Zwanger worden na een miskraam/ missed abortion

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Pinkie88, 19 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nneah

nneah Fanatiek lid

19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    Brinsa vindt dit leuk.
  2. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

16 mrt 2016
    3.661
    2.575
    113
    Nee dat doen ze in Nederland helaas niet. België wel? 21 maart heb ik de geslachts echo, dus nog even geduld hebben.

Verder zijn er privé nog geen ontwikkelingen. Dus dat is gewoon zwaar k*t.
    Gisteren met me moeder naar de 9 maandenbeurs geweest dus was wel even een leuke afleiding.

Hoe gaat het met jou? Hoe voel je je?

3. nneah

nneah Fanatiek lid

19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    Jeetje meid wat klote, ik vind het zo naar voor je :(
    Fijn dat je gisteren wel wat leuke afleiding gehad hebt.

In België krijg je het geslacht te horen bij de nipt ja, als je dat wil. Maar in België kan je op dat moment geen abortus meer kiezen en in NL wel, dacht dat dat de reden was(?).

Met mij gaat het wel goed hoor. Ben heel erg verkouden en dan word ik gelijk bang dat dat niet goed is voor de zwangerschap. Maar gisteren wel al de stap gezet om HCG en progesteron te laten prikken en dat was gelukkig goed.

4. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ja dat soort momenten he, dat t ineens zo enorm aanwezig is. Dat heb ik ook. Heb een zwangere vriendin en broer met baby en dat gaat wel naar sls t ineens overal zo nadrukkelijk aanwezig is vind ik toch anders.

Ik kwam na 2 weken op mn werk en 1 collega vroeg hoe te ging. Toen ik zei dat t wel weer ging zei ze nou gelukkig, mijn kat is trouwens inmiddels bevallen. Jajoh lekker interessant!

5. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

16 mrt 2016
    3.661
    2.575
    113
    Ik heb dat als rede inderdaad ook gehoord. Erg he dat mensen dat doen.

Ik zou je om de verkoudheid geen zorgen maken. Ik weet dat koorts niet heel bevorderlijk is voor een prille zwangerschap, maar verkoudheid is niet erg. Wat fijn dat de uitslag goed was. Het moet gewoon goed gaan deze keer:)

6. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

16 mrt 2016
    3.661
    2.575
    113
    Naja wat een rare reactie van je collega. Sommige mensen hebben echt iets anders dan hersens in hun hoofd hooro_O

sarah28 vindt dit leuk.
  7. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Veel goed nieuws, wat fijn! Dat geeft ook weer moed en vertrouwen in de toekomst voor andere vrouwen na een mk/ma. Hopelijk blijft het allemaal goed gaan! (Moet nog even in de namen komen hoor, hoop snel wat persoonlijker te worden :)).

Ik ben inmiddels bij de gynaecoloog geweest gisteren en die gaf een hele andere boodschap dan de vk.
    2 wk geleden zei de vk dat de boel vanzelf wel zou komen, het vruchtje was al weg en bloedverlies begonnen. 2 wk gebloed en 2x wat krampen gehad.
    Ik had het idee dat het erop zat, ik bloedde al 4 dagen niet meer. Maar donderdag zei de vk dus dat er restweefsel zat en dat de gyn tabletten voor zou schrijven. Een curettage was geen optie, eerst de pillen.
    Nou ik sliep er echt niet van, die pillen staan me zo tegen vanwege de pijn, bijwerkingen en de onzekerheid of het wel werkt. Ik ben al 4 weken bezig, zag t echt niet zitten om met die pillen te faan klooien. Zeker niet met nog een kind in huis dat net vakantie heeft.

De gyn zei het is geen restweefsel maar de vruchtzak die er nog zit, met vocht, waarschijnlijk geen bloed. Een groot deel van de baarmoeder is weer netjes leeg, dun slijmvlies en normaal formaat, maar dat stuk dus niet. Ze zei: je hebt 3 opties. Ik mocht dus wel gewoon zelf kiezen!

Sta nu op de wachtlijst voor een curettage, bloed is al geprikt en pijnstilling etc heb ik ook al thuis. En als ik gebeld wordt dat er plek is kan ik zelf aangeven of ik al wil of niet.

Ik vroeg me af, hebben jullie ook te maken gehad met tegenstrijdige berichten en hebben jullie daar daarna nog wat mee gedaan of gewoon zo gelaten?

8. Krily

Krily VIP lid

20 jul 2017
    5.050
    3.780
    113
    Vrouw
    Ik vond de curretage niet erg, ben alleen wel bang voor verklevingen. Maar het schijnt dat dat gelukkig niet vaak meer voorkomt

9. Roetje08

Roetje08 Niet meer actief

De gynaecoloog zei dat ik 1 maand de pil moest nemen, zo zou de baarmoeder goed kunnen genezen. Ik was al niet overtuigd om ermee te starten, maar ja de gynaecoloog wilde het zo. Na 1 week de pil had ik al 3 migraine-aanvallen en mocht ik ermee stoppen, maar nog niet zwanger worden. Dit advies scheelt van gynaecoloog tot gynaecoloog, en wou dat ik gewoon de pil niet had genomen, misschien had ik dan veel eerder dat hoofdstuk kunnen afsluiten ipv aanmodderen. Gewoon je gevoel volgen, dan komt het goed

sarah28 vindt dit leuk.
  10. Flamingo1990

Flamingo1990 Niet meer actief

He bah, wat een vervelende situatie.. sterkte met alles!

sarah28 vindt dit leuk.
  11. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    @sarah28 jeetje wat rot. Veel sterkte!

sarah28 vindt dit leuk.
  12. Dansprinsesje

Dansprinsesje Fanatiek lid

15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Een goede vriendin is zwanger , heel pril 6 weken en had bloed verlies
    Waren naar spoed geweest
    Was de spoedarts ook hoogzwanger :confused:
    Zat ze tussen 2 dikke buiken
    Voelde me heel vervelend
    Algelukkig bleek het vruchtje nog te leven
    Maar hartje klopt zo traag 56 bpm
    Ik weet niet of het sterk genoeg is. Ik hoop het zo voor haar

13. Dansprinsesje

15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Het is toch een miskraam geworden
    Vind zo erg voor haar
    Ik sta op bevallen en bij haar gaat het mis :cry:

14. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    @Dansprinsesje wat verdrietig zeg! :( hopelijk kan je er zijn voor je vriendin!

@sarah28 sterkte met alles! Fijn dat je mocht kiezen.

@Brinsa gelukkig gaf de beurs afleiding. Nog leuke dingen gescoord of uitgezocht?

sarah28 vindt dit leuk.
  15. Dansprinsesje

15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Ik doe ontzettend hard men best om er zoveel mogelijk voor haar te zijn

16. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

16 mrt 2016
    3.661
    2.575
    113
    Wat gratis dingetjes , 2 boxpakjes en een houten bijtring met een doekje eraan. Hoe gaat het met jou? Al kwaaltjes?

@Dansprinsesje sterkte met je vriendin

17. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Ahh leuk! Jammer dat het hier nog te pril is voor de beurs. Is zo leuk!

Mijn darmen zijn flink aan het werk geweest. Nu wel wat rustiger. Borsten zijn in de loop van de dag wel gevoeliger/pijnlijker. In de ochtend kokhalzen bij tandenpoetsen. Verder wat vermoeider dan normaal. Vind het goed te doen!

sarah28, Brinsa en Flamingo1990 vinden dit leuk.
  18. Flamingo1990

Flamingo1990 Niet meer actief

@Dansprinsesje wat verdrietig voor je vriendin.. confronterend dat jij dan hoogzwanger bent.. maar hopelijk kun je er voor haar zijn!

19. Dansprinsesje

15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Ik help haar zover ik kan
    Ze weet dat het bij mij ook na een miskraam is
    En ze bekijkt de toekomst heel positief
    Dus ik denk dat ik het uiteindelijk vervelender vind dan zij.

Flamingo1990 vindt dit leuk.
  20. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Bedoel je die laatste zin als in: vervelender dat je hoogzwanger bent en haar eventueel confronteert, dat je dat erger vindt of de miskraam? Die komt niet helemaal duidelijk over :oops:

Ik neem aan dat zij de miskraam wel veel erger vindt dan jij.

Als het over de zwangerschap gaat: dan snap ik m.

Deel Deze Pagina