Sowieso dat er een baby in je buik groeit is onwerkelijk. Hier nog steeds zo gek als m'n buik helemaal op en neer gaat. Hij leeft gewoon is dan m'n eerste gedachte!
Ja dat is ook zeker zo! Ik kan echt niet wachten, maar volgens mij begin ik hemhaar al een beetje te voelen. Een soort kriebels in de buik gevoel en een heel aanwezig gevoel. Weet niet hoe ik het moet uitleggen.
@Nien92 lief dat je zo betrokken bent. Ik merk dat ik op het moment erg met mezelf bezig ben dus sorry als ik niet zo actief en betrokken op iedereen reageer hier. de kwaaltjes zijn ok. Ik was overweldigend misselijk zonder overgeven. Had uiteindelijk toch de huisarts om raad gevraagd en omdat alle huis-tuin en keuken trucjes niet werkten heb ik toen emesafene gekregen. Dat gebruik ik nu sinds enige tijd en onderdrukt het gedurende de dag goed. Sinds donderdagavond moet ik af en toe overgeven, toen dacht ik dat het door te veel eten kwam maar vanmorgen was het ook na enkel een schaaltje yoghurt en een kopje thee. Maar het komt goed. Ik heb dit zeker over voor het kindje wat in mijn buik mag groeien.
Daar hoef je zeker geen sorry voor te zeggen! Als wat je hier doet is prima. Je zit nu in een eigen cocon van angst, hoop en al het andere. Dat snapt iedereen hier. Goed dat je toch langs de huisarts bent gegaan. Fijn dat Emesafene helpt! Mij heeft het ook erg geholpen alleen ik heb er te laat om gevraagd en nam het pas in toen het eigenlijk al te laat was. Misselijk zijn en overgeven zijn geen pretje maar ik was zo blij met die bevestiging. Ik heb vannacht zo erg moeten overgeven(na weken niks). Er kwam gewoon bloed mee. Dus weer stress. Verloskundige zegt dat mijn slokdarm een beetje geïrriteerd is geraakt (wat ik zelf ook al dacht maar toch ook weer al het andere erge aan het bedenken was). Nog maar een weekje tot de echo! Nog heel even volhouden!
Gesprek was prettig. Arts ziet geen reden om te gaan wachten voor onderzoek. Afgesproken dat we proberen zwanger te worden en mocht het over 3 maanden nog niet raak zijn dan bespreken we welke onderzoeken we gaan doen. Ze gaf aan dat de kans groot is dat we gewoon pech hebben, ook omdat we al een gezond kind uit een gezonde zwangerschap hebben. Nu dus wachten op m’n ei, hopelijk is m’n cyclus niet ontregeld
Ohhh dat is fijn! Dat advies matcht ook wel een beetje met je gevoel toch? Ga je ovulatietesten gebruiken?
Ik zit nu op cd7. Dus vanaf Vrijdag weer beginnen met ovulatietesten. Hoop zo dat die deze maand niet weer zo raar doen. Maar het stelt me wel gerust dat ik zelf al besloten heb om dan gewoon het zkh te bellen, het verhaal uit te leggen en dat ze dan hopelijk mee kijken. Denk dat het ook wel scheelt dat het vorige maand en de maand ervoor ook raar was met de testen.
Ja zeker, blij mee! En ja, ik gebruik altijd ovulatietesten. Vanwege m’n PCOS is het toch altijd spannend of ik ovuleer dus vind het fijn om te weten of en wanneer ☺️
Waaaaarom krijg ik nou soms zomaar ineens geen meldingen meer?! Elke keer als het plotseling verdacht stil wordt, ga ik maar weer zelf op zoek naar het topic, en elke keer is er ook gewoon doorgekletst. :\ Ik haaaaaatte het als mensen zeiden dat ik moest genieten. Na een of meerdere miskramen kan dat niet. Onmogelijk. Het dieptepunt was wel dat iemand (goedbedoeld) zei dat ik niet mocht stressen, want dat was niet goed voor de baby. Alsof je daar controle over hebt. En alsof je je niet al vaak genoeg afvraagt wat je beter kunt doen om een miskraam te voorkomen. Je voelt je zo machteloos... @Nien92 wat grappig, eerst een jongen en dan ineens een meisje, haha! Ik durf niet mee te kijken naar je echo hoor, sorry, ben zoooo slecht in het lezen van die dingen..!!
Ik begon me al zorgen te maken over je! Dacht ik geef je nog deze week anders had ik je weer getagd. Met jou alles oke? Hoe vind je de werkzaamheden buiten de klas?
@Nien92 gefeliciteerd een dochter, super leuk. Snap dat je het nog niet kunt geloven, gewoon extra keer spieken. Sorry dat ik niet zo veel reageer, test was van het weekend weer negatief toen gestopt met de Utrogestan en wacht dus op menstruatie. Donderdag telefonisch overleg met de gyn, medicatie weer bijna op dus even bespreken wat we gaan doen denk en vast ook weer nieuwe medicijnen.
Balen @Joyce2013 Met mij is 't goed, los van rugpijn voel ik me echt prima. De werkzaamheden zijn okee, kom echt niet aan de 8 uur per dag, maar dit heb ik nu een paar keer bij m'n baas aangegeven en hij reageert niet echt, dus volgens mij vindt ie het wel prima. Ik geef 3x per dag kort online les aan kinderen die extra instructie nodig hebben en verder krijg ik wisselende taakjes tussendoor. Ik doe lekker rustig aan hoe is het met jou?
Een vraagje: ik heb afgelopen ronde een vroege miskraam gehad. Wat reken ik nu als cyclusdag 1? Ik was uitgegaan van dag 1 van de miskraambloeding maar ik denk dat ik morgen al een positieve ovulatietest heb, veel vroeger dan gebruikelijk. Als ik uitga van een hele korte bloeding een paar dagen daarvoor (nog voor de positieve test), dan ‘klopt’ het wel.
Fijn! Als hij er niets van zegt dan zal het goed zijn. Lekker relax werken nu gewoon tot aan je verlof/vakantie. Ben benieuwd hoe ik het ga vinden. De eerste schoolweek ben ik volgens mij 28 weken. Dat wordt wel even wennen, maar ook wel even lekker rustig... en dat is goed voor de baby! Wel heel raar om mijn aanstaande groep niet te kunnen opstarten. Verder gaat het goed gelukkig! We leven nu toe naar de 20wekenecho.
Ik vond dat ook heel lastig... ik zou uitgaan van de eerste dag van de helderrode miskraambloeding. Maar ik heb het ook wel eens gehad dat de ovulatie ineens op een ander moment kwam na een miskraam.