Zwanger worden na een miskraam / missed abortion (deel 2)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door nneah, 27 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    @PieterKonijn wat fijn dat er nu duidelijkheid is! Ook al is dit niet hetgeen je gehoopt gad natuurlijk, de onzekerheid is erger. Je gaat de hysteroscopie wel in dat ziekenhuis doen?

@mimi1988 jaaa je hebt een banner!! Wat goed!

@Dikkiedik123 welkom meid, wat vreselijk zo'n lange nasleep!! Het is heel logisch dat je dan t vertrouwen kwijtraakt in je lijf. Ik heb ook in die rollercoaster gezeten, met dezelfde termijn overigens (10 wk maar met 6.5 wk gestopt). Heb alleen geen pillen gedaan maar had grote wens dat mn lijf t zelf zou doen, maar helaas. Ik ben ook 2 welen na de curettage weer ongi geworden en 3 weken erna weer (mijn normale cyclus is ong 21-23 dagen). Dus het kan wel hoor! Hopelijk worden jullie gauw verblijd met een goede zwangerschap (al zal dat ook voor de nodige angst en onzekerheid zorgen). En je kunt altijd hier terecht met gevoelens, angsten of vragen. Heb er zelf ook veel aan gehad!

@zonnetje2015 ik kan me zo goed voorstellen dat je na zoveel ellende geen hoop meer hebt. Toch hoop ik dat er ergens een kindje op jullie wacht, zonder nog meer ellende te hoeven meemaken!!

PieterKonijn vindt dit leuk.
  2. Nien92

Nien92 Fanatiek lid

11 jul 2019
    1.085
    724
    113
    Vrouw
    Welkom @Dikkiedik123 !
    Ook jij hebt echt een lange nasleep zeg!
    Ik heb 17 juli de curettage gehad en ben ook 2 weken daarna ongesteld geworden. Althans, dat denk ik. Wat j ikj schrijft is zo waar. Je weet niet meer hoe je lichaam is en bent het vertrouwen kwijt. Dat herken ik heel erg!
    Bij mij is het bloeden net gestopt na 2 maanden (inclusief 2 keer pillen en dus alsnog curettage). Iedere dag ben ik bang om weer bloed te zien.
    Fijn dat je met de gyn al een afspraak gemaakt hebt, maar als je een onzeker gevoel blijft houden zou ik gewoon eerder bellen.

3. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    @nneah thanks voor t vragen!
    Het gaat goed, vandaag 15 weken en geen klachten gelukkig. Ik geniet heel eeg van alle aandacgf van mensem om me heen, vooral van mn zoontje. Die is zo lief en er zo bewust mee bezig.

Morgen controle en volgende week geslachtsecho. Toch kriebelt t dan ineens ook weer, stel dat t toch niet goed is... ook al voel ik t al een tijdje bewegen. Denk dat de onbezorgdheid nooit helemaal terug is bij ons als je iets hebt meegemaakt.

4. nneah

nneah Fanatiek lid

19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    Welkom @Dikkiedik123 . Wat een nasleep zeg :(
    Hopelijk is het nu echt klaar en kan je vooruit beginnen kijken.

@sarah28 en @mimi1988 over die onzekerheid: die blijft. Het wordt wel minder, maar ook nu zijn er nog dagen dat ik met mezelf geen blijf weet omdat ik gewoon wil dat ze NU veilig en wel in m'n armen ligt. Ben inmiddels 28 weken dus ik ga er nu ook wel van uit dat dat gevoel niet meer helemaal weg zal gaan.

sarah28 vindt dit leuk.
  5. Dikkiedik123

Dikkiedik123 Actief lid

4 feb 2019
    427
    338
    63
    Vrouw
    Dank meiden voor jullie warm welkom!

@sarah28 jouw verhaal is inderdaad heel herkenbaar. En daarom heel fijn te lezen dat je zwanger bent. Ik hou me voor nu maar even vast dat dit inderdaad een opstart menstruatie is en maar even kijken of ik een eisprong kan herkennen. Zwangerschapstest was na de curettage eindelijk spierwit dus dat is ook positief.
    Spannend binnenkort geslachtsecho, dat biedt vast een hoop positieve afleiding!

@Nien92 ook een lange nasleep zeg! Fijn dat het bloeden gestopt is. Ik zag vandaag nog wat donker bruin hopelijk is het einde in zicht.

@nneah fijn dat je alweer 28 weken zwanger bent, jammer dat er toch iets van onzekerheid blijft.

sarah28 en Nien92 vinden dit leuk.
  6. Pinguinkje

Pinguinkje Bekend lid

10 sep 2018
    798
    695
    93
    Vrouw
    @nneah Dankje voor het vragen! Ik ben net sinds een paar dagen terug van 3 weken vakantie. Dat was heerlijk! Ik ben inmiddels alweer bijna 16 weken en eigenlijk lijkt alles nog steeds goed te gaan. Morgenochtend heb ik weer controle en ik merk alleen dat ik weer enorm onzeker wordt daarvan. Ik ben nog nauwelijks aangekomen en de laatste 4 weken zelfs helemaal niets. Ook m'n buik groeit nog niet zo hard, dus dan maak ik me meteen zorgen. Terwijl ik geen krampen ofzo heb hoor, dus ik hoop gewoon dat morgen alles goed mag zijn... We durven namelijk al langzaam te kijken naar babyspulletjes...

In de tussentijd is hier veel gebeurd zie ik zeg! Ik kan helaas niet op iedereen reageren, maar het is naar om te zien dat er weer nieuwe meiden bijgekomen zijn die een missed abortion en alle narigheid die daarbij hoort moesten meemaken... Ik hoop dat jullie hier de steun vinden die jullie nodig hebben!

@Dikkiedik123 Wat een naar verhaal zeg... Wel fijn dat je een begripvolle gyn trof uiteindelijk!
    Mijn hormoonhuishouding was na de curretage ook helemaal van slag... Ik bloedde naderhand nauwelijks, maar 4 weken daarna verloor ik opeens allemaal oud bloed en wondvocht etc. Dacht toen dat dat mijn menstruatie was, maar die kwam 2 weken later opeens zo heftig dat ik er echt van in paniek ben geraakt. De maanden daarna waren mijn hormonen nog steeds van slag met allerlei symptomen erbij (o.a. slechte huid en onregelmatige cyclus). Ik heb op een gegeven moment op advies van mijn verloskundige en gyneacoloog monnikspeper tabletten genomen om mijn hormonen weer te helpen balanceren. Dat hielp echt! Die hormonen en de ervaring van een missed abortion kunnen je echt vreselijk onzeker maken inderdaad... Dat kennen we hier allemaal. Sterkte!

Nena84 vindt dit leuk.
  7. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    @Pinguinkje bij een eerste zie je je buij vaak pas veel later. Bij mij pas met 20 weken met mn zoontje. Dus dat is normaal hoor! Aangekomen ben ik ook nog niet echt, terwijl ik zo'n buik heb. Maar ik snap t hoor, ik heb die onzekerheid ook regelmatig! Hopelijk is alles goed morgen!

8. PieterKonijn

PieterKonijn Fanatiek lid

24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Hoi meiden,

Alles gaat hier ineens in sneltreinvaart, vandaar dat ik even snel een update post (sorry dat ik niet op iedereen reageer!)

Morgen is de hysteroscopie al! :eek:

Ik krijg hem onder lokale verdoving, en moet daarnaast ook pijnstillers slikken. Mijn vriend mag mee de behandelruimte in. Ik kon kiezen tussen morgen of over een week, en ik had zoiets van "f* it - ik heb nu wel lang genoeg in de stress gezeten, ik doe het maar direct!" Ik zag mezelf anders al een week lang Googlend in de stress zitten. Nu hoef ik er maar één nacht over te piekeren.

Ik heb helemaal niks met ziekenhuizen en vind het dan ook behoorlijk eng. Wat als ik van alles voel ofzo... wat als het pijn doet, wat als de verdoving in mijn baarmoedermond heel naar is. Wat als er iets mis gaat (en tot nu toe gaat alles constant mis rond mijn MA, dus dit gaat vast óók weer mis...)

Wie dit ook heeft meegemaakt en mij gerust kan stellen: heel graag! Ik vind het echt heel eng. :oops:

@sarah28 Ja, het wordt wel hetzelfde ziekenhuis! Toen ik gisteren weer een arts sprak (eindelijk géén verpleegkundige) viel me toch weer op hoe kundig de artsen zijn in dit ziekenhuis. Alle rottige dingen die ik heb meegemaakt hebben puur met de verpleging te maken daar. Die zijn erg patiënt-onvriendelijk, maar de meeste gynaecologen die ik heb gezien komen wél gewoon goed over! Wel heb ik morgen helaas wéér een andere arts die ik niet ken... Dat vind ik wel jammer, maarja, de afspraak staat nu.

@Dikkiedik123 Welkom! En wat een rotervaring voor jou. Ik vond mijn eigen nasleep al lang. :( Vreselijk dat zoiets maar niet op lijkt te houden, de MA is an sich al erg genoeg! Ik hoop voor je dat het bloeden snel stopt. Er komt een moment dat je door kunt - echt! En bedankt voor je hysteroscopie-ervaring, dat stelt me wel wat gerust. Moest er bij jou veel verwijderd worden destijds?

Tot slot nog even een tip voor jullie allemaal: ik ben vandaag weer begonnen met Omega 3 capsules. Omega 3 staat er om bekend dat het de kwaliteit van je baarmoederslijmvlies verbetert. Ik slikte dit voor en tijdens de zwangerschap, en ik werd toen ook heviger ongesteld dan normaal (en was toen ook direct de eerste ronde zwanger, maar dat kan toeval zijn geweest natuurlijk).

Nu slik ik het dus weer, i.v.m. de miskraam en het herstellen van mijn baarmoederslijmvlies. Misschien is dit ook iets voor jullie? Zeker voor de meiden die een ingreep hebben gehad, en wiens menstruatie nu niet (goed) op gang komt! Ik slik capsules speciaal voor tijdens de zwangerschap: MorDHA Citroen (ik koop ze zelf bij de Vitaminstore). Ze zijn niet goedkoop, maar ik was er zelf erg blij mee! Hopelijk doet het nu weer iets goeds voor mijn lijf.

sarah28 en Nien92 vinden dit leuk.
  9. SjH

SjH Fanatiek lid

21 okt 2018
    1.700
    2.180
    113
    Vrouw
    @PieterKonijn wat onwijs fijn dat je al zo snel terecht kunt! The only way is up vanaf morgen!

Sterkte morgen, doe rustigaan! :thumup:

10. Dikkiedik123

Dikkiedik123 Actief lid

4 feb 2019
    427
    338
    63
    Vrouw
    Ik was op weg naar de douche en was vouwen dus reageer alleen nog even op de hysteroscopie. Maar het viel me echt mee. Ik had ook lokale verdoving en pijnstillers. Heb eenmaal een steek pijn gevoeld maar toen ze eenmaal bezig waren geen pijn. Ik dacht zelf ook de hele tijd dit is voor herstel, dit moet gebeuren hierna ben ik weer een stap verder. Dat hielp wel. Er zat bij mij veel, dik baarmoederslijmvlies en resten. Was dus uiteindelijk ook niet voldoende de hysteroscopie maar daar gaan we bij jou gewoon niet vanuit. Heel veel succes morgen!!

Nena84 en PieterKonijn vinden dit leuk.
  11. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.261
    12.636
    113
    Vrouw
    @PieterKonijn Wat fijn dat je morgen al mag! Groot gelijk dat je niet nog een week gaat wachten, dan kan je het straks allemaal een plekje geven. Succes morgen hopelijk kan je wat slapen. En neem voor de zekerheid miss oordopjes en fijne muziek mee mocht het nodig zijn kan je daardoor miss wat ontspannen

12. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    @PieterKonijn oh wat spannend zo snel!! Veel sterkte vandaag en hopelijk kunnen ze alles weghalen en kun je eindelijk verder. Ah ja dat is een fijn idee dat de artsen wel gewoon kundig zijn! Ik heb destijds bij t ziekenhuis waar ik voor mn curettage ging een feedbackformulier ingevuld waar ik alle plussen en minnen heb aangegeven van mijn ervaring daar (het was overwegend positief), hopelijk doen ze daar iets mee. Miss ook wwl goed als je dat tezijnertijd daar ook doet, hopelijk doen ze er iets mee!

Ik heb vanmorgen om 8 uur al controle gehad en alles was goed gelukkig. Mooi kloppend hartje te horen en ook schopjes hoorde je (en voel ik dus idd goed al). Hele geruststelling weer!

Blomma, Pinguinkje en Kaatje92 vinden dit leuk.
  13. Dikkiedik123

Dikkiedik123 Actief lid

4 feb 2019
    427
    338
    63
    Vrouw
    sarah28 vindt dit leuk.
  14. nneah

nneah Fanatiek lid

19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    @PieterKonijn heel veel succes vandaag!

@Pinguinkje probeer je niet te veel zorgen te maken over je buik en gewicht. Tijdens de eerste maanden hoef je echt niet aan te komen, veel vrouwen vallen zelfs af! Ook is een eerste zwangerschap vaak pas laat te zien, bij mijn eerste ook pas rond de 20 weken.
    Het zou fijn zijn om op dat vlak bevestiging te krijgen, maar de realiteit is ook dat dat dus nog wel een aantal weken kan duren. Komt echt goed <3

15. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
  16. Pinguinkje

Pinguinkje Bekend lid

10 sep 2018
    798
    695
    93
    Vrouw
    Dankjewel! Vanochtend was bij de controle gelukkig alles goed. Geen echo, maar wel een hartslag gehoord. Wat gewicht betreft zei de gyn ook dat ik me daarover geen zorgen hoefde te maken. Komt bij sommige vrouwen pas later zei ze. Het is meer dat mijn man gelooft dat ik veel meer aan moet komen... Maar goed, wat weet hij ervan? ;)

sarah28 vindt dit leuk.
  17. Dikkiedik123

Dikkiedik123 Actief lid

4 feb 2019
    427
    338
    63
    Vrouw
    @Pinguinkje je hoeft helemaal niet zo veel te groeien of aan te komen hoor dat eerste stukje. Bij mij zag je tot 20 weken ook niet veel, daarna is het meer dan goed gekomen (ben als een walrus geëindigd maar ook dat is er weer af gegaan uiteindelijk).
    Ik vermoed dat mijn hormonen ook flink in de war zijn. Heb vanochtend even het ziekenhuis gebeld en die zeiden hetzelfde, heeft tijd nodig en ook mijn cyclussen kunnen wel even van de leg zijn. Ik mag wel altijd laagdrempelig bellen gelukkig!!

18. Nena84

Nena84 Bekend lid

6 mrt 2019
    811
    348
    63
    Vrouw
    Ik wil graag meedoen met deze groep. Ben getipt door twee dames van dit forum en ik hoop hier wat steun te vinden, want ik heb het er na 3 maanden nog steeds moeilijk mee.

Eind april via de echo bij 9 weken ontdekt dat het hartje was gestopt bij 7 weken. Meteen de week erna misoprostol ingebracht. Na 2 giften kwam het goed op gang. Helaas bleek 2 weken later op de echo dat er nog restweefsel zat. Half mei heb ik daarom nog een curretage gehad. Deze is goed gegaan en de week erna kreeg ik ineens een enorme bloeding. In paniek naar de kraamafdeling op zondag voor een echo, maar daar zei de gynaecoloog dat het wel eens de eerste menstruatie kon zijn. Het was ongeveer een maand na de misoprostol. Volgens haar was het inbrengen van de pillen het begin van een nieuwe cyclus.

De cyclus daarna duurde bijna 40 dagen en de menstruatie was minimaal. Ik was toen heel erg bang voor verklevingen. Mijn hormonen liggen ook totaal overhoop: veel pukkels, emotionele buien, misselijkheid, migraine...

Gelukkig heb ik eind juli mijn eerste normale menstruatie weer gehad. Was er erg opgelucht over i.v.m. de angst voor verklevingen. Sinds de miskraam voel ik ook mijn eisprong weer duidelijk. Dat is wel handig en stelt gerust.

Ik ben een ander topic begonnen over het mentale stuk. Dit valt me (versterkt door hormonen) erg zwaar. Ik heb nog veel verdriet met vlagen en ik weet niet goed hoe mezelf op te peppen. Ik ben erg angstig: misschien word ik nooit meer zwanger, een zwangerschap is nooit meer onbezorgd, ik ben al 35 dus het mag niet te lang meer duren... zomaar wat gedachtes die af en toe oppoppen. Niet helpend, I know, maar ik word er soms echt in meegezogen.

Ik heb jullie berichten van de laatste pagina's gelezen en herken veel. Fijn dat veel van jullie opnieuw zwanger zijn geraakt. Ik hoop dat iedereen hier dat binnenkort gegund is. Dat we elkaar kunnen steunen hier is al heel mooi!

19. nneah

nneah Fanatiek lid

19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    Welkom @Nena84 , wat je meegemaakt hebt is ontzettend verdrietig en ingrijpend. Helaas wordt een miskraam over het algemeen niet echt serieus genomen door onze maatschappij.
    Heeft bij mij en veel anderen hier behoorlijk wat frustraties opgeleverd. Ik ben er ook vriendinnen door kwijtgeraakt en ben helaas niet de enige hier denk ik.

Zelfs nu, terwijl ik gezond zwanger ben, heb ik het er nog regelmatig lastig mee.
    Krop niet op, maar ventileer waar je kan. Hier, maar ook bij je familie en vrienden. En als ze het niet snappen mag je ze best vertellen hoe het zit. Er is een kans dat je dan nog steeds op onbegrip stuit, maar die mensen heb jij dan ook gewoon niet nodig.

Dikke knuffel en heel veel sterkte <3

sarah28, Kaatje92 en Nena84 vinden dit leuk.
  20. nneah

nneah Fanatiek lid

19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw

Deel Deze Pagina