@Flamingo1990 ah wat erg ten eerste veel sterkte! Wij wilden meteen weer verder. Na de 1e vmk meteen raak. Na de mk daarna heeft het even geduurd. Duurde helaas een week of 8 tot ik schoon was en werd toen meteen 2 weken ongesteld. Maar goed. Wij wilden wel meteen door. Die wens voor een kind blijft net zo sterk. Het belangrijkste is dat je naar jezelf luistert. Je lichaam en je geest. Ben je eraan toe? Is je lichaam bijgekomen? Wees ook even egoïstisch en geef aan je omgeving aan als je iets niet/wel wilt doen/zeggen etc.
@Pinkie88 @xxmoixx dankjewel voor jullie reactie! Ik ga goed naar m’n lichaam en psyche luisteren, maar ik ben voor de zekerheid vandaag maar begonnen met temperaturen om m’n cyclus weer door te krijgen. Ik ben benieuwd of m’n cyclus helemaal door de war is of gewoon dood leuk verder gaat waar hij gebleven is. Kan ik me aanmelden voor deze club ook al wacht ik wellicht een maandje met zwanger worden? Ik vind het wel fijn om onder mensen te zijn die ook een MK hebben meegemaakt. Ik merk dat mensen om mij heen miskramen niet echt begrijpen, wat logisch is want ik ben tot nu toe de enige. Maar de reacties zijn daarmee echt op z’n zachtst gezegd uitermate vervelend.
Natuurlijk mag je meekletsen! Het is fijn om steun en begrip te krijgen van anderen die hetzelfde hebben meegemaakt. Of je cyclus de oude is, dat verschilt heel erg per persoon. Als je schoon bent dan komt je cyclus eigenlijk meteen normaal op gang. Maar ik zou even aan jezelf denken en afwachten wat er gaat gebeuren.
Ik ben ook begonnen met temperaturen na de MA (had wel al ‘ervaring’ van toen ik zwanger werd van m’n zoontje), ik wou weten hoe het met m’n cyclus zat. Die bleek vrij goed op gang te komen, ik had mijn eisprong op dag 25, normaal tussen dag 19 en 24. Zeker niet extreem laat dus. Ik heb wel ook het HCG eruit getest. Of je een ronde wacht of niet moet je zelf aanvoelen. Ik wou gewoon door, niet nog meer tijd verliezen. Maar je mag je Sowieso hier aansluiten hoor!
Zwanger worden lijstje SHN - 32 jaar - 2e kindje - ronde 11 (1x bbz, 2x mk) Pinkie88 - 30 jaar - 2e kindje - 1e ronde na MA Brinsa - 26 jaar - 1e kindje - ronde 31 (2x vmk) LadyH88 - 29 jaar - 2e kindje - start april '18, mk juli' 18. Nu pauze tot uitslag oz.. Lelie89 - 29 jaar - 2e kindje - ronde 6 (1e na mk/2e na ma) Xxmoixx - 26 jaar - 1e kindje - ronde 8 (2 vmk 4.5wk en 1 ma 12wk) 20122014 - 33 jaar - 3e kindje - start dec 2017 (3x vmk rond 6wkn) nneah - 31 jaar - 3e kindje - ronde 9 (2e na mk) Babywens93 - 25 jaar - 1e kindje - ronde 7 (4e na MA) Krily - 24 jaar - 1e kindje - ronde 15(3 x vmk) Flamingo1990 - 28 jaar - 1e kindje - ronde 8 (1e na miskraam) NOD lijst Oktober 21: xxmoixx 25: Pinkie88 28: SHN 30: Lelie89 30: LadyH88 November 12: Babywens93, nneah, Flamingo1990 Afsprakenlijstje Babywens93 - 5 nov, intake fertiliteitsarts Pinkie88 - 6 nov, controle echo
@Pinkie88 Wat een mooie tekst! @Flamingo1990 Wat verdrietig van je miskraam. Na mijn missed abortion twijfelde ik ook of ik überhaupt wel weer voor een tweede wilde gaan maar uiteindelijk was de wens toch groter dan de angst dat het weer fout zou gaan. Dus zijn we er meteen weer voor gegaan. Nu na mijn tweede miskraam weet ik zeker dat ik graag een tweede kindje in mijn armen zou willen sluiten. En zijn we er ook direct weer voor gegaan. Heel veel sterkte! En zoals andere voor mij zeiden ben je hartstikke welkom!
Gok dat ik nu 9-11 dpo ben. Kan iets te vroeg zijn maar mijn gevoel heeft altijd goed gezeten en testte op 10 dpo altijd licht positief.
Hey flamingo, welkom hier. Het is inderdaad fijn om een groepje te hebben waar anderen je begrijpen. Als ik jouw verhaal lees voel ik gelijk weer dat verdriet en ik denk dat dat voor iedereen hier geldt. Helaas weten we hier allemaal hoeveel pijn het doet. Wat betreft gelijk weer beginnen of niet: dat kan alleen jij inschatten. Net na mijn miskraam wilde ik ook zo snel mogelijk terug zwanger zijn. Alleen zag ik intimiteit nog niet gelijk zitten, daarvoor was alles te vers en dat is ook normaal. Maar rond de tijd van mijn eisprong was ik er wel weer helemaal klaar voor. Natuurlijk is het verdriet niet helemaal weg, maar onderschat niet hoeveel je gevoel kan veranderen in 2 weken tijd. Dus ik zou zeggen, als je je eisprong wil vinden hou dan je temperatuur bij en haal eventueel ovulatietests in huis. Als het moment gekomen is weet je vanzelf of je er klaar voor bent. Dikke knuffel!
@Krily ook voor jou een knuffel meid Zorg goed voor jezelf. Dames dat geldt voor jullie allemaal trouwens, jullie verdriet is terecht en mag er zijn. Dus denk aan jezelf als je dat nodig hebt! Wil je onder de dekens kruipen met een theetje, chocolade en een serie? Prima, dat mag als dat is wat je nodig hebt. En je mag er ook best wel iets van zeggen als je een rotte opmerking krijgt. Dat doet pijn, en ook al is het goed bedoeld, kan geen kwaad als mensen even wat bijleren toch? Als wij er iets van zeggen denken ze volgende keer misschien 2 keer na. En dan nu: op naar de eerste positieve test! En hoe onmogelijk het soms ook lijkt, die baby krijgen we allemaal! Blijf geloven meiden <3
Hey, hopelijk is er nog een plaatsje vrij? Na een goeie echo op 7w4d (met kloppend hartje) een slechte echo gehad op 11w5d. Dat was afgelopen zaterdag. Zonder voorteken het slechte nieuws gekregen van de gynaecoloog, het was gestopt met groeien op 10w2d. Op 12w1d (dinsdag) is de miskraam op gang gekomen door cytotec en dezelfde dag nog curretage om alles schoon te maken (cytotec diende als voorbereiding op de curretage). Wilde niet wachten tot het vanzelf allemaal ging loslaten, ik wilde er zo snel mogelijk afscheid van nemen. We hebben dan ook besloten om direct verder te doen. Maar moet nog eerst een maand de pil nemen van de gynaecoloog om de boel weer in goeie conditie te brengen op een volgende zwangerschap. De missed abortion (zoals jullie dat hier noemen) heeft zoveel impact om mij gehad, dat ik graag het verdere verloop doorkom met dames die ook al door zoiets gegaan zijn.
Ah nee wat erg voor je! We hebben nog een ronde samen in NOD groep gezeten. Ik heb precies t zelfde gehad! (Goede vroege echo, met 10wk goede echo, met 12 bleek t met 10.2 overleden te zijn). Als je erover wilt praten stuur dan zeker een bericht! Mijn tip nu: neem veel tijd voor jezelf en je lichaam. Praat er veel over en neem even vrij om bij te komen. Pijn blijft helaas maar t zakt uiteindelijk. En hopelijk over een tijdje weer gezond zwanger!
Welkom @Flamingo1990 en @Roetje08. Natuurlijk geen fijne rede om hier mee te schrijven maar jullie zijn van harte welkom. Hoop dat jullie veel steun hier kunnen krijgen. Hier weer even een dip vandaag helaas. Volgende week woensdag heb ik een afspraak in een ander ziekenhuis de dokter vond het een goed idee om toch even goed na te laten kijken.
Dankjewel allemaal voor de verwelkomende woorden. Ik zal me ook nog even voorstellen. Ik had met 7w4d een mooi kloppend hartje, met 9w opnieuw een echo omdat ik echt een mini beetje bruin bloed verloor.. toen bleek het hartje gestopt met kloppen 7w6d, dus twee dagen na de echo al..M’n lichaam herkende de miskraam de eerste twee weken niet en daarna wel.. vooral na de echo werden symptomen enzo ineens minder, alsof je brein het dan eindelijk door heeft. Ik heb op een naturlijk verloop gewacht.. vooral omdat m’n verloskundige al zag dat er iets los aan het komen was. Bij 10w heb ik officieel een miskraam gehad. De opmerkingen en goedbedoelde maar desalniettemin vervelende gesprekken herken ik zo. Heb er echt last van gehad, Ik vermeed mensen liever. Ik ben er op een gegeven moment iets van gaan zeggen en vooral uitleggen.. toen viel het kwartje pas bij de meeste mensen. Ik heb ook een blog bijgehouden over m’n miskraam.. zie m’n handtekening. Het helpt bij het verwerken, maar ik doe het ook omdat ik het zelf zo gemist heb. Ik wilde zo graag weten wat ik kon verwachten met deze miskraam, maar het staat nergens duidelijk omschreven. Allemaal vage begrippen en uitleg. Ik wilde het beeldend voor mensen maken.
Iedereen overigens ook veel sterkte toegewenst nog met het verlies! Het laat z’n sporen na en dat duurt helaas nog wel een tijd, misschien wel voor altijd. @Roetje08 ook welkom als nieuweling. Hopelijk kunnen we hier steun aan elkaar hebben allemaal. Ik ga straks even terug lezen, dan weet ik ook wat de rest bezig houd
Herkenbare verhalen hoor! Hier ook een kloppend hartje en een echo na een minieme hoeveelheid bloedverlies. Hopelijk hebben jullie wat steun aan deze groep! Mij hielp het die eerste dagen/weken enorm om alles te schrijven wat door me heen ging. En verder gewoon voelen wat je voelt, de ene dag kan dan helemaal anders zijn dan de volgende. @Flamingo1990 ik ga straks je blog eens lezen! Pfff, ik zit echt te denken om morgen (8 dpo) te testen, maar das echt niet wat ik me had voorgenomen