Pfff ik kan mezelf zo gek maken! Zondag een prachtige echo gehad, zelfs al wat beweging gezien met 7+2. Gisteravond kreeg ik ineens heel kort het gevoel dat het mis was? En nu denk ik ja minder misselijk etc. Waarom doe ik mezelf dit aaaan pfff
Vreselijk he, herken het helemaal (al blijven mij klachten alom aanwezig) Mijn laatste echo was vorige week zaterdag en krijg nu ook weer steeds meer zenuwen, terwijl alles er met 8+3 helemaal perfect uitzag. Morgen met 10 weken naar het academisch ziekenhuis voor een echo en een gesprek over prenatale screening (en hopelijk mag ik dan ook gauw prikken voor de NIPT) en merk dat ik er echt weer flink spanning over heb Volgende week dinsdag mag ik dan ook weer voor de termijnecho. En dan zal er waarschijnlijk ook redelijk snel de 13 weken echo komen. Zat al te denken dat ik waarschijnlijk tot ik de baby zelf voel bewegen, wekelijks bij het 'hartjesspreekuur' ga zitten, want dat is op een dag dat ik standaard thuis werk en de VK is super dichtbij. Pff, wou dat ik deze weken kon doorspoelen. Wanneer heb jij weer een echo?
Ah ook een hele spannende tijd voor jou dan! Hopelijk alles goed, maar daar gaan we maar vanuit natuurlijk. Mijn schoonmoeder is echoscopiste, dus kan in principe wanneer ik wil (alleen 1 uur heen 1 uur terug rijden naar haar werkplek hahaha), daar had ik zondag de echo. Ik heb er nu op maandag een staan bij de vk.
Wat fijn om te hebben. Ga je het redden tot maandag? Vind die eerste weken nu echt zo slopend. Zou zo graag het vertrouwen terug hebben dat ik had bij mijn eerste zwangerschap. Toen heb ik gewoon na de vitaliteitsecho al aan mn familie (ouders broers zussen etc) verteld en had ik echt veel minder besef van wat er allemaal nog mis kan gaan... Nu denk ik dat t spannend blijft tot de kleine geboren is...
Ah dat snap ik heel goed! Zo heerlijk onbezorgd zwanger zijn zit er niet meer in he Stel dat ik echt afnemende symptomen heb (nu alleen wat minder misselijk maar borsten doen nog wel veel pijn) dan ga ik wel even voor een echo denk ik. Voor nu proberen vertrouwen te hebben… hoe moeilijk ook.
Fluctuerende symptomen zijn normaal, maarja, maak dat maar eens duidelijk aan zo'n overvol brein van een zwangere. Bij mij is in elk geval mn ratio soms echt een beetje zoek. Ik weet echt wel dat er geen reden is tot zorg en ik weet dat de kans op weer een afwijking bij de baby klein is, maar mn gevoel zegt wat anders... Merk dat ik afstand hou van de kleine en het toekomstbeeld uit een stom soort zelfbescherming, en vind dat eigenlijk best verdrietig. Ga het straks ook uitgebreid bespreken met de VK, heb vanmiddag mn intake daar. Jij bent aan het wachten op de pop poli, toch?
Ahh maar het is denk ik niet gek dat je die afstand houdt… na alles wat je hebt meegemaakt. Ik denk dat dat wel goed komt. En ja, in onze ogen is die kans dat er wel wat fout gaat natuurlijk groot. Helaas. Succes met je intake! 23 november heb ik de intake voor de pop poli
Dankt! De intake was fijn. Een nieuwe VK (nieuw op de praktijk) maar was heel fijn en ze wist me goed duidelijk te maken dat wat ik voel echt heel normaal is (gezien onze geschiedenis). Nu morgenmiddag naar het ziekenhuis. Nog 2 weken doorkomen dus voor je daar de intake hebt - hopelijk kunnen ze je daar ook goed helpen en wordt het voor ons beiden beter als we het eerste trimester uit zijn!
Wat fijn dat je intake zo goed was! Zo belangrijk om een goede klik te hebben met je vk. Ja, ik hoop het ook. Vandaag weer erg onrustig. Misselijkheid is gewoon weer flink aanwezig geweest, dus daar ligt het niet aan haha
Hier alles goed! Voel de kleine veel bewegen. Als ik op m’n rug lig en m’n handen op m’n buik leg begint ze 9/10 keer de schoppen of bewegen. Is aardig verslavend om te doen Over twee weken alweer 20 weken echo
Net in het ziekenhuis een echo gehad die ze een termijnecho noemde. Alles zag er goed uit. Werd op 10+2 gezet (obv mijn menstruatie dacht ik 10 weken te zijn). Na de echo gelijk door naar een gesprek over prenatale screening en mocht gelijk bloedprikken voor de NIPT (Trident 1 studie). Nu dus nog 2 (lange) weken wachten op de uitslag. Aanstaande dinsdag ook nog de termijnecho bij de VK - stiekem wel fijn de extra echo
Fijn dat alles er goed uit zag! Nu laaaang wachten he pfff. Komt goed. Hopelijk heb je wat afleiding, en wel fijn dat je die echo bij vk ook nog hebt.
Echt lang, maar ben al blij dat ik niet tot 11 weken hoefde te wachten om bloed te mogen prikken voor de NIPT. Focus me nu maar gewoon eerst op de echo van volgende week