Zwanger worden na een miskraam / missed abortion (deel 2)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door nneah, 27 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melon

    Melon Actief lid

    6 aug 2017
    436
    469
    63
    Vrouw
    Ja ik wist niet wat mij overkwam.:eek:
    Ik hoef nu pas over 6 weken terug te komen voor na controle.
    Doe nu heel rustig aan en waarschijnlijk volgende week halve dagen werken en dan erna weer volledig.
     
  2. Dikkiedik123

    Dikkiedik123 Actief lid

    4 feb 2019
    427
    338
    63
    Vrouw
    Net toch even getest aangezien de vorige ook een avond test was en hij is opgelopen jeej. Nog geen dikke knaller. Wel meteen al de eerste zorgen want zo veel klachten heb ik nog niet. Maar dat probeer ik los te laten. Voor de MA had ik dit zeker niet, dan was het tweede streep joepie zwanger genieten maar.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Kaatje92 vindt dit leuk.
  3. Marielle1985

    Marielle1985 Bekend lid

    20 mrt 2015
    661
    549
    93
    Je ziet hem nu inderdaad beter! Wanneer is / was je nod??
     
  4. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Yessss!
    Ik had ook pas met 6.5/7 wk klachten dus dat zegt idd niks! Maar werd er ook onzeker door hoor!
     
    Dikkiedik123 vindt dit leuk.
  5. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Nog niet opgeven! Ik testte deze zwschap pas 1 week na nod positief, late eisprong/innesteling.

    Ja die confrontaties zijn naar he! Ik had in augustus ook wel met aantal babies in mn omgeving (was toen uitgerekend), het svheelt dat ik nu wel weer zwanger ben maar kreeg toch ineens ook gevoel van hoe zou dat kindje geweest zijn...
     
  6. Dikkiedik123

    Dikkiedik123 Actief lid

    4 feb 2019
    427
    338
    63
    Vrouw
    Weet ik niet precies, ik vermoed tussen zondag en vandaag. Na de curretage is mn cyclus iets langer geworden, voorheen was het super regelmatig. Ook geen ovulatie testen gebruikt deze ronde. Als ik de testen nu zie denk ik dan mn nod meer richting vandaag dan zondag lag.
     
  7. Dikkiedik123

    Dikkiedik123 Actief lid

    4 feb 2019
    427
    338
    63
    Vrouw
    Marielle1985 vindt dit leuk.
  8. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
  9. Marielle1985

    Marielle1985 Bekend lid

    20 mrt 2015
    661
    549
    93
    Als jet
    Alles was gelukkig goed met beide kindjes. Allebei goede hartslag en ze bewogen al een beetje, verloskundige zei al: die ene is wel een uitslover :roflmao:

    Mijn bloeddruk was wel erg laag, kan de duizeligheid van dit weekend verklaren.

    Over 2 weken termijn echo en daarna stappen we over naar gynaecoloog.
     
    PieterKonijn, mimi1988, Nien92 en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Kaatje92

    Kaatje92 Fanatiek lid

    7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Wat een goed nieuws!
    Drop eten voor je lage bloeddruk. Zit een stofje in dat het verhoogd. Ik heb van mezelf al hoge bloeddruk en mag dus ook absoluut geen drop.
     
  11. Dikkiedik123

    Dikkiedik123 Actief lid

    4 feb 2019
    427
    338
    63
    Vrouw
    Wat fijn zeg!! Daarna helemaal geen controles bij verloskundige meer?
    Even balen van de bloeddruk, drop kan inderdaad helpen al mag je daar niet te veel van als je zwanger bent dacht ik. Misschien cup a soup of bouillon voor tussendoor tegen de flauwte?
     
  12. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.937
    4.152
    113
  13. Rosea

    Rosea Actief lid

    16 feb 2016
    287
    240
    43
    Vrouw
    Lieve dames ik was even afwezig. @Dikkiedik123 gefeliciteerd! Verder een dikke knuffel voor de nieuwe dames en de rest met wie het wat minder gaat :(

    Helaas moet ik slecht nieuws brengen want mijn 2e miskraam is een feit. Met 4 weken 5 dagen begon het lichte bloedverlies en dag erna brak het door.

    Ik kwam even in een enorme dip en kon gewoon even niet geloven en accepteren dat ik dit weer moet meemaken ondanks dat ik een goed gevoel had over de zwangerschap. Vandaar mijn afwezigheid hier..

    Inmiddels na wat fijne gesprekken met mijn verloskundige en gynaecoloog gaat het beter en heb ik het weer een plekje gegeven. Het is erg pril misgegaan dus de kans dat de oorzaak hetzelfde is als de vorige miskraam is klein dus we houden het vooralsnog op pech/een aanlegfout. Wel heb ik bloed laten prikken om evt vitamine tekorten of een verstoorde schildklierwerking uit te sluiten. Als ik wilde mocht ik een chromosomen onderzoek doen en bloedstolling maar dat schuif ik nog even voor me uit.

    Gister nog een echo gehad en mijn baarmoeder is weer mooi leeg en er groeide al een eitje van 15mm dus we maken het binnekort weer gezellig en wie weet. :)

    Ik probeer echt positief te blijven en het lukt het grootste deel van de tijd, vooral door mijn man en een lieve vriendin. Maar soms is het toch zwaar, wat een rollercoaster..
     
  14. Dikkiedik123

    Dikkiedik123 Actief lid

    4 feb 2019
    427
    338
    63
    Vrouw
    @Rosea Wat een ontzettend verdrietig bericht!! Heel veel sterkte! En wat praat je er alweer sterk en positief over, echt knap. Fijn dat je lieve mensen in je omgeving hebt en dat je goed opgevangen bent door de gyn en verloskundige. Dikke knuffel voor je en ik leef met je mee!
     
    Rosea vindt dit leuk.
  15. PieterKonijn

    PieterKonijn Fanatiek lid

    24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Nee Rosea wat naar! Het was je echt gegund :(

    Het is inderdaad pril misgegaan en de kans is groot dat het gewoon pech was. Toch blijft het hartstikke wrang, ik hoop dat je het een plekje kan geven, en vind het knap dat je er zo sterk in blijft staan. Goed ook dat je wat basisonderzoeken laat doen.

    Ik snap ook volledig dat je even niet zo'n behoefte hebt/had aan meeschrijven. Het is echt een rollercoaster zo! Neem goed de tijd voor jezelf. Je wilt het wel direct weer proberen begrijp ik?
     
    Rosea vindt dit leuk.
  16. Marielle1985

    Marielle1985 Bekend lid

    20 mrt 2015
    661
    549
    93
    Ownee Rosea wat naar!! Veel sterkte met dit verwerken. Knap dat je er positief in kan staan.
    En wow al een eitje van 15mm! Hopelijk is het snel weer raak. Heb wel eens gehoord dat je erg vruchtbaar kan zijn na een miskraam.
     
    Rosea vindt dit leuk.
  17. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.937
    4.152
    113
    @Rosea wat verdrietig :(
    Ik heb 3x een miskraam meegemaakt rond de 5 weken en 1x met 8 weken. Mijn ervaring is wel dat je lijf sneller herstelt na een korte zwangerschap. Ik vond de miskraam met cytotec en curettage lichamelijk veel zwaarder.
    Heel veel sterkte!!
     
    Rosea vindt dit leuk.
  18. Kaatje92

    Kaatje92 Fanatiek lid

    7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    @Rosea oh nee, wat vreselijk zeg. Sterkte!!
     
    Rosea vindt dit leuk.
  19. Rosea

    Rosea Actief lid

    16 feb 2016
    287
    240
    43
    Vrouw
    Bedankt meiden :) het verwerken is eigenlijk grotendeels alweer klaar, het is gelukkig een stuk minder erg dan mijn MA met 9 weken, daar was ik echt kapot van. We gaan er inderdaad wel weer gelijk voor!

    Inmiddels is de bloeduitslag al bekend, vitamine D is tekort ondanks dat ik die dagelijks bijslik. Maandag maar even bellen met mijn huisarts of ze me ampullen kan voorschrijven. Geen idee hoe ik weer aan dat tekort kom net na de zomer want ik kom heel veel buiten, ook tijdens m'n werk. Vit B12 en schildklier zijn prima gelukkig. :)
     
    Dikkiedik123, Kaatje92 en PieterKonijn vinden dit leuk.
  20. PieterKonijn

    PieterKonijn Fanatiek lid

    24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Als aanvulling op mijn vorige berichtje hier ook nog even mijn eigen update: uiteindelijk hebben we het voor het laatst onveilig gedaan op dag 9, met de gedachte om deze ronde over te slaan (mijn ovulatie is meestal op dag 15/16).

    Zie ik ineens vandaag (dag 12) dat mijn teststreepje licht donkerder is! Hij is zeker nog niet positief, maar ik denk dat morgen wel eens mijn knaller zou kunnen worden, met dan mijn ovulatie rond dag 13-14. En dan zitten we dus alsnog onveilig met seks op dag 9. Whoops o_O

    Natuurlijk ben ik alsnog heel blij als het zo mag zijn, maar dit was niet echt het plan... Misschien valt de kans wel mee 5 dagen voor de ovulatie? Is iemand hier zwanger geraakt met zoveel dagen ertussen?


    Verder heb ik ook echt rare kwalen voor iemand die tegen de ovulatie aan zit. :confused: Ik ben echt gigantisch misselijk en moe, nu al een halve dag. En de afgelopen dagen was ik dat ook steeds met vlagen. Ook heb ik enorme honger, terwijl ik normaal niet zoveel eet. Ik kan echt alléén maar aan eten denken, en van die gedachte word ik dan weer misselijk. Dit herken ik helemaal niet van mijn ovulatie vroeger, maar het voelt wel echt hormonaal. Had het ook al voor mijn afgelopen menstruatie ineens, die misselijkheid en vermoeidheid.

    Is dit iets wat kan gebeuren na een miskraam? Verstoorde hormoonbalans ofzoiets? Vind dit zo raar! Heb zelfs een zwangerschapstest gedaan (op dag 12, slaat echt nergens op) omdat ik het niet vertrouwde (was negatief).

    Echt absurd maar mij vriend is zojuist naar de supermarkt vertrokken (het is 20:30...) omdat ik niet te harden was en appeltaart wilde eten en de hele tijd zeur over honger. Bood hij zelf aan trouwens, volgens mij denkt hij "snel het monster voeren voor ze mij opvreet" :rolleyes:. Maar meiden wat IS dit? Dit hoort niet toch??


    Ah jij solliciteert dus ook! Hou vol :thumup:

    Ik merk dat ik het heel lastig vind. Ben zó bang dat ik bijvoorbeeld zwanger op gesprek kom en het moet verbergen, en/of dat er achteraf heel slecht op wordt gereageerd. Ik weet dat het dan aan hen ligt en niet aan mij, maar na alles wat er gebeurd is zit ik zó niet te wachten op dat soort stress in de zwangerschap...

    Had ooit een werkgever die me terroriseerde met telefoontjes toen ik een bijholteontsteking had (ala: "wij geloven je niet"). Zoiets zou ik echt slecht trekken in een zwangerschap, moet daar gewoon echt niet aan denken.

    Als iemand nog tips heeft over zwanger proberen te worden terwijl je ook solliciteert, dan heel graag!
     

Deel Deze Pagina