Zwanger worden na een miskraam / missed abortion (deel 3)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mim89, 22 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    3 februari testte ik voor het eerst licht positief, dit liep op tot 6 februari, daarna begonnen te testen weer af te lopen. 16 februari begon het bloeden en verliezen van stolsels dit hield 2 dagen aan, daarna nog 3 dagen normaal bloedverlies.
    18 februari stond de afspraak met de gyn (omdat ik binnen half jaar niet zwanger was met Letrozol we weer zouden afspreken) hij heeft een echo gemaakt en zei het ziet er goed uit. Later dacht ik wat bedoeld hij daarmee, hij heeft naar mijn eierstokken gekeken en deze opgemeten denk ik? 22 februari wilde ik kijken of mijn testen aan het aflopen waren, dit bleek tot mijn schrik niet zo te zijn. Ik heb de verloskundig incl foto van de testen gemaild, die zei afwachten. De gyn gaf aan wachten tot volgende week 2 maart dan nog positief mag je bellen. Ook gaf hij aan dat ik pas met de Duphaston mag beginnen als me test negatief is..
    Ik neem aan dat hij tijdens de echo ook heeft gekeken naar me baarmoeder/miskraam omdat hij daar verder niet over uitweek en ik me redelijk ongemakkelijk voelde met maandverband en bloed op de stoel is alles een beetje in een waas aan me voorbij gaan...

    En zoals je ziet is mijn test nog nooit zo donker geweest als vandaag.. dat het niet goed zit weet ik zelf heel goed, maar het maakt het niet makkelijker dat de testen niet afnemen...
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.814
    7.143
    113
    Vrouw
    Ik vind het raar dat ze je met zulke testen nog laten wachten. Ik zou een andere verloskundigepraktijk bellen, kijken wat ze daar zeggen.
     
  3. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.814
    7.143
    113
    Vrouw
    Ja snap ik. Ik ben ook helemaal gek op roze etc :oops: Maar hoe 'cliché' het ook klinkt: als alles maar goed blijft gaan en het gezond is ❤
     
    Siamara vindt dit leuk.
  4. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Ik heb ze nogmaals gemaild met de foto met testen van 16/2 - 23/2 - 25/2 hopelijk snappen ze wat ik bedoel. Want volgens mij hoef je hier geen verloskundige voor te zijn om te zien dat deze oploop erg vreemd is....
     
  5. Mammavan1

    Mammavan1 Fanatiek lid

    28 okt 2020
    2.258
    1.477
    113
    Vrouw
    Hi dames,

    zie dat er een nieuw groepje is.

    Ik ben weer even terug. Had gisteren mijn echo en Ow wat was ik zenuwachtig.

    de verloskundige belde in de auto voor mijn intake en ik kon alleen maar huilen. Toen heeft ze voorgesteld naar binnen te komen eerst de echo te doen en daarna de intake (duurde ook bijna een uur)

    Toen ik het apparaat zag durfde ik niet en raakte ik volledig in paniek. Even rustig gepraat over de miskraam etc in november/december en daarna heeft ze gezegd te kijken en het scherm uit te laten.

    toen ben ik gaan liggen en had niet eens door dat het al begon na een paar seconde zij ze ik zet het beeld aan ik zie een heel duidelijk kloppend hartje. Toen heb ik denk ik 10 minuten heel hard gehuild alle zenuwen kwamen eruit en mijn lichaam was helemaal aan het shocken. Ze heeft toen alles voor mij nagekeken om te kijken of ik eventueel kleine kans of aanleg heb voor een miskraam later. Het dooijerzakje was mooi klein de ring was goed, zakje ook, het slijm, baarmoeder en vorm. Ze zij jouw kans op een miskraam is echt nog maar 0-1 procent alleen je lichaam kan ik niet volledig controlen.

    Zelf heb ik vrijwel niks meegekregen en ze hebben daarom aangeboden dat ik over 2 weken nog even mag kijken zodat ik het zelf ook zie, dus dat was super lief. Ben echt heel gelukkig en was het vertrouwen in mijn lichaam volledig kwijt. Ging al uit van een miskraam voor de echo o_O

    terwijl ik extreem misselijk ben dit keer en alle symptomen juist heel heftig aanwezig zijn. Nu kan ik hopelijk eindelijk een beetje genieten.

    En ik hoop dat jullie dit allemaal ook heel snel gegund is want een miskraam meenemen is echt een traumatische ervaring!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    mimi1988 en Siamara vinden dit leuk.
  6. Mammavan1

    Mammavan1 Fanatiek lid

    28 okt 2020
    2.258
    1.477
    113
    Vrouw
    @Joyce2013 ik moet zeggen dat de Kruidvat bij mij soms wel raar gereageerd heeft. Hierbij een foto van twee testen uit exact dezelfde urine.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  7. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap en mooie echo.

    Ja dat is heel bijzonder uit dezelfde urine.
    Maar het lijkt mij erg bijzonder dat testen echt blijven oplopen (3 dagen) dat dat vals is zeg maar. Maar ik zou blij zijn als dat wel zo is, want ik ben liever schoon vanbinnen zodat ik door kan ;)
     
  8. Mammavan1

    Mammavan1 Fanatiek lid

    28 okt 2020
    2.258
    1.477
    113
    Vrouw
    Ja dat snap ik helemaal.

    Kunnen ze niet kijken met een echo?
     
  9. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Niemand wil me zien haha :roflmao: klinkt grappig. Ik ben schijnbaar ongeduldig, totaal niet herkenbaar overigens..
    Maar moet dinsdag de gyn bellen als de test nog positief is, is dan 2 weken na begin miskraam.. zit niks anders op dan wachten, maar voor me gevoel wacht ik al zo lang...
     
  10. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.814
    7.143
    113
    Vrouw
    Ja ik vind het heel vreemd dat ze je niet willen zien.
     
    Joyce2013 vindt dit leuk.
  11. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.814
    7.143
    113
    Vrouw
    Wat superfijn dat je een goede echo had!
     
  12. neelatje

    neelatje Bekend lid

    24 jul 2017
    701
    677
    93
    Vrouw
    Oh, wat super fijn! En ook dat het zo snel kan. Ik ben echt blij voor je! :D
    Ik heb vanochtend het gesprek met Cuypers gehad, ook Dr. Scholtes. Echt een fijne arts, zeker goed gesprek gehad. Ze willen eerst mijn dossier zien van UZGent en daarna aanvullende onderzoeken doen. En wij gaan zeker de plasma en nk cellen doen, ik ben benieuwd. Volgens mij willen ze echt verder gaan dan België, er is zelfs sprake geweest van een embryo selectie :rolleyes: Nou, ik weet het niet of ik zelf zo ver wil gaan :oops: Maar wie weet, men verlengt de grenzen steeds, dus als de wens groot blijf...
     
  13. neelatje

    neelatje Bekend lid

    24 jul 2017
    701
    677
    93
    Vrouw
    Wat leuk!!! Ik denk meisje ;)
     
    Siamara vindt dit leuk.
  14. neelatje

    neelatje Bekend lid

    24 jul 2017
    701
    677
    93
    Vrouw
    Ik zal duimen!!! :thumup:
     
    Mim89 vindt dit leuk.
  15. neelatje

    neelatje Bekend lid

    24 jul 2017
    701
    677
    93
    Vrouw
    Welkom, en sterkte met deze rare situatie :$ Ik zou denken aan een tweeling zwangerschap waar een van de embryo's niet heeft gehaald. Alleen dan zou de gyn op de echo al iets moeten zien, lijkt me...?? o_O
     
  16. Nien92

    Nien92 Fanatiek lid

    11 jul 2019
    1.085
    724
    113
    Vrouw
    Helaas welkom hier!

    Wat een nare situatie. Ik herken heel erg je gevoel. Kun je niet een beetje overdrijven en zeggen dat je meer en meer buikpijn krijgt iets (misschien heb je dat al weet ik niet). Als ik toen in 2019 niet zelf naar de poli had gebeld, dan liep ik nog rond met placentaresten voor mijn gevoel.

    Soms moet je alles nog extra aandikken. Ik weetniet of je het iets vindt, denk even hardop mee.

    Die testoploop is inderdaad heel vreemd (ook daar ervaring mee helaas).
    Kom voor jezelf op is mijn tip!
     
  17. Nien92

    Nien92 Fanatiek lid

    11 jul 2019
    1.085
    724
    113
    Vrouw
    Wat super!!!! En wat een meelevende verloskundige!

    Ik denk dat we door onze medische geschiedenis talentvolle doemdenkers zijn geworden.
     
  18. Nien92

    Nien92 Fanatiek lid

    11 jul 2019
    1.085
    724
    113
    Vrouw
    @ iedereen.

    Willen we nog een lijst? De oude? Een nieuwe? Of geen?
     
  19. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.814
    7.143
    113
    Vrouw
    Dankjewel ❤
     
  20. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.814
    7.143
    113
    Vrouw
    Kunnen wel een lijst doen evt.
     

Deel Deze Pagina