Zwanger worden na een miskraam / missed abortion (deel 2)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door nneah, 27 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marielle1985

Marielle1985 Bekend lid

20 mrt 2015
    661
    549
    93
    7 dpo is wel héél vroeg!!!:eek:

2. Lieverding

Lieverding Fanatiek lid

9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Klopt maar ik had die liggen en waarom niet testen dan? Mocht het goed gaan dan kan ik het mooi vergelijken met 10 dpo en mocht het 10 dpo negatief zijn dan is niet zwanger. Ik vind het niet erg vroeg testen deed ik altijd al

En mijn alle 4 zwangerschappen testte ik dus heeel licht positief 7/8dpo.

3. Nena84

Nena84 Bekend lid

6 mrt 2019
    811
    348
    63
    Vrouw
    Dat lijkt op een streepje. Wat voel je allemaal? Ik ben ook erg in twijfel. Voel veel dingen hetzelfde als toen ik zwanger was, maar durf nog niet te testen.

4. Nena84

Nena84 Bekend lid

6 mrt 2019
    811
    348
    63
    Vrouw
    Balen... hier was het maar een veegje. Nu geen bloed meer gelukkig.

5. Dikkiedik123

Dikkiedik123 Actief lid

4 feb 2019
    427
    338
    63
    Vrouw
    Misschien toch heel stiekem een innesteling :rolleyes::)

6. Dikkiedik123

Dikkiedik123 Actief lid

4 feb 2019
    427
    338
    63
    Vrouw
    Ik zie ook iets vaags, maar wel heeeel vroeg inderdaad! Ben benieuwd naar het vervolg.

7. Dikkiedik123

Dikkiedik123 Actief lid

4 feb 2019
    427
    338
    63
    Vrouw
    Heb gelezen over omgaan met andere zwangerschappen, moeilijk echt moeilijk. Herkenbaar vooral van het jezelf ook gunnen, ik kon wel blij zijn voor anderen. De angst kinderloos te blijven als je nog geen kinderen hebt is zo moeilijk weg te zetten of te relativeren. Want je weet het niet, het is zo onzeker dat maakt het lastig. Mijn MA kwam na mn dochter, dus er was een kleine geruststellende gedachte. Maar ook dat was maar een flinterdunne geruststelling want ook daar zaten weer allerlei angsten en gedachten achter. Je moet bij een miskraam / MA afscheid nemen van een wens / droom / toekomstbeeld van dat moment en het vormen van dat beeld begint al bij de positieve test. En dat afscheid nemen / loslaten is verrotte moeilijk.

sarah28 vindt dit leuk.
  8. Nena84

Nena84 Bekend lid

6 mrt 2019
    811
    348
    63
    Vrouw
    Ja... Ik durf er niet te veel op te hopen...

9. Siamara

Siamara Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.878
    2.797
    113
    Vrouw
    Overijssel
    Weten jullie eigenlijk hoe het zit met de kosten in Gent en waar ik naar moet zoeken in de polis van mijn zorgverzekering? Of is sowieso alles voor eigen rekening? Enig idee naar wat voor kostenplaatje je kijkt als het gaat om onderzoek naar herhaalde miskramen?

10. Marielle1985

Marielle1985 Bekend lid

20 mrt 2015
    661
    549
    93
    Even bellen/chattwn met verzekering! Scheelt jou hoop zoek werk!

11. Bloeme

Bloeme Bekend lid

16 jun 2012
    583
    154
    43
    Paar dagen niet geweest, maar ik ben weer bijgelezen.

@Lieverding Ik zie een streepje, spannend hoor!

@Nena84 Oh, wat spannend weer! Ik hoop zo voor je dat er een kleintje lekker aan het innestelen is!

Nena84 vindt dit leuk.
  12. Bloeme

Bloeme Bekend lid

16 jun 2012
    583
    154
    43
    Die boosheid herken ik. Dit jaar had een mooi kindje geboren moeten worden. In plaats daarvan zit je met een hoop verdriet.
    Ik vond de uitgerekende datum lastig. Ik had vooral moeite met wat het had kunnen zijn, een vervlogen droom.

13. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.288
    5.881
    113
    Vrouw
    Onderzoeken/behandelingen welke je in het buitenland laat doen dien je van te voren aan te vragen bij je zorgverzkeraar, dus die zou ik even contacten als ik jouw was.

Mijn man en ikzelf zitten beide bij Menzis en Gent heeft daar geen contract mee. Dat houdt in dat je alle kosten voor moet schieten. Voordat ze in Gent tot een behandeling overgaan moet je eerst kosten betalen. Bij ons zijn ze ook direct onderzoeken gestart voor de herhaalde miskramen. Dit gebeurt in de vorm van een chromosoomonderzoek bij je partner (is een bloedtest en kost € 125,-). Ook zal bij jou een chromosoononderzoek worden afgenomen en diversen andere bloedtesten (bij mij totaal 13 buisjes bloed) en ook hier zijn de kosten € 125,- van. Tevens betaal je de kosten voor de intake van € 100,-. Ook gaat er bij mij nog een hysteroscopie met biopt uitgevoerd worden. Deze mag ik in Gent of Nederland laten doen. Gekozen voor Nederland daar het onderzoek hetzelfde is en anders moet je voor een onderzoek van 15 minuten helemaal naar gent op en neer (voor ons 2 uur heen en 2 uur weer terug).

Volgens mij worden al deze onderzoeken gewoon vergoed mits je toestemming krijgt (eerst dus even aanvragen). Let wel, als je je eigen risico nog niet opgemaakt hebt, betaal je wel eerst je eigen risico kosten.

Siamara vindt dit leuk.
  14. Lieverding

Lieverding Fanatiek lid

9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    nou niet erg veel. Vanaf ovulatie zo twee dagen laten een soort kleine mini steekjes en klein beetje ongi gevoel af en toe, soort van zware buik gevoel. Dat herken ik van vorige keren nog. En dan nu sinds 8 dpo eigenlijk niet zo veel helemaal, wel gek gevoel in buik maar niet specifiek iets en dan altijd meer in de avond. Dat heb ik altijd elke zwangerschap eerste trimester ook zo gehad dat in in ochtend en middag alsof ik niet eens zwanger ben en dan in de avond meer zwaar en moe en pijn in de buik.

ik heb ook afscheiding die ik herinner van vorige x: veel nat en wit (sorry) :) ik weet nog laatste x heel goed dat ik ging testen met 7dpo ook en toen was het bijna negatief (na afleestijd), ik ging doen zoeken online na onderwerpen en nu zocht ik ook zo iets van: “7 dpo negatief later positief” en ze kwamen allemaal forums en berichten die ik toen halfjaar terug ook las . Haha. toen dus heb ik ook erna 10 doo vrij positief getest.

Ik heb geen tijd gehad test te kopen dus morgen dan middag testen..

15. Lieverding

Lieverding Fanatiek lid

9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    @Nena84 spannend voor je!

Nou ik weet van mijzelf dat ik vrij snel zwanger wordt ( met goede timing hebt, direct) maar ik had een rare iets na miskraam dus. Na 33 dagen ongesteld zoals altijd. Maar 14 dagen erna kreeg ik weer bloed en dan twee weken lang. Wat het was geen idee. Week zonder bloed en dan vage iets gewoon normale afscheiding met roze slijm, erna iets bruin maar dan bijna niet waar te nemen week lang. Dat is gestopt op 15 nov. 16 nov bij intocht sinterklaar haha dacht ik doe ovutest want is raar en tot verbazing was die knalpositief. En dag erna zonda 17e nov. stukje minder positief. Maandag dik negatief.

dus ik ga vanuit 17 nov ovulatie te hebben dan vanaf maandag geteld ben ik woensdag (morgen) 10 dpo en hopelijk wat in die test ge zien! Of niet dan ben ik gewoon te veel erop gefocust en die 2v5 was fout/negatief zoiezo al is er wel vage streepje.. wie weet maar ik ben zelf ook benieuwd..

Bloeme en Nena84 vinden dit leuk.
  16. Lieverding

Lieverding Fanatiek lid

9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Hou heb getest maar niet wat ik had verwacht. Ik had meer duidelijke test op 10 dpo verwacht. Bovenste is dus 7 dpo (ochteurine)-onderste 10 dpo (middagurine). Die eerste is echt heeel vaag en hoewel ik met tweede wel echt iets zie was dat ook na 10 min pas zichtbaar.

dus ik denk eerlijk gezegd dat het meer negatief is dan positief.

Bijgevoegde bestanden:

17. Lieverding

Lieverding Fanatiek lid

9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Dit is test halfjaar terug op 14 dpo gedaan.

Bijgevoegde bestanden:

18. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Denk dat je middag en ochtendurine ook niet mag vergelijken.
    misschien morgen een testje in de ochtend wagen? Of vrijdagochtend?

19. Bloeme

Bloeme Bekend lid

16 jun 2012
    583
    154
    43
    @Lieverding morgen maar weer even testen met ochtendurine. Wie weet...

20. Bloeme

Bloeme Bekend lid

16 jun 2012
    583
    154
    43
    Vanmiddag weer een echo gehad. Vorige week was ik 6.3 weken zwanger met een traag hartje. Vandaag, precies een week later, kwam de echo op 7 weken uit. Wel dit keer een goed kloppend hartje. Het blijft dus nog spannend, maar heel voorzichtig begin ik wat vertrouwen te krijgen. Volgende week vrijdag mogen we weer.
    Ik hoop zó dat ik dit jaar zwanger van dit kleintje mag afsluiten...

PieterKonijn, Siamara, Nena84 en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina