Zwanger worden na een miskraam / missed abortion (deel 2)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door nneah, 27 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloeme

    Bloeme Bekend lid

    16 jun 2012
    583
    154
    43
    Hallo dames! Mag ik hier meeschrijven?
    In maart bij de echo met 9 wk bleek er geen hartje te kloppen. Ik zit nu bijna op de uitgerekende datum van die zwangerschap. En ik had, naïef, verwacht onderhand weer zwanger te zijn. Dat was ik ook, twee keer, maar dat ging ook mis. Nu bijna weer een eisprong, en we gaan vol goede moed weer verder. Ik hoop dat ik hier kan meeschrijven en ervaringen kan delen/lezen.

    @Blomma heel veel sterkte. Het is zo ongelooflijk oneerlijk!
     
  2. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.937
    4.152
    113
    Welkom! Ik heb rond dezelfde tijd in maart een miskraam gehad. Het is bijna 18 oktober... ik snap je gevoel. Sterkte! Ik hoop dat je snel zwanger mag zijn van een plakkertje!
     
  3. Nena84

    Nena84 Bekend lid

    6 mrt 2019
    811
    348
    63
    Vrouw
    Welkom @Bloeme en wat naar dat je zoveel teleurstellingen hebt gehad de afgelopen tijd. Die uitgerekende datum is wel een dingetje denk ik. Je gaat er eigenlijk vanuit dat je zwanger bent als het zover is, maar dat kan vies tegenvallen. Die van mij begin december komt ook steeds dichterbij en dat vind ik ook moeilijk. Maar in 2020 zijn we allemaal zwanger, toch? :)
     
  4. Marielle1985

    Marielle1985 Bekend lid

    20 mrt 2015
    661
    549
    93
    Wat naar Bloeme, weet wat je doormaakt. Ons kindje zou in juni geboren worden, maar die datum is met lege buik voorbij gegaan. Gelukkig was het twee maanden later wel raak.
    Wel vreselijk dat je er daarna nog twee moest meemaken!
    Veel succes deze eisprong
     
  5. Bloeme

    Bloeme Bekend lid

    16 jun 2012
    583
    154
    43
    Bedankt dames! En zwangere dames: gefeliciteerd! Ik hoop dat ik, en andere, snel mogen volgen.:)
     
  6. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Welkom meid, wat naar zeg dat t al 3x mis ging!! Hopelijk voor jou ook nog een gezonde zwangerschap!
     
  7. Dikkiedik123

    Dikkiedik123 Actief lid

    4 feb 2019
    427
    338
    63
    Vrouw
    Wij hebben vanochtend een hartje zien kloppen!! Termijn klopte ook precies, nu rond 7+3. Voor nu even heel blij en gerustgesteld en op naar de termijnecho (wat weer spannende weken worden).

    Ik ga later even rustig bijlezen en reageren. Nu de blijdschap even om proberen te zetten naar werk concentratie o_O
     
    mimi1988, MIss X, Bloeme en 6 anderen vinden dit leuk.
  8. Nena84

    Nena84 Bekend lid

    6 mrt 2019
    811
    348
    63
    Vrouw
    Oh wat fijn! Was het heel spannend voor je? Ik zou echt heel erg tegen de eerste echo op zien denk ik als ik weer zwanger zou zijn.
     
    Dikkiedik123 vindt dit leuk.
  9. Dikkiedik123

    Dikkiedik123 Actief lid

    4 feb 2019
    427
    338
    63
    Vrouw
    Welkom Blomma, wat verdrietig dat je al drie keer een miskraam mee hebt moeten maken. Bij mij is ook afgelopen maart een missed abortion vastgesteld en daar heeft een lange nasleep aan vast gezeten. Hopelijk kunnen we je hier wat steunen. Probeer de goede moed vast te houden!!
     
    Bloeme vindt dit leuk.
  10. Dikkiedik123

    Dikkiedik123 Actief lid

    4 feb 2019
    427
    338
    63
    Vrouw
    Ja was zeker spannend, vanaf gisteren avond al wat nerveus en onrustig geslapen vannacht. Maar op het moment zelf was ik redelijk rustig, en dat had ik bij de foute echo in maart niet. Of er toch een onderbuikgevoel toen aanwezig was ofzo.
     
  11. Marielle1985

    Marielle1985 Bekend lid

    20 mrt 2015
    661
    549
    93
    Super goed nieuws! Op naar de 12 weken!!
     
    Dikkiedik123 vindt dit leuk.
  12. Dikkiedik123

    Dikkiedik123 Actief lid

    4 feb 2019
    427
    338
    63
    Vrouw
    @Marielle1985 jeej jij bent de 12 weken voorbij, geeft dat wat rust?

    @Nena84 hoe gaat het bij de fertiliteitsarts?

    @Blomma hoe is het met je?
     
  13. Marielle1985

    Marielle1985 Bekend lid

    20 mrt 2015
    661
    549
    93
    Het vertrouwen groeit wel een beetje. Dinsdag met 13wk combinatietest en als die ook goed is valt er weer wat onzekerheid weg.
    Denk dat de echte rust begint als ik ze ga voelen.
     
  14. Nena84

    Nena84 Bekend lid

    6 mrt 2019
    811
    348
    63
    Vrouw
    @Dikkiedik123 het ging goed donderdag. Ze zagen links een follikels van 1,3 cm. Ze schijnen 2 mm per dag te groeien en bij ongeveer 2 cm springt het eitje eruit, dus we hebben voor dit weekend 'gemeenschapsadvies' ;) eitje is dus veel later dan anders, zit nu op dag 20. Maandag kijken ze met de echo of hij gesprongen is. Daarna moet ik progesteron prikken. Spannend allemaal.
     
  15. Nien92

    Nien92 Fanatiek lid

    11 jul 2019
    1.084
    724
    113
    Vrouw
    Welkom! Heel naar wat je hebt moeten meemaken. Veel succes deze eisprong. Hopelijk is het snel raak!
     
    Bloeme vindt dit leuk.
  16. Nien92

    Nien92 Fanatiek lid

    11 jul 2019
    1.084
    724
    113
    Vrouw
    Superfijn Dikkiedik! Wanneer heb je de termijnecho?
     
    Dikkiedik123 vindt dit leuk.
  17. Blomma

    Blomma Bekend lid

    18 jun 2013
    525
    571
    93
    Vrouw
    Noord-Holland
    Thanks voor alle berichten meiden, zo fijn... Heb een paar dagen flink gehuild, maar ben er nu wat berustender in ofzo? Alsof ik er onbewust al rekening mee hield...

    Gisteren naar het ziekenhuis, helaas niet mijn eigen want daar had gynaecologie een wachttijd van 6-8 weken :rolleyes:

    Ik trof daar helaas een gyn van nogal de oude stempel (hij ging over 2 weken met pensioen) en draaide zijn dagelijkse riedel af. Jammer. Ik verstond ook werkelijk geen bal van wat die man zei en toen hij met een een of ander vakjargon iets begon te strooien werd mijn vriend erg boos: kun je het ook gewoon NORMAAL uitleggen misschien?! Ik begon later nog over dat ik verdere onderzoeken wilde, bloed en chromosoom, maar dacht: ik bespreek dat over een maand wel met de nacontrole met de nieuwe gyn, vond het wel gesneden.

    Iig, ze verkozen Mifegyne en Cytotec tat boven een curretage en daar kreeg een recept voor mee.

    Toen kreeg ik de brief met de vervolgafspraak en recept, maar onder de naam en adres van een andere patient. Dus we stonden daar bij de apotheek en kregen we het niet mee. Terug naar de poli, weer naar die apotheek... we waren heeeelemaal klaar daar...

    Dus nu zit ik hier, met die pillen en ben ik werkelijk als de dood... ik begin sws na het weekend want mijn zoontje is nu gewoon hier, maar ik durf gewoon niet :( Zo bang voor de heftigheid.. ik ben nu wel ruim 2 weken minder ver, maar toch... :(

    Hoe waren jullie ervaringen met medicatie?
     
  18. nneah

    nneah Fanatiek lid

    19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    @Dikkiedik123 ooh wat fijn zeg! Gefeliciteerd!

    @Bloeme Wat een vreselijke dingen heb je al mee moeten maken... Welkom hier en hopelijk komen er snel betere tijden aan!

    @Nena84 klinkt goed! Heel veel succes, ik duim!
     
    Nena84 en Dikkiedik123 vinden dit leuk.
  19. nneah

    nneah Fanatiek lid

    19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    Hey lieve Blomma, wat een ellende zeg. Krijg je dat er ook nog allemaal bij... :(

    Ik heb geen ervaring met pillen, denk dat je wisselende verhalen zal horen. Sommigen zouden er meteen weer voor kiezen en anderen zouden meteen voor een curretage gaan. Heb wel het idee dat pillen beter werken als je nog niet al te ver bent. Succes in ieder geval, ik snap dat je er doodsbang voor bent en hoop dat het mee gaat vallen.
     
  20. Nien92

    Nien92 Fanatiek lid

    11 jul 2019
    1.084
    724
    113
    Vrouw
    Argh Wat heftig. Zit je al in zo'n rotsituatie, kom je ook nog eens bij zo'n flutarts. Dat maakt het nog erger. Hadden wij toen ook met ons ziekenhuis.

    Ik heb ook medicatie gehad. Twee keer achter elkaar, omdat er steeds iets bleef zitten. Echter heb ik er geen goede ervaringen mee en is het uiteindelijk een curettage geworden. Maar dat hoeft bij jou natuurlijk niet zo te zijn. Volgens mij is het slagingspercentage iets van 60 a 70 procent dacht ik. Ik was ook wel verder (14 weken zwanger maar vruchtje was ruim 11). Dan is het misschien ook anders. Ik ben nog steeds van mening dat ze bij mij meteen de curettage hadden moeten uitvoeren.
    Neem het inderdaad in wanneer het voor jou goed voelt.

    Mag ik vragen of je bij de vorige ma ook medicatie kreeg?

    Hele dikke knuffel. Ik denk aan je.
     

Deel Deze Pagina