Zwanger worden na een miskraam / missed abortion (deel 3)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mim89, 22 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Dikke knuf!!!

Mim89 vindt dit leuk.
  2. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.018
    1.561
    113
    Vrouw
    Ik schrijf graag mee!

Na een lang traject vanwege PCOS (clomid, gonal-f, LEO) ben ik na twee jaar zwanger geraakt van mijn zoon.

We wilden nu voor een tweede gaan. Inmiddels ben ik 2x zwanger geweest. De eerste keer liep uit op een missed abortion (6+3) met een hele lange nasleep, van positieve test tot volledige miskraam ben ik 6,5 maand bezig geweest.

hierna er weer voor gegaan en direct weer zwanger. Vandaag is met 4+2 bevestigd dat ik een vmk krijg, zwangerschapstesten stagneren en mijn HCG is 5.

nu wachten op de miskraam en dan gaan we er direct weer voor. De buikpijn neemt toe dus ik verwacht dat het binnen een paar dagen gaat gebeuren.

3. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.437
    8.961
    113
    Vrouw
    @Sophie2019 jeetje wat heftig. Schrijf hier lekker mee! Veel sterkte de komende tijd ❤

Sophie2019 vindt dit leuk.
  4. Siamara

Siamara Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.878
    2.797
    113
    Vrouw
    Overijssel
    @Mim89 ik zag de melding "mim89 heeft een bijlage toegevoegd" en m'n hart sloeg over, ik dacht echt "ze heeft toch een positieve test!!!!" ... Maar nee :( ik gun het je zo!!!!! :(

@Sophie2019 helaas welkom. Wat verschrikkelijk verdrietig. Heel veel sterkte de komende weken en ik wens je heel veel kracht toe om de draad weer op te pakken. Hopelijk is je nasleep dit keer een stuk korter... We weten hier allemaal hoe het voelt. Heel veel liefs!

5. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.437
    8.961
    113
    Vrouw
    Wel een bijlage toegevoegd met een test, maar helaas een negatieve :cry: Nu maar wachten op mijn menstruatie. Hopelijk gaan de ovulatietesten deze maand niet weer zo raar zijn... Maarja mocht dat zo zijn dan bel ik gewoon het zkh en leg ik het verhaal uit. Mss dat ze dan al wat eerder met de echo kunnen kijken.

Siamara vindt dit leuk.
  6. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.018
    1.561
    113
    Vrouw
    Goedemorgen,

ik ben benieuwd naar ervaringen van een vroege miskraam. Ik testte 12dpo positief, had oploop tot 14dpo en daarna bleef het streepje gelijkt op 15 en 16dpo. Op 16dpo een HCG van 5.

ik snap dat t bij iedereen anders zal verlopen maar hoor graag wat ervaringen zodat ik een beetje kan inschatten wanneer ik wat kan verwachten. Heel stom maar zit nu echt te wachten op bloedverlies, zo tegenstrijdig is dat dan

7. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.437
    8.961
    113
    Vrouw
    Heb je na 16dpo nog een test gedaan?

Ik durf het verder niet te zeggen. Mijn eerste miskraam begon met bloedverlies. Tweede miskraam ging ik voor de eerste echo en toen liep het vruchtje achter op groei en had een trage hartslag. Week later terug en toen was het hartje gestopt met kloppen. Weer een week daarna naar het zkh om dat het niet vanzelf op gang kwam en toen opgewekt met medicatie.

8. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.018
    1.561
    113
    Vrouw
    Nee ik ben vandaag 17dpo en even klaar met testen. Inmiddels klein beetje bloedverlies en het gevoel dat m’n menstruatie er aan komt dus ik wacht t even af. Hopelijk zet t door

9. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.437
    8.961
    113
    Vrouw
    Hopelijk komt het snel op gang.

10. Siamara

Siamara Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.878
    2.797
    113
    Vrouw
    Overijssel
    Oef. :( Mijn miskramen waren allemaal totaal verschillend, maar ik heb geen ervaring met zo'n vroege als jij nu doormaakt. Ik hoop voor je dat het snel op gang komt en dat zo'n lange nasleep je dit keer bespaard wordt. ❤️

11. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.018
    1.561
    113
    Vrouw
    Het is gelukkig idd op gang gekomen. Merk wel dat ik me zorgen maak om de oorzaak. Ik mag onderzoek laten doen maar mag dan 3 maanden niet zwanger worden. Liefst zou ik gewoon er meteen weer voor gaan en dan eventueel testen laten doen als ik over 3 maanden niet zwanger ben. Twijfel of dat verstandig is, wil ook niet de hele zwangerschap angst voor een stollingsafwijking oid. Zo lastig!

12. Siamara

Siamara Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.878
    2.797
    113
    Vrouw
    Overijssel
    Ik heb precies hetzelfde gedaan, maar dan na 3 miskramen... Gewoon doorgaan, en als het 3 maanden niet lukte, aanmelden voor onderzoek :)

13. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.437
    8.961
    113
    Vrouw
    Ik heb na mijn 2e miskraam ook niet meteen dat onderzoek laten doen, ook ivm het niet zwanger mogen worden dan. Maar nu krijg ik inmiddels wel meer onderzoeken en omdat mijn laatste miskraam nu langer dan 10 weken geleden is kan ik wel meteen mijn bloedstolling laten prikken.

14. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.018
    1.561
    113
    Vrouw
    Ja hè, dat is ook mijn eerste gedachte. Is er bij jou wat uit de onderzoeken gekomen?

15. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.018
    1.561
    113
    Vrouw
    Wat spannend!

ik denk dat ik wel vast een gesprek ga inplannen om wat meer uitleg te krijgen over de onderzoeken.

mij vraag mij bijvoorbeeld af of een stollingsafwijking voor de hand liggend is. Ik lees dat t dan misgaat met de placentatoevoer, maar daar was bij mijn huidige miskraam lijkt mij geen sprake van nog, aangezien ik pas 4+2 was (of zelfs eerder want geen oplopende test).

testen jullie nu later of juist alsnog ook vroeg bij mogelijke zwangerschap? Ik denk nu namelijk wel dat als ik niet zo bezig was met m’n cyclus en eisprong etc dan had ik t niet eens geweten waarschijnlijk en was m’n cyclus gewoon iets langer dan normaal.

16. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.437
    8.961
    113
    Vrouw
    Volgens mij kan het met een stollingsafwijking ook eerder misgaan maar dat weet ik niet zeker. Mss weet @Nien92 dat?

Ik probeer wel wat langer te wachten met testen. Maar dat lukt de ene maand beter dan de andere...

17. Nien92

Nien92 Fanatiek lid

11 jul 2019
    1.085
    724
    113
    Vrouw
    @Mim89 Wat superbalen weer!!! Ik had je zo een positieve test gegund! Ik duim nu heel hard mee dat de ovutesten normaal doen!!!

@Sophie2019 Helaas welkom hier! Wat naar dat je hier weer doorheen moet. Wij hebben vorig jaar de onderzoeken laten doen. Op dat moment moest ik, vanwege een nasleep van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, toch 3 maanden wachten. Bij mij is er wel een lichte bloedstollingsafwijking gevonden en een trage schildklierwerking. Ik slik nu nog steeds aspirine als bloedverdunner. We zullen het nooit zeker weten, maar ik denk wel dat een van die twee oorzaken oorzaken zijn van de miskramen. Maar ik snap wel waar je je nu bevindt. Wij zijn ook na de derde gestart met de onderzoeken. Volg je gevoel. Bij mij begonnen eigenlijk alle miskramen met een positieve test in combinatie met bloedverlies, behalve de missed abortion van 11 weken. Wat betreft het vroeg testen: dat is nooit echt veranderd. Wel beter geworden, maar alsnog altijd voor nod getest. Ik hoop dat je lijf het nu zelf goed en snel oplost zonder een stomme nasleep.
    We zijn er hier voor je!

Mim89 vindt dit leuk.
  18. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.018
    1.561
    113
    Vrouw
    Dankjewel!
    Ik heb zelf geen schildklier en ben er van overtuigd dat die waarde samenhangt met zwanger worden/zijn. Ik zat lange tijd te hoog maar volgens huisarts geen reden voor ophoging (TSH 4,6). Toen ik toch mocht ophogen was ik direct zwanger, 3x inmiddels dus met TSH tussen de 0,4 en 1,5 in steeds.

ik moet zeggen dat ik deze miskraam heel anders ervaar dan de vorige, veel priller, al tekenen dat t misschien niet goed zat en ook geen misselijkheid. Bij m’n missed abortion was ik nog weken aan t overgeven terwijl ik al wist dat t mis was. HCG is ook een wereld van verschil, toen 25.000 twee weken voor vaststelling missed abortion en nu slechts 5.

het voelt in die zin niet zo zeer als het verlies van een potentieel kind, maar er overheerst vooral angst voor de toekomst, wat is de oorzaak en hoe vaak gaat dit gebeuren voordat het hopelijk weer goed gaat. Ik schrik erg als ik lees hoe vaak het bij sommigen mis is gegaan. En hoe beleef je een zwangerschap dan ook, het beetje onbezorgde is er dan denk ik ook helemaal vanaf.

ik wens jou een hele mooie en gezonde zwangerschap ❤️

19. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.437
    8.961
    113
    Vrouw
  20. Siamara

Siamara Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.878
    2.797
    113
    Vrouw
    Overijssel
    #740 Siamara, 6 jun 2021
    Laatst bewerkt: 6 jun 2021
    In NL niet, na de 4e miskraam zijn we naar Gent gegaan en daar werd wel een stollingsafwijking geconstateerd. Lang verhaal, maar ik heb het uiteindelijk voor elkaar gekregen om bloedverdunners te krijgen en die heb ik tijdens het 1e trimester van deze zwangerschap gebruikt. Ook had ik progesteron. Je weet 't nooit zeker, maar ik ben nu ineens 31 weken zwanger en ik geloof niet in toeval...

P.S.: mijn miskramen begonnen steeds tussen 6-7 weken, maar vroeger zou volgens mij ook kunnen...

Deel Deze Pagina