Zwanger worden na een miskraam / missed abortion (deel 3)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mim89, 22 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Padmee

    Padmee Fanatiek lid

    19 apr 2013
    2.051
    1.533
    113
    Hier op het wachtbankje al weet ik al dat ik ongesteld ga worden. Ik hoop dat we volgende ronde een kans maken. Eisprong valt waarschijnlijk net in een lang weekend op de camping…niet ideaal om het gezellig te maken met een tent en een krakend luchtbed o_O
     
  2. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.795
    7.127
    113
    Vrouw
    Sterkte ❤️

    @GroeneBomen fijn dat je schoon bent en daar verder geen nasleep van hebt.
     
  3. Mikarun

    Mikarun Actief lid

    27 jan 2014
    422
    77
    28
    Zwolle
    Hier gaat het goed!
    Al was vandaag wel even pittig confronterend. Vanmorgen hadden we de 20 weken echo, HET moment waar het de vorige keer de stront de ventilator raakte. En hoewel ik gelukkig al even heel duidelijk beweging voel ondertussen, bracht vandaag me in mijn hoofd volledig terug naar november. Het voelt alsof ik twee dagen heb geleefd vandaag.
    Maar met ons huidige frummeltje is alles goed en zo langzamerhand begin ik iets meer vertrouwen erin te krijgen dat deze misschien in het bedje komt te slapen die we begin november vlak voor de echo hadden opgezet.
     
    GroeneBomen, BB83, Liz19866 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. DBoer

    DBoer Bekend lid

    4 jan 2022
    802
    784
    93
    Vrouw
    Dat kan heel erg verschillen per persoon, en is ook mede afhankelijk van hoe hoog je huidige hcg waarden zijn, hoe hoger die zijn hoe langer het duurt voor het uit je lijf is. Bij mijn missed abortion, dat rond de 6 weken is gestopt met groeien en dat ik in de 9 weken met medicatie heb opgewekt was mijn zwangerschaptest ongeveer 3 weken later weer negatief en exact 5 weken na de miskraam werd ik weer voor het eerst ongesteld.

    Heel veel sterkte!❤️
     
  5. DBoer

    DBoer Bekend lid

    4 jan 2022
    802
    784
    93
    Vrouw
    Poeh, wat zal dat spannend geweest zijn. Wat ontzettend fijn dat de echo vandaag goed was!
     
  6. Padmee

    Padmee Fanatiek lid

    19 apr 2013
    2.051
    1.533
    113
    Ja dat moet erg heftig geweest zijn. Fijn dat de echo goed was.
     
  7. BB83

    BB83 Fanatiek lid

    8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    Succes en sterkte morgen. Ik heb destijds een curretage met 9 wkn na mijn MA gezien met echo op 7+4.
    Ik vond het mega lang duren voordat Hcg eruit was en mijn test bleef helemaal wit 4 weken na curretage. Na 4 weken en 5 dgn een doorbraakbloeding, was geen echt ongesteldheid te noemen en mocht nog niet opnieuw beginnen. Kreeg eerst nog provera om menstruatie op te wekken en Daarna pas weer aan de start met gonal-f. Al met al na curretage 8 weken tot ik weer eisprong had. Het leek wel een eeuwigheid… maar ben denk ik niet vergelijkbaar omdat ik ook een pcos-geval ben.
     
  8. BB83

    BB83 Fanatiek lid

    8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat je deze mijlpaal nu kunt afvinken!! Gefeliciteerd.
    Was je bij hetzelfde echo bureau? Zal heel confronterend zijn geweest. X
     
  9. Mikarun

    Mikarun Actief lid

    27 jan 2014
    422
    77
    28
    Zwolle
    Ja hetzelfde echo bureau weer. Inderdaad niet fijn om daar binnen te moeten stappen, maar gelukkig was de wachtkamer leeg :rolleyes:
     
  10. annesmit

    annesmit Actief lid

    28 dec 2020
    366
    377
    63
    Vrouw
    Veluwe
    Hoi allemaal,

    Kom hier ook een beetje mee kletsen als jullie het goed vinden. 5 mei heb ik een miskraam gehad (ik zou al 9+4 wk moeten zijn, maar het was conform 6+2 en een lege vruchtzak). De miskraam is opgewekt met medicatie, omdat het niet wilde doorzetten (vanaf 30 april bruinig vbv). Leeggelopen met veel stolsels en gelukkig nauwelijks pijn. T/m 7 mei helderrood vbv en daarna bruinverlies. 12 mei laatste dag bruinverlies en 13 mei geen vbv.

    14 mei is het echter weer begonnen en het houdt nu nog steeds aan helaas, zitten ook 'stukjes' tussen, ik denk baarmoederslijmvlies oid. Het wordt totaal niet minder, eerder erger, maar het is gelukkig niet hevig of heel veel. Vrijdag bij de gyn geweest, op de echo leek alles schoon en er was een grote follikel zichtbaar in de rechter eierstok. Het endometrium was dun. Gisteren overleg gehad met de gyn. Zij dacht aan een menstruatie, maar dat lijkt mij totaal niet logisch met een groeiende follikel en dun endometrium afgelopen vrijdag. Had gehoopt dat de miskraam vlotjes zou gaan verlopen en ik snel van het bloedverlies af zou zijn, maar daar lijkt het dus niet op. Ik heb ook ineens meer onderbuikpijn dan tijdens de effectieve miskraam, zo gek.

    We waren eigenlijk al weer plannen aan het maken voor een nieuwe zwangerschap, maar dat zal nu nog wel even op zich laten wachten vermoed ik.

    Iemand die iets soortgelijks aan de hand heeft gehad? Dat het bloedverlies ruim 2,5 week na de miskraam nog helderrood is en helemaal niet afneemt? Heb zondag eens een test gedaan, die was natuurlijk ook nog knalpositief :rolleyes:
     
  11. Wishfull123

    Wishfull123 Fanatiek lid

    26 mei 2021
    4.346
    4.048
    113
    Vrouw
    Wat vervelend dat je nog steeds bloedverlies hebt. Het kan best heel wisselend zijn. Maar een menstruatie klinkt idd niet logisch met een groeiende follikel.
    Bij mij was het eerder geen goed teken en bleek ik nog restweefsel te hebben. Maar je verwacht ook geen aankomende eisprong met restweefsel.
    Misschien is je cyclus gewoon nog van de kaart en reset deze na een volgende menstruatie?
    Als het aanblijft houden zou ik gewoon vragen of je binnenkort nog een keer een echo mag en misschien meermaals bloed prikken om te zien of het HCG minder wordt? Toename van pijn lijkt mij daar ook genoeg reden voor.
    Sterkte, altijd frustrerende weken waarin je niet weet waar je aan toe bent.
     
  12. Padmee

    Padmee Fanatiek lid

    19 apr 2013
    2.051
    1.533
    113
    Wat erg van je miskraam en wat vervelend dat je zo’n nasleep ervan hebt.

    Helaas hier herkenbaar. Ook ik had lang (weken) bloedverlies. dan één week weer weg en dan begon het bloeden weer. Extra echo en uiteindelijk hysteroscopie omdat ze toch dachten dat er restweefsel zat. Terwijl ik eerst nog ‘schoon’ was verklaard. Uiteindelijk niks gevonden bij de hysteroscopie. Het duurde bij mij ook heel lang voordat mijn hcg omlaag was (lang positieve zwangerschapstest). Zolang er hcg in je lichaam zit krijg je ook geen eisprong. Ik zou het even in de gaten houden en eventueel extra echo of bloed hcg meting aanvragen
     
  13. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Ghegheghe nee dat wordt old school stil krikken :|:roflmao:
     
    Padmee vindt dit leuk.
  14. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Kan ook best een cyste zijn ipv follikel. Verschil is niet te zien namelijk. Misschien overgebleven na de miskraam? Met 1 echo is t niet te bepalen namelijk. En omdat je zo positief test, is de fsh onderdrukt en de kans dat er een goed follikel groeit is wel klein. Helemaal omdat je bij dun baarmoederslijmvlies geen groot follikel hoort te zien. Dus ik gok dat t persisterend eiblaasje is
     
  15. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Ik heb ondertussen een follikel van 14,5mm! In eigen cyclus lijkt er wat actie te gebeuren. Baarmoederslijmvlies is ook dikker dan vrijdag en met bijna 9 mm al super goed. Maandag weer kijken. Ik heb al eerder meegemaakt dat de boel alsnog instortte met follikel en al dus ik durf nog niet te zeggen dat de rustmaand ook een kansmaand is.

    Dit weekend aan de slag met ovulatietesten op haar advies. Mocht maandag eitje zijn verdwenen en ik hou negatieve testten, is t cyclus idd ingestort. Mag wel ondersteuning gebruiken van utrogestan als ik wel eisprong heb. Dat is fijn
     
    BB83 vindt dit leuk.
  16. annesmit

    annesmit Actief lid

    28 dec 2020
    366
    377
    63
    Vrouw
    Veluwe
    Ja ik vond het ook een heel vreemd verhaal. Leek mij ook al zeer onwaarschijnlijk. Maar een cyste had dan ook wel eerder gezien moeten zijn lijkt me, en dat is niet het geval. Ik weet natuurlijk niet hoe hoog het hCG in mijn bloed is. Misschien is het helemaal niet zo hoog als het op de testen lijkt. Geen idee welke waarde bij een knaltest hoort haha.

    Ja, ze zei wel dat ik schoon was, maar ja er zat nog bloed in de baarmoeder (logisch, want ik heb dus nog bloedverlies) dus misschien is het ook niet heel duidelijk geweest en zit er nog een miniem iets? Geen idee. Misschien was het geen follikel en een cyste, zoals GroeneBomen zei. Mijn endometrium was ook dun dus het past allemaal net niet in het plaatje. Heel gekmakend en vervelend die onzekerheid. Als het bloedverlies blijft persisteren, moet ik terugkomen. Ze heeft alleen niet gezegd hoe lang ik het nog moet aankijken, maar dat bepaal ik dan zelf wel :roflmao: Denk dat ik bel als het in de loop van volgende week nog niet gestopt is.

    Hoe is het nu met jou? Volgens mij zaten we in hetzelfde Uitgerekend groepje.

    Zo vervelend is dat he! Ik weet ook dat het lang kan duren hoor, maar dan wil ik wel zeker weten dat het 'erbij hoort'. Ze heeft wel gezegd dat het schoon is, dus dat is gunstig. Daarom wil ik ook niet teveel zeuren bij de gyn. Ik kijk het nog wel even aan en hoop dat het bloedverlies deze week ergens stopt. Ik weet eigenlijk niet hoe het hCG staat hoor, heb enkel een urinetest gedaan zondag en die was nog knalpositief en niets afgenomen met de week ervoor. Was niet van plan nog te testen eigenlijk en het gewoon aan de gyn over te laten als het bloedverlies niet ophoudt. Maar tegelijkertijd vind ik het ook bijzonder lastig het 'uit handen te geven', omdat ik zelf ook een zekere controle wil hebben oid. En dus inderdaad wel wil weten wanneer het hCG eruit is, zodat ik hopelijk mijn menstruatie weer kan verwachten (of zwanger raak uiteraard :roflmao:).
     
  17. Wishfull123

    Wishfull123 Fanatiek lid

    26 mei 2021
    4.346
    4.048
    113
    Vrouw
    @annesmit ja zou natuurlijk goed kunnen dat het een cyste is en ze het niet goed hebben kunnen beoordelen.
    Gelijk heb je om begin volgende week weer te bellen.
    Ja klopt we zaten in hetzelfde groepje. Helaas hebben wij het afgelopen week af moeten breken in verband met ernstige afwijkingen en geen levensvatbaar kindje
     
  18. annesmit

    annesmit Actief lid

    28 dec 2020
    366
    377
    63
    Vrouw
    Veluwe
    Ja ik las het. Verschrikkelijk zeg. Hoe voel jij je nu? Is natuurlijk nog maar kort geleden..
     
  19. Wishfull123

    Wishfull123 Fanatiek lid

    26 mei 2021
    4.346
    4.048
    113
    Vrouw
    Behoorlijk lamgeslagen wel. Vorige week was een rollercoaster en deze week komt steeds meer het besef.
    Maar ik kan er al wat makkelijker over praten en loop niet meer heel de dag te janken.
    En met jou naast het fysieke deel?
     
  20. Padmee

    Padmee Fanatiek lid

    19 apr 2013
    2.051
    1.533
    113
    Jeetje wat verschrikkelijk :(:( heel veel sterkte
     

Deel Deze Pagina