Zwanger worden na een miskraam / missed abortion (deel 3)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mim89, 22 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    ja zo einde middag, vanochtend bloed geprikt dus even wachten op de uitslag

Ja nou hopelijk vanmiddag gewoon goed nieuws... ik vind het lastig om te voelen welke kant het opgaat. Aan ene kant wel idee dat ok eisprong heb gehad aan andere kant heb ik mega schouderpijn 3 dagen (ook reden waarom slapen zo slecht gaat) en erg pijnlijke tepels. Ik wil sowieso vragen om onderzoek pcos en endo.

2. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.722
    27.368
    113
    Vrouw
    @Zuri ik zenuw met je mee! Duim voor afloop van je hcg

3. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.471
    8.983
    113
    Vrouw
    @GroeneBomen jeetje wat frusterend...

@Zuri hopelijk heb je snel meer duidelijkheid.

4. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.722
    27.368
    113
    Vrouw
    Ze gaat nog 1 cyclus kijken en als het dan weer zo kort is, extra onderzoeken doen.

5. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    oke nou ik hoop gewoon dat je volgende cyclus lang genoeg is om aan dat spul te gaan, scheelt wel hoop gedoe...

6. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Mijn hcg is 12 :D dus das fijn! Toch gedaald! Over 2 weken nog 1x prikken dan moet die zo goed bij 0 zijn. Maandag huisarts vragen om doorverwijzing voor verder onderzoek, dat kon zij niet voor me regelen.

GroeneBomen vindt dit leuk.
  7. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.722
    27.368
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd!! Hele last van je schouders! Alle moeheid komt er dubbel uit nu zeker?

Zuri vindt dit leuk.
  8. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.722
    27.368
    113
    Vrouw
    Ik ook. Liever een spuit in de buik dan wekelijks de tampon in de doos haha

mimi1988, Zuri en Padmee vinden dit leuk.
  9. Padmee

Padmee Fanatiek lid

19 apr 2013
    2.051
    1.533
    113
    Haha mooi gezegd :roflmao:

10. Padmee

Padmee Fanatiek lid

19 apr 2013
    2.051
    1.533
    113

Wat fijn! Nu lekker slapen ;)

Zuri vindt dit leuk.
  11. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Nou echt ze zei "ik bel met goed nieuws!" En toen was ik al gerust gesteld. Ik voel me vooral heel vrolijk en ben naar de winkel gegaan en heb 2 hele mooie lampen gekocht en een hoop herfst plantjes voor in de tuin :roflmao: ik vond dat ik dat wel verdient had. :thumup:

GroeneBomen, Padmee en mimi1988 vinden dit leuk.
  12. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    #1492 Zuri, 23 okt 2021
    Laatst bewerkt: 23 okt 2021
    Ik heb zooooo goed geslapen!!! Had van de week elke ochtend zo'n pijnlijke nek en schouders en koppijn... nu niks. Denk toch de stress :oops:

Zo sprak gister iemand.. heb contact beetje laten vieren omdat ik haar nogal tactloos vond bij de miskraam in april. Dus ze zegt terloops van ik duim nog voor je. Dus ik zeg dankje maar word volgende week ongesteld Dus dat hoeft niet. Krijg ik als reactie "zo nou jij hebt je huiswerk goed gedaan haha" .....o_O ik wéét dat ze het niet onaardig bedoelt maar dat soort opmerkingen.... :| snap nu gelijk weer waarom ik het contact wat had laten vieren pff :rolleyes:

GroeneBomen vindt dit leuk.
  13. Padmee

Padmee Fanatiek lid

19 apr 2013
    2.051
    1.533
    113
    Wat fijn dat je goed hebt geslapen en je stress klachten weg zijn! :)

Ja sommige mensen kunnen erg tactloos zijn. Over miskramen of zwanger worden. Ook al bedoelen ze het inderdaad (meestal) niet kwaad. Als dat via de app is reageer ik gewoon niet :| Misschien ook niet helemaal netjes maar goed.

14. Padmee

Padmee Fanatiek lid

19 apr 2013
    2.051
    1.533
    113
    Ik heb vannacht denk ik m’n eisprong gehad :).
    Was afgelopen maandag ‘schoon’ verklaard en ze zag al vergrootte eiblaasjes. Nu voel ik m’n eisprong ook altijd en gisteren had ik dat bekende drukkende gevoel wat vanochtend weg was. Toch twijfel ik. Normaal heb ik dat drukkende gevoel een paar dagen. Anyway. Als ik komende week niks actiefs voel ga ik er vanuit dat dat m’n eisprong was. :rolleyes::D Geen idee waarom ik mijn volledige onderzoek naar m’n ei aan jullie vertel maar goed :roflmao:

Zuri vindt dit leuk.
  15. Emotions

Emotions Fanatiek lid

5 jan 2019
    1.982
    2.237
    113
    Vrouw
    Vinden jullie het goed als ik mee schrijf met jullie?

Ik heb net miskraam nummer 3 in 4 maanden tijd achter de kiezen sinds vorige week en we beginnen in november aan onderzoek, maar geen idee of er iets zal uitkomen en wat ik ervan kan verwachten dus we hebben een pauze. Ook vraag ik me af of het niet te vroeg is want een stollingsonderzoek is pas echt duidelijk na 10 weken geen zwangerschap blijkbaar en er zullen maar 6 weken tussenzitten..

Maar wil wel graag gewoon mee praten als dat oké is.

16. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    @Emotions wat rot joh, ik weet niet of ik echt op je gereageerd had eerder maar had je wel zien posten in dat topic samen met shirley. Wat naar dat je al op 3 zit in 4 maanden tijd dat is toch heftig...

@Padmee ik deel alles als je op m'n banner klikt dus dat van jou valt reuze mee joh. :roflmao::o: en ja ik had aanvankelijk niet gereageerd maar vanochtend wel een bericht gestuurd met dat het nooit "hahaha" is als mensen hiermee bezig zijn. Ik heb niet het idee dat ze het daarna wel begreep want ze vroeg vervolgens nog niks, maar het is uit m'n systeem. :rolleyes: tis verder een lieve leuke meid en tis niet haar schuld dat ze het niet begrijpt, maar pff het maakt wel weer pijnlijk duidelijk dat jouw situatie "niet vaak voorkomt" waardoor mensen het dus niet begrijpen. :(

Emotions vindt dit leuk.
  17. Chanan82

Chanan82 Bekend lid

21 okt 2021
    607
    464
    63
    Vrouw
    Joehoe. Hallo mag ik hier ook mee schrijven. In de voorsteltopic had ik mijn verhaal gedaan. Bij deze weer:

Mijn verhaal,
    In 2013 was ik hier ook actief onder de naam Chanan. Helaas heb ik daarvan de inlog niet meer. Zodoende nu opnieuw.
    In 2012 begon mijn avontuur voor het 1e kindje. Helaas was mijn 1e zwangerschap toen een MA. 2e zwangerschap liet op zich wachten aangezien ik twee keer gecurreteerd moest worden ivm een restje. Daarna bleek ik geen eisprong te hebben en pcos. Na een jaar mocht ik aan de clomid en pregnyl en bij ronde 1 hiermee was ik zwanger. Mijn dochter is vervolgens geboren in april 2014. Na de bevalling moest de placenta er met een operatie uit gehaald worden. En na zes weken bleek er nog een rest te zitten en volgde er nog een curretage. Toen mijn dochter 10 maanden oud was wilde er voor een tweede gaan. Ivm pcos direct aangemeld bij de gynaecoloog. Echter voordat ik de afspraak had was ik al zwanger van mijn 2e kindje welke in december 2015 geboren is. Ditmaal kregen ze de placenta er met pijn en moeite uit na de bevalling echter een week later was er een rest en volgde er weer een curretage.
    Eigenlijk was het voor ons toen klaar.... En ik ging aan de anticonceptie. In juli 20 20 besloot ik van alle anticonceptie af te gaan aangezien de hormonen niet zo bevorderlijk waren voor mijn humeur... Mijn man zou een knip gaan doen. Door verschillende omstandigheden kwam dat er niet van. Resultaat... Ik werd zwanger in juli dit jaar. We schakelde gelijk om een het derde kindje was meer dan welkom. Ik heb vervolgens te keer een echo gehad waarbij een mooi en goed kloppend hartje te zien was. De laatste goede echo was met 7 weken en 4 dagen. Ik had alleen niet zo een goed gevoel erover. En toen de termijnecho kwam barsste ik van te voren al in tranen uit omdat ik wist dat die echo niet goed zou zijn net zo als bij mijn eerste zwangerschap. Helaas kreeg ik gelijk.
    28 september kreeg ik dus mijn zesde curretage.Gelukkig bleek te weken later er geen rest zichtbaar maar wel wat bloed. Hiervoor heb ik cytotec gehad en bij de echo die volgde was vrijwel alles weg... Nog echt een ieniemini beetje rest dat gewoon weg moet gaan bij de volgende menstruatie .
    Ondanks dat de zwangerschap een niet gepland gelukje was is de wens voor een derde er nu wel... Bij de nacontrole bleek gelukkig dat ik geen pcos meer heb maar wel dat ik zeer vruchtbaar was met 11 eicellen aan de rechterkant en 10 aan de linkerkant. Waarbij er 1 op springen stond. Volgens de gynaecoloog zou deze te vroeg komen en was mijn bms dan niet genoeg.
    Kortom ik heb nog niet veel hoop voor deze ronde. Ik heb wel testen gebruikt om te kijken of het hcg uit mijn lichaam was. En dat is uiteindelijk ook zo. Tevens ovulatietesten en mijn temp opgenomen. Ondanks dat ik geen knaller had op de ovulatietesten heb ik kennelijk wel mijn eisprong gehad. 30 oktober mag ik testen. Verder ben ik nogerg onzeker omdat ik niet alleen maar positieve reacties heb gehad op mijn zwangerschap. En sommige niet begrijpen dat we nu alsnog voor een derde gaan.... Maar goed... Wij weten het wel zeker. Al ben ik wel bang voor nog een teleurstelling.

18. Chanan82

Chanan82 Bekend lid

21 okt 2021
    607
    464
    63
    Vrouw
    Ik heb ik enige ervaring dat mensen erg tactloos kunnen zijn… maar vaak is het zo dat zij gewoon niet weten hoe ze moeten reageren. Mooiste reactie na dat ik een miskraam had was gewoon “wat naar voor je” en “sorry, ik weet gewoon even niet wat ik moet zeggen”.
    Ik kan hier nog wel tig opmerkingen benoemen die ik niet fijn vond. Maar die probeer ik maar te vergeten onder de noemer zij weten niet beter. :|

Emotions vindt dit leuk.
  19. Padmee

Padmee Fanatiek lid

19 apr 2013
    2.051
    1.533
    113
    Welkom bij ons clubje waar je liever niet wilt zijn maar we elkaar wel goed begrijpen.

Wat heftig zeg! 3 miskramen in 4 maanden. Wat erg voor jullie. Ik heb geen verstand van stollingsonderzoek maar ik wens jullie veel sterkte en ik hoop dat er snel meer duidelijkheid komt ♡

20. Padmee

Padmee Fanatiek lid

19 apr 2013
    2.051
    1.533
    113
    Welkom!

Wat heftig lijkt me dat om zo vaak gecurreteerd te worden. Wij hebben kwa miskraam hetzelfde gehad. Mijn laatste goede echo was met 7,5. En ook ik had zelfs na die goede echo geen goed gevoel. Zo pijnlijk om dan een echo te krijgen zonder kloppend hartje :cry:.
    Waarom ben je onzeker? Niet omdat andere mensen niet enthousiast reageren toch? Vind het echt ongepast als andere mensen zich bemoeien met zulke beslissingen in jouw leven.

Deel Deze Pagina