Zwanger worden na een miskraam / missed abortion (deel 2)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door nneah, 27 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nien92

Nien92 Fanatiek lid

11 jul 2019
    1.085
    724
    113
    Vrouw
    Wow, echt een mooie test voor 8dpo!

Lieverding vindt dit leuk.
  2. Miep90

Miep90 Actief lid

24 jan 2020
    110
    71
    28
    Vrouw
    Ooh spannend! Hahah inderdaad gewoon even bellen.
    Met mij goed. Midden in mijn cyclus dus nog even wachten tot dat het weer spannend wordt.

3. Siamara

Siamara Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.878
    2.797
    113
    Vrouw
    Overijssel
    Geen grote naald. Gewoon rustig inbrengen. Het eerste stukje is zo tegennatuurlijk, ff doorzetten, door je huid heen. Als je weerstand/lichte pijn voelt, toch doorzetten. Uiteindelijk valt het me altijd mee. Het is echt even een drempel over. Maar ik snap je angst zó goed. Heb altijd gedacht dat ik het niet zelf zou kunnen..!!! Ik heb persoonlijk alleen nooit zoveel last van bloedprikken door anderen, als je dat al hebt kan ik me voorstellen dat zelf injecteren een heel, heel grote stap is. Nog veel groter dan 't voor mij was.

@Nien92 heb/ben je gebeld??

4. Lieverding

Lieverding Fanatiek lid

9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Die is dan 11 dpo (dinsdag) Zaterdag 8 dpo was negatief nog met sensitest

5. Lieverding

Lieverding Fanatiek lid

9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Jeetje .. ik moet even goed nadenken of ik dat wil. Ik denk dat als ik dat toch wel mijzelf overheen krijg dat ik dan zo veel stress ervan zal krijgen..

6. Melanzane

Melanzane Lid

8 sep 2019
    74
    48
    18
    Vrouw
    Gefeliciteerd @Lieverding!

Ik ben 8dpo en voel me zo ruk! Moe, beetje down, bah... Wil eigenlijk testen, maar had me voorgenomen dat niet meer te doen omdat ik nog eens failliet ga aan de zwangerschapstesten.

Ik denk er trouwens over om (mocht ik niet zwanger zijn) te stoppen met de medicatie. Ik gebruik Letrozol (soort Clomid) maar heb heel veel last van bijwerkingen. Daardoor ga ik van mijn menstruatie over in anderhalve week vermoeidheid en hoofdpijn door de medicatie. Dan voel ik me een week okee en dan steekt de PMS de kop op. Ik trek dat gewoon even niet meer. Normaal gesproken zou ik over kunnen stappen op injecties, maar die behandelingen worden nu niet opgestart. Dus waarschijnlijk wordt dat even zonder behandeling verder, met daarbij een kleinere kans op een zwangerschap, maar dan krijg ik hoop ik wel weer wat meer energie.

Nou ja, beter ben ik gewoon zwanger.

7. paleisje

paleisje Lid

23 feb 2019
    19
    1
    3
    Vrouw
    Hallo allemaal, ik ben redelijk nieuw hier op het forum, en heb zojuist dit topic gevonden. Ik zou graag met jullie mee willen schrijven.

Mijn man en ik proberen dinsdag september 2018 een kindje te krijgen. Helaas hebben we daar tot op heden nog weinig geluk mee gehad. Hoewel ik al 6 keer zwanger ben geweest, is dit helaas iedere keer mis gegaan. Dit waren een aantal vroege miskramen rond 4+5, een aantal rond 5+5 en 1 missed abortion bij 10 weken, waarbij het vruchtje met 7 weken was gestopt met groeien.

Na alle onderzoeken hier in NL te hebben uitgeput en naar huis te zijn gestuurd met dat we maar door moesten proberen en het vast ooit een keer goed zou gaan, hebben we de stap naar Gent gezet. Daar zijn we in januari op consult geweest. Alle additionele onderzoeken daar hebben ook niets uitgewezen. Mijn hysteroscopie was goed en DNA fragmentatie bij mijn man ook. We zijn daarop twee maanden geleden met aspirine begonnen in de hoop dat dit zou helpen. Helaas ben ik afgelopen cyclus wederom zwanger geworden en is het ook weer mis gegaan. Ik zit nu te wachten tot de bloeding doorzet.

Gister hebben we met onze arts in Gent gebeld en ze adviseerde nu toch over te stappen op fraxiparine, prednisolone and progesteron, ieder maand vanaf de eisprong tot aan de menstruatie/of positieve zwangerschapstest. Ik ben erg benieuwd of iemand van jullie ook deze medicatie combinatie gebruikt en wat jullie ervaringen zijn. Ik zie ontzettend op tegen het spuiten van de fraxiparine (ik ben zo iemand die zelfs bij de dierenarts flauw valt als haar kat wordt ingeënt haha ;)). Tegelijkertijd heb ik er natuurlijk alles voor over. Ben erg benieuwd wat jullie ervaringen zijn, hoe jullie reageerden op deze medicatie en of jullie succesverhalen hebben.

8. Siamara

Siamara Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.878
    2.797
    113
    Vrouw
    Overijssel
    Jeetje @paleisje - wij zijn ongeveer tegelijk begonnen met proberen en ik heb in diezelfde periode 4 miskramen gehad. Dat vond ik al veel. 6... Mijn hemel :( je bent van harte welkom hier, we weten -helaas- hoe het is.

Ik spuit zelf fraxiparine. Heb ik recepten voor gekregen vanuit Gent, moet in NL nog voorgeschreven worden en tot die tijd betaal ik 't maar zelf. De 28e heb ik een afspraak met een hematoloog hier, die hopelijk hetzelfde gaat voorschrijven... Heel spannend. Ik heb uit Gent ook progesteron meegekregen, maar da's pas voor als ik zwanger ben, daar heb ik nu nog geen ervaring mee. Fraxiparine spuiten was ff een drempel, maar viel me uiteindelijk mee. Bij mij is trouwens wel een stollingsafwijking gevonden, waardoor ik 't voorgeschreven heb gekregen.

Ik vind het zo fijn van Gent dat ze dingen willen proberen, ook als er niks uit onderzoeken komt. Heb je de medicatie al besproken met een gynaecoloog in Nederland?

9. Nien92

Nien92 Fanatiek lid

11 jul 2019
    1.085
    724
    113
    Vrouw
    Sorry verkeerd gelezen! Maar voor 11dpo ook een duidelijke!

10. Nien92

Nien92 Fanatiek lid

11 jul 2019
    1.085
    724
    113
    Vrouw
    Ja. De waarde is 5. Dus technisch gezien nog zwanger. Het moet echt onder de 5 zijn. Ik heb even alles bij elkaar gevloekt. Nu gaat het wel weer. Dit past ook gewoon echt bij me. Nooit gaat iets snel of in een keer goed. Volgende week dus weer prikken. Ze benadrukte wel dat we écht niet zwanger mogen raken de komende 3 maanden... JA! DAT WEET IK NU WEL.

11. Nien92

Nien92 Fanatiek lid

11 jul 2019
    1.085
    724
    113
    Vrouw
    Spannend!!

12. Nien92

Nien92 Fanatiek lid

11 jul 2019
    1.085
    724
    113
    Vrouw
    Pfff, dat is ook heftig dat die bijwerkingen zo tot uiting komen! Ik heb er niet veel verstand van, maar misschien kun je inderdaad even proberen te stoppen?
    Zoooo rot dat alles stil ligt.....

13. Nien92

Nien92 Fanatiek lid

11 jul 2019
    1.085
    724
    113
    Vrouw
    Hoi! Welkom hier, maar de reden is natuurlijk niet leuk! Wat een heftig verhaal zeg. Jullie hebben echt al veel meegemaakt.

Hopelijk krijg je van anderen info over de medicatie en ik hoop met je mee voor een goede zwangerschap binnenkort!

14. Siamara

Siamara Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.878
    2.797
    113
    Vrouw
    Overijssel
    Neeee wat stom!!?? Hoe kan dat nou :(
    Kun je niet toch nog een 2e injectie krijgen om het proces te bespoedigen? Of heb je dat toch liever niet?

15. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ik liep ook.in gent na in Nederland Geen mogelijkheden meer te hebben. Heb 4 x missed abortion gehad voor mijn dochtertje uiteindelijk bleek een septum de oorzaak. En op advies van Gent utrogestan en aspirine gaan gebruiken. Maand erna zwanger van mn dochtertje. Na mn dochtertje een ma gehad van een tweeling en een vroege mk. Hierna weer naar gent en bleek ik ineens positief te testen op aps. Hiervoor fraxiparine en prednison erbij gehad. En idd het spuiten is niet fijn. Ik kreeg er jeukende dikke blauwe plekken van en van de prednison kwam ik in no time een paar kilo aan door honger honger honger.
    Maar inmiddels ruim 18 weken zwanger van een zoontje.
    Ik.mocht na 3 maanden stoppen met de cocktail omdat de 2e test op aps negatief was. Spannend maar oh zo fijn. Sta nu wel nog steeds extra onder controle bij de gyn.
    Hou daar wel rekening mee dat je medisch wordt ipv naar de vk gaat.

Succes het is uiteindelijk echt de moeite waard

16. Miep90

Miep90 Actief lid

24 jan 2020
    110
    71
    28
    Vrouw
    Jeetje dat is toch echt wel stom, snap je reactie! Op naar volgende week!

17. Melanzane

Melanzane Lid

8 sep 2019
    74
    48
    18
    Vrouw
    Kunnen jullie een beetje goed turen?

Bijgevoegde bestanden:

mimi1988 vindt dit leuk.
  18. Miep90

Miep90 Actief lid

24 jan 2020
    110
    71
    28
    Vrouw
    Nee, maar ik zie wel een licht streepje! Waarschijnlijk in t echt duidelijker?! Hoop t voor je!!

19. Lieverding

Lieverding Fanatiek lid

9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Ik zie wel iets maar hoe veel dpo?
    @paleisje heftig!! Lijkt mij inderdaad ene of andere stolling factor die nog niet ontdekt is! Heparine zou kans vergroten ja!
    Hopelijk snel gezond zwanger

20. Melanzane

Melanzane Lid

8 sep 2019
    74
    48
    18
    Vrouw
    9 dpo nu, dus ik ben ook wel vroeg. Nu geen testen meer in huis, dus ik ga proberen pas na het weekend weer te testen.

Deel Deze Pagina