Zwanger worden na een miskraam / missed abortion (deel 2)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door nneah, 27 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siamara

    Siamara Fanatiek lid

    1 okt 2018
    2.878
    2.797
    113
    Vrouw
    Overijssel
    Ik ben vandaag gewoon 12 weken zwanger... Bizar zeg. Donderdag om 13.00 nog een echo voor onze gemoedsrust, en woensdag om 7.40 bloedprikken voor de nipt. Hopelijk is alles goed..!
     
    mimi1988, SjH, Mim89 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Noralie87

    Noralie87 VIP lid

    11 jun 2013
    7.109
    4.701
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Oh wauw!!! Dit moet gewoon goed gaan! Heerlijk!!!
     
  3. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    #4723 MinnieM, 23 jan 2021
    Laatst bewerkt: 23 jan 2021
    He meis,

    Wat lief dat je ernaar vraagt. Ik ben vrij weinig actief op het forum. Ik lees vooral oude topics ter geruststelling.

    Hier bijna 11 weken. Ben erg moe en misselijk geweest. Het lijkt wat af te nemen nu, waardoor je toch weer gaat tobben. Ik heb dinsdag termijnecho. Hopelijk hebben we dan goed nieuws.

    Ik lees zojuist dat jouw testen toch niet goed opgelopen zijn. Wat droevig meis. Hoe gaat het nu met je?
     
  4. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Hoe is het nu met het bloedverlies? Inmiddels gestopt?
     
  5. Noralie87

    Noralie87 VIP lid

    11 jun 2013
    7.109
    4.701
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Ik heb 3 dagen bloedverlies gehad, daarna gestopt. Maar ben er nog niet echt gerust op. Dinsdag weer een echo, dan zullen we zien of het hartje nog klopt.
     
  6. Nien92

    Nien92 Fanatiek lid

    11 jul 2019
    1.085
    724
    113
    Vrouw
    Wow 11 weken al! Het is nog maar heel even tot dinsdag! Laat je even iets weten?
    Hoe is het met je schildklier? Stabiel?

    Ja de testen liepen inderdaad niet op. Over een maand hebben we een gesprek met Cuypers in Duitsland. We hopen dat ze ons kunnen helpen met een traject want we willen niet meer zelf..
     
  7. Nien92

    Nien92 Fanatiek lid

    11 jul 2019
    1.085
    724
    113
    Vrouw
    Dat gaat echt heeeeel snel. Ik kan me ook wel voorstellen dat jij het niet zo erg vindt dat de scholen dicht zijn (natuurlijk wel voor de kids maar je snap me wel haha).
    Als we straks weer open gaan, dan ben je gewoon over die eerste weken heen. Heerlijk!
     
  8. Siamara

    Siamara Fanatiek lid

    1 okt 2018
    2.878
    2.797
    113
    Vrouw
    Overijssel
    Nou, de misselijkheid is afgelopen week op z'n hoogtepunt gekomen, en ik kan je vertellen dat het idd heel fijn is dat ik gewoon tussen de rekenles en de taalles even naar de wc kan rennen om m'n ontbijt er weer uit te gooien... Zou het vreselijk vinden om nu fysiek voor de klas te staan en hoorbaar voor de kinderen te moeten overgeven... Hoe doen zwangere leerkrachten dat?!
     
    Nien92 vindt dit leuk.
  9. Marleen1

    Marleen1 Bekend lid

    23 sep 2014
    545
    456
    63
    Hey dames,
    Ik ben nieuw hier maar vindt het misschien wel fijn om mee te praten.
    Heb eind November een miskraam gehad, was tussen de 10/11 weken zwanger. Vond het heel naar maar we wilden er ook gauw weer voor gaan. Helaas kwam er maar geen menstruatie... pfff wat zat ik lang in onzekerheid. Soms dagenlang getest omdat ik dacht; misschien toch weer zwanger. Nu na een week rust een licht positieve test. Mijn verstand zegt: superfijn en dankbaar... mijn gevoel zegt ff niks. Eerst maar even afwachten tot mijn test oploopt. Ik denk dat dat logisch is na een miskraam.
    Het is niet meer vanzelfsprekend en de naïviteit is er wel af.
    Hierbij een foto van mijn test... spannend!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    mimi1988 en Siamara vinden dit leuk.
  10. Noralie87

    Noralie87 VIP lid

    11 jun 2013
    7.109
    4.701
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Ik zie het streepje ook, heel spannend!!

    Hier in november ook een MA gehad met bijna 10 weken.
    22 december testte ik ook positief zonder dat er een menstruatie tussendoor is geweest.
    Ik vind het nog steeds ontzettend spannend. Vorige week een kloppend hartje gezien. Gelukkig mag ik van de gyn dinsdag alweer komen voor een echo. Dan ben ik 8+5, het termijn dat het kindje afgelopen miskraam is gestopt met kloppen.
    Mijn gevoel gaat alle kanten op van heel erg positief tot enorm negatief. Ik laat af en toe m'n tranen maar lopen, mijn emoties zijn niet gek. Ik leef echt van echo naar echo op het moment en hoop dat als de echo dinsdag goed is, ik langzaam maar beetje kan gaan genieten.
     
  11. Marleen1

    Marleen1 Bekend lid

    23 sep 2014
    545
    456
    63
    Bedankt voor je reactie. Wat fijn dat je gyn het serieus neemt en je dus extra vor een echo mag. Was de miskraam bij jou spontaan gekomen? Het je het vruchtje nog gezien? Wij wel , vond het wel bijzonder en kon het daarna beter afsluiten. Toch ben ik heel benieuwd hoe ik me zou voelen met jouw termijn. Misschien dat je het pas na de 20 weken echo wat van je af kan zetten. Als het nog zo klein is, is het voor mijn gevoel zo kwetsbaar...
     
  12. Marleen1

    Marleen1 Bekend lid

    23 sep 2014
    545
    456
    63
    Wat goed dat je jezelf toelaat om te huilen! Denk dat dat heel goed is. Ik heb nu zowat geen emotie, komt wel weer denk ik..
     
  13. Noralie87

    Noralie87 VIP lid

    11 jun 2013
    7.109
    4.701
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Nee het is niet zelf gekomen. Heb misoprostol gehad om de miskraam op te wekken. Heb wel het kindje gezien, want het was echt al een kindje met soort van armpjes, beentjes, oogjes een hoofdje van ong 2cm. Ik vond het ook heel bijzonder en ook wel heel raar om nu te weten hoe mijn kindje er in mijn buik ongeveer eruit ziet. Mijn eerdere miskramen waren ook veel vroeger in de zwangerschap, dus heb het als behoorlijk heftig ervaren. Maar het idee dat dit kindje misschien wel nooit levensvatbaar had kunnen zijn door een syndroom of afwijking, ben ik blij dat het al eerder is gestopt met leven. Dat geeft me troost!
     
  14. Siamara

    Siamara Fanatiek lid

    1 okt 2018
    2.878
    2.797
    113
    Vrouw
    Overijssel
    Welkom en voorzichtig gefeliciteerd @Marleen1! Ik herken het gevoel van jezelf in bescherming nemen, nog niet emotioneel toegeven aan deze nieuwe zwangerschap... Ik hoop heel hard voor je dat het deze keer gewoon goed mag gaan!! ❤️
     
    Marleen1 vindt dit leuk.
  15. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    He meis,

    Ja schildklier is hier stabiel. Na de zwangerschap leek ik een soort reset te hebben, want mijn schildklier werkte toen weer naar behoren.

    Ik was volgens mij de 4e of 5e ronde zwanger nadat ik goed ingesteld was met mijn schildklier. Ben jij inmiddels ook goed ingesteld?

    Dikke knuffel
     
  16. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Welkom. En spannend. Hopelijk loopt de test goed op. Helaas lijkt zwanger zijn voor meiden met negatieve ervaringen in het verleden nooit echt zorgeloos meer te kunnen zijn.

    Ik moet ook bekennen dat als ik jullie verhalen lees over ma rond 10-12 weken, dat ik dan ook weer in de stress schiet. :oops: We kunnen er echter helemaal niks aan doen. Dat geeft me tegelijk wel weer wat rust.

    Ik probeer zo gezond mogelijk te leven, maar moet bekennen dat ik geen stuk fruit door mijn strot lijk te kunnen krijgen. Bleh.:confused:
     
  17. Marleen1

    Marleen1 Bekend lid

    23 sep 2014
    545
    456
    63
    Raar he! Dat vergeet je echt niet meer hoe dat er uit zag...
    Hopelijk ziet alles er goed uit komende echo!:)
     
    Noralie87 vindt dit leuk.
  18. Marleen1

    Marleen1 Bekend lid

    23 sep 2014
    545
    456
    63
    Mijn test is weer een stukje duidelijker! Heb voor nu weer nieuwe hoop :)
     

    Bijgevoegde bestanden:

    MinnieM, mimi1988, Mim89 en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. Siamara

    Siamara Fanatiek lid

    1 okt 2018
    2.878
    2.797
    113
    Vrouw
    Overijssel
    Marleen1 vindt dit leuk.
  20. Nien92

    Nien92 Fanatiek lid

    11 jul 2019
    1.085
    724
    113
    Vrouw
    (Helaas) welkom hier!
    Ik duim mee voor een oplopende test!
     
    Marleen1 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina