Hoop ik natuurlijk wel, maar ik heb steeds sinds de curettage tussentijdse bloedingen (nou ja bruinverlies). Rood bloed heb ik sinds de cytotec niet meer gezien. Ik heb gebeld naar een ander ziekenhuis, omdat ik bij het ziekenhuis waar ik gecuretteerd ben, niet serieus genomen werd. Ik mag 5 november langskomen bij een fertiliteitsarts/gynaecoloog. Ze kwam heel bezorgd over en vind het zeker iets om in de gaten te houden.
Fijn dat je mag langskomen bij de gyn @babywens93 ! Hier vandaag de afspraak voor de controle verzet, want er kwam iets werkgerelateerde tussen. Ik had een afspraak met de gyn die mijn miskraam begeleid heeft (spoedopname dus niet m'n eigen gyn) maar die kon die week niet. Heb nu dus een afspraak met mijn 'eigen' gyn, al had ik haar ook nog maar 1 keer gezien met 7 weken zwangerschap.
Wanneer kan je nu dan @Pinkie88 ? @babywens93 fijn dat je mag komen, maar wat klote dat ze je bij het andere ziekenhuis niet serieus namen! En het is ook nog wel even wachten hè Hoop toch dat dit een ovulatiebloeding is! Zou het niet kunnen dat je baarmoederslijmvlies nog dun is sinds de curettage? Dat gaat gepaard met weinig bloedverlies dacht ik. Ben niet helemaal zeker hoor...
6 november meteen in de ochtend, maat ik merk dat ik deze afspraak belang niet zo 'spannend' of belangrijk vind als tijdens de zwangerschap, maakt me eigenlijk echt niet uit wanneer ze is
Fijn dat je langs mag komen! Bij mij gaf ze aan dat als mijn menstruatie niet regelmatig werd of ik tussentijdsbloedverlies kreeg ik zeker terug moest komen. Wat raar dat het andere ziekenhuis daar zo over doet.. Het is al zo'n kwetsbare situatie.
Nouja zeg. Mensen zijn echt gek! Ik heb hier ook wel eens opmerkingen gehad.. "Je wordt toch niet iemand die na maanden nog jankt" "Ach je was pas 3 maanden". Blablabla. Ik ben normaal best wat terughoudend maar als het om dit onderwerp gaat ben ik flink uitgesproken.. Duidelijk aangeven dat je er niet van gediend bent en dat je best mag rouwen. Sommige mensen zijn echt van de pot gerukt (Sorry sorry dames! Kan hier zo boos om worden). Ik geloof ook dat hoe verder je bent hoe "erger" het voelt, neemt niet weg dat het sowieso een rouwproces is! Ook om het hele vooruitzicht en de droom die je voor je zag. Nu op naar positieve gedachtes
Ik zit de hele tijd met de gedachte dat ik na de vorige vroege miskraam meteen zwanger was.. Zo erg dat ik me nu alweer op een positieve test instel, met als gevolg dat ik meteen denk: als ik zo denk dan verdien ik het niet, dus of een miskraam of je wordt ongesteld. Terwijl ik normaal zo ontzettend nuchter ben en nergens in geloof of wat dan ook. Mijn gedachtes beginnen steeds vreemdere loopjes met mij te nemen. Ergens heb ik ook gewoon heel sterk t gevoel dat het binnenkort raak is en dan goed gaat. Op het andere moment ben ik doodsbang om weer zwanger te raken, want dan begint de angst voor een miskraam weer. Pffff.. Ben ik de enige bij wie dit soort tegenstrijdigheden 24/7 door het hoofd spoken?
Jep dat is echt heel herkenbaar... Ik heb het al na één miskraam dus vind het niet gek dat je jezelf gek maakt. En daarnaast: je verdient het hoe dan ook! Vertel jezelf nooit iets anders meid! Ook ik hoop heel erg dat het gelijk weer raak is, je hoort toch best vaak dat je na een miskraam erg vruchtbaar bent... Ik wil er eigenlijk niet te veel bij stilstaan, maar het blijft toch in je hoofd rondzwerven hè. En ik weet niet, ik ben een super nuchter en wetenschappelijk opgeleid persoon, maar als het op zwanger worden aankomt zoek ik overal en nergens tekenen. Ik heb ook echt een heel bizar verhaal over de miskraam: Toen ik net zwanger was tekende mijn dochter van 4 mij met een baby in de buik. Die baby maakte ze helemaal zwart en ze zei dat de baby erg ziek was en dood zou gaan. Ik schrok daar toen zo erg van dat ik het bijna niemand verteld heb. Vind het nog steeds te creapy voor woorden eigenlijk... Een week later had ik een miskraam. Kom op, nuchter persoon of niet, dat is gewoon maf toch?! Het is niet dat ze dat soort dingen dagelijks tekent ofzo @Pinkie88 ja ik snap dat je daar minder naar uit kijkt. Niks leuk aan...
Zo herkenbaar! Ben ook heel nuchter en wetenschappelijk opgeleid etc. Maar er spookt zoveel door mijn hoofd. Wat eng van je dochter! Pfff kinderen voelen toch wat aan hè.
@babywens93 Wat een ongelooflijk stomme kut opmerking van je tante zeg. Waar halen sommige mensen het lef vandaan, vraag ik me af. Het is je goed recht om dat even recht te zetten bij haar pfff. Wat fijn dat je naar de gyn kan. Gelukkig neemt ze je ook serieus en wilt ze het in de gaten houden. Best wel vaag dat er zó’n verschil tussen gynaecologen kan zitten. @xxmoixx Hier ook heel herkenbaar. Het ene moment denk ik, deze maand gaat het weer lukken want het is nu twee keer na elkaar gelukt en dan blijft het nu goed gaan. En het andere moment denk ik echt dat het gewoon niet meer komt of dat het ook weer een miskraam wordt. Heel dubbel is dat, om gek van te worden af en toe. Ook omdat ik echt een redelijk nuchter persoon ben. @nneah Dat is inderdaad wel freaky! Ik snap dat je dat niet echt aan iemand hebt verteld. Je dochter wist niet dat je zwanger was?
Jawel ze wist wel dat ik zwanger was, we zijn altijd heel open over die dingen. Maar op dat moment was er nog geen vuiltje aan de lucht en ze heeft verder nog nooit iets getekend over doodgaan ofzo.
@nneah dat zou ik inderdaad ook heel eng gevonden hebben, wat gek ! Die wisselende gedachten zijn hier ook heel herkenbaar. Ik word nu ook echt gek van m'n lichaam. Heb al sinds gisteren een gevoelige baarmoedermond/onderbuikpijn. Enerzijds denk ik dus dat m'n eisprong er aan komt, maar anderzijds ben ik zo bang dat het weer nog een bloedstolsel is ofzo dat er nog uit moet.
Heb je ovulatietests? Ik kon het deze ronde heel goed voelen aan mijn baarmoedermond... Die is na de Miskraam niet meer echt gesloten geweest, tijdens de eisprong echt heel hoog en duidelijk open en dan de dag na m'n eisprong opeens pottoe. Kwam ook overeen met de ovulatietests en m'n temperatuur.
Ja, ik ben al sinds dag 10 aan het testen, maar tot nu toe geen piek te bespeuren. Temp is ook nog laag dus eisprong is zeker nog niet geweest. Maar ik vind het ook een beetje moeilijk om te bepalen wat dag 1 van mijn cyclus is. Want vlak na de miskraam heb je toch te veel Hcg nog om al echt van het begin van de cyclus te spreken?
Dank jullie wel voor jullie lieve woorden. Het is nog even afwachten en kijken wat er deze week gaat gebeuren, maar verwacht weer een bruinverlies menstruatie. De mevrouw aan de telefoon gaf aan, dat ze eerst een soort intake gesprek doen en als het nodig is, mogen we gelijk een vervolgtraject starten. Fijn idee, maar ik hoop van niet. Kan kloppen hoor, dat gaf de gyn ook aan. Ja, lang hé, maar gelukkig staat de afspraak iig vast. Ze zei omdat ik gewoon een eisprong heb en inmiddels alweer 3 cyclussen verder ben, dat ze het niet helemaal vertrouwd. Ik ben ook als de dood voor Asherman. Lees daar echt nare dingen over! Krijg van het lezen al een paniekaanval haha! @Pinkie88 Ook nog even wachten dus! We mogen haast 'samen'. @xxmoixx Ik geef je groot gelijk! Wat een nare opmerkingen kan je naar je hoofd krijgen. Ik ben dan nog zo iemand, die nog gaat twijfelen ook.. Ik hoop natuurlijk dat het heel snel raak is voor je, maar begrijp me niet verkeerd dat je jezelf wel moet beschermen voor een negatieve test. Mijn test was positief de eerste ronde na de curettage, maar die liep al snel weer af. Ik had ook zo'n gevoel dat het weer raak zou zijn. Ben er een week ziek van geweest. Mijn duimen draaien voor alle meiden hier! Ik hoop zo snel voor ons allemaal, een mooie roze test. @Lelie89 Hoe gaat het met jou?
Zwanger worden lijstje SHN - 32 jaar - 2e kindje - ronde 11 (1x bbz, 2x mk) Pinkie88 - 30 jaar - 2e kindje - 1e ronde na MA Brinsa - 26 jaar - 1e kindje - ronde 31 (2x vmk) LadyH88 - 29 jaar - 2e kindje - start april '18, mk juli' 18. Nu pauze tot uitslag oz.. Lelie89 - 29 jaar - 2e kindje - ronde 6 (1e na mk/2e na ma) Xxmoixx - 26 jaar - 1e kindje - ronde 8 (2 vmk 4.5wk en 1 ma 12wk) 20122014 - 33 jaar - 3e kindje - start dec 2017 (3x vmk rond 6wkn) nneah - 31 jaar - 3e kindje - 1e ronde na mk Babywens93 - 25 jaar - 1e kindje - 3e ronde na MA Krily- 24 jaar - 1e kindje - ronde 15(3 x vmk) NOD lijst Oktober 12: Babywens93 12: Krily 15: nneah 17: Pinkie88 21: xxmoixx 28: SHN 30: Lelie89 November Afsprakenlijstje Pinkie88 - 2 nov, controle echo Babywens93 - 5 nov, intake gyn
Zwanger worden lijstje SHN - 32 jaar - 2e kindje - ronde 11 (1x bbz, 2x mk) Pinkie88 - 30 jaar - 2e kindje - 1e ronde na MA Brinsa - 26 jaar - 1e kindje - ronde 31 (2x vmk) LadyH88 - 29 jaar - 2e kindje - start april '18, mk juli' 18. Nu pauze tot uitslag oz.. Lelie89 - 29 jaar - 2e kindje - ronde 6 (1e na mk/2e na ma) Xxmoixx - 26 jaar - 1e kindje - ronde 8 (2 vmk 4.5wk en 1 ma 12wk) 20122014 - 33 jaar - 3e kindje - start dec 2017 (3x vmk rond 6wkn) nneah - 31 jaar - 3e kindje - 1e ronde na mk Babywens93 - 25 jaar - 1e kindje - 3e ronde na MA Krily- 24 jaar - 1e kindje - ronde 15(3 x vmk) NOD lijst Oktober 12: Babywens93 12: Krily 15: nneah 17: Pinkie88 21: xxmoixx 28: SHN 30: Lelie89 November Afsprakenlijstje Pinkie88 - 6 nov, controle echo Babywens93 - 5 nov, intake gyn[/QUOTE]
Met mij gaat het wel goed. Mijn menstruatie duurt alleen langer dan normaal. Normaal duurt het 6/7 dagen met de laatste paar dagen heel licht. Ik zit nu op dag 9 en ik heb nog steeds heel licht bloedverlies. Dan stopt het even en dan een halve dag later heb ik het weer. Alsof het een wondje is dat telkens open gaat. Ik kijk het nog even aan en als het te lang gaat duren ga ik toch even de vk bellen. Ik ben het bloeden nu echt meer als zat. Sinds half juli ben ik al om de twee weken ofzo aan het bloeden.
Heb gelezen wat Asherman is, en ik kan me voorstellen dat je daar een paniekaanval van krijgt. We gaan gewoon van het positieve uit dat dat het niet is bij je, @babywens93!