Zwanger worden na een miskraam / missed abortion (deel 3)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mim89, 22 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.458
    8.977
    113
    Vrouw
    Vandaag de thl behandeling gehad. Was onder een roesje en toen ik wakker werd stonden we bij radiologie. Gynaecoloog die het onderzoek deed vertelde me dat ze met de thl amper wat kon zien ivm verklevingen in mijn onderbuik. Daarom had ze besloten om ook meteen een hsg te doen. Eileiders bleken wel aan beide kanten open gelukkig. Maar de verklevingen zitten me niet lekker. Met de operatie afgelopen November hadden ze al een hoop verklevingen weggehaald, vooral ook in mijn bovenbuik toen. Dus echt heel mijn buik zit vol verklevingen.

2. BB83

BB83 Fanatiek lid

8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    Jeetje, niet echt een fijn bericht om mee wakker te worden. Lijken me ook een obstakel bij een zwangerschapwens toch? Is daar nog wat over gezegd, je kansen en verdere behandeling?

Mim89 vindt dit leuk.
  3. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.691
    27.331
    113
    Vrouw
    Meen je! :( wat een rotuitslag :( sterkte!

Mim89 vindt dit leuk.
  4. DBoer

DBoer Bekend lid

4 jan 2022
    897
    892
    93
    Vrouw
    Bah wat naar zeg :(.

Mim89 vindt dit leuk.
  5. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.458
    8.977
    113
    Vrouw
    Nee verder niks meer besproken. Heb 20 April een telefonische afspraak.

6. DBoer

DBoer Bekend lid

4 jan 2022
    897
    892
    93
    Vrouw
    Weet een van jullie dit misschien of heb je ervaring met het volgende?
    Vandaag is het 17 dagen geleden dat mijn miskraam begon en ik bloed inmiddels zo'n 10/11 dagen niet meer. Gister merkte ik op dag ik vruchtbaar slijm had. In eerste instantie had ik het idee om te wachten tot mijn eerste menstruatie en er dan pas weer vol voor te gaan, vooral om mijn hoofd ook even rust te geven van het onderwerp zwangerschap omdat dat mentaal best wel slopend is na maanden proberen, dan zwanger te zijn en dan een miskraam door te maken. Ik merk nu dat dat toch geen optie is, loslaten lukt me toch niet en eigenlijk hebben we dan ook maar zoiets van laten we er maar gewoon voor gaan. Hoe eerder het weer raak is hoe beter. Het voelt voor ons toch niet goed om kansen te laten liggen ofzo.

Nu heb ik vanochtend een zwangerschapstest gedaan om te kijken of het HCG al wel helemaal uit mijn bloed is. Ik zag nog een heel licht (tuur)lijntje. Het is dus wel flink gezakt, maar helemaal uit mijn lichaam zal het nog niet zijn. Kun je al wel een eisprong krijgen met (lage) HCG waarden nog in je lichaam van de miskraam, of komt dat echt pas wanneer het 100% uit je lichaam is?

7. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.018
    1.561
    113
    Vrouw
    Kan idd wel, test kan nu ook reageren op lh, heb je ook een ovulatietest gedaan?

als jullie er aan toe zijn zou ik gewoon een gokje wagen!

BB83 en DBoer vinden dit leuk.
  8. DBoer

DBoer Bekend lid

4 jan 2022
    897
    892
    93
    Vrouw
    Nee ovulatietesten had ik nog niet weer in huis gehaald dus dat kon ik vanochtend niet doen. Heb verder ook niet weer getempetatuurd sinds mijn miskraam. Een (eventuele) eisprong is dit keer dus echt even 'op de gok' haha.

9. BB83

BB83 Fanatiek lid

8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    N
    Nou. Als het goed voelt zou ik ervoor gaan!! ;) ‘enige’ probleem met meteen weer zwanger raken na mk is dat ze qua telling/termijn niet kunnen vaststellen. Maar dat loopt wel los na de eerste echo’s!

10. DBoer

DBoer Bekend lid

4 jan 2022
    897
    892
    93
    Vrouw
    Dat gaf mijn gyneacoloog ook aan inderdaad. Maar dat lijkt mij ook niet de grootste ramp. Je kunt het dan misschien niet op de dag af vaststellen zonder echo hoe ver je bent, maar een ongeveer-schatting kun je altijd wel maken. En daarnaast acht ik de kans ook behoorlijk klein dat het direct raak is, de vorige keer hebben we er 5 rondes voor nodig gehad. Ga er dus ook vanuit dat we dit keer wel weer wat maanden onderweg gaan zijn, en zo niet dan is het alleen maar prachtig!:)

11. Liz19866

Liz19866 Actief lid

13 jul 2021
    423
    370
    63
    Hier gaan dingen wel ok. Mijn cyclus lijkt zich goed hersteld te hebben - mijn menstruatie kwam keurig op tijd en duurde 'gewoon' 5 dagen. Ik ben er wat rustiger over na deze maand gedwongen overgeslagen te hebben. Manlief gaat binnenkort voor een intake naar een psycholoog en geeft aan deze maand wel te willen proberen. Maar dat moet ik eerst nog zien, want hij hij voelt zich nog steeds niet lekker...

Mijn sollicitatie is niks geworden, maar alleen al het nadenken over de toekomst deed me goed. Heb mezelf ook maar getrakteerd op een paar nieuwe broeken en een nieuwe BH - iets wat ik al 2 jaar niet gedaan had omdat ik dacht 'als ik straks zwanger ben past t toch niet meer' - maar was ff klaar met mezelf on hold zetten. Wie weet hoe lang dat nog duurt.

Hoe gaat het met jullie?

@BB83 heb/had jij niet je eerste echo nu ergens??

BB83 vindt dit leuk.
  12. BB83

BB83 Fanatiek lid

8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    Klinkt positief @Liz19866
    Fijn dat je cyclus nu hersteld is!!

ik heb morgenochtend de echo, ben als de dood dat ik weer een MA heb, zal vandaag een moeilijk dagje worden…. Proberen afleiding te zoeken.

13. Liz19866

Liz19866 Actief lid

13 jul 2021
    423
    370
    63
    Oef, ja, dat zal wel een lange dag worden. Nog heel even geduld!

Heel veel succes morgen en de kans dat het goed is, is vele malen groter dan de kans op (nog een) MA!
    Hoop dat je direct als de echo aan gaat een prachtig knipperend hartje ziet ❤️

BB83 vindt dit leuk.
  14. DBoer

DBoer Bekend lid

4 jan 2022
    897
    892
    93
    Vrouw
    Pfft ja dat zal zenuwslopend zijn inderdaad. Ik hoop voor je dat vandaag en vanacht snel voorbij vliegt, het snel morgenochtend is en je een mooi kloppend hartje ziet❤️

BB83 vindt dit leuk.
  15. Finca

Finca Fanatiek lid

29 apr 2021
    2.039
    1.675
    113
    Vrouw
    Nee, dat kan niet. De meeste zwangerschapstesten reageren op een HCG waarde van 25 of meer. Als je een HCG waarde van boven de 5 hebt dan ben je zwanger en dat denkt je lichaam dan ook. Als het onder de 5 komt dan pas kan er een eisprong komen. En dan zal je zwangerschapstest ook negatief zijn.

16. Finca

Finca Fanatiek lid

29 apr 2021
    2.039
    1.675
    113
    Vrouw
    Een zwangerschapstest reageert echt niet op een LH piek.

17. Liz19866

Liz19866 Actief lid

13 jul 2021
    423
    370
    63
    @BB83 Hoop dat je gister en vannacht een beetje door bent gekomen. Succes zo!

BB83 vindt dit leuk.
  18. BB83

BB83 Fanatiek lid

8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    Lief van je. Redelijk.
    Stijf van de zenuwen nu natuurlijk. Doet me nog maar even op mijn werk. Over een uurtje gaan we…

19. BB83

BB83 Fanatiek lid

8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    En we hadden een goede echo!! Wat een geruststelling toen ik ook echt het kloppende hartje zag. Het mooiste wat ik ooit gezien had!!! (Van alle echobeelden de laatste 14 maanden…)

Mikarun, GroeneBomen, Liz19866 en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. DBoer

DBoer Bekend lid

4 jan 2022
    897
    892
    93
    Vrouw
    Oohh dat is fijn zeg!!!!

BB83 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina