Huh? Ik snap het niet. Dan ben je toch vanaf het begin af aan in de mmm als ik het goed begrijp of mis ik nog iets? Je zegt dat je andere ervaringen hebt maar jij hebt dan ook een reden gehad om überhaupt bij een fertiliteitsarts te mogen komen. Ik mag er niet komen want ik word zwanger en krijg kinderen dus daarmee is de kous af
Toen we voor de tweede bezig waren, was ik door huisarts doorverwezen omdat ik mij wilde laten onderzoeken en dat was dus geen enkel probleem. Nu heb ik doorverwijzing gelijk al gekregen, als je eerder in de mmm hebt gezeten kun je je blijkbaar gelijk weer laten doorverwijzen. Heb je je wel laten doorverwijzen door huisarts weer? Aangezien je ook langer dan een jaar al bezig bent.
Vandaag ziekenhuis gebeld. Vorige week maandag was ik schoon verklaard maar zit naast mijn normale afscheiding nog wel wat bloed tussen. Was normaal zei ze. Zolang het geen echte bloedingen zijn. Behalve als ik ongesteld ben dan. Ik dacht afgelopen zaterdag eisprong gehad te hebben. Aan de hand van ei pijn en cervixslijm. Maar kan dat wel als je nog iets van (oud) bloed verliest? Iemand ervaring?
Stille meelezer valt even in; ook ik heb deze ervaring: 4 miskramen achter elkaar, 2 ziekenhuizen in Nederland zeggen: gewoon doorgaan er blijft er vanzelf 1 plakken. Ook 1 zoon zonder problemen gekregen. Dus geen protocol in Nederland om te gaan kijken. Alleen standaard dingen. Om tegen de muren op te gaan van frustratie!!!! Doorgegaan naar kliniek in Duitsland, tot nu toe alleen bloedonderzoek gehad, waar al van alles gevonden is, mo hysteroscopie, maar we weten sowieso al dat als hier niks geks uitkomt, ivf of icsi onze enige kans is. Dus als we Nederland gevolgd hadddn waren onze kansen bijna 0!!
Volgens hun protocollen ben ik dus niet langer dan jaar bezig. Want ik ben toch 3x zwanger geweest steeds na paar maanden? Dus er is geen fertiliteitsprobleem dat is hoe de protocollen hier in elkaar zitten blijkbaar... dus is enkel de vraag waarom blijft het niet zitten? En daarvan zeggen ze "gewoon pech". Dus dat was het dan
Jeetje wat bizar... ik lees veel goede verhalen voor cuypers&cuypers dus ik neig als ik ga daarnaar. Qua afstand zijn deze en Gent beiden 2u20min rijden. Dus dat maakt dan niks uit verder. Het enige wat ze mij nog aangeboden hebben is wat genetisch onderzoek. Ik vind dat zo raar... de kans dat het daaraan ligt na 2 gezonde kids is zoooooveel kleiner dan heel veel andere opties die niet onderzocht worden. Ik geloof er niet in en hoef dit onderzoek ook niet zo nodig. Ben benieuwd of ze wat vinden bij je tijdens de hysteroscopie maar vooral duim ik hard mee dat je straks wel succesvol zwanger mag zijn... wat een traject dan he...
Maandag had ik een zwarte weefsel en rook "dood". Vpk zei dat het de oudste weefsel is en waarschijnlijk ook de laatste. Nadat dat weefsel eruit kwam tot vandaag nog amper bloed te zien. Vandaag heel licht roze en amper iets. Zwangerschap test gedaan om te kijken of er nog hcg in mijn bloed nog is. En test was negatief op dag 12. Dit gaat de goede kant op. Ik ga kijken of ik mijn ei kan vinden.
O fijn dat alles er nu uit is. Ik had toen ook het gevoel verder te kunnen. Ik hoop dat je snel weer een eisprong vind!
Ja het is heel erg idioot dat het nodig is! T is heel spannend! Ook voor jou heel veel succes en hopelijk voor iedereen waar de wens zo gerot is snel succes!
De gyn heeft werkelijk geen idee wat mij kan mankeren en als iemand met zo'n staat van dienst t op dit moment al niet weet, voel ik mij er niet happy door Ze ziet dit wel eens bij dames in de overgang, maar verder niet. Alleen is het echobeeld, bloedbeeld en gebrek aan kwalen geen reden om overgang te vermoeden. Alleen wat wel? Ik zal dus voorlopig nog wel zulke idiote korte cyclussen hebben want ze wil mij meerdere cyclussen volgen...
Uw arts kan een vervroegde overgang bepalen door de waarde van het follikelstimulerend hormoon (FSH) in uw bloed te meten. Als deze waarde te hoog is, wijst dit op een vervroegde overgang. Dit werkt als volgt. Als uw eierstokken nauwelijks meer eicellen hebben, maken ze te weinig van het hormoon oestradiol aan. Doordat de hoeveelheid oestradiol laag blijft, wordt de hoeveelheid FSH niet geremd. De hoeveelheid FSH neemt dus toe. Zo komt er te veel FSH in uw bloed en is er geen eisprong Zou bij serieus vermoeden even vragen om een bloedtest, dan weet je het gelijk. Of is dit pas terug nog geprikt? Dan weet je in ieder geval dat je je daarover geen zorgen hoeft te maken want lijkt me wel stressen als dat nu even zo terloops gezegd is...
Eind juli geprikt dus recent genoeg maar volgend cyclus weer prikken. Kan alleen cyclusdag 3 (of 2 of 4 als het in het weekend valt). Ze ziet ook veel follikels in de eierstokken in de beginfase, iets dat ze niet ziet als ze een vrouw ziet in de vervroegde overgang die ook dergelijke cyclussen heeft. Maar goed, geeft idd stress. Ook ben ik gewoon het bloed spuugzat en wetende dat er in de baarmoeder ook vocht zit dat ik vast weer vlot dat ga verliezen.
Wat betekent veel follikels dan, een vorm van PCOS? Snap het meid, tis heel frustrerend allemaal he... tis eigenlijk zo dichterbij en toch zo ver weg op deze manier.
Nee hoor, dat betekent gezonde eierstokken begin cyclus maken ze best veel follikels aan, zodra 1 of 2 dominant worden, verdwijnt de rest. 1 was 10 mm, dat zal de dominante worden. De rest was kleiner.
Hoi iedereen, zou ik hier nog mogen meeschrijven? Ik ben in juli 2020 met de pil gestopt en heb hierna een zeer onregelmatige cyclus gehad. Afgelopen juni dan toch een positieve test in handen gehad, hierna een goede echo met 8 weken met een kloppend hartje. Helaas bij de termijnecho met 11 weken een missed abortion die ik heb opgewekt met cytotec, dit verliep niet goed waardoor ik met spoed in een ziekenhuis belandde met erge krampen (weeën) in mijn rug en overmatig bloedverlies. Toen heb ik een curettage gehad. Begin september ben ik op controle geweest en zag alles er goed uit, ik had nog wel elke keer wat bruinig bloedverlies en daarvan heeft ze een kweek genomen wat ook goed was. Ze zag verder ook geen cystes op dat moment.. Ik werd toen doorverwezen naar de fertiliteitspoli waar een wachtlijst staat. Eind september toch weer een positieve zwangerschapstest (zonder menstruatie ik heb dus al sinds februari geen normale menstruatie gehad!) Uiteindelijk kreeg ik met 6 weken bloedverlies wat een miskraam was, het viel me op dat het heel weinig bloed was maar op de echo was ik al zowat schoon, dus het zal wel goed zijn. Ik heb nu 8 november de intake in het ziekenhuis.. de moed is me inmiddels in de schoenen gezakt en de angst om weer zwanger te worden is eigenlijk ook best groot. Wat als het weer mis gaat? Hoe kom ik straks dat eerste trimester door? Mijn vriend wilt graag even een paar maanden rust maar ik voel me daar niet goed bij, er worden overal om me heen baby's geboren en dan heb ik het idee dat ik stilsta. Sorry ik moest dit even van me afschrijven, maar even de afspraak van 8 november afwachten denk ik maar.. Liefs.