Zwanger worden na een miskraam/ missed abortion

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Pinkie88, 19 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Hè bah. Bij mij duurde het ook echt lang. Ik zou zeker bellen! Vaak zit er dan toch nog iets wat niet goed mee komt en je lichaam blijft het toch proberen..

2. nneah

nneah Fanatiek lid

19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    @xxmoixx heb je je eisprong gehad? Succes met het wachten, hopelijk is het dit keer goed raak.

@Pinkie88 hoe is het met je testen? Er moet vroeg of laat toch een knaller aankomen hoor!

@babywens93 hoe is je temperatuur de laatste dagen? Gezakt of nog niet?

@Krily hou je het nog vol? Heb je symptomen?

@Lelie89 oh bah wat vervelend! Ik zou ook even bellen meid.

Krily vindt dit leuk.
  3. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Ik denk dat ik hem wel heb gehad. Doe geen testen meer omdat we daar alleen maar gestrest en sjagrijnig van werden. Dus alles op de gok :) Heb afgelopen jaar maar 1 ronde ovulatietesten gedaan.

4. nneah

nneah Fanatiek lid

19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    Ik snap heel goed dat je ze achterwege laat. Heb ze eigenlijk de laatste maanden ook niet gebruikt, maar nu wilde ik koste wat het kost weten wanneer mijn eisprong was. Heb er nog maar 4 over en ben nu niet van plan er bij te gaan bestellen... Hopelijk kan ik mezelf volgende maand bedwingen (of nog beter: hopelijk komt er geen volgende maand!)

Ben benieuwd bij jou! Nu alleen nog maar wachten (blegh)

xxmoixx vindt dit leuk.
  5. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Ja wachten duurt lang Haha. Ben ook benieuwd. En stiekem bang voor als t raak is. Dan begint die stress weer..

6. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Nog steeds geen knaller!

Mijn temp is wel al twee dagen laag (normaal 36,9 nu 36,7), ik lees dat dat zou kunnen wijzen op een aankomende ovulatie. Maar dan denk ik weer, dan zouden mijn testen ook al pieken he...

7. LadyH88

LadyH88 Bekend lid

12 mei 2015
    800
    274
    63
    Zwanger worden lijstje
    SHN - 32 jaar - 2e kindje - ronde 11 (1x bbz, 2x mk)
    Pinkie88 - 30 jaar - 2e kindje - 1e ronde na MA
    Brinsa - 26 jaar - 1e kindje - ronde 31 (2x vmk)
    LadyH88 - 29 jaar - 2e kindje - start april '18, mk juli' 18. Nu pauze tot uitslag oz..
    Lelie89 - 29 jaar - 2e kindje - ronde 6 (1e na mk/2e na ma)
    Xxmoixx - 26 jaar - 1e kindje - ronde 8 (2 vmk 4.5wk en 1 ma 12wk)
    20122014 - 33 jaar - 3e kindje - start dec 2017 (3x vmk rond 6wkn)
    nneah - 31 jaar - 3e kindje - 1e ronde na mk
    Babywens93 - 25 jaar - 1e kindje - 3e ronde na MA
    Krily- 24 jaar - 1e kindje - ronde 15(3 x vmk)

NOD lijst
    Oktober
    12: Babywens93
    12: Krily
    15: nneah
    17: Pinkie88
    21: xxmoixx
    28: SHN
    30: Lelie89
    30: LadyH88

November

Afsprakenlijstje
    Pinkie88 - 6 nov, controle echo
    Babywens93 - 5 nov, intake gyn

8. LadyH88

LadyH88 Bekend lid

12 mei 2015
    800
    274
    63
    Hoi dames! Wat is er weer veel gepraat, leuk!
    Ik heb het allemaal meegelezen maar was niet elke keer in de gelegenheid om te reageren..
    Jeetje @babywens93 wat een botte opmerking van je tante. Sommige mensen snappen er niks van he. Ik denk altijd maar: wat fijn dat het jou bespaard is gebleven, want jij snapt er blijkbaar niks van.
    Ik heb juist veel lieve reacties en kaartjes gehad na mijn miskraam (ben er open over geweest, ook omdat ik gelijk weer trombose had). De meeste mensen (familie, vrienden, collega's) vragen nog steeds met regelmaat hoe het nu gaat. Ik krijg wel soms de vraag of opmerking die suggereert dat het misschien niet beter is om te stoppen. Sommige mensen lijken verbaasd dat we het nog een keer aandurven. Ik wil het nog een keer proberen, zou het zo jammer vinden als het er bij eentje bleef..
    Mijn laatste miskraam was in juli, toen had ik er opzich niet zoveel moeite mee. Toen speelden er ook teveel dingen omheen denk ik, waar mn aandacht naartoe ging. Maar nu de laatste tijd, het lijkt alsof het nu pas komt. Ik zit helemaal niet lekker in mn vel. Vandaag ook weer zon dag:cry::cry:

Ik heb net de afdeling gynacologie weer gebeld. Mijn gyn zou bij het umc vragen hoe nu verder (onderzoek, hoe aanpakken met medicatie als ik weer zwanger wordt?). Ik heb er een beetje de balen van dat ik daar nu al een maand op wacht. Net weer gebeld, maar natuurlijk was er nog niks bekend. De gyn waar ik onder val is er ook niet veel kon de receptie dame me vertellen.
    Jemig zeg, ik krijg de neiging om meteen over te stappen naar het umc, zover is dat ook niet hier vandaan (20 min rijden). Is er iemand in de groep die weet hoe ik zoiets kan aanpakken, als ik dat zou willen? Kan ik me gewoon melden op de afdeling gyn? Moet de gyn die ik nu heb me doorsturen, of de huisarts?

Oke, haha eind frustratie-momentje ;)

@babywens93, @Krily , @nneah , superspannend, jullie NOD binnen nu en een week! Hopelijk zijn er een paar positieve testen en vibes binnen de groep :):)

9. babywens93

babywens93 Niet meer actief

@Lelie89 Jeetje, logisch dat je het zat bent. Ik hoop dat het snel stopt en dat je weer door kunt.
    Haha, ja erg he. Sommige symptomen van Ashermann komen echt overeen.
    Ben heel benieuwd of ik nu wel ‘echt’ ongesteld ga worden. Vind het zelfs spannend.

@nneah Nee sinds gister zakt het per 0.1. Ik denk donderdag dus een flinke dip en hopelijk dan vrijdag ongesteld. Ga iig niet meer testen.

@Pinkie88 Welke cd dag zit je nu? Sorry als je dit al ergens hebt geschreven.
    Hopelijk komt snel je ei.

@LadyH88 Ik zou lekker overstappen of iig zelf bellen en het verhaal uitleggen en dan kijken wat zij zeggen. Je bent al een tijdje aan het wachten en je wil gewoon duidelijkheid. Het is verschrikkelijk als je op een antwoord zit te wachten en je gewoon geen antwoorden krijgt. Nogmaals, lekker bellen!
    Wel even de HA bellen voor een verwijsbrief.

10. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Tellend vanaf de eerste dag van de miskraam dag 22. Maar mijn eisprong is altijd laat in mijn cyclus en ik weet ook niet of je echt wel kan beginnen tellen op de eerste dag van de miskraam. Ik hoop wel dat ie eens opduikt voor volgende week woensdag, want dan is m'n man 2 weken weg :)

@LadyH88 wat vervelend dat je niet verder geholpen wordt! Ik kan je niet helpen met de praktische vragen, want IN België is sowieso alles anders.

11. nneah

nneah Fanatiek lid

19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    @LadyH88 wat vreselijk dat je zo moet zitten wachten! Ik zou ook overstappen, helaas ook geen advies, want net als Pinkie ben ik een Belgje :)
    Ik kan me ook wel echt inleven in die klap die later komt. Toen ik mijn miskraam had was ik 2 dagen echt heel verdrietig en daarna kon ik de boel eigenlijk vrij goed oppakken. Denk achteraf gezien dat dat een stukje zelfbescherming was, want heb vandaag wel weer echt een moeilijke dag.

Ik heb net bij de op=op Voordeelshop een aantal predictor tests gehaald... 2 voor €5 dus kon het niet laten :rolleyes:
    Nu nog ergens wat discipline gaan zoeken om ze even te kunnen laten liggen :roflmao:

12. babywens93

babywens93 Niet meer actief

Leuk die Belgjes hier! Ik ben vorige week nog naar Bobbejaanland geweest. :D

Waar woont de rest? Hier Zuid-Holland. :cool:

13. Krily

Krily VIP lid

20 jul 2017
    5.050
    3.780
    113
    Vrouw
    @nneah ik hou het wel vol, heb ook totaal geen symptomen wat het spannend zou kunnen maken :(

@babywens93 ik woon in Drenthe!

14. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Oh niet goed, nu heb ik er ook besteld :roflmao:

Pfff, ik kreeg net een mail van een nieuwe collega, met de vraag of ik nog veel coachingsmomenten had gepland voor ik met zwangerschapsverlof ging... en veel succes let lijn zwangerschap...

Pff, kan zij natuurlijk niets aan doen, maar steekt toch weer even.

15. nneah

nneah Fanatiek lid

19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    Oh... :( dat is weer een flinke slag in het gezicht. Kan me voorstellen dat je daar even niet goed van bent.

Ik voel me net een chagrijnige stuiterbal :rolleyes: super opgefokt, down, ongeduldig. Kan alleen nog maar aan testen denken! Vandaag ook de eerste dingetjes opgedoken die zwangerschapskwaaltjes kunnen zijn. Rommelige darmen, winderigheid (haha) en pijn/druk down under. Ik probeer ze te negeren en ik wil pas ten allervroegste vrijdag testen, op 11dpo met de predictor. Als het raak is heb ik dan wel een goede kans op een positieve test denk ik en bij negatief kan ik mezelf dan ook zo makkelijk niet meer aanpraten "dat het toch nog te vroeg is". Ik weet echter niet of ik morgen en overmorgen sterk genoeg ga zijn :roflmao:

Oh ik woon trouwens met één been in Nederland hoor, maar 200 meter van grens verwijderd. In de buurt van Roosendaal.

16. LadyH88

LadyH88 Bekend lid

12 mei 2015
    800
    274
    63
    Thanks voor de tips lieve dames! Ik ga over een week weer bellen, en dan aangeven dat ik liever overstap als het zo moeilijk is.
    Ik woon ook in Drenthe!

17. Lelie89

Lelie89 Fanatiek lid

4 sep 2014
    3.362
    2.083
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Bedankt meiden.:) Ik ga morgen dan toch maar eventjes bellen. Vandaag was het te druk op het werk en morgen ben ik vrij.

@LadyH88 Als je al zo lang moet wachten zou ik het ook bij een ander ziekenhuis proberen. Of inderdaad gewoon voorleggen en kijken wat zij zeggen. Het is heel begrijpelijk dat je antwoorden wil.

@Pinkie88 Hopelijk komt je ei dan nog voordat je vriend weggaat.
    Oef, dat was niet zo slim van die collega. Ik kan me voorstellen dat dat ff slikken was weer. Heel dikke knuffel!

@nneah Zo irritant dat progesteron en hcg kwaaltjes op elkaar lijken, he! Ik ga duimen dat het van hcg komt en dat je vrijdag positief test. Spannend hoor!

Ik woon in west Gelderland!

18. nneah

nneah Fanatiek lid

19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    :(
    Het zegt niet altijd iets... Maar toch even een knuffel <3

Krily vindt dit leuk.
  19. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Oef dat doet pijn. Zo herkenbaar!

20. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ongeduldige testers vanochtend? @nneah heb je je kunnen inhouden? ;)

Ik heb eindelijk wat opkoop op m'n ovu-testen, maar nu weet ik niet zo goed hoe ik ze moet interpreteren. Ze drogen altijd een pak donkerder op.

Alle testen voor die van vanochtend waren na de wachttijd tuurstreepjes, zichtbaar maar licht. Vanochtend had ik voor het eerst een duidelijker streepje.

Maar nu zie ik dat die van gisterenavond een stuk donkerder is opgedroogd dan alle andere, donkerder dan die van vanochtend (maar die is dus nog niet droog).
    Dus nu ben ik bang dat mijn piek vannacht geweest is, en gisteren hebben we het niet gezellig gemaakt.

Of zou de test van vanochtend ook nog donkerder opdrogen en moet pijn piek nog komen? Wat is jullie ervaring met de testen van action?

Mijn temp is nog zoals anders, maar wel terug normale niveau (had twee dagen een dipje).

Vandaag heb ik trouwens een coachingsgesprek met die collega en ze heeft ondertussen al twee mail gestuurd met 'ooh sorry, wat erg, en hoe gaat het nu met je?' heel lief, maar ze is nogal een opdringerig type, en ik ben er zeker van dat ze er straks ook over begint. Heb ik echt geen zin in...

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina