Ja dat gevoel dat er geen verdriet mag zijn.. Dat heb ik nu heel erg. Mijn leven staat al een half jaar stil en iedereen gaat verder zonder er nog aan te denken. Zo voelt het tenminste. Fijn dat we elkaar hebben hierin!
Ik ben een coachingscursus aan het volgen, en we keken vandaag dit filmpje De boodschap op het einde is ‘Rarely can a response make something beter, what makes something better, is connection’ Dat heb ik nu in de nasleep van mijn miskraam ook gemerkt. Niets wat iemand kan zeggen is het juiste of biedt troost, het is er zijn en luisteren wat troost biedt. Tonen dat je m’n verdriet erkent en dat het er mag zijn. Anderzijds kan ik ook begrip opbrengen voor mensen die ‘fout’ reageren, want ik ben zelf ook zo vaak de persoon geweest die niet zo goed weet hoe te reageren in een moeilijke situatie. Maar het verdriet mag er zijn, en hier al helemaal ❤️
Ja dat heb ik nu ook wel. Mijn zus is na 3,5 jaar eindelijk zwanger, wat ik echt fantastisch vind, want ze is mijn allerbeste vriendin en ze hebben een erg lange weg achter de rug. Ik ben echt oprecht blij voor hun en over de miskraam denk ik zelfs heel regelmatig "liever ik dan zij" (ok zo werkt het niet, maar je snapt wat ik bedoel). Alleen, werkelijk alle aandacht gaat nu naar haar, het lijkt wel of er niks voor mij overblijft en daar heb ik het best moeilijk mee. Iedereen is alleen maar super blij en het lijkt wel of het niemand ook maar iets interesseert dat dit voor mij ook wel eens moeilijk kan zijn. In ieder geval, je verdriet mag er wél zijn en is heel normaal. Maar we hebben allemaal de neiging om verdrietige mensen op te beuren, terwijl dat niet altijd de beste aanpak is. Wat deadlines betreft: de eerste deadline voor mij is de uitgerekende datum van mijn zus, in maart. En ik denk in termen van "als ik nu zwanger wordt dan verschilt mijn kindje zoveel van haar kindje". Nog een lange weg te gaan hier dus...
7dpo vandaag, wil echt een keer proberen te wachten tot 15dpo, maar is lastig als je nu al testdrang hebt.
@xxmoixx sterkte, *** is het he, iedereen gaat door en voor jou lijkt de tijd even stil te staan.. Dikke knuffel. Spannend @Krily !! Ben benieuwd of het deze ronde raak is voor jullie, ik duim! @nneah lastig he, met je zus. Mensen denken ook vaak: je hebt er toch 1 (of in jou geval twee), dan geniet je daar toch van? Maar als die wens er is maakt het denk ik niet uit hoeveelste kindje het wordt Als het misgaat, is dat gewoon moeilijk en heeft dat tijd nodig. Je denk toch af en toe: ik zou nu .. Weken zwanger hij, hij zou nu zou oud zijn, etc.. En ja, dat is confronterend als je dan nog steeds met lege ganden staat Ik vindt het vooral ook balen dat een onbezorgde zwangerschap er hier niet meer in zit. Kans op complicaties, miskramen . Het blijft nu altijd spannend.
Ik vind het niet erg als je met 9 of 10 dpo al gaat testen hoor! Brengt een beetje leuke spanning en hopelijk ook vreugde in dit groepje.
Ja ik moet zeggen, ik vind ook wel echt dat je andere kind(eren) de pijn verzacht(en). Dat klopt echt wel en ik ben me ook heel bewust van wat ik wel heb. Maar het is één ding om dat tegen jezelf te zeggen en een groot verschil als iemand anders dat tegen je zegt. Want dan gaat het voelen of je geen verdriet mag hebben. Ik vind het zelf niet zo heel moeilijk dat dat onbezorgde eraf is, omdat ik sowieso een stresskip ben. Ik weet wel dat dat nu nog een stuk erger zal worden, maar ook in mijn andere zwangerschappen was ik heel bang dat het mis zou lopen (en bij de tweede werd dat in stand gehouden door bloedverlies, een ziekenhuisopname, longrijping en uiteindelijk een keizersnee op net 37 weken). Zijn er bij jou naast de kans op een miskraam nog andere complicaties waar je rekening mee moet houden?
Ja dat is wel logisch, dan kan je het beter gewoon niet weten misschien. Als we moeten helpen bij het bedwingen van je testdrang dan roept u maar
@xxmoixx Ja dat gevoel herken ik ook. Ik denk iedereen in dit groepje. Vooral die aankondigingen in de familie doen zeer bij ons. Ineens worden ze allemaal zwanger. Niemand die dan nog naar je omkijkt hoor. Tenminste, dat is zo bij ons, want het komt wel weer krijg je dan naar je hoofd. @Pinkie88 Bijzonder filmpje. Wel van toepassing hier! Ik ben vandaag 7dpo, wil zondag misschien wel een testje wagen. Hm, misschien ook niet.
Haha dan zal ik zeker roepen meestal begint het bij mij savonds te kriebelen haha Ik moet alleen 15 dpo wel testen ivm utro, want zolang ik utro gebruik wordt ik niet ongesteld.
Dames weer krijg ik geen meldingen pfff. Wordt erg veel geschreven zeg, gezellig. @xxmoixx sterkte de komende dagen. Lijkt me inderdaad erg moeilijk. Ik zit al continue in me hoofd met anders was ik over 2 maanden uitgerekend dus laat staan dat jij nu al op dag punt bent. Dikke knuffel voor jou. @SHN op zich wel Fijn Dat je wat afleiding hebt door je nieuwe stage. @Pinkie88 gefeliciteerd met je zoontje. Hopelijk kan je het even loslaten dit weekend en volop genieten. @nneah ik zou gewoon beginnen met 1 capsule en kijken hoe je bms daarop reageert. Je kan het altijd nog opbouwen. Sorry als ik iemand vergeet, maar ben daar altijd zo slecht in als er veel terug te lezen valt. Ik ga vanaf nu maar gewoon standaard 2 keer per dag checken. Hier gisteren ongesteld geworden. Dit klopte ook met Mijn eigen berekening, vond het dan ook al apart dat de gyn zei dat de bloeding een ovulatiebloeding was. Heb nu geen tijd maar maandag ga ik haar toch bellen want wil weten wat het dan geweest is.
@Brinsa Dan ben ik ook wel heel benieuwd wat het dan is geweest! Oh oh oh stom stom! Heb toch een testje gedaan en zie een heel vaag lijntje. Kwam roze door, maar vervaagde al snel. Zien jullie wat? Early en Express.. @ tarwekiemolie, ik slik 1 capsule per dag.
Ik denk ook iets te zien en als ik dan beter kijk ga ik weer twijfelen en wat later lijk ik het weer te zien. Poehhh spannend! Ik hoop het heel erg voor je en ben benieuwd of je morgen of overmorgen een duidelijkere test hebt! Heb jij ook tarwekiemcapsules waarvan je er 2 "hoort" te slikken? Dat staat hier namelijk op de verpakking.
@babywens93 Ik zie hem voorlopig ook nog niet. Maar dat wil uiteraard nog niets zeggen! Mijn duimen draaien!
Thanks meiden, ben benieuwd. 2 maanden terug liepen ze op, maar werd wel ongi. Spannende week weer! @nneah Ik heb een potje van de Holland & Barrett. Hierop staat dat je er 1 per dag mag slikken.