Jeetje wat een verhalen kreeg weer geen meldingen. @Kramertje wat balen van je vmk. Elke keer die hoop die toch weer uitloopt op een teleurstelling @Melon Jeetje eerst die hematoon en nu dit weer. Heeft het één met het ander te maken? Veel sterkte hopelijk blijft zo nog aardig poosje zitten. @Nien92 Wat gek dat je hcg maar blijft stijgen. Hopelijk krijg je snel te horen wat het is. @PieterKonijn Volgens mij gaan de belangrijke echo's nog wel door. De 20 weken lijkt mij daar wel één van. Wij hadden vandaag de laatste echo om te kijken hoe de kleintjes liggen voor de bevalling. Mijn man mocht niet mee. Nieuw beleid sinds vandaag.
Jammer!! Hopelijk heb je volgende ronde een positieve test!! Wat het Corona en zwanger worden betreft.. Denk dat we allemaal kennen hoe krachtig een kinderwens hebben is. Op medische indicatie gaat de zorg door met wat aanpassingen en partners zijn ook aanwezig bij bevallingen en keizersnedes.
Ik heb vandaag zelf maar gebeld. Blijkbaar waren ze me vergeten.... Maar goed. Nu een mannelijke afgesproken. Hij had het ineens weer erover dat het geen bbz zou zijn (omdat ze dus niks kunnen zien). Toen zei ik dat ik me best veel zorgen heb gemaakt sinds gisteren omdat die vrouw zo hectisch deed en het over die cyste had. Toen zei hij dat een cyste een normaal beeld kan geven en dat veel vrouwen dat hebben. Gisteren is bij mij baarmoederslijmvlies opgezogen(fcking pijnlijkkkk). Daar willen ze nu op wachten want daar kan uit komen dat er toch nog een heel klein restje in de baarmoeder zit (als hcg aantoonbaar is). En dat zou natuurlijk "positiever" zijn dan buiten de baarmoeder. Ik moet woensdag bellen en deze week nog een keer naar de poli. Omdat die vrouw mij gisteren best bang heeft gemaakt, begon ik ook te denken dat het misschien iets kwaadaardigs zou kunnen zijn. Het was niks kwaadaardigs zei hij maar ze kunnen gewoon niet goed zien wat het is. Ik heb vandaag gemaild naar Gent, want we willen echt door maar niet in NL. Ik kreeg terug dat ze nu geen consulten inplannen vanwege corona (begrijpelijk maar niet geschoten is altijd mis) en dat ik 20 april nog eens kan mailen. Kinderwens gaat dus sowieso even de koelkast in..
@Nien92 he bah die stomme stijging weer!! Kan me voorstellen dat je in de rats zit!! Cystes komen veel voor toch, maar dat vervelende HCG. Bij mij zag je destijds alleen een dik slijmvlies, toen ze eenmaal in de baarmoeder keken bleek het vol kleine restjes te zitten. Dus ze zien niet alles. Hopelijk zit er gewoon iets kleins te zeuren nog. En was er hier pas niet iemand met een soortgelijk verhaal? Ineens was het HCG flink gedaald omdat het lijf ging opruimen. Ik hoop echt dat je er relatief eenvoudig vanaf komt even los van hoe verdrietig dit is!! Knuffel! Lees nu ook je laatste bericht, wat een gedoe! Dat maakt op zichzelf al onzeker. @Siamara haha heel verhaal tegen jezelf, maar je hebt het nog spannend gemaakt. Lees dat je menstruatie is doorgebroken, super balen!! Je klinkt wel positief, hou dit vast.
Dank je! Lief! Op het einde van het onderzoek zag ze ineens wel iets wits in de baarmoeder. Dat kan weer duiden op minirestjes en dat zou in dit geval gunstiger zijn dan ergens buiten de baarmoeder. Ik zal het deze week wel horen hopelijk. Ik hoop dat met jou nog steeds alles oké is!
lief dat je het vraagt! Hier alles nog oké. Probeer de Corona een beetje buiten de zwangerschap te houden en het per keer te bekijken.
@Dikkiedik123 ondanks de miskramen lukt dat me redelijk, ik was tot nu toe steeds zo snel zwanger dat dat rust geeft @Nien92 wat hoopvol dat er misschien toch iets in je baarmoeder zit! Niet fijn, maar op dit moment het beste scenario!
@Siamara ik duim voor een succesvolle volgende ronde @PieterKonijn @Marielle1985 in België gaan de belangrijke echo's en essentiële onderzoeken gewoon nog door. Er mag inderdaad wel niemand extra aanwezig zijn. Ik weet niet wat het beleid in Nederland is momenteel? Oh @Nien92 knuffel en veel moed voor de komende tijd.
@Siamara Wat balen van je menstruatie! Maar op naar weer een ronde! @Nien92 Wat een rollercoaster! Sterkte hoor.. @PieterKonijn Stom zeg, dat je ontslagen bent, is idd nauwelijks hard te maken. Las ik nou dat jullie een meisje krijgen? Leuk! @Melon Pittig allemaal, dikke knuffel! Hier gaat het wel goed. Door de corona heb ik maar weinig verdriet om die naderende uitgerekende datum, ik ben eigenlijk blij nu niet hoogzwanger te zijn. Lijkt me heel pittig! En het lijkt me ook best naar om geen/nauwelijks kraamvisite te mogen ontvangen e.d. Ik zit nu op 10 dpo en ben een stuk rustiger dan vorige maand. Heb iig nog niet getest en ben dat ook nog niet van plan. Voelde me gisteren alsof ik ongesteld ging worden, zwaar gevoel in mijn buik en rugpijn, nu is het weer weg. We zullen wel zien! Ik las hierboven nog over dat sommigen nu liever niet zwanger zouden raken, ik heb daar eerlijk gezegd niet zo'n moeite mee. Natuurlijk is het misschien best lastig om pas bij 10/11 weken een echo te krijgen, maar misschien is dat wel een mooi lesje in vertrouwen. En net als @Siamara zie ik ook wel de voordelen. Niemand die ziet dat je een buikje krijgt, of die doorheeft dat ik geen wijntje neem. Dus tja... Van die echo's lijkt me lastig, maar laat het maar gebeuren.
@STine08 Klopt voorlopig gaan de medische echo's door! Ben alleen gewaarschuwd door de vk dat dat bij een lockdown wel eens anders zou kunnen gaan in de toekomst. En Rutte zei gisteren wel dat een lockdown de volgende stap is, mochten de huidige maatregelen niet werken. Vandaar de zenuwen. Maar goed hopelijk is dat niet nodig. @Melanzane Klopt een meisje! Zó leuk! ❤ En tja, ik moet zeggen dat ik het nu wel heel erg spannend vind om zwanger te zijn. Ik vond het al zo spannend na vorig jaar, maar deze onzekerheid en stress erbij is wel jammer. Je zet toch een kind op de wereld in heel onrustige en onzekere tijden... Ik denk dat het goed is om daar bewust van te zijn. Zwangeren vallen nu van de ene onzekerheid in de andere. Bevallen in het ziekenhuis wordt steeds sterker afgehouden, enzovoorts. Wie ervan overtuigd is al die dingen te kunnen dragen moet ook vooral doorgaan met de kinderwens! Maar het is wel echt even wat anders dan een zwangerschap in de niet-corona tijd zegmaar... Je voelt je best wel hulpeloos en niet gehoord. Er is geen stabiele basis, en de situatie verandert wekelijks als niet dagelijks. Geen pretecho's meer, geen vroege echo, geen zwangerschapsyoga, geen bevallingscursus, geen geruststelling. Dat moet je wel echt aankunnen. Dat is vooral wat ik bedoel.
@PieterKonijn Ja, daar heb je ook wel een punt hoor. Misschien dat het voor mij wel scheelt dat het niet de eerste is. Dus cursussen en dergelijke daar heb ik toch niet echt behoefte aan. En ik twijfelde sowieso al of ik überhaupt wel een vroege echo wilde, stel dat ik nu zwanger raakt dan hoef ik daar ook niet meer over na te denken. Het is gewoon een rare en onzekere tijd. Ik kies er bewust voor om geen pas op de plaats te maken wat betreft de kinderwens en dat is denk ik sowieso goed om te doen.
Ik denk zeker dat dat veel verschil maakt! Wij zouden allemaal cursussen gaan volgen, ik had me daar enorm op ingesteld. En nu valt alles weg. We zijn ook net verhuisd en kennen hier niemand. Dat was ook onze manier om andere jonge ouders in de buurt te gaan leren kennen... Al met al nogal een andere ervaring dan wat ik in gedachten had dus. Ben nogsteeds mega blij met ons kindje natuurlijk, maar dit soort dingen vind ik wel moeilijk. Ik ga straks compleet onvoorbereid mijn eerste bevalling in.
@PieterKonijn je hebt een punt, denk ik. Ik merk wel dat de situatie, voor zover ik het kan inschatten, in Nederland toch anders is dan België. Hier is een ziekenhuisbevalling vrij standaard. Er gaan stemmen op om vrouwen meer en meer thuis te laten bevallen, maar daar staat men weigerachtig tegenover omdat onze gezondheidszorg niet voorzien is op meer thuisbevallingen. De gewone echo's gaan hier wel nog gewoon door. Ik kreeg vandaag nog telefoon van het ziekenhuis dat mijn geplande afspraak van volgende week doorging (ging de eerste echo zijn), maar toen moest ik zeggen dat ik een miskraam heb gehad en dat de afspraak dus eigenlijk niet meer nodig was
@PieterKonijn Dat is wel balen ja!! Wanneer ben je uitgerekend? Kan je kijken naar cursussen die in de zomer pas zijn? Of kijken naar een online bevalcursus? Dat heeft het nadeel dat je niemand in de buurt leert kennen, maar de info krijg je dan wel mee. Wat ik trouwens een steengoed boek vind is 'aanpakken voor vaders.' Bedoeld voor vaders, maar ik vond het persoonlijk een van de fijnste boeken over de bevalling en kraamweek. Is geschreven door een mannelijke verloskundige, die zelf ook kinderen heeft (en bevallingen dus vanuit twee perspectieven heeft meegemaakt).
Thanks, ik ben nu inderdaad op zoek naar een online cursus! Ben al aan het vergelijken Mijn vriend had zich al opgegeven voor de cursus van de auteur van Aanpakken voor Vaders! Alleen die gaat nu dus niet door... Zucht. We moeten maar even zien hoe we dat dan weer oplossen. Hij heeft wel Vader op Komst van Bisseling.
Vandaag was eigenlijk m'n NOD, maar m'n te vroege menstruatie lijkt alweer voorbij te zijn... Gek lijf. Moet ff kwijt dat m'n schoonmoeder corona heeft... Ze is niet getest, maar het is overduidelijk. En vandaag is haar koorts omhoog gegaan naar boven de 40 graden... We maken ons hier erg zorgen
Wat schrikken @Siamara! Veel beterschap voor je schoonmoeder en sterkte voor jullie allemaal! Wat raar van je korte menstruatie. Heb je dat vaker? Ik zit al op 12 dpo en heb nog steeds niet getest, ben helemaal trots op mezelf.
Hm dat is wel vreemd. Heb je wel rood bloedverlies gehad? Wat naar van je schoonmoeder. Hopelijk gaat het snel weer beter. Beterschap!