Zwanger worden na afbreking 2023

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Delacour, 30 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delacour

    Delacour Bekend lid

    25 nov 2019
    791
    1.081
    93
    Vrouw
    Hoi,

    Is er animo voor een kletsgroepje over opnieuw zwanger worden na een eerdere onvrijwillige afbreking van een gewenst kindje (door bijv. een afwijking?). Hier hebben wij ervoor 'gekozen' om onze zwangerschap af te breken vanwege een afwijking die niet verenigbaar was met het leven buiten de baarmoeder. We gaan er in december door middel van een ICSI-traject weer opnieuw voor, met hopelijk een ander en positief resultaat.

    Hopelijk zijn er meer meiden die behoefte hebben om te praten over het opnieuw zwanger worden na deze verdrietige situatie en alle zorgen/ mooie momenten die daarbij komen kijken :)
     
  2. KarlijnA91

    KarlijnA91 Bekend lid

    8 okt 2021
    844
    1.337
    93
    Wat goed dat je dit groepje start! Zelf echt net opnieuw zwanger geworden na een medische zwangerschapsafbreking begin dit jaar, anders had ik zeker meegekletst. Het is, vooral psychisch, heel anders om zwanger te willen worden na een zwangerschapsafbreking. Blijft lastig uit te leggen aan mensen die het niet mee hebben gemaakt. Zo'n emotionele mix van verdriet, rouw, verlangen, schuldgevoel, angst... Lijkt me helemaal heftig als je dit meemaakt na een medisch traject. Ik wens je veel sterkte en hoop dat je snel een gezonde zwangerschap mag hebben!
     
  3. Delacour

    Delacour Bekend lid

    25 nov 2019
    791
    1.081
    93
    Vrouw
    Dankjewel @KarlijnA91
    Ja ik denk idd dat het dit keer hele andere gedachten zal veroorzaken dan de eerste zwangerschap. Wat fijn dat je weer zwanger bent geworden, maar ook ontzettend spannend natuurlijk. In ieder geval gefeliciteerd en hopelijk komt alles goed <3
     

Deel Deze Pagina