avond al wel mijn knoop open doen. Verder wel erg moe! Op vrije dagen slaap ik tussen de middag zo een uurtje. En sinds twee nachten begint hier Ook het slechte slapen in de nacht.. Elke zwangerschap is anders, en de kwalen dan dus ook. Wanneer heb je je echo?
@mimi1988 Ja slecht slapen ook idd... ik heb 11 juni echo (8wk). Ik dacht ik ga n cb wekenindulicator halen maar lees daar ook veel verschillende verhalen over. Ik voel me wel echt anders en minder goed dan normaal dus maar niet zo belabberd als de vo rige keer rond deze tijd... maar ik heb ook nooit meegemaakt dat ik t al zo vroeg wist. Vorige 2 keren pas met tegen de 6 weken. hoe ver ben jij nu?
Morgen 5 weken. Als je je zorgen maakt, misschien de echo iets eerder? Of twee keer hcg laten prikken. Kijken of de oploop goed is. Wij hebben 13 juni echo, met 7 weken.
Alle 5 (vind dat nog steeds een confronterend aantal) mijn zwangerschappen waren anders. Bij de meisjes amper tot geen klachten behalve vermoeidheid, nu flink misselijk, moe en puistjes.
ik ben nu ook 6,2 weken zwanger en pressies het zelfde gevoel. heb nu lichte pijn aan me linker zei van me buik, op geblazen gevoel, veel slapen want slaap smiddag's nu ongeveer 3 uurtjes per dag. lichtjes last van me borsten, niet dat je denkt wat een pijn, wel snel koud, en dan weer snel warm. beetje last van maagzuur en lichtjes misselijkheid voel. dikke buik gevoel gaat nu ook weg want blijkbaar had ik meer last van me darmen die opzei gelicht werden. en vaker naar de wc ik heb daarom 4 juni een echo dan ben ik 7,2 weken zwanger. maar omdat ik helemaal niks merkte en al, een kindje verloren was hebben ze vroege echo gegeven, omdat ik erg onzeker ben, en ook voornamelijk bang dat er wat mis is, of dat ik weer een miskraam heb. zoals de eerste keer, waren we zo zeker van dat niks mis was, maar durfde niet naar de scherm te kijken, zag ze geen hartje kloppen. dus dan stort je hele wereld in 1. nu wij binnen 6 maanden weer zwanger zijn, zijn we erg rustig aan doen met alles, NIET zwaar tillen. https://www.nodapp.nl/banner/blue-pink/s0/2020/1/18/zw-banner.jpg
ik heb daarom 4 juni een echo dan ben ik 7,2 weken zwanger. maar omdat ik helemaal niks merkte en al, een kindje verloren was hebben ze vroege echo gegeven, omdat ik erg onzeker ben, en ook voornamelijk bang dat er wat mis is, of dat ik weer een miskraam heb. zoals de eerste keer, waren we zo zeker van dat niks mis was, maar durfde niet naar de scherm te kijken, zag ze geen hartje kloppen. dus dan stort je hele wereld in 1. nu wij binnen 6 maanden weer zwanger zijn, zijn we erg rustig aan doen met alles, NIET zwaar tillen. https://www.nodapp.nl/banner/blue-pink/s0/2020/1/18/zw-banner.jpg
Volgens mij is het best normaal dat je heel vroeg in je zwangerschap nog niet zoveel symptomen hebt hoor. De hoeveelheid HCG is voor 6-7 weken nog niet zo hoog. Ik ben nu 5 weken, maar heb ook nog bijna geen symptomen. Alleen wat gevoelige borsten en wat sneller vermoeid of duizelig, maar dat was het. Bij mijn vorige zwangerschap kwamen de symptomen ook pas vanaf week 6-7 (dat weeiige gevoel dat alleen over gaat als je elk uur iets kleins eet).
@sarah28 symptomen zeggen niks en bij elke zwangerschap zijn je symptomen anders. Ik had ook een week lang geen symptomen meer, gelijk bang dat het mis was. Onze kleine meid doet het tot nu toe nog erg goed dus zegt echt helemaal niks!
Thanks dames voor jullie geruststellingen. Ik weet t ergens wel maar toch, je wordt toch onzeker na zoiets... vandaag lijkt er trouwens wel meer missrlijkheid te zijn (dat weeeige gevoel idd (dat had ik vorige keer dus eerder). Maargoed, hoop dat ik t van me af kan zetten. Eerdere echo is geen optie met de spreekuren hier en onze werkdagen + feestdagen. Dus ik wacht wel tot 11 juni... Hoe is t met alle andere dames hier?
Die onzekerheid blijft helaas nog lang, denk dat het voor alle zwangeren hier wel herkenbaar is In het begin denk je: na een kloppend hartje zal ik er wel vertrouwen in hebben. Dan denk je dat komt wel na de 12 weken echo. Daarna dat het wel zal beteren als je beweging voelt of met de 20-weken echo. De realiteit is dat het niet helemaal weggaat. Het betert wel, maar ergens blijft die onzekerheid knagen tot je je baby in je armen hebt. Dat idee is natuurlijk minder fijn, maar ik wil even aangeven dat het wel heel normaal is. En als je weet dat dit eraan zit te komen kan je zelf ook proberen om toch wat aan die onzekerheid te doen. Heb zelf morgen een afspraak staan voor zwangerschapshaptonomie, omdat ik m'n angst wil aanpakken en omdat ik na m'n zwangerschap geen spijt wil hebben dat ik niet meer heb genoten. Dit is heel waarschijnlijk mijn laatste zwangerschap dus ik krijg ook geen volgende kans meer. Dus lieve dames: vergeet af en toe ook niet te genieten. Dat mag écht en gaat niks veranderen aan het verloop van je zwangerschap. Het is zo'n bijzondere periode die je hoogstens een paar keer in je leven mag meemaken, laat die tijd niet helemaal verloren gaan in spanning en stress <3
@Parel30 had je de hsg al gehad? @Blomma hoe gaat het met je? En met de andere dames? Confronterende en spannende periode nu met alle prille zwangerschappen, maar ik hoop wel echt dat iedereen zijn zorgen nog kwijt kan...
Vrijdag heb ik de HSG! Heb er gezonde spanning voor! Dan pas na 2 weken gesprek met gyn. Maar als het goed is hoor ik wel meteen hoe of wat! Mooi om te lezen hoe jij erin staat! Ben benieuwd of de haptonomie je daar verder in kan begeleiden!
Hier dinsdag met 4.6 weken geprikt en hcg van 1092. Dat was prima dus! Wel nog steeds bloedverlies. Zorgen geuit bij assistente en gesprek werd gelijk over genomen door de huisarts. Zij heeft met de gyn gebeld en gezegd dat ze ons zo niet langer konden laten rondlopen ivm eerdere miskramen. Nu mogen we volgendeweek, vanaf 6 weken, voor een echo komen. Dan gaan ze kijken of het op de goede plek zit en waar het bloed vandaan komt. De week daarna hebben we een echo bij de vk met 7.1 weken. Maar door het bloed ben ik wel heel bang, ondanks dat hcg dus goed op loopt. Als deze zwangerschap goed gaat, word dit ook mijn laatste. Hier wil ik dan ook echt goed van genieten. Dus misschien ook haptonomie tzt voor ons. Ben heel benieuwd hoe jij het ervaar.
Mooi gezegd! En dankjewel voor de positieve insteek Het is inderdaad heel herkenbaar. Ik durf het gevoel van zwanger zijn en de blijdschap nog niet echt toe te laten... Merk dat ik het een beetje probeer te negeren in afwachting van de eerste echo. Maar ik besef ook dat ik daardoor natuurlijk 2/3 van het eerste trimester gewoon ga missen. Op dit moment merk ik nog niet zoveel van de zwangerschap, dus dat maakt het negeren makkelijker. En het maakt me meteen ook weer onzeker. Gister stond ik even in de Hema en zag al die babyspullen en liep er met een heel dubbel gevoel langs. Alsof het een soort verboden afdeling was... De blijdschap zoals bij de eerste zwangerschap is echt afwezig nu. Toch ga ik het de eerste mensen vandaag en morgen wel vertellen. Ik ben een paar dagen bij mijn moeder en het is echt onmogelijk om het voor haar te verzwijgen. Ik heb nu wel een leuke manier voorbereid om het haar te vertellen. Dat wil ik mezelf dit keer niet ontnemen. Als het mis gaat, gaat het mis, maar vooralsnog voel ik me ten opzichte van het kindje wel verplicht om van het positieve uit te gaan. @mimi1988 Fijn dat je HCG goed gestegen is en dat je serieus wordt genomen door je huisarts! @Parel30 Veel sterkte voor vrijdag! Ik denk aan je... Hoop dat het allemaal meevalt en het iets goeds gaat brengen!