Zwanger worden na een miskraam/ missed abortion

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Pinkie88, 19 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blomma

Blomma Bekend lid

18 jun 2013
    525
    571
    93
    Vrouw
    Noord-Holland
    Hoe is het hier meiden? Wat een fijn nieuws @Flamingo1990, superfijn zo'n compliment..!

@nneah Wat goed van je :) Ik heb ook afgelopen november een blog gepost, superfijne reacties gehad ook. Mooi hè?

Spannend ladies op de wachtbank... :)

Ik werd inderdaad ongesteld, precies op mijn NOD, een mooie cyclus van 28 dagen, dat dan weer wel...

Sinds vandaag is die ellende weer achter de rug, dus nieuwe ronde! Ben nu exact een jaar gestopt met de pil, merk dat ik dat wel een dingetje vind... Natuurlijk wel zwanger geweest tussendoor, maar ja...

Ik heb daarom nu voor het eerst ovulatietesten gekocht... ik wilde er eerst nooit aan, want ik wilde er niet zo imo obsessed mee bezig zijn, maar ben gewoon benieuwd waar mijn ei zit en of ik een beetje goed zit iedere maand.

Hebben jullie tips qua ovu testen gebruik, wanneer, hoe etc? Ben echt een noob, dus alle tips zijn welkom :)

Kaatje92 vindt dit leuk.
  2. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Dames, vraagje: hoe is jullie afscheiding na de eisprong?
    Ik vermoed hier zelfs dat er een schimmelinfectie komt. Heb het vaker gehad voor nod. Ook bij mijn miskraam in oktober. Toen voelde ik na mijn ei helemaal niks en kreeg ik dus een schimmelinfectie.
    Nu weer precies zo, maar wil er niet te veel op hopen. Vanaf morgen weer 3 dagen werken en zaterdag de predictor Early er tegen aan gooien op 10 dpo.

3. Blomma

Blomma Bekend lid

18 jun 2013
    525
    571
    93
    Vrouw
    Noord-Holland
    Na de eisprong is het hier best veel, wit en waterig soms zelfs... Boh, rottig zo'n infectie :(

4. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Oh ik heb nu juist helemaal niks..
    ja heel vervelend, maar na mijn menstruatie is dat vaak wel weer over.

5. Flamingo1990

Flamingo1990 Niet meer actief

Ik heb altijd veel afscheiding na de eisprong. Alleen een dag voor de menstruatie en paar dagen na de menstruatie niet.

6. Flamingo1990

Lastig he, dat jaar aantikken!? Ik heb er ook super veel moeite mee.. we zijn nu ook een jaar bezig..

Qua ovulatietesten gebruik; ik gebruik die van sensitest. De dipsticks. Ik vind ze erg fijn en goedkoop. Afhankelijk van hoe lang je cyclus is raden zij aan op een bepaalde dag te beginnen van je cyclus. Ik doe de ovulatietest elke dag vlak voor etenstijd als ik uit Mn werk kom, want je mag het niet met ochtend urine doen.

Succes! Ik vond de ovulatie testen erg fijn en kwam erachter dat Mn eisprong een paar dagen later was dan verwacht. Dus ook veel maanden fout zitten klussen!

7. MissMorrow

MissMorrow Fanatiek lid

17 dec 2018
    1.619
    2.007
    113
    Vrouw
    Accountmanager
    @Blomma lijkt me inderdaad wel een dingetje, realiseren dat je al een jaar bezig bent. Na een jaar zou je naar de huisarts kunnen stappen toch?

In april werd ik voor het eerst onverwachts zwanger. We wisten dat er een risico was, maar dachten niet dat het zo'n vaart zou lopen. Wel dus. Dat bleek een miskraam. Daarna ben ik 3 maanden aan de pil geweest om vervolgens weer in oktober verder te klussen. En dat was weer in november raak. Effectief zijn we dus nog maar 4 maanden bezig, waarvan één weer een miskraam was. Ik denk dat we dus best vruchtbaar zijn samen, het lukt alleen niet om de embryo te houden. Voor mij voelt het dus niet alsof we super lang bezig zijn. Maar de frustratie over de miskramen is behoorlijk aanwezig.

Ik heb ovutesten gebruikt, omdat ik het proces interessant vind. Maar met alles wat ik op dit forum heb gelezen en mijn app heb ik ze in principe niet nodig. Ik gebruik die van Zwanger&kids, prima testen en goedkoop. Ik heb verder veel aan het voelen aan mijn baarmoedermond. Elke ochtend en middag even voelen en in combinatie met de ovutesten wist ik precies wanneer de eisprong kwam. Ik heb ook een vrij regelmatige cyclus.

8. Flamingo1990

@MissMorrow in principe gaat het jaar vanaf je miskraam opnieuw in, omdat je wel vruchtbaar bent gebleken in zulke gevallen. Mijn huisarts is gelukkig heel coulant en doet basis onderzoeken, maar dikke kans dat een gynaecoloog je afwijst (als je “maar” een miskraam hebt gehad). Wordt dan gezien als dikke pech :( helaas

Ik ben heel benieuwd wat je voelt aan je baarmoedermond! Ik zou niet weten wat ik zou kunnen voelen rondom Mn eisprong :)

9. Pinguinkje

Pinguinkje Bekend lid

10 sep 2018
    798
    695
    93
    Vrouw
    Kan me heel goed voorstellen dat het raar voelt als je al een jaar met de pil gestopt bent... Hier is het ook al in maart zover... Ook al zijn we niet meteen druk aan de slag gegaan, omdat ik eerst even pilvrij wilde zijn.

Qua ovulatietests heb ik van die goedkope kleine dipsticks vergelijkbaar met die van sensitest gebruikt en vorige week dan die van de Action. Ik moet zeggen dat ik die van de Action fijner vond in het gebruik, omdat ze groter zijn en ik makkelijker kon herkennen of het positief was. Maar dat ligt er wellicht aan dat mijn streepjes nog heel dun waren en moeilijk te herkennen. Verder heb ik gewoon de gebruiksaanwijzing gevolgd en vanaf CD11 begonnen met testen, waarbij ik wel een soort piek zag binnen de 5 dagen dat ik ze gebruikt heb.

10. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Herkenbaar! Zo voel ik me de laatste maanden rond elke NOD. Ook 2x een kuurtje gedaan maar niet t gevoel dat t veel deed. Dag 2 van menstruatie was t ineens over.. Wij hebben 13-02 afspraak bij de gyn en ga dan om een uitstrijkje vragen.

11. MissMorrow

MissMorrow Fanatiek lid

17 dec 2018
    1.619
    2.007
    113
    Vrouw
    Accountmanager
    Als je direct na je ongesteldheid met je middelvinger naar binnen gaat, kun je de baarmoedermond duidelijk voelen: rond en vrij hard, zoals je neus. Hij ligt dan ook vrij laag, dus je komt er makkelijk bij.
    Als je ovuleert is de mond zacht, voelt dus veel minder hard...een beetje zoals wanneer je je lippen tuit als je kust. En het voelt slijmeriger. Ook ligt hij hoger, dus je moet wat meer moeite doen om hem te voelen.
    Na de ovulatie ligt de mond weer wat lager en wordt 'ie weer harder. Ik kan duidelijk het verschil voelen.

12. nneah

nneah Fanatiek lid

19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    Paar dagen na eisprong witte afscheiding die mindert naarmate mijn nod nadert. Als ik zwanger ben blijft die afscheiding wel.

13. nneah

nneah Fanatiek lid

19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    Oh @Blomma herkenbaar hoor. Wij tikken nu ook het jaar aan, je hoopt dan op z'n minst al zwanger te zijn. Die lege handen zijn een zware dobber dan hè...

Ik heb sinds de eerste miskraam een heel goed inzicht in m'n cyclus. Heb voor m'n eisprong altijd vruchtbaar slijm dus dat is al een goede aankondiging. Dan begin ik met ovulatietests en als die knalt is mijn baarmoedermond ook hoog en duidelijk open. In principe heb ik geen ovulatietest meer nodig, maar vind die bevestiging wel fijn.
    Na eisprong meet ik een paar dagen mijn temperatuur, als die omhoog gaat weet ik dat ik daadwerkelijk een ei gehad heb.
    Temperaturen geeft heel veel duidelijkheid vind ik, maar het kan ook wel voor extra spanning zorgen rond zwanger worden. Om die reden temp ik nu dus nog maar een paar dagen na eisprong en verder niet.

Edit: ik heb ovulatietests gebruikt van sensitest, van zwanger&kids, en gebruik nu action.
    Die van zwanger&kids knalden het duidelijkst, maar ik heb bij action ook knallers (al lijken die niet bij iedereen goed te werken).

14. Flamingo1990

Wat grappig hoe dat kan verschillen! Ik vond die van zwanger&kids juist niet duidelijk en sensitest knalt juist wel :):)

15. Flamingo1990

Wat vervelend dat het lijkt alsof je lichaam nog op gang moet komen.. :( snap dat die ongesteldheid snel mag komen!

16. nneah

nneah Fanatiek lid

19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    Moet bekennen dat ik die van sensitest niet lang gebruikt heb en toen was het inzicht in m'n lichaam een stuk minder. Deed ook nooit 2 testen per dag... In ieder geval, bij mij werken ze allemaal haha. Volgens mij heb ik een hoge piek!

Flamingo1990 vindt dit leuk.
  17. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Ik ga deze ronde ook weer ovutesten gebruiken! :o:
    Ik heb nog maar 1 soort gebruikt dus kan niet meepraten over de rest.

18. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Hier geen knallers bij action, maar ik vind er wel mijn eisprong mee, voor de rest enkel die van Kruidvat gebruikt toendertijd voor J.,aar daar hoor je veel slechte dingen over en daarenboven zijn ze nog duur ook.

19. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

16 mrt 2016
    3.657
    2.561
    113
    Ik kreeg weer geen meldingeno_O.

Hier altijd de ovutesten van zwanger en kids gebruikt en vond die gewoon super.

@babywens93 wat zie ik nou je krijgt een jongetje, wat geweldig!:D

Kaatje92 en babywens93 vinden dit leuk.
  20. babywens93

babywens93 Niet meer actief

@Brinsa Ja leuk hé :D
    Wij zijn echt dolgelukkig. Kan nu al niet meer wachten, maar helaas gaat het nog wel even duren haha. Hoe gaat het met jou & de misselijkheid? Morgen alweer 9 weken joh!

Ik vond de testen van de action duidelijk & kon er altijd mijn piek mee vinden. Al vond ik de temp methode toch fijner dan al die testjes. Werd er nerveus van. :roflmao:

Flamingo1990, Kaatje92 en Brinsa vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina