Ja misschien omdat ik al bekend met het middel was? Heb bijvoorbeeld ook niet de medicatie gehad die je oraal moest innemen. Omdat ik de vorige keer goed resultaat had met de misoprostol en toen waren het ook maar 2 pilletjes. Nu 4 gebruikt. Moet zeggen dat ik in 2013 veel meer pijn had, toen alleen paracetamol ingenomen nu icm naproxen en dat werkte goed!
Ja die orale pillen heb ik wel gehad. Ik moet in totaal 8 pillen vaginaal inbrengen. Vandaag 4 gedaan en dan morgen weer 4.
Oh in de brief van het zkh staat dat ik die sws moet gebruiken... Vraag me ook af of ik het herken als het kindje en vruchtzak eruit komt. Op de laatste echo bij de verloskundige was het kindje nog maar 2,47mm. Bij de gynaecoloog eergisteren heeft ze het wel opgemeten maar weet niet hoe groot het toen was...
Het was bij mij elke keer heel duidelijk, intense pijn tot het moment dat er iets "uitfloepte" en daarna werd de pijn meteen veel minder. Ik had trouwens niks oraals en ook maar 4 tabletten... Kon 4 extra krijgen als dat nodig was, maar was niet standaard.
Dan is het dus overal weer anders. Hier zei de gyn dat ik het pas moest herhalen als er niks uit kwam. Ik heb in mei een mk gehad met 4+4 en toen kwam er ook een klein bolletje wit weefsel mee ter grootte van 1cm. Ik dacht ook dat je zo vroeg in de zwangerschap niets ervan kon zien. Maar het was echt anders dan een menstruatie.
Blijkbaar is het in ieder ziekenhuis weer anders. De orale medicatie schrijven ze pas sinds 4 weken voor zei de gyn. Omdat het een beter effect schijnt te geven. Maar die moet je dus 48 uur van tevoren innemen, daarna pas de misoprostol. Ik heb alleen de misoprostol gekregen vorige week omdat ik het zo al eerder had gedaan.
Ja die orale pillen zorgt ervoor dat de progesteron aanmaak stopt en je bmm weker wordt. Heb net nogmaals de brief gelezen en moet ze alle 8 gebruiken.
Ah oké nieuw beleid dus inderdaad. Ik viel nog onder het oude beleid. Hopelijk is het nog te doen voor je...
De pijn is nu minder. Wel veel bloed. Maar 1 'intact' stolsel verloren. Helemaal rood. Net zo groot als een 20 cent muntje ongeveer. Kon het uit elkaar 'trekken'. Dus denk niet dat dat iets was. Vind het alleen raar dat de pijn nu zoveel minder is. Wel fijn maar wel raar.
Ja die stolsels heb ik ook een paar gehad. Verder geen vruchtzakje gezien maar ook niet op gelet omdat ik veel pijn had en de gyn zij dat het vrijwel niet te zien is. Vorige keer ook niet gezien of op gelet.
Misschien was 't dat wel hoor..! Wat je verliest bij een miskraam kan echt enorm wisselen... Maar het kan idd nog komen, je merkt het vanzelf als je opnieuw flinke pijn krijgt... Ik ben nu 4 dpo en een van onze katten is niet bij me weg te SLAAN. Dit is echt niet normaal. Onze katten zijn geen schootkatten. Echt absoluut niet... Maar een van de dames ligt al de hele middag en avond op me... We hebben zelfs samen een middagdutje gedaan. Echt bizar... Ik krijg er hoop van, maar 't is echt nog veel te vroeg
Ja ben benieuwd morgen met de nieuwe pillen. Vorig jaar met mk ook geen stolsels verloren. Toen is het misgegaan met ongeveer 5 weken. Dacht 6 te zijn maar met echo vruchtje van 5 weken. Maar dat begon met bloedverlies. Nu dacht ik 7+1 te zijn met 1e echo en toen vruchtje van 6 weken. Wsch vlak na die echo gestopt met groeien. Oh wat spannend! Ik hoop het zo voor je ❤
Ook hier helaas mk. Na 2 weken in onzekerheid vrijdag toch bevestiging gekregen dat er geen hart actie te zien was. Zie wel dat iedereen andere voorschriften heeft. Ik kreeg eerst ook 3 tabletten oraal. En na 36 uur (morgen ochtend ) 2 cytotec. Dan om de 12 uur 2 inbrengen. In totaal 8cytotecs. Ben benieuwd hoe ik mij morgen voel. Krijgen in de middag nog visite!
Oh nee wat klote Ik had vanmiddag echt geen visite kunnen hebben... Bij mij begon het bloedverlies gister al na de orale tabletten maar nu na de eerste 4 cytotec is het echt losgebarsten...
Helaas welkom Wat vreselijk dat je morgen nog visite krijgt, is dit niet af te zeggen? Je weet natuurlijk nooit precies hoe je gaat reageren, maar ik wilde na die cytotec écht alleen m'n man om me heen en verder niemand. Het is wel een soort mini-bevalling. Heel veel sterkte