Zwanger worden na een miskraam / missed abortion (deel 3)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mim89, 22 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wishfull123

Wishfull123 VIP lid

26 mei 2021
    5.202
    4.718
    113
    Vrouw
    Hier 8 dpo en zit mijzelf helemaal gek te maken...
    Sinds eergisteren in de avond spierpijn en een trekkend gevoel in m'n rechterlies.
    Sinds vandaag wat kramperig gevoel in m'n onderbuik erbij.
    Eigenlijk wil ik op z'n vroegst pas op 10 dpo testen omdat ik steeds negatieve testen bijna niet trek.
    Net toch de Etos in geschoten:rolleyes:
    Maar hoe groot is de kans op 8 dpo in de middag...
    Na de vorige zwangerschap had ik na een week of 5-6 nog positieve testen. Toen ben ik gestopt omdat ik er gek van werd. Nog wel HCG laten bepalen en dat was toen 20.
    Nu alweer een week of 3-4 verder. Ergens zit ik mijzelf aan te praten dat een witte test nu in ieder geval in de toekomst niet voor onzekerheid gaat zorgen en een eventueel streepje in de toekomst dus echt een nieuwe zwangerschap is:rolleyes:
    Aan de ene kant maak ik mijzelf gek, aan de andere kant zijn we al bijna 2 jaar bezig. Totaal niet realistisch om te denken dat het nu in ronde 1 weer raak zou zijn pfff

Suzi98 vindt dit leuk.
  2. Heidezicht

Heidezicht Fanatiek lid

20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    Als het goed is wel.... Van de 80 2-keuze vragen had ik er 75 goed (bij 62 goed heb je een 5.5). Ik twijfel alleen of het goed gegaan is met online proctoring (normaal zie je jezelf in een menuutje waar je ook kladpapier hebt, maar nu niet, maar je mocht nu ook geen kladpapier), dus ff afwachten of het tentamen niet ongeldig verklaard wordt.

@Wishfull123, spannend! Bij mn laatste zwangerschap testte ik 11 DPO nog negatief, 15 DPO wel duidelijk positief, 10 DPO zegt dus nog niet zo veel.

GroeneBomen en Wishfull123 vinden dit leuk.
  3. Suzi98

Suzi98 Fanatiek lid

30 mei 2022
    4.359
    4.018
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    spannend. Ik hoop dat het raak is voor je!!

Wishfull123 vindt dit leuk.
  4. Wishfull123

Wishfull123 VIP lid

26 mei 2021
    5.202
    4.718
    113
    Vrouw
    :eek::eek::eek:
    Ik zie een streepje!!!
    Echt nog mega licht maar zeker roze! Bijna niet op de foto te krijgen en de kwaliteit gaat hier natuurlijk ook nog achteruit.
    En nu de vraag... Is dit echt van een nieuwe zwangerschap.
    Als m'n HCG 3 weken terug 20 was dan kan dat toch niet???
    Ik deel m maar denk niet dat jullie wat kunnen zien.

Bijgevoegde bestanden:

Padmee, Stanita13 en Suzi98 vinden dit leuk.
  5. Suzi98

Suzi98 Fanatiek lid

30 mei 2022
    4.359
    4.018
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Nou… ik zie m wel hoor! Wat spannend!

6. Wishfull123

Wishfull123 VIP lid

26 mei 2021
    5.202
    4.718
    113
    Vrouw
    Heel spannend! De komende dagen zullen uitwijzen of het nieuw HCG is.
    Ik kan mij bijna niet voorstellen dat het nu in de eerste ronde raak zou zijn. De eerste zwangerschap duurde een jaar. Na die ma was het in ronde 3 raak. En nu na de afbreking misschien direct?
    Zou t dan toch kloppen dat je meer vruchtbaar bent?

Suzi98 vindt dit leuk.
  7. Stanita13

Stanita13 Actief lid

22 feb 2022
    279
    338
    63
    Vrouw
    Spannende dagen Wishfull! Ik heb 1 juni een curettage gehad en nog steeds is de test zeeer zeeer licht positief, kei verwarrend en frustrerend he! Ik hoop voor je dat het oploopt de komende dagen!:thumup:

8. Wishfull123

Wishfull123 VIP lid

26 mei 2021
    5.202
    4.718
    113
    Vrouw
    Dank je wel!
    Wat ontzettend rot voor je dat ze positief blijven. Dat is zo een machteloos gevoel. Je zit in de pauzestand terwijl je dat misschien helemaal niet meer wilt.
    Ook met een laag HCG kun je toch een eisprong hebben lees je wel eens.
    Heb je al eens bloed laten prikken om de afloop daarmee te monitoren?
    Toen ik bloed prikte bleek dat nog 20 te zijn, een dag of 3 later brak m'n menstruatie door.
    Ik hoop voor jou dat je ook snel negatieve testen zult hebben en weer vooruit kunt kijken ❤️

9. Stanita13

Stanita13 Actief lid

22 feb 2022
    279
    338
    63
    Vrouw
    Da´s lief, dankjewel! Volgens de gynaecoloog krijg je weer een eisprong als het hcg lager is dan 100, en dat is het zeker. De laatste bloedname was mijn hcg nog 800, maar dat is inmiddels geleden van begin juni en toen waren de testen nog knallers. Ik was 12 weken ver, dus ergens wel logisch dat het toen nog 800 was. Vorige maand ook al een cyclus gehad hoor, wij proberen nu weer voor de tweede ronde, eisprong vandaag als ik het goed heb:rolleyes:

10. Koekie2

Koekie2 Fanatiek lid

6 jul 2015
    2.085
    216
    63
    Hallo dames,

Helaas zitten hier veel ervaringsdeskundigen op het gebied van een missed abortion/miskraam.
    Ik zou vandaag 10 weken zwanger zijn maar het vruchtje is helaas gestopt met 7.4 weken.
    Morgen ochtend moet ik 1 malig 4 pillen Cytotec inbrengen in de hoop dat het allemaal op gang komt.
    Ik heb vandaag de mifegyne ingenomen. Hoe snel werkte dit bij jullie? En hoe hebben jullie dit gedaan met pijnstilling? Ik dacht om paracetamol in te nemen nadat ik de medicatie heb ingebracht. En dat te herhalen. Heb ook nog ibu in huis. Verder geen pijnstillers. De gyn had het over naproxen maar dat verminderd de baarmoeder krampen en bloedverlies. Heb het na 2x ks ook gehad dus dat wil ik niet innemen omdat ik graag wil dat het zsm achter de rug is.

@Wishfull123 ik zie het streepje ook! Hier na mijn vroege miskraam jaren geleden kwam mijn menstruatie na 2 weken ineens weer en daarna was ik zwanger. Het kan dus heel snel gaan.

Oh ja, of er hier nog een kindje komt durf ik niet te zeggen. Ik denk van niet. Deze zwangerschap was een kadootje. Andere kids via de mmm gekregen na trajecten. Dus dit was even schrikken maar zo welkom. Helaas heeft het niet zo mogen zijn ❤

Suzi98 vindt dit leuk.
  11. Wishfull123

Wishfull123 VIP lid

26 mei 2021
    5.202
    4.718
    113
    Vrouw
    Ja ik was op een dag na ook 12 weken. Het hormoon is dan praktisch op de top, dus dan duurt het inderdaad lang.
    Maar bedoel je nu dat je ondanks dat je al aan je 2e cyclus begint, je toch nog positief test?
    Want in dat geval ben ik bang dat dit dan toch ook nog oud HCG is. Ik heb namelijk niet doorgetest tot ze wit waren:|

12. Suzi98

Suzi98 Fanatiek lid

30 mei 2022
    4.359
    4.018
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Nou ik hoop het wel! Wie weet he.. het zou echt mooi zijn voor je

13. Suzi98

Suzi98 Fanatiek lid

30 mei 2022
    4.359
    4.018
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hee meis helaas toch welkom hier. Ik hoop dat we toch samen in het nod groepje kunnen kletsen.. dikke knuffel!

Koekie2 vindt dit leuk.
  14. Suzi98

Suzi98 Fanatiek lid

30 mei 2022
    4.359
    4.018
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ik ben zojuist het vruchtzakje verloren, een halfuur geleden. Ik voel me eigenlijk wel opgelucht. Had alleen mifegyne ingenomen en dat was voor mijn lichaam genoeg, het laatste zetje denk ik.

GroeneBomen en Koekie2 vinden dit leuk.
  15. Koekie2

Koekie2 Fanatiek lid

6 jul 2015
    2.085
    216
    63
    Ik hoop het ook. Ben heel bang van niet. Maar wie weet krijg ik mijn wederhelft nog wel zo ver om het op zijn beloop te laten.

Suzi98 vindt dit leuk.
  16. Wishfull123

Wishfull123 VIP lid

26 mei 2021
    5.202
    4.718
    113
    Vrouw
    Jeetje wat een verdrietig nieuws. Zo bijzonder dat je zonder mmm zwanger bent geworden en dat je er dan weer afscheid van moet nemen❤️
    Hier 2 keer cytotec moeten gebruiken, in combinatie met de orale medicatie.
    Bij mij kwam het steeds 2-3 uur na de cytotec op gang en duurde het daarna nog wel een aantal uur voor ik het verloor.
    Bij de ma was het uiteindelijk niet compleet en werd het een lange nasleep. Bij de afbreking was het wel compleet.
    Beide keren heb ik paracetamol gebruikt (spiegel opbouwen) en naproxen. Ik vond het daarmee te doen, al was het best pijnlijk de weeën. Een warme kruik gaf mij veel verlichting, maar met deze hitte is dat misschien minder prettig.
    Heel veel sterkte, hoop dat het rustig zal verlopen voor je.
    Is er iemand bij je in de buurt? En krijg je nog controle of het volledig is geweest?

17. Wishfull123

Wishfull123 VIP lid

26 mei 2021
    5.202
    4.718
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat je lichaam zo weinig hulp nodig heeft gehad.
    Weet je zeker dat het volledig is?
    Als het goed is wordt het bloedverlies na verlies van het vruchtje snel duidelijk minder.
    Heel veel sterkte, snap dat het ook opluchting geeft ❤️❤️

Suzi98 vindt dit leuk.
  18. Stanita13

Stanita13 Actief lid

22 feb 2022
    279
    338
    63
    Vrouw
    Ja klopt, ik zit al op cd12 van de tweede cyclus. Vorige cyclus op cd10 zag de gyn ook een folikkel van 16mm.. Blijft idd lang positief, maar ik spreek echt over een tuurstreepje he!
    Ik bedacht me net, hoe gevoelig zijn je testen? Ik heb er die vanaf 10hcg meten en vanaf 25hcg. Als jou test pas meet vanaf 25 en je hcg 3 weken geleden 20 was, kan het niet meer positief zijn van je vorige zwangerschap!

19. Suzi98

Suzi98 Fanatiek lid

30 mei 2022
    4.359
    4.018
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ik denk wel dat het volledig is. Pijn is bijna weg (was best heftig net) en bloed was sowieso niet heeel veel gelukkig.
    Vk heeft ook foto gezien. Ze zei dat als ik pijn houd of bloedverlies niet afneemt ik alsnog de cyotec moet pakken

20. Heidezicht

Heidezicht Fanatiek lid

20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    @Koekie2 wat heftig voor je; zo'n cadeautje en dan dit... Begrijp ik goed dat jij toch wel.graag nog een kindje wil, maar je partner niet?

Mbt mifegyne/misoprostol... Ik had bij Mason geen merkbare reactie op de mifegyne, de misoprostol werkte na een half uurtje al. Nu bij de MA had ik dinsdagavond mifegyne ingenomen en donderdagochtend bij het inbrengen van de misoprostol al wat bloedverlies. Ik ben een uurtje blijven liggen na het inbrengen. Voor ik de misoprostol inbracht heb ik 1 paracetamol icm 1 ibuprofen genomen en dat na 5 uur nog eens. Toen was het ergste voorbij en kon ik met 2x paracetamol door.

@Suzi98 wat verdrietig, maar ook wel opgelucht denk ik...

@Wishfull123, ik duim heel hard voor je!

Ik hoop dat mijn man de condooms vergeet mee te nemen op vakantie en de gok durft te wagen. Hij wil niet bewust voor een kindje gaan (nu), maar ook niet actief anticonceptie gebruiken en een kindje is welkom. Ik vind zelf dat half/half wel lastig, ga er liever echt voor, maar heb nu iig een kans....

Suzi98 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina