Zwanger worden na een miskraam / missed abortion (deel 3)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mim89, 22 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noralie87

    Noralie87 VIP lid

    11 jun 2013
    7.109
    4.701
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Is dat zo dat meisjes een hoge hartslag hebben? Ik heb een doppler en de hartslag zit zo rond de 170-172 telkens.
    Ik heb heel erg het gevoel dat dit een jongen is, dus dat klopt niet dan.
     
  2. Noralie87

    Noralie87 VIP lid

    11 jun 2013
    7.109
    4.701
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Wat superfijn van de goede echo. Ik was ook aan het huilen bij de gyn voor mijn eerste echo. Ik was al aan het bedenken welke anticonceptie ik zou gaan gebruiken na de miskraam omdat m'n man en ik hadden besloten dat dit hoe dan ook mijn laatste zwangerschap zou zijn en toen het echo apparaat werd aangezet zagen we een prachtig kloppend hartje. Inmiddels nu 13 weken, maar nog steeds zo vreselijk bang dat het alsnog mis gaat. Mijn laatste miskraam met 10 weken heeft er behoorlijk ingehakt. Ik moet het echt nog verwerken.
     
    Siamara vindt dit leuk.
  3. Siamara

    Siamara Fanatiek lid

    1 okt 2018
    2.878
    2.797
    113
    Vrouw
    Overijssel
    @Noralie87 als je het ooit echt verwerkt... Ik heb momenten gehad waarop ik dacht dat het goed met me ging, en dan hoorde ik van een nieuwe zwangerschap in de familie en viel ik echt in een diep gat. Ik ben morgen 17 weken zwanger en heb niet voor niets goede psychische begeleiding. Het blijft zoiets kwetsbaars. Maar hee, wat ontzettend fijn dat ook bij jou het 1e trimester eropzit!!!!!

    Dat van die hartslag is volgens mij een bakerpraatje, maar bij de laatste check bij de verloskundige was de hartslag van mijn kleintje 150. Over precies een week weet ik als het goed is welk geslacht hij/zij heeft..!
     
  4. Noralie87

    Noralie87 VIP lid

    11 jun 2013
    7.109
    4.701
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Als straks ons kindje er gezond en wel is dan slijt het. Dan kan ik eraan terugdenken als verdrietig, maar wordt ik er niet meer angstig door. Maar deze zwangerschap blijft angstig, dat weet ik nu al. Ook al weet ik in m'n hoofd dat dit gewoon goed gaat m'n gevoel zegt wat anders.
     
    Siamara vindt dit leuk.
  5. Noralie87

    Noralie87 VIP lid

    11 jun 2013
    7.109
    4.701
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    @Siamara spannend dat je volgende week weet wat het geslacht is! Hier 19 maart dan ben ik precies 16 weken.
     
    Siamara vindt dit leuk.
  6. neelatje

    neelatje Bekend lid

    24 jul 2017
    701
    677
    93
    Vrouw
    Nee, dat weet ik niet. Eingelijk ook niet gevraagd :rolleyes: Eerst moet ik mijn dossier van Gent doorsturen, die moet ik nog opvragen en het duurt tot 2 weken voordat ik hem binnen hebt. Ik hoop dat de onderzoeken dan snel kunnen volgen. Nu even mijn NOD afwachten... wie weet ik het allemaal niet nodig :p
     
  7. neelatje

    neelatje Bekend lid

    24 jul 2017
    701
    677
    93
    Vrouw
    Ik weet het niet... Zelf veel miskramen gehad maar nooit echt gekeken naar de kansen van slagen bij de volgende zwangerschap. Ik weet dat met elke miskraam de percentage zeker lager is. Maar ik blijf positief denken ;)
     
  8. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Nou dames ik geloof niet dat mij test dinsdag blanco is :roflmao:! Super stom dat medici niet altijd gehoor geeft aan ons... benieuwd wanneer ik terecht kan want er volgt vast een echo.

    Ik weet de hartslag bij onze jongens niet meer eigenlijk dus geen idee of dat iets is waaraan je het geslacht kunt merken. Ben heel benieuwd of het klopt, super spannend en leuk!!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  9. deentjepeentje

    deentjepeentje Bekend lid

    20 jan 2009
    677
    624
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    de Kempen
    Uhh nee die gaat niet blanco zijn nee.. het werd hierboven al geschreven maar zou het kunnen dat het een van een tweeling is die je verloren bent? Ben wel benieuwd hoe dit zich vervolgt.
     
  10. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Nou ik durf daar niet op de hopen vooral omdat de testen heel langzaam opliepen vanaf 3/2 en na 4dagen oplopen weer afliepen. Waarna de miskraam volgde 16/2 en na de miskraam lopen ze nu in ene weer op tot nu nog nooit zo knal geweest... ga uit van restweefsel wat toch doorgroeit, maar meer dam afwachten kan ik helaas niet.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  11. Siamara

    Siamara Fanatiek lid

    1 okt 2018
    2.878
    2.797
    113
    Vrouw
    Overijssel
    Dit is wel echt heel bijzonder hoor @Joyce2013 ... Ik kan niet anders dan hoop voor je hebben?! Hoe kun je dit verklaren als daarbinnen niks meer zit?! Sorry, ik wil je geen valse hoop geven, maar dit is toch bizar... o_O

    Ik doe hier een 17 weken-dansje ❤️ gistermiddag ben ik met m'n doppler naar m'n ouders gegaan en heb ik ze mee laten luisteren naar het hartje. Blijft bijzonder :)
     
    Nien92, mimi1988, Noralie87 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. neelatje

    neelatje Bekend lid

    24 jul 2017
    701
    677
    93
    Vrouw
    Jeetje.. wat een knaller! Je moet nu zeker een echo hebben om te kijken wat er aan de hand is. Ik zou denken aan een dia pauze wanneer je testen afliepen begin februari.. zelfs met restwesel zouden ze toch niet zo sterk oplopen? o_O
     
  13. Noralie87

    Noralie87 VIP lid

    11 jun 2013
    7.109
    4.701
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    @Joyce2013 wat bizar. De onderste 3 testen lijken wel een oploop van een zwangerschap. Ik zou maandag echt gaan bellen en een echo eisen.
     
  14. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    @Siamara gefeliciteerd met de 17 weken.
    Super leuk samen met je ouders naar bet hartje luisteren.
    Ik kan er op internet (dr. Google :roflmao:) ook niks over terugvinden. Het is sowieso heel bijzonder en er zit echt wel iets wat groeit en steeds meer HGC aanmaakt...

    @neelatje dia pauze heb ik nog nooit van gehoord ga zo eens kijken wat dat is. Mij lijkt de oploop met restweefsel ook wel heel veel. Wil gewoon een echo dan krijg ik duidelijkheid.

    @Noralie87 ja dat de testen sinds de 16e weer oplopen is duidelijk. Toch gek want heb 2 dagen wat stolsels verloren ook daarna 2 dagen alleen nog bloed. Daarna geen seks meer gehad ivm kans op infecties... dus blijft een vreemd verhaal...
    moet gewoon een echo krijgen wat er groeit iets in mij.
     
    Siamara vindt dit leuk.
  15. Noralie87

    Noralie87 VIP lid

    11 jun 2013
    7.109
    4.701
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Het zou evt ook nog een vanishing twin kunnen zijn, maar dan lijkt me dat je geen aflopende testen moet hebben gehad, ben benieuwd wat het uiteindelijk is!
     
  16. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Dat is ook waarom ik niet denk dat ik er 1 van de 2 ben verloren dan hadden de testen niet moeten aflopen... maar wat er wel gaande is wil ik ook super graag weten.
     
  17. Siamara

    Siamara Fanatiek lid

    1 okt 2018
    2.878
    2.797
    113
    Vrouw
    Overijssel
    Ik hoop echt dat je snel duidelijkheid hebt!!! Ik ben iig supernieuwsgierig wat hier aan de hand is..!! Ga je maandag weer proberen te bellen..? Enig idee..?
    Is er trouwens een mogelijkheid dat je je eigen medische dossier online inziet? Ik ben ergens erg geïntrigeerd door de uitspraak van die gyn... Dat het er goed uitzag... Wat zag er dan precies goed uit? Kun je inloggen bij je eigen ziekenhuis en info teruglezen?
     
  18. Lellebel86

    Lellebel86 Actief lid

    29 aug 2017
    103
    59
    28
    Dat is echt heel bizar @Joyce2013 !

    Is een bbz uitgesloten? Misschien zat er één in je baarmoeder en één ergens anders? Heel raar iig. Ben benieuwd wat ze zeggen als je maandag belt!
     
  19. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    @Siamara helaas niet maar ga zeker maandag gelijk bellen want ik ben ook enorm benieuwd naar wat er gaande is.
    Nou mijn eierstokken denk ik dat hij het over had omdat ik PCOS heb en hij heeft ze beide gemeten. Ik ga er vanuit dat hij daarom zei ziet er goed uit... hij had ook aangegeven naar aanleiding van mijn e-mail dat de test nu inderdaad nog positief is maar dat ik dinsdag nog maar moet testen dan positief dan bellen...

    @Lellebel86 nou ja en nee zou ik zeggen haha. Hij heeft naar me eierstokken gekeken en die ook beide gemeten. Gekeken naar de eiblaasjes waarna hij zei nou je eierstokken zien er niet meer uit als iemand met PCOS. Dus neem aan dat er dan daar geen genesteld vruchtje kan zitten toch? Wat een giswerk he... pfff
     

    Bijgevoegde bestanden:

  20. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.937
    4.152
    113
    Hier 2 jongens met allebei een hoge hartslag tijdens de zwangerschap. :rolleyes:
     

Deel Deze Pagina